Europese klantendienst Louis Vuitton vestigt zich in Brussel
Europese klantendienst Louis Vuitton vestigt zich in Brussel
De Franse luxegroep LVMH heeft beslist om in Brussel de Europese
klantendienst van Louis Vuitton, zijn vlaggenschip, te vestigen. Dat
bericht de krant L'Echo vandaag.
De dienst is sinds gisteren
actief en bedient momenteel klanten in elf Europese landen: België,
Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Italië, Spanje, Duitsland,
Groot-Brittannië, Ierland, Zwitserland en Oostenrijk. De komende twee
jaar moeten ook de Scandinavische landen, Rusland, Turkije en
Griekenland bediend worden.
Het nieuwe centrum, dat instaat voor
de vragen van klanten naar informatie en voor mailings, is goed voor
zestig banen. "Brussel was onvermijdelijk door zijn centrale positie, de
aanwezigheid van een meertalige en gekwalificeerde arbeidskrachten, de
uitgebreide keuze aan vastgoed aan relatief goedkope prijzen", zegt
Roberto Eggs in L'Echo. Eggs is verantwoordelijke van Louis Vuitton voor
Noord-Europa en zal de supervisie hebben over de nieuwe structuur.
De jaren '50-stijl heeft enkele grote voordelen: het flatteert ook
niet perfecte figuurtjes en het staat ook vrouwen ouder dan 22. De
gevierde serie 'Mad Men' ligt aan de basis van de revival, maar bekende
designers sprongen ondertussen ook al op de kar.
- De lengte De
juiste lengte van de rok is ongeveer twee centimeter onder de knie.
Lager, zoals met de midirok soms gesuggereerd wordt, is een slecht idee
omdat maar het maar weinig vrouwen flatteert.
- Strak Hét kenmerk van de 50s-trend is een ingesnoerde taille. Maar insnoeren is een ding, de adem afsnijden een ander.
Toch zijn er enkele valkuilen die moeten vermeden worden, zoals deze don'ts:
- Boezem Wie
gezegend is met een grote boezem, opteert beter voor een V-hals; wie
minder boezem heeft, kan voor een hoge neklijn opteren.
- Blinkende stof Zeker wie enige rondingen bezit, laat een blinkende stof best aan het kleerrek hangen.
Do: - Combineer met een mooie hak De
hak hoeft niet erg hoog te zijn (al mag het wel), maar zorg er wel voor
dat het een zichtbare hak is. Combineren met ballerina's kan ook voor
een huiselijkere look.
- Print Een print (ruiten, bloemen of bolletjes) geeft een extra vintagegevoel aan de jurk.
- Ceintuur Een dunne ceintuur of een lint mét strik maken het geheel af.
- Naturel Hou je look en kapsel naturel, tenzij je uitgaat. In dit geval moet je kapsel en make-up net überglam zijn.
Christina Hendricks: "Geen enkele designer wil mij jurken lenen"
Ze is jong, mooi, sexy en een van de meest succesvolle tv-actrices op
dit moment. Haar figuur wordt geprezen door vriend en vijand, ze wordt
door ministers als voorbeeld aangehaald om de voorkeur voor de
graatmagere maatjes nul te doen ombuigen naar een liefde voor het
gezondere maatje 40-42. Maar dat wil niet zeggen dat Mad Men-ster
Christina Hendricks het in de schoot geworpen krijgt. Integendeel.
Beroemd en bejubeld om haar rondingen, is het voor de rosse vamp quasi
onmogelijk om een flatterende designerjurk te vinden die haar ook echt
past.
"Iedereen zegt prachtige dingen over mijn lichaam. Maar er
is nauwelijks een beroemde ontwerper te vinden die me een jurk wil
uitlenen. Hun jurken zijn voor maatjes nul of twee, niet voor mijn
maatje 42. Het is telkens weer een strijd om op tijd een jurk te
vinden."
Voor de Emmy Awards afgelopen weekend bleek uiteindelijk Zac Posen bereid de voluptueuze actrice een jurk te lenen.
Imago, geen verandering De
modewereld ligt al een tijdje onder vuur door hun voorkeur voor
graatmagere modellen. Recentelijk hebben grote namen als Karl Lagerfeld
en Jean Paul Gaulthier 'dikkere' modellen, zoals Crystal Renn, gebruikt
in hun reportages. Maar het blijkt hen meer te doen om hun imago, dan
dat ze écht kledij willen voorzien voor rondere vrouwen, zo blijkt uit
het relaas van Hendricks.
Kim Cattrall Hendricks
krijgt steun uit onverwachte hoek. Ook Sex and the city-actrice Kim
Cattrall had moeite om in de designerkleren te passen die ze moest
dragen op de set.
"Ik heb geen standaardmaat zoals Sarah en
Kristin", bekende de nochtans slanke Cattrall. "Ik kon veel van de
designerkleren niet dragen, dus werd er voor mij veel vintagekledij
opgesnord."
De druk om dun te zijn Tot nu toe
weerstaat Hendricks ogenschijnlijk moeiteloos de druk om mager te zijn.
Maar eerdere 'ronde rolmodellen', zoals Sophie Dahl en Kelly Osbourne
zijn toch gezwicht. Hopelijk voor Hendricks, voor de gewone vrouw én
voor de modewereld blijft ze zichzelf.
De relatief onbekende Oliveira Baptista wordt de nieuwe hoofdontwerper van Lacoste. Het modemerk probeert daarmee een jonger, vrouwelijk publiek aan te trekken.
Baptista vervangt Christophe Lemaire, die binnenkort aan de slag gaat als opvolger van Jean Paul Gaultier bij het modehuis Hermès. Baptista ontwierp reeds enkele excentrieke vrouwencollecties, maar zegt geen enkele affiniteit te hebben met mannenkledij. En laat het nu net dat zijn wat het relatief mannelijke sportmerk Lacoste aantrok. Zo bestaat het cliënteel van Lacoste voor 80% uit mannelijke klanten. Het merk wil nu eveneens vrouwen naar hen toe lokken met de excentrieke Baptista. (br.she)
Wat vrouwen meedragen in hun handtas, is een blauwdruk van de
samenleving. Verandert de samenleving, dan verandert ook de handtas, zo
zegt Sigrid Ivo van het Tassenmuseum Hendrikje in Amsterdam.
Het is algemeen gekend dat vrouwen veel meesleuren in die handtas van
hen. Gemiddeld 1,5 kilo, zo bleek uit onderzoek. Dat is maar de helft
van de gemiddelde handtas in 2007, die toen drie kilo spullen bevatte.
De
vermindering wordt compleet toegeschreven aan de opkomst van
smartphones, die de agenda, het adresboekje en het fototoestel
vervangen.
Praktische vrouwen Nederlandse
vrouwen zijn daarbij 'praktischer' ingesteld dan andere vrouwen, die
vaker een kleiner tasje onder de oksel klemmen. Nederlandse vrouwen
verkiezen een grotere tas met rits, 'gemakkelijk voor op de fiets', die
opvallend vaak fietssleutels bevat. Portemonnee, gsm, stylo en make-up
ontbreken nergens.
Tentoonstelling De
handtas bestaat al zo'n 200 jaar en een overzicht van wat ze door de
jaren heen allemaal heeft bevat, is te bewonderen op de tentoonstelling
'Goed Verstopt: de geheimen in de tas' en dit vanaf 15 september.
Zo
leer je alles over het loddereindoosje, een doosje met reukwater voor
als vrouwen dreigden flauw te vallen door een te strak korset, de
veranderende grootte van de portemonnee en het belang van make-up in een
handtas.
Anne Hathaway is de nieuwste celeb om haar kapsel tot enkele centimeters
te laten kortwieken. Hoewel het geen eigen keuze was, de actrice liet
zich knippen voor een filmrol, staat ze er wonderwel goed mee. Celebs
als Emma Watson, Cate Blanchett, Michelle Williams en Carey Mulligan
ruilden eerder al lang voor ultrakort.
Emma Watson
Anne
Hathaway had al heel wat verschillende haarstijlen de laatste jaren,
maar de Amerikaanse actrice ging nog nooit voor zo kort. Hoewel dit
kapsel deze celebs ontzettend goed staat, is het geen aanrader voor
iedereen. Wanneer je bijvoorbeeld een erg rond gezicht hebt, of een
sterke kaaklijn, dan blijf je hier maar beter van weg. Het is erger wel
perfect voor dames met zachte gelaatstrekken. De trend is nu dit kapsel
wat warrig te dragen, wat ideaal is voor vrouwen die niet graag veel
tijd in de verzorging van hun haar steken.
Deze haarstijl staat
wel perfect bij de retromode die momenteel erg in is, doe inspiratie op
bij de stijl van vroeger topmodel Twiggy, zij was het mode-icoon van de
sixties.
Wie, dat willen ze nog niet kwijt bij H&M, maar zeker is wel
dat de Zweedse keten opnieuw in zee gaat met echte mode-ontwerpers.
Twee, deze keer.
Een gerucht dat de Taiwanese ontwerper Shiatzy Chen een van de nieuwe
ontwerpers zou zijn, werd alvast ontkracht door een filmpje waarop de
stemmen van de ontwerpers al te horen zijn.
Het gaat om een man
en een vrouw, en Grazia tipt dan ook op Caroline Herrera (bekend voor
avond- en trouwjurken) en Thomas Maier van Bottega Veneta. Op 9
september weten we of die gok klopt.
In het verleden hadden de betaalbare designercollecties van Jimmy Choo, Roberto Cavalli en Viktor en Rolf ook al veel succes.
Zusjes Kardashian maken kledij die rondingen flatteren
Zusjes Kardashian maken kledij die rondingen flatteren
Kim Kardashian
Kim, Khloe en Kourtney Kardashian gebruiken hun troeven voor het verder
uitbouwen van hun zakelijke imperium. In september lanceren de celebs
een eigen kledingcollectie.
Sexy De
Kardashians, de Amerikaanse realitysterren die onder meer bekend werden
dankzij hun sexy rondingen, gaan een collectie ontwerpen voor het
Amerikaanse QVC. Het worden creaties die vrouwen met een figuur net als
dat van hen moeten flatteren. De collectie krijgt de naam K-Dash en
wordt op 10 september voorgesteld aan het publiek. De zusjes hebben al
twee boetieks en een eigen parfum, juwelenlijn en een boek op de markt
gebracht.
De kapsels van het najaar 2010 draaien allemaal rond innovatieve combinaties. Combinaties van technieken, producten en verschillende looks. "Net als in de mode & beautywereld", vertelt Sally Brooks, London Hairdresser of the Year.
"Het is ongelooflijk hoe je je look kan aanpassen door simpelweg enkele technieken en producten te combineren. Vergeet het slaafse volgen van de kappersvoorschriften en begin er lustig op los te experimenteren om je eigen look te creëren. Dat is echt hip dit najaar", aldus Brooks.
Volgens Brooks moet je bovendien niet bang zijn om de regels met de voeten te treden. Zo raadt ze aan om na het gebruiken van haarkrullers stevig door je haar te borstelen. "Zo geef je het meer glans en worden de krullen natuurlijker." (br.she)
Kevin De Vuyst (21) uit Melsbroek is een van de twintig gezichten voor de internationale najaarscampagne van kledingmerk Benetton. Hij werd uit meer dan 65.000 kandidaten geselecteerd.
Het Italiaanse Benetton, bekend van de vaak controversiële reclamecampagnes, gooide het begin dit jaar over een andere boeg. Gebruikmakend van de mogelijkheden van het internet, ging Benetton op zoek naar twintig nieuwe fotomodellen zonder ervaring. Er werd onder de noemer It's my time een wereldwijde zoektocht uitgeschreven en daarop reageerden 65.000 jongeren uit 217 landen. Die jongeren selecteerden zelf hun honderd favorieten, waaruit een professionele jury uiteindelijk de 20 nieuwe Benettongezichten koos.
Daarbij, zo raakte nu bekend, zit ook de 21-jarige Kevin De Vuyst uit Melsbroek, een fervent skateboarder en beginnend muzikant die niet buiten lijkt te komen zonder z'n mutsje op zijn hoofd. Hij las naar verluidt toevallig de oproep op het net en waagde zijn kans.
De Vuyst werd in april door Benetton naar New York gevlogen voor de fotoshoot met fotograaf Josh Olins. Hij was gisteren onbereikbaar voor commentaar, maar vertelde alvast aan Knack weekend dat hij niet op een modellencarrière zit te wachten.
Bij de andere finalisten zitten jongeren uit onder meer Oekraïne, Kazachstan, Iran, India, Korea, Frankrijk en Nederland. De beelden zullen wereldwijd worden gebruikt voor reclameborden, tv-spots en tijdschriftadvertenties. (br.het Nieuwsblad)
De Brusselse ontwerper Jean-Paul Knott zag de Belgische atleten Jonathan, Kevin en Olivia Borlée en Elodie Ouedraogo schitteren in zijn creaties. Ook de blondines Snezana Rodic (Sloveense hinkstapspringster) en Russisch 800 meter-loopster Katarina Kospeskaya in doorkijkbloes gaven het beste van zichzelf op de catwalk. Toen Snezana, Elodie en Olivia als een ware Belgische vlag met veel flair de show stalen, ging het applaus de hoogte in. (br.het Nieuwsblad)
Jessica Simpson stuurt echte vrouwen op de catwalk
Jessica Simpson stuurt echte vrouwen op de catwalk
De Amerikaanse zangeres Jessica Simpson, die regelmatig kritiek op haar
gewicht krijgt, zou graatmagere modellen afzweren tijdens de modeshow
van haar eigen collectie op de komende New York Fashion Week.
Normale maten De
zangeres en designer zal haar laatste creaties laten showen door echte
vrouwen met rondingen, aldus een insider. "Jessica gaat haar beste
vriendinnen op de catwalk sturen, zij hebben maten die meer die van de
gemiddelde vrouw benaderen dan de gebruikelijke graatmagere modellen.
"De zangeres doet meer dan enkel haar naam uitlenen aan de collectie, ze
woont alle vergaderingen bij en maakt belangrijke beslissingen. Het is
een echte zakenvrouw, ze weet wat vrouwen willen."
Lichaam aanvaarden De
30-jarige blondine mét rondingen reisde voor haar televisieprogramma
'The Price of Beauty' de wereld rond om te onderzoeken wat vrouwen
ervoor over hebben om er goed uit te zien. "De serie heeft me geholpen
mijn lichaam te aanvaarden zoals het is. We willen er allemaal als de
perfecte Barbiepop uitzien, maar het is belangrijk dat je je uiterlijk
leert te appreciëren wat je hebt."
Waarom geen modeshow onder water, zo dachten de organisatoren in
Zuid-Korea. Stuntelen op de catwalk hoeft niet langer op hoge hakken,
maar kan ook onder water tijdens de allereerste onderwater-modeshow
ooit.
In traditionele Koreaanse jurken, gemaakt door Park
Sul-Nyeo's, bewegen de modellen onder water alsof ze zeemeerminnen zijn.
De show was bedoeld als promotie van enkele nieuwe warenhuizen in de
stad.
Vrouwen die 's avonds graag gaan lopen, moeten niet langer fluorescerende hesjes aantrekken dankzij de Britse modeontwerptster Stella McCartney.
Stella McCartney is al een tijdje geobsedeerd door sportkledij dankzij haar samenwerking met het sportmerk Adidas. Dit najaar geeft ze een extra veilig tintje aan haar collectie. Zo voorziet ze haar gehele collectie van een lichtgevend aspect. Zelfs de schoenen lichten op in het donker. Modebewuste sporters moeten zich echter geen zorgen maken. De sportkledij is niet bedekt met lelijke fluorescerende strips. McCartney bedacht een ingenieuze fluorescerende tekening die er bijzonder hip uitziet in het daglicht én in de nacht. (br.she)
Vogue's artistiek directeur Grace Coddington gaat samen met de voormalige hoofdredacteur van Vogue Men een boek voor alle modebewuste vrouwen schrijven.
Fashionista's die graag de nieuwste tips en het reilen en zeilen in modeland te weten willen komen, kunnen binnenkort hun hart ophalen bij het eerste boek van Grace Coddington. De rosse artistieke directeur staat bekend als het tegengewicht van de vinnige Anna Wintour en probeert zoveel mogelijk het artistieke en vrouwelijke in Vogue te steken.
"Ik ben ervan overtuigd dat het een prachtproject wordt", aldus Coddington.
Volgens de Amerikaanse Vogue is de modewereld weer klaar voor
sexy en vollere vrouwenvolumes. Grotere borsten maken daar deel van uit.
Versace
presenteerde onlangs een zomercollectie met de borsten als blikvanger. En ook
Prada schuwt de vrouwelijke rondingen niet, net als Louis Vuitton die in zijn
collectie het decolleté weet te waarderen.
Uit de collectie van Louis
Vuitton
Een terechte evolutie, alleen rijst de vraag:
waarom werden borsten zo lang geschuwd in de mode-industrie? "Borsten zijn voor
een designer een ware uitdaging", vertelt een Londense designer in de Daily
Mail. "Ze kunnen een jurk verknoeien en maken het moeilijk om een outfit mooi te
doen zitten. Bovendien lijkt een vrouw er dikker door". Daardoor keert de
modewereld zich al jarenlang af van de borsten en opteren ze liever voor de
magere en tengere meisjeslook. Deze herfst
komt daar stilaan verandering in, al schijnen dikkere borsten nog altijd niet
zonder uiterst tengere lichamen te kunnen. De B-cup wordt trouwens al
gecatalogeerd bij 'grote borsten', vrouwen met een maatje meer horen er nog
altijd niet bij.
De 27-jarige zangeres en
schoonheid Cheryl Cole staat bekend om haar voorliefde voor volumineus haar. Ze
zou verantwoordelijk zijn voor de explosieve stijging in de verkoop van haarlak
in het Verenigd Koninkrijk.
De verkoop van
haarlak in het Verenigd Koninkrijk zou met een vijfde gestegen zijn in het
laatste jaar. Redactrice Annabel Jones van Grazia: "Onze nieuwe liefde voor 'big
hair' is te danken aan celeb Cheryl Cole. Als jurylid voor X-factor verscheen ze
altijd met een hoge kuif en een stralende glimlach. Haar obsessie met
volumineuze kapsels zal niet snel afnemen.
"Haarspray is nu veel
makkelijker te gebruiken. Het houdt nu veel beter, maar kan tegelijkertijd veel
makkelijker uitgeborsteld worden. Het kan ook voor heel wat haarstijlen gebruikt
worden. De laatste tien jaar waren vooral natuurlijke producten populair, mensen
gebruikten minder haarlak omdat ze aan de ozonlaag dachten. Maar glamour is nu
terug trendy, wat maakt dat een volumineus, veerkrachtig kapsel weer helemaal
hip is. Haarlak is daar een essentieel onderdeel van", besluit Jones.
Voorheen draaide het bij de modeshows voornamelijk om de kledij, de accessoires waren maar moeilijk te zien. En laat het nu net dat zijn waar vrouwen het budget en de interesse voor hebben. Speciaal daarom slaat het Amerikaanse modetijdschrift Harpers Bazaar de handen ineen met de Council of Fashion Designers om de 'Accessoires Bazaar' te creëren.
Vergeet de vaak saaie modeshows, nu kunnen fashionista's zich meteen naar een tentje tegenover het Fashion Week-terrein begeven om alle nieuwste accessoires te spotten. In de tent van 'Accessoires Bazaar' zullen niet enkel sieraden te zien zijn van juwelenontwerpers maar ook van grote modemerken als Calvin Klein, Jason Wu en Michael Kors.
Brad en Angelina ontwerpen kinderkleding voor het goede doel
Brad en Angelina ontwerpen kinderkleding voor het goede doel
Angelina Jolie en Brad Pitt willen een kindercollectie op de markt
brengen. Een deel van de opbrengst zal naar de Jolie-Pitt Foundation
gaan.
Brad zou intussen al voor een zakelijke bespreking naar
Italië vertrokken zijn om de collectie te bespreken. De kinderen ten
huize Brangelina dienen als inspiratiebron, daarvoor worden de zes
favoriete kledingstukken van de kleintjes gebruikt. Wanneer en waar de
collectie te koop zal zijn, is nog niet duidelijk.
Het Nederlandse topmodel Kim Noorda wordt het uithangbord van de winkelketen Vero Moda. Dat laat het merk zelf weten.
De Nederlandse Kim Noorda wordt het uithangbord van de winkelketen Vero Moda. Het is de eerste keer dat Noorda voor een Scandinavisch merk werkt. Eerder verwierf de Nederlandse faam door shows te lopen van Chanel, Marc Jacobs, Hermes, Christian Dior en Jean Paul Gaultier. Noorda werd ook al opgevoerd in campagnes voor Emporio Armani, Bulgari en Bottega Veneta.
"Kim is perfect om de look en de spirit van onze drie segmenten te vertegenwoordigen. Ze heeft de mogelijkheid om haar look aan elke mood en stijl aan te passen, iets wat de basisfilosofie vormt", besluiten ze bij Vero Moda.