In hartje Londen kan je niet naast de nieuwste Wonderbra-affiche
kijken. Het zeven meter brede billboard toont de nieuwste Wonderbra in
3D. Een speciaal brilletje is nodig om de 'New Full Effect' te bekijken.
Het nieuwe 'New Full Effect' zou de borsten met maar liefst twee
cupmaten vergroten. Om hun woorden extra kracht bij te zetten, onthulde
Wonderba zonet de immense affiche op Waterloo Road in het gezelschap van
fotomodellen, gehuld in de wonderbra's. De dames hadden 3D-brilletjes
op om de rondingen van hun collega optimaal te bewonderen.
Ook de 'Hello Boys' campagne kende in de jaren '90 groot succes.
Het
Braziliaanse fotomodel Sabraine Banado volgt hiermee Eva Herzigová op,
die bijzonder veel succes oogstte tijdens de vorige 'Hello Boys'
campagne in de jaren '90. Ze wist als geen ander de vrouwelijke en
mannelijke aandacht te trekken. Die periode werden er trouwens beduidend
meer verkeersongevallen opgetekend door verstrooide chauffeurs.
Het
blijft maar de vraag of Banado hetzelfde effect kent? Britse
verkeersdeskundigen vrezen alvast van wel, niet alleen door de sexy
rondingen maar ook vanwege het onduidelijke karakter zonder
3D-brilletje. De Britse krant 'The Sun' wil hun lezers alvast veilig
doen lonken en schenkt iedereen een gratis brilletje.
Victoria's jurken: enkel voor zichzelf of ook voor anderen?
Victoria's jurken: enkel voor zichzelf of ook voor anderen?
Het eerste dat opviel aan de nieuwe lentecollectie van Victoria
Beckham, voorgesteld op New York Fashion Week, is dat er volume in zit
en dat er ruimte is voor rondingen. De ontwerpster zegt ook zelf dat
haar jurken zijn afgestemd op de rondingen van een vrouw, maar niet
iedereen is het daar mee eens.
"Ze moeten een vrouw helpen er op haar best uit te zien en zich ook zo
te voelen. De silhouetten zijn zo bepaald dat ze het sensuele volume van
de vrouw de vrijheid geven om te bewegen", legt Victoria Beckham zelf
uit.
De show zelf werd door de meeste critici heel goed
onthaald, net als de vorige vier collecties trouwens. Alleen Liz Jones,
columniste bij de Daily Mail, denkt er anders over.
"Victoria
blijft, ondanks wat ze zegt, dingen ontwerpen die haar zelf goed staan.
De size zero-modellen bande ze, maar de nog altijd magere modellen die
in de plaats kwamen, vulden de buste niet. De lange avondjurken waren
niet netjes: zulke eenvoud heeft een meesterontwerper nodig, zoals Oscar
de la Renta", klonk het daar.
Ook
de strakke, oudroze jurken konden niet op goedkeuring rekenen. "Een
jurk die elk foutje laat zien, een jurk die niets vergeeft zoals de
jurken van Azzedine Alaia dat wél kunnen. Hij begrijpt dat de vrouwen
die zijn kleren kopen niet perfect zijn, terwijl Victoria vindt dat ze
maar meer moeten gaan sporten."
Een
niet helemaal eerlijke kritiek, lijkt ons. Haar vorige collecties
werden gretig opgepikt door celebrities, hele slanke, zoals Blake Lively
en Eva Longoria, en mét rondingen, zoals Jessica Simpson. De cuts
bleken ook minder smalle vrouwen te flatteren.
De nieuwe
collectie bevat losse, gedrapeerde jurken en eenvoudige, 50s jurken die
door de speciale stiksels extra vorm creëren. Of ze ook rondere vrouwen
goed staan, is afwachten, maar het lijkt alvast alsof de zelf
graatmagere Beckham wél aan andere vrouwen heeft gedacht.
Dat
alle ontwerpen haar zelf ook flatteren, kan je haar moeilijk kwalijk
nemen. Waarom zou je namelijk iets maken, dat je zelf nooit zou willen
dragen?
Het was een welles-nietes spelletje, maar uiteindelijk blijkt Lady Gaga dan toch in zee te gaan met het beautybedrijf Coty Inc. voor een eigen parfumlijn.
"Lady Gaga, een van de felst besproken sterren van dit moment, heeft een contract ondertekend met Coty Inc. Hierdoor kunnen we na alle speculaties eindelijk bevestigen dat Lady Gaga samen met Coty Inc. de komende jaren verschillende parfums zal uitbrengen. Het eerste parfum zal in 2012 gelanceerd worden", laat de directeur van Coty Inc. weten. (br.she)
Lange tijd had de luipaardprint flink aan populariteit ingeboet.
Het was helemaal niet modieus en werd zelfs afgedaan als ordinair. Maar
nu lijkt de trend weer helemaal gekeerd. Op de catwalk zagen we vele
modellen gehuld in dierenprints tijdens de shows van de
herst/wintercollectie.
Van jassen tot accessoires: de opvallende prints zijn alomtegenwoordig.
Dit keer is het niet enkel designer Roberto Cavalli die teruggrijpt
naar de luipaardprint, ook andere labels maken er veelvuldig gebruik van
zoals Alexander Wang, Giambattista Valli en Mulberry.
Zo'n
typische dierenprint komt het best tot zijn recht op accessoires zoals
hoeden, sjaals en handtassen. Wil je je toch helemaal in de opvallende
print hullen, hou de rest van je outfit dan zeker subtiel en gebruik
niet (te) veel accessoires.
Ontwerpers houden het sober deze winter. Veel breiwerk, militaire invloeden, sportieve chic én een revival van Sherlock Holmes.
1. Wool is cool
Toegegeven, gebreide truien zijn een klassieker, maar dit seizoen ging bijna elke ontwerper creatief aan de slag met wol. Grof gebreid of fijn geweven, met motief of effen, kleurrijk of grijs, oversized: het kan allemaal. Vooral laagjes deden het goed op de catwalk: truien piepten onder cardigans en mochten de modellen het toch koud hebben, dan waren er nog altijd de extralange sjaals, snoods (sjaals die je ook als muts kunt dragen) en wollen wanten. Haalde Bridget Jones haar neus nog op voor de rendiertrui van Mark Darcy, nostalgische motiefjes zijn het deze winter helemaal.
2. Soldaatje spelen
Als we Christopher Bailey mogen geloven, schuilt er in elke man een soldaat. De Britse ontwerper speelde met het militaire thema bij Burberry, bekend om zijn trenchcoat (in oorsprong een regenjas voor soldaten). Bailey stuurde zijn modellen in militaire jassen en vestjes de catwalk op, plaatste schouderstukken op marineblauwe truien en varieerde ook op de vliegeniersjas. Het kleurenpalet: kaki en al zijn varianten, maar ook donkerblauw en grijs. Combineer een militaire jas met een donkere broek met rechte pijpen en een trui in hetzelfde kleurenpalet. De camouflageprint laat je achterwege, je bent geen échte soldaat.
3. Sherlock chic
Sherlock Holmes is helemaal terug. Vorig jaar zetten Robert Downey Jr. en Jude Law een flitsende Holmes en Watson neer in de film van Guy Ritchie, de BBC kwam onlangs met een nieuwe serie en deze winter lijkt de Victoriaanse detective ook een paar ontwerpers te hebben geïnspireerd. John Galliano speelde de Holmeskaart zelfs volledig uit, inclusief pijp en detectivehoedje. Die Victoriaanse stijl kwam ook terug in deftige pakken met bolhoed en wandelstok, geruite jassen in tweed, zijden smokingvestjes en ruime capes. Ruitjes zijn natuurlijk elementary, my dear Watson.
4. Sportchic
Het stijlduel in de modewereld -- sportief versus chic -- loopt deze winter uit op een gelijkspel. Combineer je favoriete joggingbroek gewoon met een geklede vest en smokinghemd of draag een hoodie (sweater met kap) onder je kostuum. Het meest extreme voorbeeld op de catwalk was de combinatie van felgekleurde skibroeken met klassieke jassen en kostuumvesten bij D&G. Géén aanrader in het dagelijkse leven, hoeveel sneeuw er ook op straat ligt. (br.Het Nieuwsblad)
Karl Lagerfeld schrapt klassieke modeshow en kiest voor internet
Karl Lagerfeld schrapt klassieke modeshow en kiest voor internet
Mode-ontwerper Karl Lagerfeld houdt de catwalkcollectie voor bekeken.
De man heeft het voortaan op internet begrepen. Zijn collectie is enkel
nog te zien en te koop via het web.
Steeds meer ontwerpers hebben de weg naar het internet gevonden. Eerder
verkaste Ralph Lauren zijn show naar de computer. Ook andere grootheden
als Cavalli, Viktor&Rolf en Yves Saint Laurent gebruiken de moderne
middelen. Zo konden alle geïnteresseerden eerder dit jaar alle shows van
de Paris Fashion Week live bekijken via internet. Enkel een muisklik
volstond.
Karl
Lagerfeld kiest echter voor drastische middelen en annuleert de
catwalkshow en bijpassende collectie volledig. Naar eigen zeggen wilde
hij al zo lang betaalbare kleding voor iedereen maken. Die collectie zou
via het web verkrijgbaar zijn en is voornamelijk bedoeld voor vrouwen,
al zitten er ook enkele herenstukken tussen.
Nu
de modekoning naar internet verhuist, betekent dit meteen het einde van
de traditionele catwalk? Volgens onze moderedactrice Ilse Bal is
hiermee nog geen trend geboren. "De virtuele catwalk zal vooral
aanvullend werken op de klassieke show", stelt ze, "modehuizen zijn nu
eenmaal digitale voortrekkers. Het internet is de perfecte manier om een
merk op te bouwen, om een 'rumour' te creëren".
Topmodel Heidi Klum brengt een eigen 'actieve' lijn op de markt in
samenwerking met sportmerk New Balance. De collectie zal bestaan uit
tunieken, geweven topjes, leggings en buitenkledij.
Klum vond inspiratie in haar eigen drukke leven. "Ik weet wat het is om
constant onderweg te zijn: ik heb ook vier kinderen die ik ga afzetten
aan school, bij vriendjes, op de sportclub of aan de muziekschool. Het
blijft maar komen. Hoeveel ik ook hou van avondjurken, comfortabele,
modieuze kledij is gewoon zoveel handiger. Dat wou ik ook verwerken in
mijn collectie."
De collectie is vanaf 7 oktober beschikbaar, al is niet helemaal duidelijk in welke winkels.
De hipste herfsttrends voorgesteld op grootse openluchtshow
De hipste herfsttrends voorgesteld op grootse openluchtshow
Fashion's Big Night Out is officieel maar vrijdag 10 september, maar
op dinsdagavond kregen duizenden sterren én gewone mensen al de kans om
de hipste herfsttrends te spotten in een grootse openluchtmodeshow op
het plein van het Lincoln Center.
15 minuten duurde het maar om de 150 modellen in kledij van
verschillende designers voor te stellen aan het 1.500-koppige publiek.
Gisèle Bündchen mocht beginnen, Naomi Campbell sloot af.
Zeer
atypisch werden de ontwerpers door elkaar, in alfabetische volgorde
getoond. Iedereen, van Ann Taylor over Michael Kors, Tommy Hilifger,
Carolina Herrera naar Zac Posen en Yves Saint Laurent, kwam aan bod.
Maar het belangrijkste zijn natuurlijk dé herfsttrends die geshowd werden. We zetten de belangrijkste trends op een rijtje:
- De jaren '50
Een
trend die blijft terugkomen zijn de jaren '50. Inclusief grootse
kapsels, brave rokken in degelijke stoffen als wol en tweed en met een
ruitjespatroon, het kenmerkende dunne riempje en schoenen met een hakje.
- 'Go global'
De Go Global-stijl
wordt gekenmerkt door veel bont. De echt winterse kledij is atypisch
voor ontwerpers, waarbij de meesten herfst- en winter opvallend mild
inschatten.
- Jazz Age
Sommige
avondjurken waren schatplichtig aan de 'jazz age', de redelijk rechte
jurken met frutsels en gecombineerd met parelkettingen en een hoofdband.
Ook deze stijl refereert aan een belangrijke periode uit het verleden,
net zoals de jaren '50.
- Militaire vestjes
Vestjes
met een militaire look 'n feel, 'de sgt pepper-look' noemt de Britse
pers dat, blijven ook opduiken. Een trend die in het verleden nooit echt
doorbrak bij het grote publiek.
Pharell Williams (ex- N.E.R.D.)
sloot de snelle modeshow af en dat moest het snelle vertrek van de
modellen in dubbeldekbussen snel doen vergeten.
De modeshow werd
ook druk bijgewoond door verschillende celebs zoals Anna Wintour, Gossip
Girl-actrices Blake Lively en Leighton Meester, model Bar Rafaeli,
tennisster Serena Williams, actrices Julianne Moore en Ashley Tisdale en
Olivia Palermo.
Modellen hebben geen makkelijke job, dat blijkt nog maar uit eens uit
deze beelden. De eerste Britse modellen stunten op spectaculaire manier
in Oxford Street: de eerste verticale catwalk is geboren.
In hartje Londen kreeg Haute Couture begin deze week een zeer
letterlijke betekenis. In de mooiste outfits én met hoge hakken
bengelden modellen van op duizelingwekkende hoogte naar beneden.
De
durfals luidden hiermee het begin in van de High Street Fashion Week.
Zelfs voor model en stuntactrice Amanda Green was de opdracht een niet
alledaags gegeven. "Het vooruitzicht om op hoge hakken van een gebouw
met vijf verdiepingen te springen, was zelfs voor mij een hele
uitdaging".
De grote schoenenontwerper Manolo Blahnik heeft een persoonlijke band
met elk van zijn schoenen. Hij zingt ervoor en vertelt zichzelf een
verhaal over de schoen die hij op dat moment maakt. Dat vertelt zijn
nicht Kristina Blahnik. Ze betrapte haar beroemde oom bij een onverwacht
bezoekje aan zijn fabriek.
"Ik vond altijd al dat zijn schoenen veel karakter hebben, maar bij dat
bezoek besefte ik dat hij een verhaal bouwt rond elke schoen die hij aan
het maken is. Hij probeert zich voor te stellen wie ze zal dragen en,
bijvoorbeeld." Ook verzint hij personages en verhalen, die hem
inspireren bij het ontwerpen.
De ontwerper stelt zich voor wie zijn schoenen zal dragen.
Blahnik zelf geeft ook toe dat hij
altijd opgewonden wordt van zijn eigen creaties. "Ik word gek van
opwinding als ik iets kan doen dat ik leuk vind."
Blahniks
schoenen zijn een grote hit bij celebs op de rode loper. Ook de
beroemdste schoenengek tot nu toe, Carrie uit Sex and the City (gespeeld
door Sarah Jessica Parker) had een boon voor Manolo.
Ontwerpersduo Dolce & Gabbana lanceert vanwege de 25ste verjaardag
van de modecarrière van Naomi Campbell een speciale collectie, die uit
14 t-shirts zal bestaan.
Op de kledingstukken komt een foto van
topmodel Naomi Campbell, de beelden zijn gemaakt door 14 topfotografen.
Het zal echter niet makkelijk worden om een exemplaar te bemachtigen,
aangezien de kledingstukken tijdens Vogue's Night Out op de Fashion Week
in New York verkocht en gesigneerd zullen worden.
In 2009 ging het Franse Le Coq Sportif in zee met Regi en Linda van Milk Inc. De nieuwe campagne voor de herfst- en wintercollectie 2010/11 is ondertussen al de derde waarvan het vrolijke duo het gezicht is.
Bij het ontwerpen van de nieuwe wintercollectie namen de designers een duik in het verleden van het eigenzinnige merk. Voor een aantal stuks uit de collectie werd het oude logo van onder het stof gehaald en ook kleuren en ontwerpen van weleer vormden een bron van inspiratie.
De collectie, die de toepasselijke naam "L'histoire" kreeg, werd overgoten met een hedendaags sausje.
Geen excuus om kou te lijden deze winter, want gebreide truien mogen weer. Zelfs exemplaren die op grootmoeders zelfgemaakte kerstcadeaus lijken (denk: sneeuwvlokjes en elanden), mogen uit de diepste lades bovengehaald worden. Met dank aan D&G, Marc Jacobs en MaxMara. Kies voor een exemplaar met jaquardmotief, effen stuks met vlechtwerk of lekker nonchalante breisels waarmee je de après-ski overleeft.
Pas bij deze look op dat je silhouet vrouwelijk blijft. Want een loszittende trui op een zwierige driekwartrok mag dan wel mooi zijn op de catwalk, in het dagelijks leven lijkt het nogal slonzig. Bij langere exemplaren is een riempje onmisbaar, om je figuur te accentueren en een fijn accent te geven aan het eerder grove materiaal. Draag op een legging of een strakke jeans. Met laarzen, uiteraard. (br.het Nieuwsblad)
Europese klantendienst Louis Vuitton vestigt zich in Brussel
Europese klantendienst Louis Vuitton vestigt zich in Brussel
De Franse luxegroep LVMH heeft beslist om in Brussel de Europese
klantendienst van Louis Vuitton, zijn vlaggenschip, te vestigen. Dat
bericht de krant L'Echo vandaag.
De dienst is sinds gisteren
actief en bedient momenteel klanten in elf Europese landen: België,
Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Italië, Spanje, Duitsland,
Groot-Brittannië, Ierland, Zwitserland en Oostenrijk. De komende twee
jaar moeten ook de Scandinavische landen, Rusland, Turkije en
Griekenland bediend worden.
Het nieuwe centrum, dat instaat voor
de vragen van klanten naar informatie en voor mailings, is goed voor
zestig banen. "Brussel was onvermijdelijk door zijn centrale positie, de
aanwezigheid van een meertalige en gekwalificeerde arbeidskrachten, de
uitgebreide keuze aan vastgoed aan relatief goedkope prijzen", zegt
Roberto Eggs in L'Echo. Eggs is verantwoordelijke van Louis Vuitton voor
Noord-Europa en zal de supervisie hebben over de nieuwe structuur.
De jaren '50-stijl heeft enkele grote voordelen: het flatteert ook
niet perfecte figuurtjes en het staat ook vrouwen ouder dan 22. De
gevierde serie 'Mad Men' ligt aan de basis van de revival, maar bekende
designers sprongen ondertussen ook al op de kar.
- De lengte De
juiste lengte van de rok is ongeveer twee centimeter onder de knie.
Lager, zoals met de midirok soms gesuggereerd wordt, is een slecht idee
omdat maar het maar weinig vrouwen flatteert.
- Strak Hét kenmerk van de 50s-trend is een ingesnoerde taille. Maar insnoeren is een ding, de adem afsnijden een ander.
Toch zijn er enkele valkuilen die moeten vermeden worden, zoals deze don'ts:
- Boezem Wie
gezegend is met een grote boezem, opteert beter voor een V-hals; wie
minder boezem heeft, kan voor een hoge neklijn opteren.
- Blinkende stof Zeker wie enige rondingen bezit, laat een blinkende stof best aan het kleerrek hangen.
Do: - Combineer met een mooie hak De
hak hoeft niet erg hoog te zijn (al mag het wel), maar zorg er wel voor
dat het een zichtbare hak is. Combineren met ballerina's kan ook voor
een huiselijkere look.
- Print Een print (ruiten, bloemen of bolletjes) geeft een extra vintagegevoel aan de jurk.
- Ceintuur Een dunne ceintuur of een lint mét strik maken het geheel af.
- Naturel Hou je look en kapsel naturel, tenzij je uitgaat. In dit geval moet je kapsel en make-up net überglam zijn.
Christina Hendricks: "Geen enkele designer wil mij jurken lenen"
Ze is jong, mooi, sexy en een van de meest succesvolle tv-actrices op
dit moment. Haar figuur wordt geprezen door vriend en vijand, ze wordt
door ministers als voorbeeld aangehaald om de voorkeur voor de
graatmagere maatjes nul te doen ombuigen naar een liefde voor het
gezondere maatje 40-42. Maar dat wil niet zeggen dat Mad Men-ster
Christina Hendricks het in de schoot geworpen krijgt. Integendeel.
Beroemd en bejubeld om haar rondingen, is het voor de rosse vamp quasi
onmogelijk om een flatterende designerjurk te vinden die haar ook echt
past.
"Iedereen zegt prachtige dingen over mijn lichaam. Maar er
is nauwelijks een beroemde ontwerper te vinden die me een jurk wil
uitlenen. Hun jurken zijn voor maatjes nul of twee, niet voor mijn
maatje 42. Het is telkens weer een strijd om op tijd een jurk te
vinden."
Voor de Emmy Awards afgelopen weekend bleek uiteindelijk Zac Posen bereid de voluptueuze actrice een jurk te lenen.
Imago, geen verandering De
modewereld ligt al een tijdje onder vuur door hun voorkeur voor
graatmagere modellen. Recentelijk hebben grote namen als Karl Lagerfeld
en Jean Paul Gaulthier 'dikkere' modellen, zoals Crystal Renn, gebruikt
in hun reportages. Maar het blijkt hen meer te doen om hun imago, dan
dat ze écht kledij willen voorzien voor rondere vrouwen, zo blijkt uit
het relaas van Hendricks.
Kim Cattrall Hendricks
krijgt steun uit onverwachte hoek. Ook Sex and the city-actrice Kim
Cattrall had moeite om in de designerkleren te passen die ze moest
dragen op de set.
"Ik heb geen standaardmaat zoals Sarah en
Kristin", bekende de nochtans slanke Cattrall. "Ik kon veel van de
designerkleren niet dragen, dus werd er voor mij veel vintagekledij
opgesnord."
De druk om dun te zijn Tot nu toe
weerstaat Hendricks ogenschijnlijk moeiteloos de druk om mager te zijn.
Maar eerdere 'ronde rolmodellen', zoals Sophie Dahl en Kelly Osbourne
zijn toch gezwicht. Hopelijk voor Hendricks, voor de gewone vrouw én
voor de modewereld blijft ze zichzelf.
De relatief onbekende Oliveira Baptista wordt de nieuwe hoofdontwerper van Lacoste. Het modemerk probeert daarmee een jonger, vrouwelijk publiek aan te trekken.
Baptista vervangt Christophe Lemaire, die binnenkort aan de slag gaat als opvolger van Jean Paul Gaultier bij het modehuis Hermès. Baptista ontwierp reeds enkele excentrieke vrouwencollecties, maar zegt geen enkele affiniteit te hebben met mannenkledij. En laat het nu net dat zijn wat het relatief mannelijke sportmerk Lacoste aantrok. Zo bestaat het cliënteel van Lacoste voor 80% uit mannelijke klanten. Het merk wil nu eveneens vrouwen naar hen toe lokken met de excentrieke Baptista. (br.she)
Wat vrouwen meedragen in hun handtas, is een blauwdruk van de
samenleving. Verandert de samenleving, dan verandert ook de handtas, zo
zegt Sigrid Ivo van het Tassenmuseum Hendrikje in Amsterdam.
Het is algemeen gekend dat vrouwen veel meesleuren in die handtas van
hen. Gemiddeld 1,5 kilo, zo bleek uit onderzoek. Dat is maar de helft
van de gemiddelde handtas in 2007, die toen drie kilo spullen bevatte.
De
vermindering wordt compleet toegeschreven aan de opkomst van
smartphones, die de agenda, het adresboekje en het fototoestel
vervangen.
Praktische vrouwen Nederlandse
vrouwen zijn daarbij 'praktischer' ingesteld dan andere vrouwen, die
vaker een kleiner tasje onder de oksel klemmen. Nederlandse vrouwen
verkiezen een grotere tas met rits, 'gemakkelijk voor op de fiets', die
opvallend vaak fietssleutels bevat. Portemonnee, gsm, stylo en make-up
ontbreken nergens.
Tentoonstelling De
handtas bestaat al zo'n 200 jaar en een overzicht van wat ze door de
jaren heen allemaal heeft bevat, is te bewonderen op de tentoonstelling
'Goed Verstopt: de geheimen in de tas' en dit vanaf 15 september.
Zo
leer je alles over het loddereindoosje, een doosje met reukwater voor
als vrouwen dreigden flauw te vallen door een te strak korset, de
veranderende grootte van de portemonnee en het belang van make-up in een
handtas.
Anne Hathaway is de nieuwste celeb om haar kapsel tot enkele centimeters
te laten kortwieken. Hoewel het geen eigen keuze was, de actrice liet
zich knippen voor een filmrol, staat ze er wonderwel goed mee. Celebs
als Emma Watson, Cate Blanchett, Michelle Williams en Carey Mulligan
ruilden eerder al lang voor ultrakort.
Emma Watson
Anne
Hathaway had al heel wat verschillende haarstijlen de laatste jaren,
maar de Amerikaanse actrice ging nog nooit voor zo kort. Hoewel dit
kapsel deze celebs ontzettend goed staat, is het geen aanrader voor
iedereen. Wanneer je bijvoorbeeld een erg rond gezicht hebt, of een
sterke kaaklijn, dan blijf je hier maar beter van weg. Het is erger wel
perfect voor dames met zachte gelaatstrekken. De trend is nu dit kapsel
wat warrig te dragen, wat ideaal is voor vrouwen die niet graag veel
tijd in de verzorging van hun haar steken.
Deze haarstijl staat
wel perfect bij de retromode die momenteel erg in is, doe inspiratie op
bij de stijl van vroeger topmodel Twiggy, zij was het mode-icoon van de
sixties.
Wie, dat willen ze nog niet kwijt bij H&M, maar zeker is wel
dat de Zweedse keten opnieuw in zee gaat met echte mode-ontwerpers.
Twee, deze keer.
Een gerucht dat de Taiwanese ontwerper Shiatzy Chen een van de nieuwe
ontwerpers zou zijn, werd alvast ontkracht door een filmpje waarop de
stemmen van de ontwerpers al te horen zijn.
Het gaat om een man
en een vrouw, en Grazia tipt dan ook op Caroline Herrera (bekend voor
avond- en trouwjurken) en Thomas Maier van Bottega Veneta. Op 9
september weten we of die gok klopt.
In het verleden hadden de betaalbare designercollecties van Jimmy Choo, Roberto Cavalli en Viktor en Rolf ook al veel succes.