Nieuwe knikkers Delhaize pas in februari of maart
Supermarktketen Delhaize probeert de brokken te lijmen door alsnog nieuwe knikkers te bestellen voor de Nickelodeon-spaaractie. Maar de jeugdige verzamelaars moeten nog flink wat geduld oefenen.
'De productie van zo'n knikker kost helaas wat tijd', zegt woordvoerder Hans Michiels. 'Je bent al gauw enkele weken kwijt. Komt daarbij dat de eindejaarsperiode niet het ideale moment is voor nieuwe bestellingen, omdat de productie op een laag pitje staat.'
Hoeveel nieuwe knikkers er besteld zijn, wil de woordvoerder niet kwijt. Feit is wel dat de supermarktketen de flaters in deze spaaractie opstapelt. Eerst door zich serieus te misrekenen. De bestelling van 15 miljoen knikkers van de tekenfilmfiguurtjes van Nickelodeon was veel te klein. Hoewel de spaaractie nog tot 2 december loopt, zat Delhaize al op 13 november door de voorraad. Ter vergelijking: van de Pixarkaarten gingen er 210 miljoen de deur uit, voor de Smurfenactie waren 175 miljoen stickers nodig.
De tweede flater was het halfslachtige alternatief waarmee Delhaize op de proppen kwam. In plaats van een knikker kregen de klanten twee kartonnen knikkergoaltjes per aankoopschijf van 20 euro. Géén waardig alternatief, vonden misnoegde klanten. Zij richtten de Facebookgroep 'Nee Delhaize, je speelt het spel met de knikkers niet fair' op, die momenteel 126 leden telt.
Voor de spaarders zijn er nu twee opties. Ofwel aanvaarden ze de goaltjes als alternatief. Die kunnen ze omruilen als de nieuwe knikkers er zijn, twee goaltjes tegen één knikker. Ofwel houden ze hun afgestempelde kassatickets bij, die bewijzen op hoeveel knikkers ze nog recht hebben.
|