Wat je garderobe over jou zegt (en het is geen quatsch)
Het lijkt misschien nogal onwaarschijnlijk dat onze kleding verraadt wie we echt zijn, en toch is dat exact waarover de Amerikaanse psychologe Jennifer Baumgartner een boek schreef. Misschien een beetje nattevingerwerk maar ons intrigeert het alvast wel. Vijf conclusies uit 'You are what you wear' op een rijtje.
1. De on trend kleerkast "Zij die slaafs de mode volgen en steeds de allerlaatste trends in hun garderobe hebben hangen, zijn vaak de meest onzekere mensen. Ze hebben bijvoorbeeld vaak angst om niet in de maatschappij te passen of om een saai leven te leiden," schrijft Baumgartner. "Eenzaamheid is eveneens een reden voor impulsieve - doch trendy - aankopen te doen. Als je zaterdagavond op je eentje thuis zit en je zit lustig online te shoppen, dan vergeet je die eenzaamheid al snel." Maar je kunt het natuurlijk ook gewoon leuk vinden om er hip uit te zien, en blijven shoppen (al is dat onze mening).
2. De propvolle garderobe Heel wat mensen kunnen maar moeilijk afstand doen van oude kledingstukken, zelfs al hebben ze de items al in geen jaren meer gedragen. Of ze vinden een bomvolle kledingkast gewoon leuk om mee te pronken. "Als je je kleren maar moeilijk kunt wegdoen, wijst dat vaak op het feit dat je op alle vlakken moeilijk afscheid kunt nemen. Van je kindertijd, een vroegere beste vriendin en ga zo maar voort."
3. De kledingkast vol dezelfde outfits Mannen mogen dan regelmatig pakweg vijf keer dezelfde T-shirt kopen, omdat ze die nu eenmaal goed vinden zitten en niet begrijpen waarom ze nog een ander model nodig hebben. Vrouwen dragen dan weer massaal dezelfde outfits dag in en dag uit, ook al hebben ze een kast vol kleding hangen thuis. "Wie altijd dezelfde outfits draagt, verstopt zichzelf voor zijn of haar omgeving, maar ook voor zichzelf. Bovendien hebben vrouwen die altijd hetzelfde dragen, vaak een soort van muur opgebouwd tegen de buitenwereld. Ze hebben een bepaalde identiteit gecreëerd, en ze zijn niet bereid om die zomaar op te geven," aldus Baumgartner.
4. De garderobe met te grote kleding "Mensen die in hun kleerkast alleen oversized kleren hebben hangen, willen doorgaans en hun fysieke én hun innerlijke zelf afschermen. Ze zijn niet tevreden met hun lijf en denken dat anderen hen (vaak) nog dikker zien dan ze zichzelf al vinden. Doorgaans kopen ze ook nog eens alles in donkere kleuren, omdat die afslanken."
5. De kleerkast die niet past bij de leeftijd Een garderobe met alleen maar kleren in die je ouder of jonger doen lijken komt (helaas) vaker voor dan je wel zou denken. "Uiteraard is er enerzijds de angst om ouder te worden, die ons massaal naar botox en minirokjes duwt. Dat wijst anderzijds dan weer op andere onderliggende zaken zoals de dood, ontslag en financiële problemen," zegt Baumgartner. (br.hln)
Het is al jaren een fenomeen in het buitenland, maar sinds kort zijn we er zelf ook steeds meer voor te vinden. Funshoppen, winkelen in een afgehuurde winkel in het gezelschap van je vriendinnen onder het genot van een glaasje cava en wat hapjes, wordt ook bij ons steeds populairder.
Weg met drukte en koopstress. Die ongedurige andere klanten wissel je in voor een ontspannen sfeer en persoonlijk advies. Klinkt niet slecht, toch? Dat dachten een heleboel anderen ook, want toen modeketen CKS het concept lanceerde, was de formule in enkele uren uitverkocht.
En CKS is niet alleen, ook de Mechelse winke Lily en het Leuvense Louvanist passen het fenomeen toe, met succes. Het is de exclusiviteit die de klanten het meeste aanspreekt. Tijd voor jou alleen, persoonlijk advies, een hapje en een drankje. En dat werkt. "De vraag is momenteel groter dan het aanbod," vertelde Dieter Penninckx, CEO van CKS tijdens een interview met De Morgen. (br.hln)
De Belgische zanger heeft een plaatsje veroverd in de nieuwste editie van Teen Vogue. Een hele eer voor onze landgenoot, want Teen Vogue is erg populair in de Verenigde Straten. Hier krijg je alvast een unieke blik achter de schermen.
De Amerikaanse Vogue is het grootste en belangrijkste modeblad ter wereld en Teen Vogue is daar het kleine zusje van. Het tijdschrift dat zich vooral - zoals de naam al zegt - op tieners richt, schreef al eerder over Stromae, maar het is pas sinds zijn samenwerking met Kanye West en Lorde dat hij een eigen fotoshoot en interview kreeg.
Daarin vertelt hij onder andere over het verlies van zijn vader (de vader van Stromae werd vermoord in de Rwandese Genocide, red.), zijn optreden op Coachella dit jaar en over wie en hoe hij was voor hij bekend werd. (br.hln)
Nieuwe mijlpaal voor meisje met Down: Madeline loopt catwalk in NY
Nieuwe mijlpaal voor meisje met Down: Madeline loopt catwalk in NY
Het gaat geweldig hard voor Madeline Stuart. Het 18-jarige Australische meisje met Down ziet weer een droom in vervulling gaan. Nog maar pas zette ze haar handtekening onder een modellencontract en nu mag ze al mee de catwalk op tijdens de New York Fashion week.
Madeline 'Maddy' Stuart uit Brisbane heeft aangekondigd dat ze in september de collectie van het label FTL Moda zal showen. Het meisje is hiermee het tweede model met Down dat meedoet aan het evenement, na Jamie Brewer.
FTL Moda maakte het nieuws op Facebook bekend. "Mooie Madeline zal onze catwalk opfleuren in de #VanderbiltHall op 13 september 2015", klonk het. De reactie van Madeline op social media sprak boekdelen: "Yahoo and yippee!"
"Mooi en sexy" In een interview met Cosmopolitan zei haar moeder Roseanna dat de wereld klaar is om mensen met een mentale achterstand te omarmen op de catwalk. "Daarom doet ze het zo goed", verklaarde de trotse mama. "Madeline strijdt voor eenieder die een beetje anders is. Ze heeft er hard voor gewerkt. Mensen met Down kunnen alles. Ook zij kunnen mooi en sexy zijn."
Op Facebook heeft Maddy al 435.000 volgers, op Instagram 60.000. De gigantische bijval die het meisje krijgt, is ook andere merken niet ontgaan. Zo heeft accessoiremerk EverMaya vorige week een tas op de markt gebracht die de naam Madeline draagt. "Het meisje is niet enkel een rolmodel voor mensen met een handicap maar voor iedereen die zichzelf wil overstijgen", zei CEO Damian Graybelle. "De steun van het publiek voor deze grensverleggende stap van EverMaya is enorm." (br.hln)
Modeontwerpster Stella McCartney weigert wol van mishandelde schapen
Modeontwerpster Stella McCartney weigert wol van mishandelde schapen
Modeontwerpster Stella McCartney is een dierenactiviste en een vrouw van principes: ze weigert pertinent leer, bont of dierenhuid te gebruiken in haar collecties. Nu ze ontdekte dat de wol die ze gebruikte voor haar kleding van mishandelde schapen komt, zet ze de samenwerking met leverancier Ovis 21 stop.
Het waren beelden van PETA ("People for the Ethical Treatment of Animals") die lieten zien hoe schapen op ranches in Argentinië mishandeld worden. Toen McCartney de beelden zag en zelf na het nodige onderzoek concludeerde dat dit inderdaad klopte, besliste ze resoluut de wol uit Patagonia niet meer te willen gebruiken.
"Ik vind het zeer triest om te moeten meedelen dat we moeten stoppen met het gebruiken van wol van Ovis 21 uit Patagonië. Ovis 21 begon als een geweldig initiatief dat de miljoenen bedreigde graslanden in Patagonië wilde beschermen en tegelijk aandacht had voor dierenwelzijn," schreef McCartney op onderstaande Instagrampost. "Jammer genoeg, na zelf onderzoek te hebben gedaan in Argentinië, in het voetspoor van de beelden van de geweldige mensen bij PETA, ontdekten we dat 1 op de 26 ranches waarvan we wol gebruiken van mishandelde schapen komt. Dat is er één te veel."
In een tweede Instagrampost benadrukte McCartney dat ze nu nog gemotiveerder is om te vechten voor dierenrechten binnen de mode-industrie, en alle leveranciers nauwgezet in het oog zal houden.
Willow Smith, de 14-jarige dochter van Hollywoodkoppel Will Smith en Jada Pinkett staat op de cover van het gerenommeerde tijdschrift i-D Magazine. Ze scoorde eerder ook al opdrachten voor onder andere modelabel Marc Jacobs.
Willow is op de foto's te zien in kleren die erg jaren negentig aandoen, met bijvoorbeeld een coltrui onder een blazer en plateauschoenen. Op Instagram inspireert ze haar duizenden volgers elke dag met foto's van haar eigenzinnige kledingstijl. (br.hln)
Normaal gezien hou je kinderen met kleurstiften in de hand zo ver mogelijk weg van je kleren, maar daar dachten Charlotte Kemp en haar 5-jarige dochter Martha duidelijk anders over. Samen kopieerden de twee designerjurken uit de laatste collectie van Dolce & Gabbana, en het resultaat lijkt net echt.
In de laatste herfst/winter collectie van het Italiaanse modelabel Doce & Gabbana zaten enkele satijnen jurken met kindertekeningen op, om moeders overal ter wereld te eren. De ontwerpen kosten ongeveer 3000 euro per stuk, dus besloten de Britse Charlotte Kemp en haar vijfjarige dochter Martha om het heft in eigen handen te nemen.
Het duo kocht een spotgoedkope witte jurk van de Britse keten Closet, en dochter lief mocht zich daarna uitleven met viltstiften. Zoals je hieronder kunt zien is het resultaat prachtig én betaalbaar. Helaas kan je er wel niet mee in de regen, vertelde Martha aan The Daily Mail. (br.hln)
Kendall en Kylie Jenner lanceren eigen kledinglijn
Kendall en Kylie Jenner lanceren eigen kledinglijn
Kendall en Kylie Jenner gaan samen een kledinglijn uitbrengen. De halfzusjes van realityster Kim Kardashian creëerden eerder samen al collecties voor de Britse modeketen Topshop en PacSun, maar deze keer doen ze het helemaal op zichzelf.
De collectie van de bekende zussen zal tijdloos én betaalbaar zijn (alle prijzen liggen onder de 250 dollar). Vakwebsite Women's Wear Daily (WWD) schrijft dat de lijn voornamelijk uit topjes en kleedjes zal bestaan, maar er zullen ook een aantal jeansbroeken, jumpsuits en trenchcoats te koop zijn. Verder gaan Kendall en Kylie ook schoenen ontwerpen, onder de - weinig verassende - naam Kendall + Kylie.
De collectie zal een samensmelting worden van de twee verschillende stijlen van de zussen. Kylie opteert doorgaans voor donkerdere kleuren, terwijl Kendall net houdt van zachtere pasteltinten. Aan WWD vertelde Kendall nog dat ze het zalig vindt om echt zelf iets uit het niets op te starten, zonder hulp van anderen.
De Kendall + Kylie-collectie zal in de lente van 2016 te koop zijn. (br.hln)
Gestreepte broeken zijn het van het deze zomer en dat is meer dan goed nieuws. Want we hebben het hier uiteraard over verticale strepen, en die verlengen je benen en doen je er slanker uitzien. Al mag het geheel natuurlijk niet al te clownesk overkomen. Vandaar dat we je enkele tips geven over hoe je die hippe gestreepte broek draagt deze zomer.
Model First things first, met deze trend bedoelen we geen gestreepte skinny jeans maar een gestreepte pantalon. Een exemplaar dat liefst vanboven iets smaller is en wat wijder naar beneden toeloopt en een centimeter of drie boven je enkels stopt. Liefst ook in een aangenaam luchtig stofje, zodat het geheel mooi valt tijdens warme dagen. Wijde broeken met strepen zijn het ideale alternatief voor het voorgaande model, en zijn perfect voor dames met een maatje meer.
Materiaal Zoals hiervoor al gezegd, is het vooral belangrijk dat het materiaal van je broek luchtig is. Het mag niet plakken aan je benen en het ademt liefst ook een beetje. Viscose is een ideale stof voor de zomer, omdat broeken in dat materiaal los vallen en niet stijf en oncomfortabel zijn.
Combineren De gestreepte broek is een eye-catcher op zich en combineer je dus best met neutrale items. Ideaal zijn katoenen T-shirts in basic kleuren als wit en zwart en een simpel jasje zoals een parka, biker of blazer. De wijde gestreepte broeken draag je best met hakken, de nauwer aangesloten modellen kunnen perfect met leuke sneakers. (br.hln)
Actrice Melissa McCarthy brengt kledinglijn uit voor volslanke vrouwen
Actrice Melissa McCarthy brengt kledinglijn uit voor volslanke vrouwen
Actrice Melissa McCarthy brengt haar eigen kledinglijn uit voor dames met een maatje meer. Dat doet ze in samenwerking met het Amerikaanse kledingbedrijf Sunrise Brands.
De 45-jarige actrice - die zelf ook een maatje meer heeft - is momenteel te zien in de film 'Spy' en speelt ook mee in de 'Ghostbusters'-remake, maar ambieert eigenlijk al heel haar leven een eigen kledinglijn. Voor ze ontdekt werd als actrice en comédienne, studeerde ze zelfs even mode.
Omdat ze zelf maar amper mooie stuks vond om te dragen, besloot ze terug achter de ontwerptafel te kruipen met als resultaat de 'Melissa McCarthy Seven7' collectie. De lijn bestaat voornamelijk uit jeans, jurkjes en basis stukken, omdat ze die zelf nergens anders kon vinden voor haar figuur.
Op 13 september worden alle beelden uit de lijn vrijgegeven, vanaf 1 september is de collectie ook daadwerkelijk te koop. (br.hln)
Is dit de meest onflatterende trend voor vrouwen ooit?
Is dit de meest onflatterende trend voor vrouwen ooit?
Nu de culotte (u weet wel die kuitlange short die amper iemand staat) en de olifantpijp stilaan op hun retour zijn, is er een nieuwe onflatterende broekentrend in modeland: de cropped flared pants oftewel een wijde jaren zeventig broek die strak aan je billen zit, wijd naar beneden toeloopt en een stuk boven je enkels bruusk stopt.
We zagen deze trend voor het eerst op de winter/herfst '16 catwalk bij Prada in fleurige pastelkleurtjes. Daarna pikten ook ontwerpers als Michael Kors en Alexander Wang de trend op, en nu duiken de eerste exemplaren van cropped flared broeken al in de budgetketens op. Wat letterlijk betekent dat het niet meer lang zal duren voor ze in het straatbeeld opduiken.
Alleen is er één groot probleem: de cropped flared broeken staan alleen dames met ellenlange (magere) benen en dan nog liefst in combinatie met torenhoge hakken. Want hoewel wijde broeken je benen in principe verlengen, geldt dat principe niet meer als ze te kort zijn. Deze trend laten dames die aan de kleine kant zijn dan ook beter achterwege. Een mooie wijde pantalon met een normale lengte is en blijft dan een veel beter alternatief. (br.hln)
Dragen we binnenkort allemaal kleren van fruitafval?
Dragen we binnenkort allemaal kleren van fruitafval?
Kuddes dieren moeten sterven omdat wij zo graag een leren jas of schoenen willen dragen, en bepaald milieuvriendelijk is de leerindustrie ook al niet. Daarom wordt er de laatste jaren massaal gezocht naar alternatieven voor dierlijk leer, en enkele Nederlandse studenten lijken daar nu in geslaagd te zijn. Ze maakten leer van fruitafval en bedrijven staan te popelen om de uitvinding te testen.
Een aantal laatstejaarsstudenten van de Rotterdamse Willem de Kooning Kunstacademie vonden het zonde dat er dagelijks tonnen fruit moet worden weggegooid, dus besloten ze iets nuttigs te gaan doen met dat vitaminerijke afval.
Na vele honderden kilo's fruit met de hand te hebben geschild, ontpit, gepureerd, gekookt en gedroogd, hadden ze een leerachtig materiaal in handen. Ze noemen het Fruitleather en nee, dat rot niet en trekt ook geen ongedierte aan.
Hun fruitleer heeft ook duidelijke overeenkomsten met dierlijk leer. "Elke centimeter is uniek. Het materiaal heeft een duidelijke structuur en textuur, die per fruitsoort en door elke gebruikte vrucht verschilt," vertelt mede-uitvinder Hugo de Boon (21).
Om te laten zien dat hun materiaal niet alleen verspilling tegengaat maar ook daadwerkelijk geschikt is voor modeproducten, maakten ze prototypes. Veertien mango's veranderden door hun vezels in een sterke, soepele handtas. De boodschappentas van sinaasappels is een stuk stugger en de lampenkamp van perziken laat door de transparantie van de fruitpulp sfeervol licht door.
Hoewel alle studenten eigenlijk afgestudeerd zijn nu, zijn ze niet van plan om te stoppen met Fruitleather. Hun uitvinding kan immers zelfs rekenen op interesse uit het buitenland. (br.hln)
Sinds haar Disney-carrière afgelopen is, heeft actrice Vanessa Hudgens zichzelf een volledig andere stijl aangemeten en dat kunnen wij alleen maar toejuichen. Hier draagt ze een wijde gestreepte pantalon, een crop top met franjes, een hippe ronde zonnebril en platformschoenen. Ideaal om naar pakweg een festival te gaan. Zo kopieer je haar look, maar dan voor minder.
1. Cardigan Uniqlo, € 30, online te koop. 2. Zonnebril Komono, € 59,95, o.a. te koop in de winkel in Antwerpen. 3. Crop top River Island, € 35, online en in de winkels te koop. 4. Handtas Zara, € 49,95, online en in de winkels te koop. 5. Broek H&M, € 29,99, online en in de winkels te koop. 6. Schoenen Sacha, € 99,99, in de winkels te koop. (br.hln)
Lingerielabel La Fille d'O gaat samenwerking aan met Ann Demeulemeester
Lingerielabel La Fille d'O gaat samenwerking aan met Ann Demeulemeester
Murielle Scherre, alias La Fille d'O, heeft de handen in elkaar geslagen met het eveneens Belgische modemerk Ann Demeulemeester voor een exclusieve ondergoedlijn voor mannen. Het Gentse lingerielabel ontwierp tot nog toe alleen lingerie voor vrouwen.
Tijdens de afgelopen mannenshow van Ann Demeulemeester zagen we zoals gewoonlijk heel wat donkere gewaden - hoewel ook met een verrassend hoog aantal kleuraccenten - én veel naakt, of toch alleszins doorkijkstofjes. En daarom komt Murielle Scherre er bij kijken.
De Gentse ontwierp in samenwerking met Sebastien Meunier, hoofdontwerper bij Ann Demeulemeester, voor het eerst een ondergoedlijn voor mannen. Dat vertelde ze vandaag zelf op het Instagram-account van La Fille d'O.
De collectie bestaat uit veertig verschillende stijlen, en is vanaf november te koop. (br.hln)
Officieel bevestigd: Alexander Wang stapt op bij Balenciaga
Officieel bevestigd: Alexander Wang stapt op bij Balenciaga
De kogel is door de kerk: ontwerper Alexander Wang verlaat het van oorsprong Spaanse modehuis Balenciaga. Dat schrijft Women's Wear Daily.
Het contract van de Amerikaanse ontwerper Alexander Wang bij Balenciaga loopt nog tot de lente-/zomercollectie van 2016, en zal daarna niet verlengd worden. Over het precieze hoe of waarom heeft Kering Groep, het moederbedrijf achter onder andere Balenciaga en Gucci zich nog niet uitgelaten.
Drie jaar geleden werd Wang aangenomen, om Nicholas Ghesquière te vervangen bij het merk. Die laatste was vijftien jaar lang creatief directeur van Balenciaga, en zorgde ervoor dat het merk nu tot de hoogste regionen van de modewereld hoort.
Maar de collecties van Wang voor Balenciaga konden op heel wat bijval rekenen. Hij zorgde voor een enorme groei in winst, al ontvingen zijn collecties van het afgelopen jaar wel meer kritiek. Criticasters vonden de collecties te veel van hetzelfde en niet vernieuwend genoeg in vergelijking met het werk van Ghesquière.
De S/S 2016-collectie, die in september in Parijs geshowd zal worden, zal de laatste collectie van Wang voor Balenciaga zijn. De ontwerper zou zich vervolgens terug volledig op zijn eigen gelijknamige label focussen. (br.hln)
Echt leer zonder dat dieren moeten lijden? Binnenkort kan het!
Echt leer zonder dat dieren moeten lijden? Binnenkort kan het!
Menig modeliefhebber is dol op leer. Leren handtassen, leren schoenen, leren jasjes, ... Dat er hele kuddes dieren voor moeten sterven, proberen we zo snel mogelijk te vergeten. Want het voelt zo luxueus en blijft toch zo lang mooi. Nog even, en dan hoeven we die hartverscheurende keuze tussen dierenvriend en fashionista echter nooit meer te maken. Lang leve de wetenschap!
Een nieuw bedrijf uit Brooklyn, genaamd Modern Meadow, is bezig met het ontwikkelen van leer, gemaakt uit dierlijke cellen. Het resultaat zou een zacht materiaal moeten zijn met de kenmerken van het leer dat we kennen, maar zonder het schuldgevoel. Klinkt niet slecht!
Vraag versus aanbod "Het is een gloednieuw en spannend concept waar het bedrijf momenteel mee bezig is," vertelt Steven Lange, directeur van het Leather Research Laboratory aan de universiteit van Cincinnati. "Een project dat in de toekomst waarschijnlijk veel zal opleveren, zeker wanneer de vraag naar vlees blijft dalen en de vraag naar leer zal blijven stijgen." Eén van de grootste problemen van de lederindustrie is immers dat het aanbod niet overeenkomt met de vraag. Mensen eten steeds minder vlees, waardoor er minder dierenhuiden voorhanden zijn, maar de vraag naar leer is nog steeds even groot als vroeger. Ze is zelfs gestegen.
Hoewel het project van Modern Meadow die kloof waarschijnlijk ooit zal overbruggen, is dat momenteel nog niet aan de orde. "Deel van de aantrekkingskracht van leder is de variatie," verklaart Lange. "Mensen zijn zelfs op zoek naar die natuurlijke karaktertrekken van leder, dat maakt hun item immers uniek. Bovendien is het moeilijk om het gevoel en de soepelheid van natuurlijk leder na te bootsen met leder uit een lab. Het is nog te vroeg om te zeggen of dat ook effectief zal lukken."
Lang leve vegan Hoe wil Modern Meadow de klus dan precies klaren? Wel, hun opzet is om spieren en dierlijke cellen op natuurlijke wijze te vermenigvuldigen, om zo dierlijke producten te vervaardigen, waaronder leer, maar ook hamburgervlees zonder dat de dieren daarvoor geslacht moeten worden. De lederindustrie wordt immers vaak onder vuur genomen omwille van haar negatieve impact op het milieu, zoals de chemische stoffen die vrijkomen tijdens het behandelen van de dierenhuiden. Leer uit een laboratorium zou echter minder grondstoffen, minder energie en minder chemische stoffen vereisen.
Maar ook modekenners zien het concept wel aanslaan. Tegenwoordig gaan meer en meer mensen de vegan-tour op, waarbij ze meer aandacht besteden aan waar hun kleren en voedsel vandaan komen en welk effect ze hebben op het milieu. Bovendien zou een leer-laboratorium ontwerpers de kans kunnen geven om te spelen met de dikte en textuur van leder. Bovendien zou het ervoor kunnen zorgen dat ook de prijs van lederartikelen naar beneden gaat. (br.hln)
Zo lijk je langer in jeans: Sarah Jessica Parker deelt haar ultieme tip
Zo lijk je langer in jeans: Sarah Jessica Parker deelt haar ultieme tip
Ben je net als Sarah Jessica Parker aan de kleine kant, en wil je er toch langer uitzien in jeans? Dan is dit een simpele, maar bijzonder efficiënte truc.
Met een lengte van 1 meter 60 is voormalige 'Sex And The City'-actrice Sarah Jessica Parker aan de kleine kant. Zelf beschrijft ze zichzelf nog het liefst als 'extreem extreem kort', al vinden we dat toch een beetje met de haren getrokken. Om er toch langer uit te zien in jeans hanteert Sarah Jessica al jaren hetzelfde trucje, waardoor ze haar benen optisch langer maakt.
"Ik sla de onderkant van mijn jeans altijd enkele plooien om", verklapt Parker. "Daardoor voel ik me niet alleen langer, ik zie er ook groter uit omdat er op die manier een beetje van mijn been zichtbaar wordt."
Wie Sarah Jessica's tip zelf wil toepassen combineert dit trucje het best met een paar pumps, zodat ook de bovenkant van je voet zichtbaar is, voor een extra verlengend effect. (br.hln)
Eerste modellenagentschap voor transgenders opent in Los Angeles
Eerste modellenagentschap voor transgenders opent in Los Angeles
Met bekende voorbeelden als Caitlyn Jenner en Laverne Cox treden transgenders steeds meer uit de taboesfeer. Nu opent in Los Angeles ook een modellenbureau dat zich exclusief op transgenders richt. Voor Apple Model Management LA draait het niet om het geslacht van de modellen, maar om hun passie en engagement.
Apple Model Management is een Thais modellenbureau, dat al geschiedenis schreef als het eerste agentschap dat een afdeling speciaal voor transgenders opende. Nu breidt het Thaise agentschap uit door een bureau te openen in Los Angeles, dat alleen op transgendermannen en -vrouwen is gericht.
"Het geslacht maakt voor ons niet uit. Het doet er niet toe of de modellen mannen of vrouwen zijn, als ze maar gepassioneerd zijn voor modellenwerk, en het beste uit zichzelf naar boven willen halen," legt directrice Cecilio Asuncion uit. De afdeling in Los Angeles heeft intussen al 6 ingeschreven transgender modellen, en ze zijn nog op zoek naar meer kandidaten. (br.hln)
De soldenmaand is bijna voorbij, en de kans is groot dat je ergens tijdens de voorbije maand in al je enthousiasme een paar schoenen op de kop hebt getikt die eigenlijk een tikkeltje te klein zijn. Met deze tip maak jij ze alsnog van maat.
Al wat je moet doen om je schoenen een maatje groter te maken is twee hersluitbare zakjes voor driekwart vullen met water en deze in je schoenen leggen. Maak vervolgens een plekje vrij in je diepvries, en plaats de schoenen met zakjes water daarin.
Wanneer het water in de zakjes bevriest, zal het uitzetten, waardoor je schoenen worden uitgerokken. Hierdoor worden ze een klein beetje groter, wat vaak al genoeg is om ze comfortabel te doen zitten. Toch nog te strak? Herhaal dit trucje dan nogmaals. (br.hln)
Lady Gaga voegt iconische Armadillo-boots toe aan haar schoenenkast
Lady Gaga voegt iconische Armadillo-boots toe aan haar schoenenkast
De iconische Armadillo-schoenen van de overleden ontwerper Alexander McQueen gingen de afgelopen weken voor het goede doel onder de hamer via veilingssite Christie's. Niemand minder dan Lady Gaga - die de schoenen droeg in haar clip van Bad Romance - mag als hoogste bieder met de schoenen naar huis. De opbrengst van de aankoop gaat naar UNICEF.
Lady Gaga is een grote fan van de overleden ontwerper Alexander McQueen, en toen ze hoorde dat zijn Armadillo-boots onder de hamer gingen voor het goede doel, kon ze niet anders dan er voor gaan. Ze had al een persoonlijke band met de schoenen doordat ze deze droeg in de clip van de hit Bad Romance, dus Gaga had er wel een flinke som voor over om deze boots aan haar collectie toe te voegen. Bieden kon tot 23 juli, en nu blijkt dat de zangeres met het hoogste bod op de proppen kwam. Naar het juiste bedrag hebben wij het raden, maar dat het om veel geld gaat, staat buiten kijf. De opbrengst van de verkoop gaat naar UNICEF.
Lady Gaga vertelde aan V Magazine waarom ze zo graag de schoenen wilde: "Er is geen diamant of award die ik liever zou willen dan een herinnering aan mijn vriendschap met McQueen. Elke dag, wanneer ik mijn kleerkast open, ben ik verdrietig omdat hij er niet meer is, om de wereld te overdonderen met zijn mooie, donkere, eindeloos dappere geest. Deze schoenen zijn de enige tastbare herinnering aan onze samenwerking." (br.hln)