op reis
reizen
Foto
Gastenboek
  • hoi
  • groetjes
  • groetjes
  • test
  • Een fijne zondag !

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Inhoud blog
  • Kinderen krijgen les zoals 100 jaar geleden
  • Clara Cleymans: "Ik ben zwanger
  • Mountainbikers tonen hun hart voor zieke kinderen
  • Vrijwilligers gezocht voor zwerfvuilactie
  • Leden sportclubs pronken in zelfgemaakt stickerboek
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zoeken in blog

    Foto
    Groetjes uit Arendonk
    Foto
    toremansmolen in arendonk
    Foto
    de kerstboom is klaar
    Foto
    de kerststal is klaar
    Foto
    van 2006 naar 2007 schol
    Foto
    Foto
    dit is de kapel aan de kolonie in merksplas
    Foto
    Foto
    ik verzamel eierdopjes , hier toon ik er enkelen
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    vriendschapsbloem
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    wat je aan zee al kunt vinden!
    Foto
    hier nog verschillende kapellekens
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Gastenboek
  • hoi
  • groetjes
  • groetjes
  • test
  • Een fijne zondag !

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Foto
    Foto
    31-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Piloten kunnen niet meer vliegen
    Piloten kunnen niet meer vliegen"
    De hedendaagse piloten zijn zo afhankelijk geworden van boordcomputers dat ze amper zelf nog weten hoe ze moeten vliegen, zo waarschuwen luchtvaartdeskundigen. Het aantal ongevallen ten gevolge van menselijke fouten neemt dan ook schrikbarend toe. Dit blijkt uit onderzoek van de Federal Aviation Administration (FAA).

      Ook de ramp met de Turkish Airlines Boeing had voorkomen kunnen worden. Ook de ramp met de Turkish Airlines Boeing had voorkomen kunnen worden. Foto: MOOIJ, MARTIN

      De FAA bestudeerde 46 vliegtuigongevallen en incidenten, daarnaast werden 734 rapporten van piloten uitgepluisd en meer dan 9.000 vluchten geanalyseerd om tot deze onthutsende conclusie te komen. In meer dan 60 procent van de ongelukken hadden piloten moeite met het zelf besturen van het vliegtuig. "We zijn vergeten hoe we moeten vliegen", vertelt Rory Kay, piloot en bestuurslid van de FAA in de Britse krant The Telegraph. Deze ongelukken hebben al honderden mensen het leven gekost.

      De navigatie door het soms erg drukke luchtruim vindt vandaag de dag voornamelijk geautomatiseerd met behulp van boordcomputers plaats. Daardoor doet een nieuwe generatie piloten niet genoeg ervaring op met het zelf vliegen en besturen van de toestellen. Een gevolg daarvan is dat het aantal ongevallen door controleverlies tijdens de vlucht gestaag toeneemt.

      Automatiseringsverslaving

      De vliegtuigindustrie lijdt aan een automatiseringsverslaving", zegt Rory Kay. Zowel de luchtvaartmaatschappijen als controleorganen ontmoedigen of verbieden in sommige gevallen zelfs dat gezagvoerders de automatische piloot uitschakelen tijdens de vlucht. Ze realiseren zich onvoldoende dat met name jonge piloten de nodige ervaring missen om adequaat op te kunnen treden als de boordcomputer hen in de steek laat.

      Uit het onderzoek blijkt dat veel ongelukken te wijten zijn aan piloten die uit onervarenheid op het laatste moment de verkeerde beslissing nemen.

      Zo blijkt een ongeluk in Buffalo in de Verenigde Staten (2009), waarbij 45 mensen om het leven kwamen, veroorzaakt te zijn door een piloot die verkeerde informatie invoerde in de boordcomputer. Daardoor vloog het vliegtuig te langzaam, met alle rampzalige gevolgen van dien. Er waren geen mechanische- of structurele problemen met het vliegtuig.

      Miscommunicatie

      Ook het ongeluk van 25 februari 2009 in Nederland waarbij een Boeing 737-800 van Turkish Airlines neerstortte in buurt van het Nederlandse vliegveld Schiphol met 9 doden en 120 gewonden als gevolg, werd volgens de AAF veroorzaakt door miscommunicatie tussen de computer en de piloot, evenals door de onoplettendheid van de gezagvoerder. De hoogtemeter gaf verkeerde informatie door aan de computer, waardoor de snelheid van het vliegtuig drastisch afnam. Het toestel viel letterlijk uit de lucht. Volgens onderzoek heeft de piloot "verzuimd regelmatig de snelheid van de machine te monitoren".

      Reeks fouten

      Ook de raadselachtige crash van de vlucht Rio-Parijs twee jaar geleden boven de Atlantische Oceaan is volgens een rapport te wijten aan een reeks opeenvolgende fouten van de piloten. Hoewel ze hadden vastgesteld dat de snelheid die door de boordcomputers werd getoond onbetrouwbaar was, volgden de twee copiloten de standaardprocedures niet.

      De AAF pleit voor meer vluchten tijdens het trainingsprogramma. Bovendien zouden de piloten minder op de automatische piloot en meer zelf moeten gaan vliegen, zodat hun vaardigheden op peil blijven.


       




      Geef hier uw reactie door
      Uw naam *
      Uw e-mail
      URL
      Titel *
      Reactie *
        Persoonlijke gegevens onthouden?
      (* = verplicht!)
      Reacties op bericht (1)

      01-09-2011
      Bezoekje,lieve groetjes

      29p9p2g.jpg
      Back to a new schoolyear
      Lady bleu...The Teacher

      Lieve dondergroetjes van Valerieke
      Warme knuffel X
      Liefs



      01-09-2011, 11:10 geschreven door valerieke
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Beoordeel dit blog
        Zeer goed
        Goed
        Voldoende
        Nog wat bijwerken
        Nog veel werk aan
       
      Archief per week
    • 23/05-29/05 2016
    • 14/03-20/03 2016
    • 07/03-13/03 2016
    • 29/02-06/03 2016
    • 15/02-21/02 2016
    • 01/02-07/02 2016
    • 18/01-24/01 2016
    • 21/12-27/12 2015
    • 26/10-01/11 2015
    • 02/02-08/02 2015
    • 26/01-01/02 2015
    • 16/06-22/06 2014
    • 28/04-04/05 2014
    • 23/12-29/12 2013
    • 16/12-22/12 2013
    • 09/12-15/12 2013
    • 02/12-08/12 2013
    • 25/11-01/12 2013
    • 18/11-24/11 2013
    • 11/11-17/11 2013
    • 04/11-10/11 2013
    • 28/10-03/11 2013
    • 21/10-27/10 2013
    • 14/10-20/10 2013
    • 07/10-13/10 2013
    • 30/09-06/10 2013
    • 23/09-29/09 2013
    • 16/09-22/09 2013
    • 09/09-15/09 2013
    • 02/09-08/09 2013
    • 12/08-18/08 2013
    • 05/08-11/08 2013
    • 29/07-04/08 2013
    • 01/07-07/07 2013
    • 17/06-23/06 2013
    • 10/06-16/06 2013
    • 03/06-09/06 2013
    • 27/05-02/06 2013
    • 20/05-26/05 2013
    • 13/05-19/05 2013
    • 06/05-12/05 2013
    • 29/04-05/05 2013
    • 22/04-28/04 2013
    • 15/04-21/04 2013
    • 08/04-14/04 2013
    • 01/04-07/04 2013
    • 25/03-31/03 2013
    • 18/03-24/03 2013
    • 11/03-17/03 2013
    • 04/03-10/03 2013
    • 25/02-03/03 2013
    • 18/02-24/02 2013
    • 11/02-17/02 2013
    • 04/02-10/02 2013
    • 28/01-03/02 2013
    • 21/01-27/01 2013
    • 14/01-20/01 2013
    • 31/12-06/01 2013
    • 24/12-30/12 2012
    • 17/12-23/12 2012
    • 10/12-16/12 2012
    • 03/12-09/12 2012
    • 26/11-02/12 2012
    • 19/11-25/11 2012
    • 12/11-18/11 2012
    • 05/11-11/11 2012
    • 29/10-04/11 2012
    • 22/10-28/10 2012
    • 15/10-21/10 2012
    • 01/10-07/10 2012
    • 24/09-30/09 2012
    • 17/09-23/09 2012
    • 10/09-16/09 2012
    • 27/08-02/09 2012
    • 06/08-12/08 2012
    • 23/07-29/07 2012
    • 16/07-22/07 2012
    • 09/07-15/07 2012
    • 02/07-08/07 2012
    • 18/06-24/06 2012
    • 11/06-17/06 2012
    • 28/05-03/06 2012
    • 21/05-27/05 2012
    • 07/05-13/05 2012
    • 30/04-06/05 2012
    • 16/04-22/04 2012
    • 09/04-15/04 2012
    • 02/04-08/04 2012
    • 26/03-01/04 2012
    • 19/03-25/03 2012
    • 12/03-18/03 2012
    • 05/03-11/03 2012
    • 27/02-04/03 2012
    • 20/02-26/02 2012
    • 13/02-19/02 2012
    • 06/02-12/02 2012
    • 30/01-05/02 2012
    • 16/01-22/01 2012
    • 09/01-15/01 2012
    • 02/01-08/01 2012
    • 26/12-01/01 2012
    • 12/12-18/12 2011
    • 05/12-11/12 2011
    • 28/11-04/12 2011
    • 21/11-27/11 2011
    • 14/11-20/11 2011
    • 07/11-13/11 2011
    • 31/10-06/11 2011
    • 24/10-30/10 2011
    • 10/10-16/10 2011
    • 03/10-09/10 2011
    • 26/09-02/10 2011
    • 19/09-25/09 2011
    • 12/09-18/09 2011
    • 05/09-11/09 2011
    • 29/08-04/09 2011
    • 22/08-28/08 2011
    • 15/08-21/08 2011
    • 08/08-14/08 2011
    • 01/08-07/08 2011
    • 25/07-31/07 2011
    • 18/07-24/07 2011
    • 11/07-17/07 2011
    • 04/07-10/07 2011
    • 13/06-19/06 2011
    • 30/05-05/06 2011
    • 23/05-29/05 2011
    • 09/05-15/05 2011
    • 02/05-08/05 2011
    • 25/04-01/05 2011
    • 11/04-17/04 2011
    • 04/04-10/04 2011
    • 28/03-03/04 2011
    • 21/03-27/03 2011
    • 14/03-20/03 2011
    • 07/03-13/03 2011
    • 28/02-06/03 2011
    • 21/02-27/02 2011
    • 14/02-20/02 2011
    • 07/02-13/02 2011
    • 31/01-06/02 2011
    • 24/01-30/01 2011
    • 17/01-23/01 2011
    • 10/01-16/01 2011
    • 03/01-09/01 2011
    • 26/12-01/01 2012
    • 20/12-26/12 2010
    • 06/12-12/12 2010
    • 29/11-05/12 2010
    • 22/11-28/11 2010
    • 15/11-21/11 2010
    • 08/11-14/11 2010
    • 11/10-17/10 2010
    • 04/10-10/10 2010
    • 27/09-03/10 2010
    • 20/09-26/09 2010
    • 13/09-19/09 2010
    • 06/09-12/09 2010
    • 30/08-05/09 2010
    • 23/08-29/08 2010
    • 09/08-15/08 2010
    • 02/08-08/08 2010
    • 26/07-01/08 2010
    • 19/07-25/07 2010
    • 12/07-18/07 2010
    • 05/07-11/07 2010
    • 28/06-04/07 2010
    • 21/06-27/06 2010
    • 14/06-20/06 2010
    • 07/06-13/06 2010
    • 24/05-30/05 2010
    • 17/05-23/05 2010
    • 10/05-16/05 2010
    • 26/04-02/05 2010
    • 19/04-25/04 2010
    • 12/04-18/04 2010
    • 29/03-04/04 2010
    • 22/03-28/03 2010
    • 15/03-21/03 2010
    • 08/03-14/03 2010
    • 01/03-07/03 2010
    • 22/02-28/02 2010
    • 15/02-21/02 2010
    • 08/02-14/02 2010
    • 01/02-07/02 2010
    • 25/01-31/01 2010
    • 18/01-24/01 2010
    • 11/01-17/01 2010
    • 04/01-10/01 2010
    • 28/12-03/01 2016
    • 21/12-27/12 2009
    • 14/12-20/12 2009
    • 07/12-13/12 2009
    • 30/11-06/12 2009
    • 23/11-29/11 2009
    • 16/11-22/11 2009
    • 09/11-15/11 2009
    • 02/11-08/11 2009
    • 26/10-01/11 2009
    • 19/10-25/10 2009
    • 12/10-18/10 2009
    • 05/10-11/10 2009
    • 28/09-04/10 2009
    • 21/09-27/09 2009
    • 14/09-20/09 2009
    • 07/09-13/09 2009
    • 24/08-30/08 2009
    • 10/08-16/08 2009
    • 20/07-26/07 2009
    • 13/07-19/07 2009
    • 15/06-21/06 2009
    • 08/06-14/06 2009
    • 01/06-07/06 2009
    • 25/05-31/05 2009
    • 18/05-24/05 2009
    • 11/05-17/05 2009
    • 04/05-10/05 2009
    • 27/04-03/05 2009
    • 13/04-19/04 2009
    • 06/04-12/04 2009
    • 23/03-29/03 2009
    • 02/03-08/03 2009
    • 23/02-01/03 2009
    • 09/02-15/02 2009
    • 12/01-18/01 2009
    • 29/12-04/01 2009
    • 22/12-28/12 2008
    • 01/12-07/12 2008
    • 10/11-16/11 2008
    • 27/10-02/11 2008
    • 20/10-26/10 2008
    • 13/10-19/10 2008
    • 06/10-12/10 2008
    • 29/09-05/10 2008
    • 22/09-28/09 2008
    • 15/09-21/09 2008
    • 08/09-14/09 2008
    • 01/09-07/09 2008
    • 25/08-31/08 2008
    • 11/08-17/08 2008
    • 04/08-10/08 2008
    • 14/07-20/07 2008
    • 07/07-13/07 2008
    • 30/06-06/07 2008
    • 23/06-29/06 2008
    • 16/06-22/06 2008
    • 09/06-15/06 2008
    • 02/06-08/06 2008
    • 26/05-01/06 2008
    • 19/05-25/05 2008
    • 12/05-18/05 2008
    • 05/05-11/05 2008
    • 28/04-04/05 2008
    • 14/04-20/04 2008
    • 07/04-13/04 2008
    • 24/03-30/03 2008
    • 17/03-23/03 2008
    • 10/03-16/03 2008
    • 03/03-09/03 2008
    • 25/02-02/03 2008
    • 18/02-24/02 2008
    • 11/02-17/02 2008
    • 04/02-10/02 2008
    • 21/01-27/01 2008
    • 14/01-20/01 2008
    • 07/01-13/01 2008
    • 31/12-06/01 2008
    • 17/12-23/12 2007
    • 03/12-09/12 2007
    • 26/11-02/12 2007
    • 19/11-25/11 2007
    • 12/11-18/11 2007
    • 05/11-11/11 2007
    • 29/10-04/11 2007
    • 22/10-28/10 2007
    • 15/10-21/10 2007
    • 08/10-14/10 2007
    • 01/10-07/10 2007
    • 24/09-30/09 2007
    • 17/09-23/09 2007
    • 10/09-16/09 2007
    • 03/09-09/09 2007
    • 27/08-02/09 2007
    • 20/08-26/08 2007
    • 13/08-19/08 2007
    • 06/08-12/08 2007
    • 23/07-29/07 2007
    • 16/07-22/07 2007
    • 09/07-15/07 2007
    • 02/07-08/07 2007
    • 25/06-01/07 2007
    • 18/06-24/06 2007
    • 11/06-17/06 2007
    • 04/06-10/06 2007
    • 28/05-03/06 2007
    • 21/05-27/05 2007
    • 14/05-20/05 2007
    • 07/05-13/05 2007
    • 30/04-06/05 2007
    • 23/04-29/04 2007
    • 16/04-22/04 2007
    • 09/04-15/04 2007
    • 26/03-01/04 2007
    • 19/03-25/03 2007
    • 12/03-18/03 2007
    • 05/03-11/03 2007
    • 19/02-25/02 2007
    • 12/02-18/02 2007
    • 05/02-11/02 2007
    • 29/01-04/02 2007
    • 22/01-28/01 2007
    • 15/01-21/01 2007
    • 08/01-14/01 2007
    • 01/01-07/01 2007
    • 25/12-31/12 2006
    • 18/12-24/12 2006
    • 11/12-17/12 2006
    • 04/12-10/12 2006
    • 02/10-08/10 2006
    • 25/09-01/10 2006
    • 18/09-24/09 2006
      E-mail mij

      Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

      Blog als favoriet !
      Foto
      telorenlekker arendonk
      Foto
      de winter is nabij
      Welkom op mijn blog!
      Foto
      de O L Vr kerk van arendonk
      Foto
      kapelleken van de grotstraat
      Willekeurig SeniorenNet Blogs
      spooky
      blog.seniorennet.be/spooky
      Foto
      dit is een van onze egeltjes , ze doen nu hun winterslaap
      Foto
      dit is de tongkus
      Foto
      Foto
      Foto
      deze vogels komen nu in de winter allen in onze tuin eten
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      hier nog enkele van mijn stukjes kantklos
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      20 jaar geleden op een tentoonstelling
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      hele dikke knuffel
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto
      Foto

      Blog tegen de regels? Meld het ons!
      Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!