Inhoud blog
  • 8 podcasts : betekenis van elke vers van het onze vader
  • innerlijke vrijheid Jaques Philippe
  • Waarom moeten mensen lijden Herwig Arts Jezuïet
  • beschikbare podcasts HUWELIJK , / THEMA'S UIT HET LEVEN / BIJBEL
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    GOD KENNEN DOOR JEZUS WOORDEN :
    volg onze podcasts OP: https://www.agapelifebelgium.be/nl/podcast1.html
    300 podcasts die steeds vernieuwen!
    20-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Markus 11,12-23 vruchten dragen

    Markus 11,12-23 vruchten dragen

     

    We gaan vandaag stilstaan bij ons vruchtbaar zijn.
    Jezus toont zijn afschuw voor een vruchteloze vijgenboom

     

    [12] Toen ze de volgende dag uit Betanië vertrokken, kreeg hij honger. [13] Hij zag in de verte een vijgenboom die in blad stond en ging erheen in de hoop iets eetbaars te vinden, maar toen hij bij de boom gekomen was, vond hij geen vruchten; het was namelijk nog niet de tijd voor vijgen. [14] Hij zei tegen de boom: ‘Nooit ofte nimmer zal er nog iemand vruchten van jou eten!’ Zijn leerlingen hoorden dit.
        
    [15] Ze kwamen in Jeruzalem. Hij ging de tempel binnen en begon iedereen die daar iets kocht of verkocht weg te jagen; hij gooide de tafels van de geldwisselaars en de stoelen van de duivenverkopers omver, [16] en hij liet niet toe dat iemand voorwerpen over het tempelplein droeg. [17] Hij hield de omstanders voor: ‘Staat er niet geschreven: “Mijn huis moet voor alle volken een huis van gebed zijn”? Maar jullie hebben er een rovershol van gemaakt!’ [18] De hogepriesters en de schriftgeleerden hoorden wat er gebeurd was en zochten naar een mogelijkheid om hem uit de weg te ruimen; ze waren bang voor hem, omdat het hele volk in de ban was van zijn onderricht. [19] Nadat de avond gevallen was, gingen Jezus en zijn leerlingen weg uit de stad.
        
    [20] Toen ze ’s morgens vroeg weer langs de vijgenboom kwamen, zagen ze dat hij tot aan de wortels verdord was. [21] Petrus herinnerde zich het voorval en zei: ‘Rabbi, kijk, de vijgenboom die u vervloekt hebt, is verdord.’ [22] Jezus zei tegen hen: ‘Heb vertrouwen in God. [23] Ik verzeker jullie: als iemand tegen die berg zegt: “Kom van je plaats en stort je in zee,” en niet twijfelt in zijn hart, maar gelooft dat gebeuren zal wat hij zegt, dan zal het ook gebeuren. [24] Daarom zeg ik jullie: alles waarom jullie bidden en vragen, geloof dat je het al ontvangen hebt, en je zult het krijgen

     

    Het is een wonderlijke geschiedenis met die vijgenboom. Jezus heeft honger, Hij gaat naar een in blad staande vijgenboom toe, en als Hij er geen vrucht aan vindt, zei hij: Nooit ofte nimmer zal er nog iemand vruchten van jou eten. Was Jezus dan boos? Dat is toch onredelijk? Bovendien vertelt Markus ook nog eens, dat het niet de tijd voor de vijgen was. Dat maakt het helemaal vreemd.

     Is de reactie van de Jezus  dan te vergelijken met die van een kind, dat zich stoot aan de tafel en dan zegt: stomme tafel en het geeft nog eens een schop tegen de tafelpoot? Die boom kan er toch niets aan doen dat hij geen vruchten geeft?….

    Jezus is geen zondig mens met primitieve reacties. Wanneer Hij iets doet, doet Hij het met een bedoeling.

    Het is duidelijk dat de vijgenboom en de tempel alles met elkaar te maken hebben.

    Het was geen  tijd  voor vijgen, daarmee wil Markus zeggen: let op! Jezus weet dit ook. Dit gedrag van Jezus is dus opvallend. Jezus wil ons iets speciaals duidelijk maken. Hij wil ons een beetje shockeren.

    Markus zegt ook  nadrukkelijk dat zijn discipelen ‘hoorden’ dat  Jezus de boom verwenste. Dat was Jezus bedoeling. Jezus heeft niet binnensmonds wat gemompeld, Hij heeft de les hoorbaar voor zijn discipelen gehouden. Tot hier nu onze twijfel en vragen. We zetten nu onze geest open om te luisteren  wat Jezus ons wil duidelijk maken. .

     

    Een vijgenboom bloeit tot 4 maal per jaar.  Het is een gezegende boom waar je wat van ‘verwachten’ mocht. Normaal geeft hij vele vruchten. Maar de teleurstelling is groot. Het is nu alleen maar blad, alleen maar uiterlijk vertoon. Het lijkt heel wat, maar het blijkt niets te zijn. En als Jezus de boom heeft verwenst, dan verdort hij. Dan vervalt hij tot een dode boom, waar zelfs geen blad meer aan zal groeien. Het wordt voor iedereen duidelijk dat er van ‘deze’ boom niets meer te verwachten valt.

    Het is nodig dat we nu  even stil staan bij wat er in de tempel gebeurt.

    Jezus komt  in de tempel. Hij komt in actie. Hij jaagt de handelaren de tempel uit. Bovendien,  liet Hij niet toe dat iemand enig voorwerp door de tempel droeg. Blijkbaar waren er Israëlieten die het tempelplein gebruikten als een sluiproute, een kortere weg. Maar daar diende  het tempelplein niet voor.

    Jezus wil de  tempel reinigen.  Hij kon het niet langer aanzien dat mensen winst maakten in de tempel en de tempel gebruikte als kortere weg naar de buren.

    Maar wat was er dan verkeerd aan om geld te wisselen, om offerdieren te verkopen of even rustig en snel door te tempel te gaan?

        Er Is  iets anders aan de hand, waar we zicht op krijgen als we weer aan die vijgenboom denken. Wat is het praktische gevolg van Jezus’ actie?

    Het tempelbedrijfje komt stil  te liggen! Als er geen offerdieren meer gekocht kunnen worden, kunnen er geen dieren meer geofferd worden. Jezus zet bewust elke activiteit in de tempel stil. Het had een bedehuis moeten zijn, maar het is een rovershol geworden.  Het was één en al leven in de tempel,  een heleboel mensen waren bezig met iets, maar Jezus zag dat er  geen vrucht aan zat! Het zijn allemaal bladeren, het echte en het vruchtbare is niet aanwezig. 

    God heeft hen gevoed met zijn Woord, en de Zoon van God komt hen inspecteren, want Hij zoekt vruchten. Helaas, het is alleen maar groen blad. Het oogt geweldig, maar het oogst niets. Daar kan Jezus niet van leven, en daar wil Hij niet mee leven.

     

    Het gaat in deze twee gebeurtenissen dus om het zoeken van vruchten.

    Jezus zoekt naar de vruchten.  Hij zoekt mensen die echt God zoeken, mensen die van harte bidden, met hart en ziel hun leven aan God toevertrouwen. Jezus zoekt mensen die al hun door God gegeven talenten inzetten.

    Vrucht zijn is steeds opnieuw groeien in verbondenheid met Jezus, met God en met de mensen waar we verantwoordelijkheid voor dragen. Vrucht zijn is meer en meer leven in de kracht en de vruchten van de Heilige Geest, hij zorgt dat we dingen kunnen die we alleen niet kunnen verwezenlijken, Zo zijn we in staat om  Gods liefde door te geven.

    Het dorre en onvruchtbare wordt door Jezus vervloekt.

     

    Gods Zoon inspecteert zijn tempel en Hij nodigt ons uit , wanneer we Hem van harte zoeken en met Hem willen leven.

    Het gaat niet om de bladeren, waarachter we onszelf en ons leven kunnen verstoppen. Het gaat erom, dat wij vrucht willen dragen voor Hem.

    Als we ons hard werken naar waarheid, in Gods handen leggen dan moeten we ook niet bezorgd zijn om de resultaten. Daar zorgt God zelf voor. Want slechte resultaten weerhouden ons ervan nog moeite te doen of met verwachtingen te leven zonder er echt aan te werken. Hoe graag zouden we zelf en al onze vrienden en kinderen gelukkig zien in een eerlijke liefdesrelatie, hoe graag willen we dat ons project lukt in de studie, op het bedrijf. Hoe graag willen we dat we resultaten zien van ons spreken, ons dienen. We moeten tijdens ons hard werken bidden tot God, God wij hebben  alles gegeven, we hebben al onze talenten ingezet om vruchtbaar te zijn, we leggen het in nu uw handen. Maar we willen niet gefocust zijn op resultaten en ons ontgoocheld voelen als we geen vruchten zien. Zo geven we op . We willen blijven leven in de gaven van uw  heilige Geest, in liefde, vreugde en vrede, geduld, vriendelijkheid en goedheid, geloof, zachtmoedigheid en zelfbeheersing.

     

    ‘Heb vertrouwen in God, twijfel niet in je  hart, maar ‘GELOOF’ dat gebeuren zal wat Hij zegt,  ‘dan zal het ook gebeuren’.

    Daarom zeg ik jullie: alles waarom jullie bidden en vragen, geloof dat je het al ontvangen hebt, en je zult het krijgen. Jezus wijst ons hier op de noodzaak van ons diep geloof en groot vertrouwen in God

     

    Laten we daarvoor bidden:

    God: vruchtbaar zijn , eigenlijk willen we dat wel ,vanuit onze nood om  belangrijk te zijn en graag gezien te worden. Maar het gaat dan over ons en U bedoelt wat anders. U bedoelt vruchten dragen vanuit U als bron naar anderen .

    Help ons dit te doen.

    Wij bidden u Heer verhoor ons gebed.

     

    God :we willen vruchtbaar zijn , maar dikwijls zien we geen resultaten en dan geven we het maar op.

    Laat ons beseffen dat U en alleen U verantwoordelijk bent voor de resultaten.

    Het enige wat u van ons vraagt is hard werken en 100% onze verantwoordelijkheden dragen om zo vrucht te zijn en de kracht daarvoor te ontvangen van de heilig  Geest.

    God : laat ons geloof in Uw Zoon blijvend versterken en geloven dat Hij onze Redder is, geleden ,gestorven, begraven, maar verrezen. Zo kunnen we  beter christen  worden en  vruchtbaar  blijven


    God u vraagt om ons vertrouwen en diep geloof. Geloven dat we al ontvangen hebben  waar we voor bidden . Als ik me zo tot U richt dan vraagt dat inderdaad mijn groot geloof en vertrouwen in U. U hebt het beste met me voor. Maar Lieve Heer, soms ben ik in paniek, ik zie geen toekomst, ik zie geen lichtpuntje.

    Vergeef me dat ik dan aan U twijfel. Geef me de kracht  te bidden in het geloof dat ik het al ontvangen heb.

     wij bidden U Heer verhoor ons gebed

     

    20-05-2012 om 00:00 geschreven door GODKENNEN  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lukas 10,25-37: Barmhartige Samaritaan

    Lukas 10,25-37: Barmhartige Samaritaan

    [25] Er kwam een wetgeleerde die hem op de proef wilde stellen. Hij vroeg: ‘Meester, wat moet ik doen om deel te krijgen aan het eeuwige leven?’ [26] Jezus antwoordde: ‘Wat staat er in de wet geschreven? Wat leest u daar?’ [27] De wetgeleerde antwoordde: ‘Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw kracht en met heel uw verstand, en uw naaste als uzelf.’ [28] ‘U hebt juist geantwoord,’ zei Jezus tegen hem. ‘Doe dat en u zult leven.’ [29] Maar de wetgeleerde wilde zich rechtvaardigen en vroeg aan Jezus: ‘Wie is mijn naaste?’ [30] Toen vertelde Jezus hem het volgende: ‘Er was eens iemand die van Jeruzalem naar Jericho reisde en onderweg werd overvallen door rovers, die hem zijn kleren uittrokken, hem mishandelden en hem daarna halfdood achterlieten. [31] Toevallig kwam er een priester langs, maar toen hij het slachtoffer zag liggen, liep hij met een boog om hem heen. [32] Er kwam ook een Leviet langs, maar bij het zien van het slachtoffer liep ook hij met een boog om hem heen. [33] Een Samaritaan echter, die op reis was, kreeg medelijden toen hij hem zag liggen. [34] Hij ging naar de gewonde man toe, goot olie en wijn over zijn wonden en verbond ze. Hij zette hem op zijn eigen rijdier en bracht hem naar een logement, waar hij voor hem zorgde. [35] De volgende morgen gaf hij twee denarie aan de eigenaar en zei: “Zorg voor hem, en als u meer kosten moet maken, zal ik u die op mijn terugreis vergoeden.” [36] Wie van deze drie is volgens u de naaste geworden van het slachtoffer van de rovers?’ [37] De wetgeleerde zei: ‘De man die medelijden met hem heeft getoond.’ Toen zei Jezus tegen hem: ‘Doet u dan voortaan net zo.’

    Zoals deze drie mensen is ieder van ons ook op weg, onderweg om iets te bereiken, we willen slagen in ons leven, we willen gelukkig zijn. We willen onze dromen en idealen realiseren. We verlangen ernaar te krijgen waar we voor werken.

    En dan gebeurt er iets onverwachts, Er ligt daar iemand , iemand heeft plotseling en ongevraagd hulp nodig. Dat hadden we meestal liever vermeden. Nu wordt onze aandacht naar de andere getrokken. Lastig, ik kon niet kiezen voor wat er gebeurt, het is er plots. Hoe ga ik daar mee om? Allerlei flitsgedachten gaan door mijn hoofd, ik heb geen tijd, ik heb iets anders en dringends te doen.

    Ga ik er ook met een boog omheen? ….

    Als mensen vertellen over wat ze te lijden hebben , heeft iedereen medelijden. We zijn meestal niet ongevoelig voor wat anderen doormaken.

    Toch kiezen we er soms voor de anderen niet te helpen. Als we er echt over nadenken weten we dat we niet juist handelen, maar we durven er niet over na te denken, want we hebben geen tijd. We zijn zo sterk bezig met de zorg voor ons eigen leven, we kunnen soms amper onze eigen zaken in orde krijgen.

    Levinas , de joodse filosoof zegt : de grootste daad van verantwoordelijkheid voor de ander bestaat erin de ander in zijn sterven niet alleen te laten.

    We gaan even terug naar het verhaal, 2 mensen lopen voorbij, ze doen niets, sterf alleen is dan het gevolg. Ja, zo heb ik het niet bedoeld, maar het is wel de realiteit. De Samaritaan zoekt naar een oplossing, hij geeft wat deze mens dringend nodig heeft en gaat dan op zoek naar hulp bij anderen, hij betaalt en verdwijnt, maar hij belooft ook meer te betalen indien nodig. Hij ziet dus naar de toekomst van die man. Met andere woorden hij neemt het echt ter harte. Het gaat dus niet om zijn eigen eer en glorie, zo van : zie eens hoe goed ik ben. De Samaritaan beslist verder te gaan met zijn eigen leven, maar toch neemt hij 100% zijn verantwoordelijkheid voor wat hier toevallig gebeurt.

    Door het lijden van de andere worden we opgeroepen tot naastenliefde

    Door onverwachte gebeurtenissen worden we opgeroepen onszelf te overtreffen. Denken we aan ons kind dat we in liefde verwekt hebben , we hebben gedroomd van een perfecte baby, maar ons kind blijkt gehandicapt , of is niet zo intelligent als verwacht. Dan wordt het ouderschap een roeping en niet enkel een vervullen van eigen dromen en verlangens. Geen gemakkelijke taak.

    De Samaritaan vraagt hulp aan anderen , hij betrekt er anderen bij. We leven hier op aarde niet alleen. Maar hij zadelt anderen niet op met de zorg, neen hij gaat ervoor betalen, hij houdt contact. Het is geen 50 - 50 % verantwoordelijkheid. De Samaritaan vraagt hulp maar neemt 100% zijn verantwoordelijkheid .

    Dat vraagt Jezus ook van ons . We zijn 100 % verantwoordelijk voor de kwaliteit van ons leven hier op aarde. We moeten ons allen 100% inzetten voor de anderen, onze partner, onze kinderen, onze familie onze vrienden en onze naaste, zonder iets terug te verwachten. Dat kunnen we alleen als we leven in verbondenheid met God en in de kracht van Zijn heilige Geest.

    Als iedereen zo zou handelen dan zou de wereld er anders uitzien, spijtig is dat niet de realiteit. Daarom is geloven in God zo belangrijk, door Hem zijn we tot meer in staat.

    Het verhaal van de barmhartige Samaritaan confronteert ons ook met heden en toekomst. We moeten mensen helpen, maar we moeten ook zoveel mogelijk voorkomen dat er in de toekomst onrechtvaardigheden gebeuren die zich herhalen. Niet opnieuw een dode op de weg. Daarom is iedereen zo belangrijk, waar we ook werken, thuis als moeder aan de haard, als leerkracht in het onderwijs, mensen in de wetenschap, overheid en politiek.

    Misschien denken we nu, ja, ok, de Samaritaan we kennen het verhaal, maar ik heb geen tijd, ik ben op weg naar mijn werk, naar een vergadering, ik moet nog dit en dat.

    Daar gaat het over. Hoe zijn we daar aanwezig en wat is ons doel.

    We moeten de barmhartige Samaritaan in ons leven plaatsen van elke dag, van elk moment. We hebben allemaal verantwoordelijkheden in heden en toekomst. We moeten daarvoor al onze talenten inzetten. We moeten appél durven maken op de andere, samenwerken, ons 100 % inzetten, het goede doen en betrokken blijven tot het einde toe

    Goedheid moet tot rechtvaardigheid leiden. Goedheid en rechtvaardigheid voor degene die ik zie en degene die ik niet zie. De zorg voor een ander zou de ziel moeten zijn van elk bedrijf , elke school, elk gezin, elke politiek , wat ook onverwachts op onze weg komt.

    Laat ons bidden:

    We bidden u God om ons gebed te aanhoren, geef ons kracht

    we bidden voor degene die lijden,

    We bidden opdat we onze verantwoordelijkheid zouden opnemen voor degene die lijden.

    We bidden opdat we verantwoordelijkheid nemen om onrecht dat lijden veroorzaakt, te voorkomen

    We bidden voor een maatschappij die bekwame leiders kiest .

    We bidden dat we met zijn allen doen wat de Samaritaan deed.

    14-05-2012 om 00:00 geschreven door GODKENNEN  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 04/12-10/12 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 14/11-20/11 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 18/11-24/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 16/04-22/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 18/12-24/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 05/12-11/12 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 24/11-30/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 29/03-04/04 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Startpagina !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!