op reis
reizen
Foto
Gastenboek
  • hoi
  • groetjes
  • groetjes
  • test
  • Een fijne zondag !

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Inhoud blog
  • Kinderen krijgen les zoals 100 jaar geleden
  • Clara Cleymans: "Ik ben zwanger
  • Mountainbikers tonen hun hart voor zieke kinderen
  • Vrijwilligers gezocht voor zwerfvuilactie
  • Leden sportclubs pronken in zelfgemaakt stickerboek
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zoeken in blog

    Foto
    Groetjes uit Arendonk
    Foto
    toremansmolen in arendonk
    Foto
    de kerstboom is klaar
    Foto
    de kerststal is klaar
    Foto
    van 2006 naar 2007 schol
    Foto
    Foto
    dit is de kapel aan de kolonie in merksplas
    Foto
    Foto
    ik verzamel eierdopjes , hier toon ik er enkelen
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    vriendschapsbloem
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    wat je aan zee al kunt vinden!
    Foto
    hier nog verschillende kapellekens
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Gastenboek
  • hoi
  • groetjes
  • groetjes
  • test
  • Een fijne zondag !

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Foto
    Foto
    03-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tv-legende Tony Corsari (84) overleden

    Tv-legende Tony Corsari (84) overleden

    tv legende toni corsari 84 overleden


    Zanger, entertainer en quizpresentator Tony Corsari is vrijdagvoormiddag op 84-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van darmkanker. De zanger van 'Waarom zijn de bananen krom?' was de eerste grote tv-vedette in Vlaanderen. In de pioniersjaren van de Vlaamse televisie presenteerde hij nagenoeg alle belangrijke shows, waaronder 'Ontdek de ster' en 'Waag je kans'.

    Tony Corsari werd op 12 november 1926 als André Parengh geboren in Tienen. Op zeer jonge leeftijd gaf hij zich al meteen over aan de showbusiness. Hij zat in eens dansorkest en speelde piano, viool, saxofoon, klarinet en accordeon. Daarnaast tekende André Parengh cartoons voor Franstalige dag- en weekbladen.

    Zijn tv-doorbraak kwam er in 1954, toen hij een tournee maakte met Ray Franky. Twee jaar later begon hij met presentaties van spelprogramma's. Dat deed hij onder de artiestennaam Tony Corsari, omdat Franstaligen dat beter konden uitspreken dan André Parengh. In mei 1955 maakte hij zijn debuut als televisiepresentator in het variétéprogramma 'Tele-show'.

    Tony Corsari was tot 1964 actief als presentator van quizprogramma's als '100.000 of Niets' en 'Eén tegen allen' bij de toenmalige BRT. Ook de talentenjachten 'Ontdek de Ster' en 'De Muziekkampioen' nam hij voor zijn rekening. In zijn topjaar 1960 deed hij zo naar eigen zeggen 296 presentaties.

    's Avonds gaf de getalenteerde televisiepresentator zaaloptredens in heel het land. Maar de man scoorde ook hit met nummers als 'Waarom zijn de bananen krom?' en 'Het minirokje'.



    OCMW

    In 1964 trok Tony Corsari zich terug uit de showbusiness. Hij schopte het uiteindelijk nog tot directeur-generaal van de Commissie voor Openbare Onderstand (het huidige OCMW), een beslissing waar hij naar eigen zeggen nooit spijt heeft van gehad.

    Pas in 1997 verscheen Tony Corsari terug op tv. Luc Appermont kreeg hem toen in het vtm-programma 'Het Mooiste Moment'. In 2003 kreeg hij het bezoek van Bart Peeters ter gelegenheid van de show rond 50 jaar Vlaamse televisie.

    Vorig jaar tekende Tony Corsari samen met Luc Appermont op 24 oktober 2010 present voor het programma 'De Jaren Stillekes' van Steven Van Herreweghe. Twee maanden later nam hij deel aan de VRT-quiz 'De Pappenheimers'. Zijn laatste televisieoptreden maakte hij op 27 januari in 'De Rode Loper'. Naar aanleiding van het eresaluut voor zijn goede vriend Marc Dex zong hij in het Casino van Oostende nog één keer 'Waarom zijn bananen krom?'.

    Bekijk de uitzending van 'De Jaren Stillekes' via YouTube:

    Bekijk hier de video
    Bekijk hier de video

    Lees ook: Appermont: "Corsari kon echt alles".

    Darmkanker

    Vorig jaar raakte bekend dat Tony Corsari sedert begin 2009 aan darmkanker leed en de behandeling had laten stopzetten. Dit jaar werd hij opgenomen op de dienst palliatieve zorgen in een ziekenhuis in Gent.

    Op zaterdag 20 augustus werd Tony Corsari nog uitgeroepen tot ereburger van de stad Tienen. Hij was zelf, in een rolstoel, aanwezig op de huldiging in het stadhuis van zijn geboortestad en zag hoe een gedenksteen met daarop "Tienenaar en tv-icoon" werd onthuld. Tijdens diezelfde plechtigheid stapte hij in het huwelijksbootje met zijn jeugdliefde Estella Borgilioen. Zijn vrouw, Jacqueline Crama (foto onder), was vijf jaar eerder gestorven.

    Toni Corsari is vanochtend overleden aan de gevolgen van zijn ziekte.

    De stad Tienen opent een rouwregister voor Corsari. Het register kan vanaf maandag 5 september ondertekend worden tijdens de openingsuren van het stadhuis. In een mededeling betuigt het stadsbestuur van Tienen zijn medeleven met de familie van de overledene.

    Gelegenheidsprogramma

    De VRT heeft inmiddels een persbericht uitgestuurd waarin een gelegendheidprogramma wordt aangekondigd.

    "De VRT betuigt haar medeleven aan de familie en vrienden van Tony Corsari en brengt op maandag 5 september om 20.40 u in een gelegenheidsprogramma op Eén hulde aan één van de grootste televisielegendes uit de Vlaamse omroepgeschiedenis", luidt de mededeling.

    "Het programma zal terugblikken op de korte maar rijk gevulde carrière van de presentator, met archiefmateriaal en getuigenissen van mensen die hem van dichtbij hebben gekend."


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-09-2011, 22:35 geschreven door maria
    Reacties (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frank Deboosere bedreigd na noodweer op Pukkelpop

    Frank Deboosere bedreigd na noodweer op Pukkelpop

    frank deboosere bedreigd na noodweer op pukkelpop


    Weerman Frank Deboosere kreeg dreigmails na het noodweer tijdens Pukkelpop. "Moordenaar, je hebt de dood van zoveel mensen op je geweten", kreeg hij te lezen. Het noodweer eiste het leven van 5 festivalgangers.

    Weermannen krijgen steeds vaker kritiek als het weer spelbreker speelt. Vooral na het drama op Pukkelpop waren de commentaren hard. "Wie denk je wel dat je bent met je grote woorden" of "Moordenaar, je hebt de dood van zoveel mensen op je geweten" zijn slechts enkele boodschappen.

    "Ik kan je verzekeren: die berichten raken me", bekent Deboosere in een Coreliokrant. Hij krijgt wel vaker dreigmails. "Een keer heb ik zelfs klacht ingediend na een bijzonder agressieve brief. Zelfs Armand Pien werd destijds al geregeld met kritiek bedolven. Ik vrees dat het van alle tijden is, de boodschapper heeft het vaak gedaan."

    De VRT-weerman krijgt naar eigen zeggen ook positieve mails. "Zo waren er afgelopen zomer veel mensen die me - omdat het minder goed weer was - bedankten omdat ze eindelijk nog eens 's nachts konden slapen of minder last hadden van astma", besluit de man.

    Storm

    Vtm-weervrouw Jill Peeters kan niet geloven dat Deboosere zulke mails heeft gekregen. "Verschrikkelijk", vertelt ze in hetzelfde dagblad. "Twee winters geleden heb ik ook geregeld heel hatelijke mails gekregen omdat de wegen glad waren en het verkeer in de soep draaide. Deze zomer kreeg ik de wind van voren nadat ik aankondigde dat het ergste van het onweerseizoen achter de rug was. Nog dezelfde dag meldde een boze lezer me dat het aan de kust wel had gestormd."

     




    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-09-2011, 22:32 geschreven door maria
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laser kan regen maken



    Laser kan regen maken

    laser kan regen maken

     

    te Wetenschappers van de Universiteit van Genève zijn erin geslaagd met een laser waterpartikels te laten samenklitten in de atmosfeer. De technologie kan op termijn regen op bestelling mogelijk maken.

    De techniek heet voluit Laser-assisted water condensation: intense laserstralen vormen in de atmosfeer partikeltjes die als lijm fungeren, watermoleculen aan elkaar laten kleven en vermijden dat ze weer verdampen. Tijdens testen aan het meer van Genève lieten onderzoekers bij diverse temperaturen, verschillende luchtvochtigheden en uiteenlopende omstandigheden laserstralen los in de atmosfeer. Ze ontdekten dat de stralen de vorming van stabiele, maar voorlopig nog erg kleine druppels stimuleren. De onderzoekers publiceerden hun studie in het wetenschappelijke tijdschrift Nature Communications.

    De druppels zijn nog te klein om als regen uit de lucht te vallen, maar de resultaten zijn interessant genoeg om de techniek verder te ontwikkelen, stellen de wetenschappers. Om echt regen te creëren, moeten de druppels nog ongeveer honderd keer zo groot worden. Maar de onderzoekers denken ook aan het omgekeerde: stortregens en dus overstromingen vermijden. "Misschien kan deze technologie op een dag moessonregens milder maken of overstromingen in bepaalde gebieden verminderen", zegt hoofdonderzoeker Jérôme Kasparian, Fysicus aan de Universiteit van Genève in de Britse krant The Guardian.

    China

    Het is niet de eerste keer dat wetenschappers erin slagen het weer sturen. China heeft er zelfs een departement voor opgericht. Dat slaagde er naar eigen zeggen in 2009 in om het te doen sneeuwen in de hoofdstad Beijing.

    De Chinese methode maakt geen gebruik van lasers, maar van chemicaliën die via raketten en vliegtuigen in de atmosfeer verspreid worden. Volgens Kasparian heeft de laser meer voordelen: de techniek kan continu gebruikt worden en is beter te richten. "Bovendien kan de laser naar believen aan- en uitgezet worden, zodat het makkelijker te controleren is wat het effect precies is. Als je zilverjodide in de lucht verspreidt, is het erg moeilijk uit te maken of het niet sowieso geregend zou hebben", zegt hij.

     


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-09-2011, 22:29 geschreven door maria
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prins Laurent krijgt weer officiële opdracht

    Prins Laurent krijgt weer officiële opdracht

    prins laurent krijgt weer officiele opdracht


    Prins Laurent maakt na maanden van afwezigheid weer zijn opwachting in de koninklijke agenda. Hij zal donderdag in Deurne een academische zitting bijwonen.

    De prins was uit de gratie gevallen na zijn omstreden bezoek aan Congo in maart. Hij kreeg zelfs geen officiële opdracht op de nationale feestdag.

    Een Coreliokrant ziet alvast een belangrijk signaal in het bezoek van Laurent. De jongste prins zou weer een volwaardig lid van de royals zijn. "Er is niets speciaals aan de hand", vertelt paleiswoordvoerder Pierre-Emmanuel De Bauw echter in hetzelfde dagblad.

    Een krant van De Persgroep wacht nog tot het Koningsfeest op 15 november om conclusies te trekken. De voltallige koninklijke familie woont dan traditiegetrouw het Te Deum bij.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-09-2011, 22:23 geschreven door maria
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Internaat Ieper overvol - 12 leerlingen naar B&B

    Internaat Ieper overvol - 12 leerlingen naar B&B

    internaat ieper overvol 12 leerlingen naar b b



    Twaalf leerlingen van middelbare scholen in Ieper brengen de komende drie maanden noodgedwongen de nacht door in een bed & breakfast. Hun internaat heeft onvoldoende plaats.

    De katholieke middelbare scholen besloten in 2010 weer een internaat te openen. Vorig jaar kregen elf leerlingen er tijdens de werkweek onderdak. Dit jaar nam het aantal echter toe tot 29. Een klein probleempje, want voorlopig is er maar plaats voor zeventien jongeren.

    "We hebben dan maar aangeklopt bij bed & breakfast Tempelhof, niet ver van onze school", aldus adjunct-directeur Yves Carton van het Technisch Instituut Heilige Familie in een Corelio-krant. "Daar konden gelukkig de twaalf leerlingen van de tweede en de derde graad terecht. Voor de zeventien internen van de eerste graad hebben we voldoende plaats op school."

    Na de kerstvakantie is de uitbreiding van de internaatsvleugel een feit en moeten de twaalf niet langer pendelen - onder begeleiding - tussen school en hun B&B.

    De internen moeten hun kamer wel delen in Tempelhof, in tegenstelling tot op het internaat. De privacy lijdt er dus onder.




    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-09-2011, 22:20 geschreven door maria
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Amfibievaartuig heeft pech voor kust van Blankenberge

    Amfibievaartuig heeft pech voor kust van Blankenberge

    amfibievaartuig heeft pech voor kust van blankenberge


    Voor de kust van Blankenberge is zaterdagmiddag een amfibievaartuigje in de problemen gekomen. De 35 opvarenden werden gered door kustredders.

    Op ongeveer 50 meter van de kust viel het vaartuig stil. Om welk defect het precies gaat, is nog niet bekend. De 35 opvarenden werden met reddingsboten veilig en droog aan wal gezet. Niemand raakte gewond.

    Het amfibievaartuig werd rond 18 uur naar de jachthaven van Blankenberge gesleept.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-09-2011, 22:17 geschreven door maria
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gezocht: lijfwachten voor de koning

    Gezocht: lijfwachten voor de koning

    gezocht lijfwachten voor de koning


    De federale politie is dringend op zoek naar lijfwachten voor de koning en zijn familie. De meeste kandidaten haken af omdat de job moeilijk te combineren valt met een normaal gezinsleven.

    Uit hoeveel leden het veiligheidskorps momenteel bestaat, is blijkbaar een goed bewaard geheim. Alleszins zijn lang niet alle plaatsen ingevuld omdat er gewoon te weinig geschikte kandidaten zijn.

    "We zijn inderdaad dringend op zoek naar extra mensen. Alleen is het niet eenvoudig om ze te vinden. Het is natuurlijk wat anders dan het gewone politiewerk en moeilijk te combineren met een normaal gezinsleven. De lijfwachten van de koninklijke familie zitten gemiddeld zestig dagen per jaar in het buitenland en kloppen lange dagen. Uiteraard worden ze daar extra voor vergoed", zegt Astrid Kaisin van de federale politie.

    Zeventig mensen

    Op papier moeten zo'n zeventig politiemensen de veiligheid verzekeren van de leden van de koninklijke familie tijdens officiële en privéverplaatsingen in binnen- en buitenland. Het gaat om de koning en de koningin en de prinsen en hun kinderen.

    Naast de lijfwachten zijn daar ook de chauffeurs bij en de negen motorrijders die de voertuigen escorteren.

    Paleizen bewaken

    Daarnaast zorgen ruim 150 politiemensen zeven dagen per week en 24 uur per dag voor de bewaking van de kastelen van Laken en Brussel, Belvédère en Stuyvenberg. Ook de koninklijke domeinen van Ciergnon en Fenffe worden permanent bewaakt. Ook al staan ze vaak leeg. De bewakers hebben een vrij vast uurrooster. Het is vooral bij de lijfwachten en de motorrijders dat er een chronisch personeelstekort is.

    "De selectie en opleiding zijn erg zwaar. Er wordt geregeld geoefend met de speciale eenheden van de federale politie. We verdienen meer dan andere agenten, maar de beschikbaarheid is zeer groot. We kloppen lange dagen en zijn een keer of tien per jaar in het buitenland. Maar wie kan er zeggen dat hij elke dag met de koning op stap is?", zegt een lijfwacht. "Dat we altijd beschikbaar moeten zijn, neem ik er graag bij. De klant is koning..."


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-09-2011, 22:10 geschreven door maria
    Reacties (0)
    31-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Piloten kunnen niet meer vliegen
    Piloten kunnen niet meer vliegen"
    De hedendaagse piloten zijn zo afhankelijk geworden van boordcomputers dat ze amper zelf nog weten hoe ze moeten vliegen, zo waarschuwen luchtvaartdeskundigen. Het aantal ongevallen ten gevolge van menselijke fouten neemt dan ook schrikbarend toe. Dit blijkt uit onderzoek van de Federal Aviation Administration (FAA).

      Ook de ramp met de Turkish Airlines Boeing had voorkomen kunnen worden. Ook de ramp met de Turkish Airlines Boeing had voorkomen kunnen worden. Foto: MOOIJ, MARTIN

      De FAA bestudeerde 46 vliegtuigongevallen en incidenten, daarnaast werden 734 rapporten van piloten uitgepluisd en meer dan 9.000 vluchten geanalyseerd om tot deze onthutsende conclusie te komen. In meer dan 60 procent van de ongelukken hadden piloten moeite met het zelf besturen van het vliegtuig. "We zijn vergeten hoe we moeten vliegen", vertelt Rory Kay, piloot en bestuurslid van de FAA in de Britse krant The Telegraph. Deze ongelukken hebben al honderden mensen het leven gekost.

      De navigatie door het soms erg drukke luchtruim vindt vandaag de dag voornamelijk geautomatiseerd met behulp van boordcomputers plaats. Daardoor doet een nieuwe generatie piloten niet genoeg ervaring op met het zelf vliegen en besturen van de toestellen. Een gevolg daarvan is dat het aantal ongevallen door controleverlies tijdens de vlucht gestaag toeneemt.

      Automatiseringsverslaving

      De vliegtuigindustrie lijdt aan een automatiseringsverslaving", zegt Rory Kay. Zowel de luchtvaartmaatschappijen als controleorganen ontmoedigen of verbieden in sommige gevallen zelfs dat gezagvoerders de automatische piloot uitschakelen tijdens de vlucht. Ze realiseren zich onvoldoende dat met name jonge piloten de nodige ervaring missen om adequaat op te kunnen treden als de boordcomputer hen in de steek laat.

      Uit het onderzoek blijkt dat veel ongelukken te wijten zijn aan piloten die uit onervarenheid op het laatste moment de verkeerde beslissing nemen.

      Zo blijkt een ongeluk in Buffalo in de Verenigde Staten (2009), waarbij 45 mensen om het leven kwamen, veroorzaakt te zijn door een piloot die verkeerde informatie invoerde in de boordcomputer. Daardoor vloog het vliegtuig te langzaam, met alle rampzalige gevolgen van dien. Er waren geen mechanische- of structurele problemen met het vliegtuig.

      Miscommunicatie

      Ook het ongeluk van 25 februari 2009 in Nederland waarbij een Boeing 737-800 van Turkish Airlines neerstortte in buurt van het Nederlandse vliegveld Schiphol met 9 doden en 120 gewonden als gevolg, werd volgens de AAF veroorzaakt door miscommunicatie tussen de computer en de piloot, evenals door de onoplettendheid van de gezagvoerder. De hoogtemeter gaf verkeerde informatie door aan de computer, waardoor de snelheid van het vliegtuig drastisch afnam. Het toestel viel letterlijk uit de lucht. Volgens onderzoek heeft de piloot "verzuimd regelmatig de snelheid van de machine te monitoren".

      Reeks fouten

      Ook de raadselachtige crash van de vlucht Rio-Parijs twee jaar geleden boven de Atlantische Oceaan is volgens een rapport te wijten aan een reeks opeenvolgende fouten van de piloten. Hoewel ze hadden vastgesteld dat de snelheid die door de boordcomputers werd getoond onbetrouwbaar was, volgden de twee copiloten de standaardprocedures niet.

      De AAF pleit voor meer vluchten tijdens het trainingsprogramma. Bovendien zouden de piloten minder op de automatische piloot en meer zelf moeten gaan vliegen, zodat hun vaardigheden op peil blijven.


       

      0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
      31-08-2011, 22:35 geschreven door maria
      Reacties (1)
      Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tanden vullen zonder te boren

      Tanden vullen zonder te boren

      tanden vullen zonder te boren


      Onderzoekers aan de Universiteit van Leeds zijn erin geslaagd een vloeistof te ontwikkelen die binnen enkele jaren de gehate tandartsboor zou kunnen vervangen. Via deze weg kunnen gaatjes op een compleet pijnloze manier worden behandeld.

      De onderzoekers in Leeds hebben voor deze beangstigende manier van behandelen nu een alternatief ontwikkeld. Hun oplossing is om een op peptiden gebaseerde vloeistof op het oppervlak van de tand te 'schilderen'. De peptidentechnologie is gebaseerd op de kennis van hoe de tand zich vormt en stimuleert de regeneratie defect.

      "Dit klinkt misschien te mooi om waar te zijn, maar in wezen helpen we door zuur beschadigde tanden om zichzelf te regenereren. Het is een volledig natuurlijk niet-chirurgisch reparatieproces en is ook volledig pijnloos." Aldus Professor Jennifer Kirkham, van de Universiteit van Leeds Dental Institute, die de ontwikkeling van de nieuwe techniek leidde.

      Hoewel het nog wel even zal duren voor een dergelijke vloeistof op de markt komt, zullen velen onder ons nauwelijks kunnen wachten. "Onze kleinkinderen zullen niet begrijpen dat wij ooit bang zijn geweest om naar de tandarts te gaan".

      Beeld: Photonews




      0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
      31-08-2011, 22:15 geschreven door maria
      Reacties (0)
      Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Takel auto's weg met slachtoffers er nog in"

      "Takel auto's weg met slachtoffers er nog in"

      takel auto s weg met slachtoffers er nog in


      Mobiliteitsorganisatie Touring stelt voor om in bepaalde gevallen de wrakken van auto's, die bij een ongeval betrokken zijn geweest, weg te takelen terwijl de slachtoffers er nog in zitten. Het voorstel kadert in een reeks van maatregelen waarmee Touring de verkeersellende na ongevallen wil beperken, maar de reacties zijn overwegend negatief.

      Volgens Touring is het voorstel uitvoerbaar bij overleden mensen of mensen die lichtgewond zijn en gekneld zitten. "Anders verliezen we telkens heel veel tijd en wordt de snelweg urenlang afgesloten", zegt Touring-woordvoerder Danny Smagghe.

      De mobiliteitsorganisatie stelt ook voor om omleidingen over secundaire wegen te vermijden bij ongevallen. "Die gewestwegen zijn niet geschikt om al dat extra verkeer te slikken", luidt het. "Hou de mensen op de hoofdweg waar het ongeval gebeurde, maar zorg ervoor dat de weg daar veel sneller vrijgemaakt is."

      Dat kan door bijvoorbeeld de takeldiensten op hetzelfde moment te verwittigen als de politie, "zo win je toch al snel een kwartier."

      Menselijk leed

      Urgentiearts Luc Beaucourt reageert niet enthousiast op het voorstel. Hij vindt het voorstel zinloos en ondoordacht. "Het medische moet prioriteit krijgen op tijdswinst, het is best het slachtoffer zo snel mogelijk uit het wrak te halen. Anderszijds is het ook zo dat ambulances doorgaans veel sneller ter plaatse zijn dan de takeldiensten. Het menselijk leed moet absoluut voorrang krijgen volgens mij."

      Ook ontslagnemend staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) is niet te spreken over het idee. "Het is begrijpelijk dat een automobilistenverenging zich bezighoudt met de verkeerscirculatie, maar de prioriteit gaat uit naar de zorg en het respect voor de slachtoffers. Bij elk ongeluk zijn er burgerlijke en strafrechtelijke verantwoordelijken aan te duiden door het parket en de deskundigen. Die taak moet primeren op de frustratie van automobilisten." Voor de andere suggesties van Touring staat Schouppe wel open.

      Danny Smagghe van Touring benadrukt dat de voorstellen van Touring voor een beter incidentbeheer veel breder zijn dan die ene kleine maatregel. "Wij betreuren het ten zeerste dat dit uit de context werd gehaald en onterecht uitvergroot werd. Wij reiken mogelijkheden aan, niet te nemen of te laten, wel ter bespreking. Niet de takeldiensten beslissen over een dergelijke maatregel, wel de hulpdiensten."

      32 miljoen uur in de file

      Volgens Touring staan we elk jaar met zijn allen 32 miljoen uur in de file in België, goed voor een verlies van 610 miljoen euro. Een kwart van de filetijd is het gevolg van ongevallen.




      0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
      31-08-2011, 21:52 geschreven door maria
      Reacties (0)
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Beoordeel dit blog
        Zeer goed
        Goed
        Voldoende
        Nog wat bijwerken
        Nog veel werk aan
       
      Archief per week
    • 23/05-29/05 2016
    • 14/03-20/03 2016
    • 07/03-13/03 2016
    • 29/02-06/03 2016
    • 15/02-21/02 2016
    • 01/02-07/02 2016
    • 18/01-24/01 2016
    • 21/12-27/12 2015
    • 26/10-01/11 2015
    • 02/02-08/02 2015
    • 26/01-01/02 2015
    • 16/06-22/06 2014
    • 28/04-04/05 2014
    • 23/12-29/12 2013
    • 16/12-22/12 2013
    • 09/12-15/12 2013
    • 02/12-08/12 2013
    • 25/11-01/12 2013
    • 18/11-24/11 2013
    • 11/11-17/11 2013
    • 04/11-10/11 2013
    • 28/10-03/11 2013
    • 21/10-27/10 2013
    • 14/10-20/10 2013
    • 07/10-13/10 2013
    • 30/09-06/10 2013
    • 23/09-29/09 2013
    • 16/09-22/09 2013
    • 09/09-15/09 2013
    • 02/09-08/09 2013
    • 12/08-18/08 2013
    • 05/08-11/08 2013
    • 29/07-04/08 2013
    • 01/07-07/07 2013
    • 17/06-23/06 2013
    • 10/06-16/06 2013
    • 03/06-09/06 2013
    • 27/05-02/06 2013
    • 20/05-26/05 2013
    • 13/05-19/05 2013
    • 06/05-12/05 2013
    • 29/04-05/05 2013
    • 22/04-28/04 2013
    • 15/04-21/04 2013
    • 08/04-14/04 2013
    • 01/04-07/04 2013
    • 25/03-31/03 2013
    • 18/03-24/03 2013
    • 11/03-17/03 2013
    • 04/03-10/03 2013
    • 25/02-03/03 2013
    • 18/02-24/02 2013
    • 11/02-17/02 2013
    • 04/02-10/02 2013
    • 28/01-03/02 2013
    • 21/01-27/01 2013
    • 14/01-20/01 2013
    • 31/12-06/01 2013
    • 24/12-30/12 2012
    • 17/12-23/12 2012
    • 10/12-16/12 2012
    • 03/12-09/12 2012
    • 26/11-02/12 2012
    • 19/11-25/11 2012
    • 12/11-18/11 2012
    • 05/11-11/11 2012
    • 29/10-04/11 2012
    • 22/10-28/10 2012
    • 15/10-21/10 2012
    • 01/10-07/10 2012
    • 24/09-30/09 2012
    • 17/09-23/09 2012
    • 10/09-16/09 2012
    • 27/08-02/09 2012
    • 06/08-12/08 2012
    • 23/07-29/07 2012
    • 16/07-22/07 2012
    • 09/07-15/07 2012
    • 02/07-08/07 2012
    • 18/06-24/06 2012
    • 11/06-17/06 2012
    • 28/05-03/06 2012
    • 21/05-27/05 2012
    • 07/05-13/05 2012
    • 30/04-06/05 2012
    • 16/04-22/04 2012
    • 09/04-15/04 2012
    • 02/04-08/04 2012
    • 26/03-01/04 2012
    • 19/03-25/03 2012
    • 12/03-18/03 2012
    • 05/03-11/03 2012
    • 27/02-04/03 2012
    • 20/02-26/02 2012
    • 13/02-19/02 2012
    • 06/02-12/02 2012
    • 30/01-05/02 2012
    • 16/01-22/01 2012
    • 09/01-15/01 2012
    • 02/01-08/01 2012
    • 26/12-01/01 2012
    • 12/12-18/12 2011
    • 05/12-11/12 2011
    • 28/11-04/12 2011
    • 21/11-27/11 2011
    • 14/11-20/11 2011
    • 07/11-13/11 2011
    • 31/10-06/11 2011
    • 24/10-30/10 2011
    • 10/10-16/10 2011
    • 03/10-09/10 2011
    • 26/09-02/10 2011
    • 19/09-25/09 2011
    • 12/09-18/09 2011
    • 05/09-11/09 2011
    • 29/08-04/09 2011
    • 22/08-28/08 2011
    • 15/08-21/08 2011
    • 08/08-14/08 2011
    • 01/08-07/08 2011
    • 25/07-31/07 2011
    • 18/07-24/07 2011
    • 11/07-17/07 2011
    • 04/07-10/07 2011
    • 13/06-19/06 2011
    • 30/05-05/06 2011
    • 23/05-29/05 2011
    • 09/05-15/05 2011
    • 02/05-08/05 2011
    • 25/04-01/05 2011
    • 11/04-17/04 2011
    • 04/04-10/04 2011
    • 28/03-03/04 2011
    • 21/03-27/03 2011
    • 14/03-20/03 2011
    • 07/03-13/03 2011
    • 28/02-06/03 2011
    • 21/02-27/02 2011
    • 14/02-20/02 2011
    • 07/02-13/02 2011
    • 31/01-06/02 2011
    • 24/01-30/01 2011
    • 17/01-23/01 2011
    • 10/01-16/01 2011
    • 03/01-09/01 2011
    • 26/12-01/01 2012
    • 20/12-26/12 2010
    • 06/12-12/12 2010
    • 29/11-05/12 2010
    • 22/11-28/11 2010
    • 15/11-21/11 2010
    • 08/11-14/11 2010
    • 11/10-17/10 2010
    • 04/10-10/10 2010
    • 27/09-03/10 2010
    • 20/09-26/09 2010
    • 13/09-19/09 2010
    • 06/09-12/09 2010
    • 30/08-05/09 2010
    • 23/08-29/08 2010
    • 09/08-15/08 2010
    • 02/08-08/08 2010
    • 26/07-01/08 2010
    • 19/07-25/07 2010
    • 12/07-18/07 2010
    • 05/07-11/07 2010
    • 28/06-04/07 2010
    • 21/06-27/06 2010
    • 14/06-20/06 2010
    • 07/06-13/06 2010
    • 24/05-30/05 2010
    • 17/05-23/05 2010
    • 10/05-16/05 2010
    • 26/04-02/05 2010
    • 19/04-25/04 2010
    • 12/04-18/04 2010
    • 29/03-04/04 2010
    • 22/03-28/03 2010
    • 15/03-21/03 2010
    • 08/03-14/03 2010
    • 01/03-07/03 2010
    • 22/02-28/02 2010
    • 15/02-21/02 2010
    • 08/02-14/02 2010
    • 01/02-07/02 2010
    • 25/01-31/01 2010
    • 18/01-24/01 2010
    • 11/01-17/01 2010
    • 04/01-10/01 2010
    • 28/12-03/01 2016
    • 21/12-27/12 2009
    • 14/12-20/12 2009
    • 07/12-13/12 2009
    • 30/11-06/12 2009
    • 23/11-29/11 2009
    • 16/11-22/11 2009
    • 09/11-15/11 2009
    • 02/11-08/11 2009
    • 26/10-01/11 2009
    • 19/10-25/10 2009
    • 12/10-18/10 2009
    • 05/10-11/10 2009
    • 28/09-04/10 2009
    • 21/09-27/09 2009
    • 14/09-20/09 2009
    • 07/09-13/09 2009
    • 24/08-30/08 2009
    • 10/08-16/08 2009
    • 20/07-26/07 2009
    • 13/07-19/07 2009
    • 15/06-21/06 2009
    • 08/06-14/06 2009
    • 01/06-07/06 2009
    • 25/05-31/05 2009
    • 18/05-24/05 2009
    • 11/05-17/05 2009
    • 04/05-10/05 2009
    • 27/04-03/05 2009
    • 13/04-19/04 2009
    • 06/04-12/04 2009
    • 23/03-29/03 2009
    • 02/03-08/03 2009
    • 23/02-01/03 2009
    • 09/02-15/02 2009
    • 12/01-18/01 2009
    • 29/12-04/01 2009
    • 22/12-28/12 2008
    • 01/12-07/12 2008
    • 10/11-16/11 2008
    • 27/10-02/11 2008
    • 20/10-26/10 2008
    • 13/10-19/10 2008
    • 06/10-12/10 2008
    • 29/09-05/10 2008
    • 22/09-28/09 2008
    • 15/09-21/09 2008
    • 08/09-14/09 2008
    • 01/09-07/09 2008
    • 25/08-31/08 2008
    • 11/08-17/08 2008
    • 04/08-10/08 2008
    • 14/07-20/07 2008
    • 07/07-13/07 2008
    • 30/06-06/07 2008
    • 23/06-29/06 2008
    • 16/06-22/06 2008
    • 09/06-15/06 2008
    • 02/06-08/06 2008
    • 26/05-01/06 2008
    • 19/05-25/05 2008
    • 12/05-18/05 2008
    • 05/05-11/05 2008
    • 28/04-04/05 2008
    • 14/04-20/04 2008
    • 07/04-13/04 2008
    • 24/03-30/03 2008
    • 17/03-23/03 2008
    • 10/03-16/03 2008
    • 03/03-09/03 2008
    • 25/02-02/03 2008
    • 18/02-24/02 2008
    • 11/02-17/02 2008
    • 04/02-10/02 2008
    • 21/01-27/01 2008
    • 14/01-20/01 2008
    • 07/01-13/01 2008
    • 31/12-06/01 2008
    • 17/12-23/12 2007
    • 03/12-09/12 2007
    • 26/11-02/12 2007
    • 19/11-25/11 2007
    • 12/11-18/11 2007
    • 05/11-11/11 2007
    • 29/10-04/11 2007
    • 22/10-28/10 2007
    • 15/10-21/10 2007
    • 08/10-14/10 2007
    • 01/10-07/10 2007
    • 24/09-30/09 2007
    • 17/09-23/09 2007
    • 10/09-16/09 2007
    • 03/09-09/09 2007
    • 27/08-02/09 2007
    • 20/08-26/08 2007
    • 13/08-19/08 2007
    • 06/08-12/08 2007
    • 23/07-29/07 2007
    • 16/07-22/07 2007
    • 09/07-15/07 2007
    • 02/07-08/07 2007
    • 25/06-01/07 2007
    • 18/06-24/06 2007
    • 11/06-17/06 2007
    • 04/06-10/06 2007
    • 28/05-03/06 2007
    • 21/05-27/05 2007
    • 14/05-20/05 2007
    • 07/05-13/05 2007
    • 30/04-06/05 2007
    • 23/04-29/04 2007
    • 16/04-22/04 2007
    • 09/04-15/04 2007
    • 26/03-01/04 2007
    • 19/03-25/03 2007
    • 12/03-18/03 2007
    • 05/03-11/03 2007
    • 19/02-25/02 2007
    • 12/02-18/02 2007
    • 05/02-11/02 2007
    • 29/01-04/02 2007
    • 22/01-28/01 2007
    • 15/01-21/01 2007
    • 08/01-14/01 2007
    • 01/01-07/01 2007
    • 25/12-31/12 2006
    • 18/12-24/12 2006
    • 11/12-17/12 2006
    • 04/12-10/12 2006
    • 02/10-08/10 2006
    • 25/09-01/10 2006
    • 18/09-24/09 2006
      E-mail mij

      Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

      Blog als favoriet !
      Foto
      telorenlekker arendonk
      Foto
      de winter is nabij
      Welkom op mijn blog!
      Foto
      de O L Vr kerk van arendonk
      Foto
      kapelleken van de grotstraat
      Willekeurig SeniorenNet Blogs
      greetje45
      blog.seniorennet.be/greetje
      Foto
      dit is een van onze egeltjes , ze doen nu hun winterslaap
      Foto
      dit is de tongkus
      Foto
      Foto
      Foto
      deze vogels komen nu in de winter allen in onze tuin eten
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      hier nog enkele van mijn stukjes kantklos
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      20 jaar geleden op een tentoonstelling
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      hele dikke knuffel
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto

      Blog tegen de regels? Meld het ons!
      Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!