'Vollere' modellen werden aangekondigd als de trend van 2010 op de
catwalks. Even leek dat ook te werken, maar ondertussen is de modewereld
al weer terug gekeerd naar haar vertrouwd anorectische modellen. Het
beste voorbeeld daarvan is de Rosemount Australian Fashion Week. Vorig
jaar nog een pionier, dit jaar zijn de volle modellen de grote afwezigen
op de catwalk, dat schrijft nu.nl.
Dat laten de modellen niet zomaar gebeuren. Ze trokken naar het
evenement om op een ludieke manier actie te voeren. Zo droegen ze
T-shirts met opschriften als 'Ik hou van onze rondingen' en 'wij houden
van echte vrouwen'.
Eén T-shirt was specifieker: "Het verschil
tussen een model met maat 38 en een met maat 44 is tien centimeter
stof'. Dat waarschijnlijk om de argumenten van mode-ontwerpers van de
kaart te vegen dat ontwerpen voor iets anders dan pannelatten 'te veel'
kost.
Dwarsliggende designers "Wij werden
bewust geweerd van dit evenement, ondanks het feit dat het publiek
duidelijk heeft laten weten voor meer variatie te zijn. Het zijn de
designers die dwarsliggen en geen vrouwen met rondingen willen
aannemen," aldus de modellen.
Achterwaarts Modellenbureau
BGM treedt de modellen bij. "Alle stappen die voorwaarts zijn gezet,
zijn ondertussen ongedaan gemaakt. De hele wereld gaat voor de bijl,
maar Australië zet stappen terug", aldus agente Darrianne Donnelly. Of
dat wel klopt is onduidelijk. Ook in Europese en Amerikaaanse geldt Lara
Stone met haar maat 38 al als 'dik'.
De modeweek is slechts een
teken aan de wand, want in 2010 heeft nog geen enkel volslank
Australisch model een opdracht binnengehaald.
De glorieperiode van zangeres Lily Allen bij het modehuis Chanel lijkt reeds voorbij. Na amper één seizoen het gezicht te zijn geweest van de Coco Cocoon handtassenlijn wordt de zangeres aan de kant geschoven voor gevestigd talent.
Niemand minder dan Vanessa Paradis wordt het nieuwe uithangbord van de Coco Cocoon handtassenlijn. De collectie die gekenmerkt wordt door zijn budgetvriendelijkheid werd eerder gepromoot door zangers Lily Allen, maar die lijkt voorgoed uit het beeld te zijn verdwenen.
Paradis heeft reeds een verregaand verleden bij het modehuis Chanel. Eerder promootte de Française ook een nieuwe lipsticklijn. (br.she)
De 64-jarige Britse actrice Helen Mirren staat op de zesde plaats in de lijst van de mooiste vrouwen ter wereld. De lijst werd samengesteld door mode-experte Sally Allen en door ruim 1.200 mannen op hun correctheid getest.
"Vrouwen worden mooier met de leeftijd", dat is de filosofie van Sally Allen. Speciaal om die reden zette Allen dan ook geen enkele vrouw jonger dan 30 in haar lijst. Wie er wel in mocht schitteren was de 64-jarige actrice Helen Mirren, de 75-jarige Sophia Loren en de 66-jarige Catherine Deneuve. De eerste plaats werd bekleed door de 36-jarige Penelope Cruz. "Cruz was reeds een prachtige dame toen ze 16 jaar oud was, maar is enkel maar mooier geworden met de tijd", aldus Allen.
Het modehuis Louis Vuitton blijft het meest krachtige luxemerk ter wereld. Dat maakte het kantoor Millward Brown Optimor bekend in hun jaarlijkse lijst van meest winstgevende bedrijven.
Louis Vuitton, Gucci en Hermès slaagden er in om, ondanks de economische malaise, toch nog winst te maken. Volgens Millward Brown Optimor komt dat voornamelijk door hun snelle reactie op de crisis. "Ze hebben zich meteen gefocust op hun meest legendarische merkonderdelen. Zo is Louis Vuitton gaan investeren in zijn aloude reistassen, terwijl Gucci zijn samenwerking met Christie's terug aanhaalde en Hermès opnieuw sponsor werd van de paardencompetitie in Parijs. Dit zijn activiteiten waaraan de modehuizen ook in het begin van hun bestaan aan meewerkten. Door terug te keren naar hun basis konden ze de klanten bekoren."
Voor modehuizen Burberry en Prada was er minder goed nieuws, zij verdwenen volledig uit de top 10. Ook Chanel, Hennessy, Rolex, Moët & Chandon, Cartier en Fendi maakten een sterke daling. Grote nieuwkomer was dan weer het juwelenhuis Tiffany&Co, dat met 6% winst eindelijk in de top 10 mocht plaatsnemen. (br.she)
Een nieuwe oplosjurk, ontwikkeld door Britse studenten, moet een
milieuvriendelijk alternatief worden voor de bruidsjurk die vrouwen
jarenlang onaangeroerd in de kleerkast laten hangen. Dat meldt de Sunday
Telegraph.
In dat wonderkleed, dat
ontwikkeld werd door studenten aan de Hallam-universiteit in Sheffield,
zit namelijk polyvinyl alcohol dat ook voorkomt in wasmiddelen en dat
maakt dat het kledingstuk in water kan worden opgelost zonder het milieu
schade te berokkenen. Wat meteen ook de keerzijde blootlegt van deze
uitvinding: als het op de Grote Dag hard regent, gebruikt de bruid best
een grote paraplu.
Het
design zal trouwens ook niet elke toekomstige bruid aanspreken. Een
voordeel is dan weer dat deze jurk niet alleen kan worden opgelost, maar
ook kan worden 'omgevormd' tot vijf afzonderlijke kledingstukken.
Volgens mode-docente Jane Blohm "is dit project een combinatie
van kunst en technologie, dat alternatieve materialen voor onze kleding
onderzoekt. Het trouwkleed is niet alleen een van de meest waardevolle
kledingstukken die een vrouw heeft, het is ook een symbool van
'wegwerpmode'.
Volgens het modetijdschrift Vogue mogen de logo's op je handtas straks
weer gezien worden. Hoe opzichtiger dat logo er staat, hoe beter. Je
rijkdom mag weer geshowd worden.
Modale vrouw De
hype in de jaren '90 waarbij iedereen rondliep met opzichtige logo's,
scheen plots zeer goedkoop. De Vuittontassen bijvoorbeeld verloren snel
hun exclusieve karakter omdat elke modale vrouw ermee paradeerde. Echte
klasse verdient echter weinig opzicht en daarom werd al snel gezocht
naar meer subtiele kwaliteitslassen waarbij het logo vrijwel onzichtbaar
werd opgedrukt.
Trendwatcher Het
modemagazine Vogue wil daar opnieuw verandering in brengen. De laatste
twee edities verschijnen opvallend meer volbedrukte tassen in het
tijdschrift. Afwachten of we ze straks weer massaal in het straatbeeld
zien opduiken?
Diane Kruger wordt het uithangbord van het
nieuwe parfum van Calvin Klein. 'Beauty' wordt dit najaar gelanceerd en
moet het paradepaardje van het beautyhuis worden.
Diane Kruger
zal binnenkort te zien zijn in verschillende tv- en magazinecampagnes
voor het beautymerk Calvin Klein. Waaruit het parfum Beauty zal
samengesteld worden is voorlopig nog niet bekend, maar volgens insiders
zal het geurtje het nieuwe uithangbord van het merk worden. Kruger zelf
is er alvast helemaal klaar voor. De actrice startte haar carrière op
vijftienjarige leeftijd als model, nadat haar balletcarrière op een
sisser was afgelopen.
Wimpergroeimiddel heeft tal van bizarre bijwerkingen
Wimpergroeimiddel heeft tal van bizarre bijwerkingen
Latisse werd uitgeroepen tot het nieuwste wondermiddel voor lange
wimpers en zou zelfs mascara overbodig maken. Nu blijkt echter dat het
je blauwe ogen bruin kan maken, voor haargroei op vreemde plekken, een
verkleuring van het ooglid en voor irritatie kan zorgen.
Latisse
zijn oogdruppeltjes van fabrikant Allergan, ze zijn in Amerika
verkrijgbaar op doktersvoorschrift, omdat het eigenlijk een behandeling
tegen de oogaandoening glaucoom is. Toen de makers ontdekten dat het ook
je wimpers volumineuzer en langer maakt, gingen ze het promoten als
groeimiddel. Daarom is het nu te koop op tal van websites kopen of in
tal van beautysalons. Nu ontdekten onderzoekers dat het gebruik van dit
product tal van bizarre bijwerkingen heeft. Volgens de New York Times
zou het medicijn je oogleden van kleur kunnen doen veranderen, voor
haargroei op de wangen zorgen wanneer deze in aanraking kwamen met de
druppels. Ook zou het je blauwe ogen bruin kunnen maken en je ogen
irriteren.
"Wanneer je Latisse online koopt, kan dit een andere
samenstelling hebben of gewoonweg een vals product zijn. Zelfs wanneer
je het echte middel koopt, is het nodig dat een arts je uitlegt hoe je
het product moet gebruiken, aanbrengen en je de mogelijke bijwerkingen
uitlegt", aldus de onderzoekers.
Tienjarig meisje verovert modewereld als ontwerpster
Tienjarig meisje verovert modewereld als ontwerpster
Cecilia Cassini.
De tienjarige Cecilia Cassini heeft een veelbelovende carrière als
mode-ontwerpster voor zich, haar ontwerpen zijn nu al te koop in
exclusieve boetieks in Amerika. Journalisten bejubelen alvast haar
ontwerpen en noemen Cecilia een natuurtalent.
Kinderen
nemen over De modewereld lijkt wel te worden veroverd door
kinderen, eerst was er de 13-jarige modeblogster Tavi, die plots op de
eerste rij van alle grote modeshows mocht zitten, zij werd opgevolgd
door de nog jongere vijfjarige Katie, die naast Heidi Klum voor de
catwalk mocht zitten. Nu wordt de tienjarige ontwerpster Cassini als
wondertalent opgehemeld door journalisten. Ook de Amerikaanse zangeres
Miley Cyrus bekent alvast fan te zijn.
Natuurtalent Cassinni
verkocht haar collectie aan de exclusieve winkel van Fred Segal in
Santa Monica. Ze ontwerpt en maakt zelf frivole glitterjurken voor
meisjes, maar ze creëerde ook al topjes voor oudere vrouwen. Het meisje
werd ontdekt door journalisten van CBS, waardoor ze plotsklaps bekend
raakte. "Het lijkt alsof ze een natuurtalent is, het is niet normaal dat
een tienjarig meisje zo'n passie voor ontwerpen en mode heeft." Ze
kreeg haar eerste naaimachine toen ze zes was. "Mijn ouders vertelden me
dat ik altijd mijn kledij beschilderde of verknipte als baby'.
Bryant
Park Ze leerde zichzelf hoe te ontwerpen en te naaien, want
ze volgde nog geen modeopleiding. Momenteel zit Cecilia nog op een
gewone school, maar ze wil haar creatieve talenten zo veel mogelijk
ontwikkelen. In 2010 hoopt Cecilia meerdere modeshows te organiseren in
Bryant Park, New York. Dat is de plek waar alle grote talenten mogen
showen.
Dankzij de nieuwe Engelse serie van Doctor Who kent het strikje er een
comeback. De verkoop ervan verdubbelde in Engeland dankzij trendy jonge
mannen die dit nu massaal dragen.
De
27-jarige acteur Matt Smith, die Doctor Who speelt, kiest voor een retro
chique stijl. Zijn uitspraak "Strikjes zijn cool" deed de verkoop ervan
verdubbelen omdat mannen zijn stijladvies massaal opvolgen. De Britse
modeketen Topman heeft een aanbod van twaalf strikjes, wat ontzettend
veel is voor een mode-item dat lang volledig afgeschreven leek. "Sinds
de nieuwe serie op televisie is, zien we een explosieve stijging in de
verkoop van strikjes."
Matt Smith in Doctor Who.
Velen
associeerden lang het strikje met professoren, leerkrachten en dokters,
daarom heeft dit accessoire een ouderwets imago. John Miln, van de
Britse gilde van de dassenmakers, is blij met deze trend: "Het is leuk
te zien dat tv-sterren nu andere kledij beginnen te dragen. Ik denk dat
het strikje vooral gaat scoren op speciale gelegenheden en chique
evenementen. Haast elke man heeft dit mode-item nog wel ergens liggen,
we zullen dit steeds vaker op straat zien verschijnen."
Grote opvallende juwelen, denk aan goedkope kettingen met veel bling
bling, hebben hun tijd gehad. Dit seizoen draait het allemaal rond
bedelarmbandjes en kleine hangertjes.
Celebs
dragen nu massaal fijne, korte kettinkjes met een klein hangertje. Denk
aan kleine kruisjes, bedeltjes, een gouden schedeltjes net als Alexa
Chung, je kunt ook net als Kylie Minogue voor meerdere hangertjes
kiezen, zolang deze maar klein en fijn zijn. Ook Charlotte Gainsbourg,
first ladies Michelle Obama en Samantha Cameron kiezen tegewoordig voor
een klein medaillon of hangertje.
De Fiji-armband.
Daarnaast
zijn persoonlijke juwelen ook trendy. Online juwelier Astley Clarke zag
hiervan een enorme stijging de laatste maanden. De 'Fiji'
vriendschapsarmband van Monica Vinader, die gezondheid en succes moet
symboliseren, was in vier dagen uitverkocht. Je koopt hierbij een basis
armband die je dan kunt aanvullen met tal van bedeltjes. Ook
geluksarmbandjes van Carolina Bucci met zijde en goud zijn subtiel, toch
glamoureus en erg populair de laatste 18 maanden. De bedoeling is dat
je de verschillende armbandjes verzamelt en over elkaar aantrekt.
Ook
worden juwelen sentimenteler, de vraag naar bedeltjes en religieuze
symbolen stijgt. Volgens juwelenverkoopster Natasha Gregory is Sex And
The City is één van de belangrijkste factoren van de huidige trend. De
serie deed de vraag stijgen naar kettingen met je naam op, net als
'Carrie' er eentje had. In de vervolgfilm draagt Carrie een ketting met
blaadjes, die door tal van juweliers gekopieerd werd. Juwelier Kate
Halfpenny zegt dat de crisis verantwoordelijk is voor deze trend.
"Mensen gaan op zoek in de juwelendoos van hun ouders naar kettinkjes en
armbandjes. Zo komen vintage medaillons, kleine hartjes en schattige
parels terug."
Niet iedereen heeft het geluk de schattenkist van
oma of mama te erven, maar toch kun je deze trend kopiëren. Je werkt
best met laagjes en verschillende lengtes zodat je kettingen niet in
elkaar verward raken.
De Amerikaanse zangeres Taylor Swift is het nieuwe uithangbord van cosmeticabedrijf CoverGirl. Welk product de 20-jarige countryzangeres zal promoten, is nog niet bekend.
"Taylor is mooi en een inspiratie door haar fantastische stijl. Ze is de perfecte persoon om onze nieuwe, luxueuze collectie van volgend jaar te promoten", aldus Vince Hudson van CoverGirl.
De zangeres is dolblij met de reclamecampagne. Ze houdt er naar eigen zeggen van om met make-up te experimenteren. "Ik houd van mijn natuurlijke look in het dagelijkse leven, als ik bijvoorbeeld boodschappen ga doen. Wanneer ik op het podium sta, kan ik experimenteren met mijn look. Dat vind ik zo leuk aan make-up: je kan altijd iemand anders zijn."
Bij bijna alle vrouwen zijn haar twee borsten niet identiek, dat
betekent dat de ene vaak groter is dan de andere. Dit valt echter niet
op bij de meeste dames, maar voor sommigen is het zo'n probleem dat ze
nooit een passende beha vinden. Veel oplossingen hiervoor bestaan er
niet, je kan wel je beha aan de ene cup wat opvullen, zodat het minder
opvalt.
Kledingmerk
Fruit of the Loom ontwikkelde daarom eindelijk de Perfect Pair Bra. Je kunt hierbij de cups apart
kopen, in welke maat je ook wil. Vervolgens verbind je deze aan elkaar
met een sluitstukje vooraan. Het leuke is ook dat er heel wat
verschillende prints zijn die je kan mixen en matchen, zo krijg je een
erg persoonlijk stuk.
In grote lijnen ligt al vast hoe de zomermode er in 2010 zal
uitzien. Dit zijn de belangrijkste trends, volgens fashionising.com.
- Korte shorts
Kort, korter, kortst - en dan
hebben we het niet over de roklengte. De short is terug, en hoe.
Hotpants en boyshorts (tot nét onder je kont) worden dé zomeritems. De
hotpants worden meestal hoog gedragen, de boyshorts hebben een lage
taille. Losse, korte shorts gelden als alternatief. Benieuwd of het ook
de badmode zal bepalen.
- Konijnenoren
Madonna is
ermee begonnen, en ja, het wordt écht een accessoire. Konijnenoren,
maar ook Micky Mouse-oren en heel grote strikken. Voorlopig vooral
gespot in modereportages, maar trendspotters zijn er zeker van dat de
trend ook zijn weg gaat vinden naar de straat.
- Kniekousen
De
dijlaarzen die deze winter zo hot zijn, worden omgezet naar kniekousen
en overknees. Je draagt ze onder een korte jurk en de shorts (jawel),
al dan niet in combinatie met een lange panty. Deze stijl wordt over
het algemeen gedragen met enkellaarsjes.
- Militaire krijgster
Militaire en stammeninvloeden blijven aanwezig in de mode. Lederen tunieken, metalen platen en oorlogsprints spelen de hoofdrol.
- Split
Hoe
kan je sexy zijn zonder een minijurk te dragen? Simpel, koop een
elegante, lange jurk mét dijenhoge split (en torenhoge hakken). De
split kan je rechts, links, in het midden of aan de zijkanten dragen.
- Badmode
Er
zijn drie grote trends in de badmode: one shoulder, monikini's en cut
outs. De one shouldertrend vindt dus zijn weg van de rode loper naar
het zwembad, met badpakken en bikini's die het moeten hebben van
slechts één schouderbandje.
Ook de monikini's, de combinatie
van badpak en bikini, blijven het goed doen, vooral als ze 'gesneden'
zijn. Dat betekent dat er net stukken uit het badpak zijn weggesneden.
- Jumpsuits en playsuits
De
jumpsuits en playsuits geven het niet op, ondanks matig succes voor
varianten in de voorbije jaren. Ook deze zomer is er plaats voor
kledij-uit-één-stuk, en dat in verschillende stijlen: sportief (simpele
stoffen en een kap), gesofisticeerd (strakker, in een glanzende stof,
afgewerkt met een riem), nonchalant (een zomerse, fladderstof met
hippie-invloeden) en zelfs als avondkledij, zoals celebs met wisselend
succes uitprobeerden.
- Broeken met prints
Broeken
in één kleur zijn passé, broeken met patroontjes, prints en een boel
kleuren door elkaar zijn in. Je top hoeft niet egaal te zijn, maar wie
nog maar begint met deze trend past best op met het combineren van
verschillende prints om een clownlook te vermijden. Nonchalance is ook
hier het sleutelwoord: kies voor een losse broek en een los shirt, half
ingestopt of een strakke broek en een los T-shirt.
- Doorzichtige stoffen
Ook
niet echt nieuw, maar naar een ander niveau getild: de doorzichtige
stofjes-trend voor zomerjurken en shirts. Te dragen met neutraal,
eventueel kleurrijk ondergoed.
- Boyfriend blazers
Al
gespot in 2009, en een blijver voor 2010: een mannelijke blazer, die je
combineert met een vrouwelijke, lange jurk en een stevige schoene voor
een stoere look. Ook perfect om het warm te krijgen als de avond is
gevallen.
- Gescheurde jeans
Nog
een celeb-favoriet uit 2009, die de weg naar het grote publiek zal
vinden in 2010: gescheurde jeans. Gerafelde randjes tot een broek die
eigenlijk maar half aan elkaar elkaar hangt, gecombineerd met sandalen
of sportieve sneakers en een T-shirt.
- Opgelapte jeans
De
crisis vindt ook zijn weg naar de mode: opgelapte jeans is helemaal
terug. De lapjes kunnen zowel lichter, donkerder als dezelfde kleur
zijn, zolang het maar jeans is. Geen lapjes met tekenfilmfiguurtjes
dus!
Topmodel Bar Refaeli is te zien
in een reclamecampagne van het kledingmerk Rampage.
"Laat het modellenwerk maar over aan de echte modellen", dat lijken
meer en meer beroemde ontwerpers te denken. Nochtans waren celebs zeer
hot in de modewereld en haast niet meer weg te denken uit
reclamecampagnes. Toch schijnen modellen volgens de kenners eenvoudigweg
meer klasse en stijl te hebben en genieten ze daarom weer de voorkeur.
Als je de recente advertenties bekijkt, dan valt het op dat de meeste
designers voor een professioneel model gekozen hebben. De uitzondering
is het label Dolce & Gabbana dat de zonnebrillen van het merk laat
aanprijzen door Madonna.
Uitstraling Volgens
Stefano Pilati van Yves Saint Laurent voelen modellen de ontwerpen beter
aan en kunnen ze er een bepaalde uitstraling aan geven. Karl lagerfeld
prefereert modellen dan weer wegens hun klasse en stijl. Ontwerpers
verkiezen bovendien een sterk gezicht dat enkel geassocieerd wordt met
mode en bijvoorbeeld niet met film of muziek.
Verhaal Insiders
beweren dat het enkel logisch is om celebs voor een campagne te
gebruiken indien er een verhaal bij het product zit waar een bekend
persoon bij kan helpen.
Niets zo irriterend als wijde poriën. Ze geraken gemakkelijk verstopt, veroorzaken puistjes en mee-eters en verpesten zo je gehele look. Wij zetten enkele tips op een rijtje om die wijde poriën tegen te gaan.
Wijde poriën zijn niet het gevolg van een levens- of eetstijl. Het is simpelweg genetisch bepaald, net als de kleur van je ogen of de vorm van je mond. Je voedselgewoonten veranderen heeft dan ook geen nut. Het geheim voor het onderhouden van je wijde poriën is reinigen. Zo verwijder je talg en vuil en voorkom je zwarte puntjes die uitmonden in kratertjes. Stoombad
Ga drie keer per week over een erg warm badje hangen met een handdoek op je hoofd. De stoom zorgt ervoor dat je poriën diep gereinigd worden en er geen vuil achterblijft. Gebruik daarna een lotion die je huid doet samentrekken en werk af met een crème die je poriën vult. Deze brengt het nodige vocht in, maar zorgt er eveneens voor dat je poriën minder zichtbaar worden.
Een keer per week onderwerp je je huid aan een grondige peeling, gevolgd door een kleimasker. De klei zorgt ervoor dat de extra talg verwijderd wordt en de talgproductie bovendien verminderd wordt. Ook de keuze van je make-up kan een aardig handje helpen. Kies niet voor vette, dekkende make-up, maar ga voor een poeder op basis van mineralen. (br.she)
Het Britse topmodel Agyness Deyn (27) en haar jongere zus Emily (22)
lanceren een reeks hippe T-shirts en topjes in samenwerking met het merk
Uniqlo.
Agyness is vanaf vandaag niet meer de enige Deyn die actief is in de
modewereld. Haar jongere zus heeft blijkbaar ook haar roeping gevonden
in de branche. Emily nam immers het design van de hippe bloesjes voor
haar rekening. De zusjes Deyn maakten samen polaroids van hun favoriete
bezigheden in New York, die ze afdrukten op topjes en T-shirts. En de
hippe kledingstukken waren geboren!
Emily en Agyness Deyn
Ze
zijn voorlopig evenwel niet in België te koop maar geen nood want je
kan ze ook online bestellen op de site van Uniqlo. De T-shirts
hebben allemaal dezelfde betaalbare prijs, namelijk 12,99 Pond (15
euro).
Voor madammen met een bontjas wier geweten begint te knagen bij de
gedachte aan al die dode nertsen is er een iets ecologischere oplossing.
Indien ze er tenminste mee kunnen leven dat hun jas van rat vervaardigd
wordt.
Het beest in kwestie is de nutria, een aquatische beverrat die vooral in
Zuid-Amerika voorkomt, maar die ook in Europa en Noord-Amerika opduikt.
De dieren worden ruim zestig centimeter groot en kunnen tot twee
kilogram wegen.
Populair tot de seventies De
beverrat is in opmars in gebieden rond de Golf van Mexico, waar ze door
hun vraatzucht als een plaag beschouwd worden, zegt het Amerikaanse
Vanity Fair. Daarom worden ze gevangen, en komen de huiden van de dieren
op de markt.
De beverrat werd in de jaren '30 van de vorige eeuw
ingevoerd vanuit Argentinië. Het bont van de beestjes was populair tot
het midden van de jaren '70, waarna het uit de mode raakte. Sinds dan
groeide de populatie gestaag aan, met alle gevolgen van dien voor de
vegetatie in de regio's waar het dier voorkomt.
Topdesigners
gaan beverrat Nu traditioneel bont onder vuur komt te
liggen, komt het materiaal van het knaagdier opnieuw in de kijker.
Topdesigners als Billy Reid en Oscar de la Renta gebruikten al beverrat
in hun ontwerpen.
Toch nog even meegeven dat er ook zoiets als
nepbont bestaat, en dat dat er ook bijzonder goed uitziet.
Modeontwerper Alexander McQueen zat onder de drugs toen hij zich verhing
Modeontwerper Alexander McQueen zat onder de drugs toen hij zich
verhing
McQueen met Naomi Campbell en
Kate Moss.
Modeontwerper Alexander McQueen verhing zich nadat hij cocaïne,
kalmeermiddelen en slaappillen had genomen, zo heeft onderzoek
uitgewezen. Hij stond onder hoge werkdruk en was overmand door verdriet
na het verlies van zijn moeder. McQueen werd op 11 februari, op de
vooravond van de begrafenis van zijn moeder, levenloos aangetroffen in
zijn flat in Londen. Hij was veertig jaar.
McQueen had vorig jaar twee keer een
overdosis drugs genomen.
"Het evenwicht van
zijn geest was verstoord", oordeelde de lijkschouwer volgens de BBC.
McQueen had een verleden van depressies, angstaanvallen en
slapeloosheid. Hij had al eerder een zelfmoordpoging ondernomen en nam
vorig jaar tot twee keer toe een overdosis. Vlak voor zijn wanhoopsdaad
zocht hij op het internet tips voor zelfdoding.
De Birkin Bag van Hermès was zo populair en zo exclusief dat een
wachtlijst moest worden aangelegd om iedereen een handtas te kunnen
bezorgen. Die wachtlijst is nu 'eindelijk' weggewerkt, met dank aan de
economische crisis. Dat meldt nu.nl.
De wachtlijst bedroeg lange tijd verschillende maanden of zelfs jaren,
wat de populariteit zelfs enigszins in de hand werkte. Op een gegeven
moment klonk zelfs het gerucht dat Hermès de wachtlijst zou afsluiten,
omdat anders 'nooit' aan de vraag zou kunnen worden voldaan.
Nu
is die wachtlijst voor het eerst verdwenen. Tijd voor Hermès om zich
zorgen te maken, want het bedrijf startte zijn eigen krokodillenkwekerij
om aan de vraag te kunnen voldoen. Maar nu wil de fashionista geen
handtas meer van minimum 4.800 euro tot 10.000 euro meer.
De economische crisis heeft daar veel te maken,
volgens de media zijn minder vrouwen bereid zoveel geld aan één handtas
uit te geven. Ook niet aan een handtas uit exclusief krokodillenleer die
vernoemd is naar de Franse zangeres Jane Birkin, blijkbaar.
Victoria Beckham is de bekendste fan van de Birkin
bag. Ze bezit er naar verluidt ruim honderd, en in elke kleur die ze
verkopen, zodat er altijd een bij haar outfit past.
Ook Lady
Gaga is een 'fan', maar dan geen erg respectvolle. Onlangs nog kladde ze
op een handtas met stift een begroeting aan haar Chinese fans. 'Ik hou
van mijn kleine monsters' stond er te lezen.