De winkels van Louis Vuitton sluiten vanaf nu een uur eerder om zo hun voorraad terug te kunnen opbouwen.
Vergeet de economische crisis. Bij het modehuis Louis Vuitton kunnen ze de vraag niet langer aan. Vooral de vestigingen in Parijs hebben het ongekend druk door toeristen uit Japan, China en Rusland. Die beweren namelijk dat de tassen in de Franse hoofdstad een pak goedkoper zijn dan in hun thuisstad. Omdat de tassen van Louis Vuitton echter met de hand gemaakt worden, kan de voorraad niet snel genoeg aangevuld worden. Het modehuis vreest dan ook niet genoeg voorraad te hebben voor de kerstperiode en heeft daarom beslist zijn Parijse winkels vanaf nu een uur eerder te sluiten, zodat mogelijke klanten worden afgeschrikt. (br.she)
Ook de nagellak is onderhevig aan trends. Voor herfst 2010 zijn de kernwoorden 'retro', 'elegantie' en 'sober'.
Parelwit, lichtgrijs, bruin, donkerpaars en donkerroze voeren de
boventoon aan, al dan niet versterkt met een beetje glitters. Wie wil
opvallen kiest voor hemelsblauw, oranjerood en malachietgroen.
Antracietgrijs vervangt zwart.
Maar het belangrijkste is natuurlijk welk kleurenpalet bij welke look past.
- Werk Tenzij
je werkt in de beauty-industrie, hou je je nagellak best zo neutraal
mogelijk. Doorschijnend is de veiligste optie, parelwit en lichtgrijs
kunnen eventueel of opteer voor donkerpaars als je een statement wil
maken.
- Formeel feestje Voor een
bedrijfsfeest, een trouwfeest of een receptie, is er maar één ding
belangrijk: dat het bij je kledij past. Stem de kleuren dus af op
elkaar, al betekent dat niet dat je hetzelfde kleur nagellak als je
outfit moet dragen. Donkerroze of antraciet kan je best combineren met
zwart of grijs, bruin past bij rood en paars en lichtgrijs bij iets
blauw.
- Informeel feestje Hier kan je de
felle kleurtjes en de glitter bovenhalen. Past bij een jeans en een
topje, maar evengoed een rokjes of een bloesje. Denk hierbij vooral aan
wat jij mooi vindt, en combineer er op los!
De fifties beginnen zich ook te roeren in de mannenmode. De deukhoed
is daarbij het belangrijkste accessoire. Stijl staat voorop, maar dat
wil niet zeggen dat de hoed per se stijf of ouboullig is.De look hangt
compleet af van de combinatie die gemaakt wordt.
1) Kantoor Een net pak, een wit hemd, een das en
een hoed: dat is de kantoorlook van 50 jaar geleden. Een die nu, door
hitseries als Mad Men, weer hip is, gesteld dat dit past in jouw
werkomgeving. Als ook lossere stijlen zijn toegestaan, kom je algauw te
stijf over.
2) Hip en funky Jongeren in
een strakke jeans, een lang, wit T-shirt met grote print en sneakers,
verhogen hun hipgehalte exponentieel door een deukhoed (met lint) te
dragen. Muzikanten doen het al jaren en de look wordt stilaan zichtbaar
in het straatbeeld. Het kan eventueel ook gecombineerd met een
kostuumvest, al dan niet om half opgestroopte mouwen en een katoenen
sjaal.
3) Als bruidegom De hoge hoed is
uit als bruidegom, maar de deukhoed kan tegenwoordig weer wel. Kies een
subtiel pak, een retrodas en de hoed maakt het af. Ben je te gast op een
trouwfeest en overweeg je een hoed als accessoire, zorg er dan zeker
voor dat je de bruidegom niet overschaduwt met
4) Uitgaan Ook
voor wie uitgaat, kan een hoed een perfecte aanvulling zijn bij een
jeans en T-shirt. De hoed schuin dragen, brengt meer zwierigheid in het
geheel.
5) Nonchalant Wie voor een
nonchalante stijl kiest, kan ook wel weg met de hoed. Combineer met een
korte broek, een bijpassende polo en een paar moccasins. Perfect voor
een strand- of beachparty.
Combineer niet met: - Een zwembroek - Een short - Combat boots - Een anorak - Cowboylaarzen - Een leren vest of broek
Hoedetiquette In
principe zet je de hoed af als je ergens binnengaat, bij officiële
gelegenheden en als je iemand groet. Om het stijleffect te bewaren zet
je 'm niet af op een fuif of formeel feest, tot je aan tafel gaat.
Celebs Celebs
dragen de deukhoed al jaren (ook vrouwelijke!). Bij beroemde
stijlvoorbeelden voor hem horen: Justin Timberlake, Johnny Depp, Pete
Doherty, Jude Law, Zac Efron en Shia Lebeouf.
Veertienjarige modeblogster Tavi weigert interview met Oprah
Veertienjarige modeblogster Tavi weigert interview met Oprah
De meeste Amerikanen zouden een moord
plegen om in de Oprah Winfrey-show te mogen komen, maar modeblogster
Tavi weigerde vriendelijk. Ook voor de Tonight Show bleek de
veertienjarige geen interesse te hebben.
"Het publiek dat
naar deze shows kijkt is zo Amerikaans ingesteld, en dat past simpelweg
niet bij mijn imago", laat Tavi weten in een interview met The New
Yorker. Bovendien blijken de ambities van de ukkepuk verder te gaan dan
een blog waarin ze haar mening geeft over de nieuwste modetrends. Zo
heeft ze een eigen adviseuse aangenomen, die haar zakelijke contacten
moet onderhouden en Tavi nog meer in het modebeeld moet brengen.
Tavi
werd bekend omdat ze de jongste muze van heel wat modeontwerpers was en
op tal van modeshows een zitje op de eerste rij kreeg aangeboden nadat
haar modeblog bekend raakte. (br.she)
In hartje Londen kan je niet naast de nieuwste Wonderbra-affiche
kijken. Het zeven meter brede billboard toont de nieuwste Wonderbra in
3D. Een speciaal brilletje is nodig om de 'New Full Effect' te bekijken.
Het nieuwe 'New Full Effect' zou de borsten met maar liefst twee
cupmaten vergroten. Om hun woorden extra kracht bij te zetten, onthulde
Wonderba zonet de immense affiche op Waterloo Road in het gezelschap van
fotomodellen, gehuld in de wonderbra's. De dames hadden 3D-brilletjes
op om de rondingen van hun collega optimaal te bewonderen.
Ook de 'Hello Boys' campagne kende in de jaren '90 groot succes.
Het
Braziliaanse fotomodel Sabraine Banado volgt hiermee Eva Herzigová op,
die bijzonder veel succes oogstte tijdens de vorige 'Hello Boys'
campagne in de jaren '90. Ze wist als geen ander de vrouwelijke en
mannelijke aandacht te trekken. Die periode werden er trouwens beduidend
meer verkeersongevallen opgetekend door verstrooide chauffeurs.
Het
blijft maar de vraag of Banado hetzelfde effect kent? Britse
verkeersdeskundigen vrezen alvast van wel, niet alleen door de sexy
rondingen maar ook vanwege het onduidelijke karakter zonder
3D-brilletje. De Britse krant 'The Sun' wil hun lezers alvast veilig
doen lonken en schenkt iedereen een gratis brilletje.
Victoria's jurken: enkel voor zichzelf of ook voor anderen?
Victoria's jurken: enkel voor zichzelf of ook voor anderen?
Het eerste dat opviel aan de nieuwe lentecollectie van Victoria
Beckham, voorgesteld op New York Fashion Week, is dat er volume in zit
en dat er ruimte is voor rondingen. De ontwerpster zegt ook zelf dat
haar jurken zijn afgestemd op de rondingen van een vrouw, maar niet
iedereen is het daar mee eens.
"Ze moeten een vrouw helpen er op haar best uit te zien en zich ook zo
te voelen. De silhouetten zijn zo bepaald dat ze het sensuele volume van
de vrouw de vrijheid geven om te bewegen", legt Victoria Beckham zelf
uit.
De show zelf werd door de meeste critici heel goed
onthaald, net als de vorige vier collecties trouwens. Alleen Liz Jones,
columniste bij de Daily Mail, denkt er anders over.
"Victoria
blijft, ondanks wat ze zegt, dingen ontwerpen die haar zelf goed staan.
De size zero-modellen bande ze, maar de nog altijd magere modellen die
in de plaats kwamen, vulden de buste niet. De lange avondjurken waren
niet netjes: zulke eenvoud heeft een meesterontwerper nodig, zoals Oscar
de la Renta", klonk het daar.
Ook
de strakke, oudroze jurken konden niet op goedkeuring rekenen. "Een
jurk die elk foutje laat zien, een jurk die niets vergeeft zoals de
jurken van Azzedine Alaia dat wél kunnen. Hij begrijpt dat de vrouwen
die zijn kleren kopen niet perfect zijn, terwijl Victoria vindt dat ze
maar meer moeten gaan sporten."
Een
niet helemaal eerlijke kritiek, lijkt ons. Haar vorige collecties
werden gretig opgepikt door celebrities, hele slanke, zoals Blake Lively
en Eva Longoria, en mét rondingen, zoals Jessica Simpson. De cuts
bleken ook minder smalle vrouwen te flatteren.
De nieuwe
collectie bevat losse, gedrapeerde jurken en eenvoudige, 50s jurken die
door de speciale stiksels extra vorm creëren. Of ze ook rondere vrouwen
goed staan, is afwachten, maar het lijkt alvast alsof de zelf
graatmagere Beckham wél aan andere vrouwen heeft gedacht.
Dat
alle ontwerpen haar zelf ook flatteren, kan je haar moeilijk kwalijk
nemen. Waarom zou je namelijk iets maken, dat je zelf nooit zou willen
dragen?
Het was een welles-nietes spelletje, maar uiteindelijk blijkt Lady Gaga dan toch in zee te gaan met het beautybedrijf Coty Inc. voor een eigen parfumlijn.
"Lady Gaga, een van de felst besproken sterren van dit moment, heeft een contract ondertekend met Coty Inc. Hierdoor kunnen we na alle speculaties eindelijk bevestigen dat Lady Gaga samen met Coty Inc. de komende jaren verschillende parfums zal uitbrengen. Het eerste parfum zal in 2012 gelanceerd worden", laat de directeur van Coty Inc. weten. (br.she)
Lange tijd had de luipaardprint flink aan populariteit ingeboet.
Het was helemaal niet modieus en werd zelfs afgedaan als ordinair. Maar
nu lijkt de trend weer helemaal gekeerd. Op de catwalk zagen we vele
modellen gehuld in dierenprints tijdens de shows van de
herst/wintercollectie.
Van jassen tot accessoires: de opvallende prints zijn alomtegenwoordig.
Dit keer is het niet enkel designer Roberto Cavalli die teruggrijpt
naar de luipaardprint, ook andere labels maken er veelvuldig gebruik van
zoals Alexander Wang, Giambattista Valli en Mulberry.
Zo'n
typische dierenprint komt het best tot zijn recht op accessoires zoals
hoeden, sjaals en handtassen. Wil je je toch helemaal in de opvallende
print hullen, hou de rest van je outfit dan zeker subtiel en gebruik
niet (te) veel accessoires.
Ontwerpers houden het sober deze winter. Veel breiwerk, militaire invloeden, sportieve chic én een revival van Sherlock Holmes.
1. Wool is cool
Toegegeven, gebreide truien zijn een klassieker, maar dit seizoen ging bijna elke ontwerper creatief aan de slag met wol. Grof gebreid of fijn geweven, met motief of effen, kleurrijk of grijs, oversized: het kan allemaal. Vooral laagjes deden het goed op de catwalk: truien piepten onder cardigans en mochten de modellen het toch koud hebben, dan waren er nog altijd de extralange sjaals, snoods (sjaals die je ook als muts kunt dragen) en wollen wanten. Haalde Bridget Jones haar neus nog op voor de rendiertrui van Mark Darcy, nostalgische motiefjes zijn het deze winter helemaal.
2. Soldaatje spelen
Als we Christopher Bailey mogen geloven, schuilt er in elke man een soldaat. De Britse ontwerper speelde met het militaire thema bij Burberry, bekend om zijn trenchcoat (in oorsprong een regenjas voor soldaten). Bailey stuurde zijn modellen in militaire jassen en vestjes de catwalk op, plaatste schouderstukken op marineblauwe truien en varieerde ook op de vliegeniersjas. Het kleurenpalet: kaki en al zijn varianten, maar ook donkerblauw en grijs. Combineer een militaire jas met een donkere broek met rechte pijpen en een trui in hetzelfde kleurenpalet. De camouflageprint laat je achterwege, je bent geen échte soldaat.
3. Sherlock chic
Sherlock Holmes is helemaal terug. Vorig jaar zetten Robert Downey Jr. en Jude Law een flitsende Holmes en Watson neer in de film van Guy Ritchie, de BBC kwam onlangs met een nieuwe serie en deze winter lijkt de Victoriaanse detective ook een paar ontwerpers te hebben geïnspireerd. John Galliano speelde de Holmeskaart zelfs volledig uit, inclusief pijp en detectivehoedje. Die Victoriaanse stijl kwam ook terug in deftige pakken met bolhoed en wandelstok, geruite jassen in tweed, zijden smokingvestjes en ruime capes. Ruitjes zijn natuurlijk elementary, my dear Watson.
4. Sportchic
Het stijlduel in de modewereld -- sportief versus chic -- loopt deze winter uit op een gelijkspel. Combineer je favoriete joggingbroek gewoon met een geklede vest en smokinghemd of draag een hoodie (sweater met kap) onder je kostuum. Het meest extreme voorbeeld op de catwalk was de combinatie van felgekleurde skibroeken met klassieke jassen en kostuumvesten bij D&G. Géén aanrader in het dagelijkse leven, hoeveel sneeuw er ook op straat ligt. (br.Het Nieuwsblad)
Karl Lagerfeld schrapt klassieke modeshow en kiest voor internet
Karl Lagerfeld schrapt klassieke modeshow en kiest voor internet
Mode-ontwerper Karl Lagerfeld houdt de catwalkcollectie voor bekeken.
De man heeft het voortaan op internet begrepen. Zijn collectie is enkel
nog te zien en te koop via het web.
Steeds meer ontwerpers hebben de weg naar het internet gevonden. Eerder
verkaste Ralph Lauren zijn show naar de computer. Ook andere grootheden
als Cavalli, Viktor&Rolf en Yves Saint Laurent gebruiken de moderne
middelen. Zo konden alle geïnteresseerden eerder dit jaar alle shows van
de Paris Fashion Week live bekijken via internet. Enkel een muisklik
volstond.
Karl
Lagerfeld kiest echter voor drastische middelen en annuleert de
catwalkshow en bijpassende collectie volledig. Naar eigen zeggen wilde
hij al zo lang betaalbare kleding voor iedereen maken. Die collectie zou
via het web verkrijgbaar zijn en is voornamelijk bedoeld voor vrouwen,
al zitten er ook enkele herenstukken tussen.
Nu
de modekoning naar internet verhuist, betekent dit meteen het einde van
de traditionele catwalk? Volgens onze moderedactrice Ilse Bal is
hiermee nog geen trend geboren. "De virtuele catwalk zal vooral
aanvullend werken op de klassieke show", stelt ze, "modehuizen zijn nu
eenmaal digitale voortrekkers. Het internet is de perfecte manier om een
merk op te bouwen, om een 'rumour' te creëren".
Topmodel Heidi Klum brengt een eigen 'actieve' lijn op de markt in
samenwerking met sportmerk New Balance. De collectie zal bestaan uit
tunieken, geweven topjes, leggings en buitenkledij.
Klum vond inspiratie in haar eigen drukke leven. "Ik weet wat het is om
constant onderweg te zijn: ik heb ook vier kinderen die ik ga afzetten
aan school, bij vriendjes, op de sportclub of aan de muziekschool. Het
blijft maar komen. Hoeveel ik ook hou van avondjurken, comfortabele,
modieuze kledij is gewoon zoveel handiger. Dat wou ik ook verwerken in
mijn collectie."
De collectie is vanaf 7 oktober beschikbaar, al is niet helemaal duidelijk in welke winkels.
De hipste herfsttrends voorgesteld op grootse openluchtshow
De hipste herfsttrends voorgesteld op grootse openluchtshow
Fashion's Big Night Out is officieel maar vrijdag 10 september, maar
op dinsdagavond kregen duizenden sterren én gewone mensen al de kans om
de hipste herfsttrends te spotten in een grootse openluchtmodeshow op
het plein van het Lincoln Center.
15 minuten duurde het maar om de 150 modellen in kledij van
verschillende designers voor te stellen aan het 1.500-koppige publiek.
Gisèle Bündchen mocht beginnen, Naomi Campbell sloot af.
Zeer
atypisch werden de ontwerpers door elkaar, in alfabetische volgorde
getoond. Iedereen, van Ann Taylor over Michael Kors, Tommy Hilifger,
Carolina Herrera naar Zac Posen en Yves Saint Laurent, kwam aan bod.
Maar het belangrijkste zijn natuurlijk dé herfsttrends die geshowd werden. We zetten de belangrijkste trends op een rijtje:
- De jaren '50
Een
trend die blijft terugkomen zijn de jaren '50. Inclusief grootse
kapsels, brave rokken in degelijke stoffen als wol en tweed en met een
ruitjespatroon, het kenmerkende dunne riempje en schoenen met een hakje.
- 'Go global'
De Go Global-stijl
wordt gekenmerkt door veel bont. De echt winterse kledij is atypisch
voor ontwerpers, waarbij de meesten herfst- en winter opvallend mild
inschatten.
- Jazz Age
Sommige
avondjurken waren schatplichtig aan de 'jazz age', de redelijk rechte
jurken met frutsels en gecombineerd met parelkettingen en een hoofdband.
Ook deze stijl refereert aan een belangrijke periode uit het verleden,
net zoals de jaren '50.
- Militaire vestjes
Vestjes
met een militaire look 'n feel, 'de sgt pepper-look' noemt de Britse
pers dat, blijven ook opduiken. Een trend die in het verleden nooit echt
doorbrak bij het grote publiek.
Pharell Williams (ex- N.E.R.D.)
sloot de snelle modeshow af en dat moest het snelle vertrek van de
modellen in dubbeldekbussen snel doen vergeten.
De modeshow werd
ook druk bijgewoond door verschillende celebs zoals Anna Wintour, Gossip
Girl-actrices Blake Lively en Leighton Meester, model Bar Rafaeli,
tennisster Serena Williams, actrices Julianne Moore en Ashley Tisdale en
Olivia Palermo.
Modellen hebben geen makkelijke job, dat blijkt nog maar uit eens uit
deze beelden. De eerste Britse modellen stunten op spectaculaire manier
in Oxford Street: de eerste verticale catwalk is geboren.
In hartje Londen kreeg Haute Couture begin deze week een zeer
letterlijke betekenis. In de mooiste outfits én met hoge hakken
bengelden modellen van op duizelingwekkende hoogte naar beneden.
De
durfals luidden hiermee het begin in van de High Street Fashion Week.
Zelfs voor model en stuntactrice Amanda Green was de opdracht een niet
alledaags gegeven. "Het vooruitzicht om op hoge hakken van een gebouw
met vijf verdiepingen te springen, was zelfs voor mij een hele
uitdaging".
De grote schoenenontwerper Manolo Blahnik heeft een persoonlijke band
met elk van zijn schoenen. Hij zingt ervoor en vertelt zichzelf een
verhaal over de schoen die hij op dat moment maakt. Dat vertelt zijn
nicht Kristina Blahnik. Ze betrapte haar beroemde oom bij een onverwacht
bezoekje aan zijn fabriek.
"Ik vond altijd al dat zijn schoenen veel karakter hebben, maar bij dat
bezoek besefte ik dat hij een verhaal bouwt rond elke schoen die hij aan
het maken is. Hij probeert zich voor te stellen wie ze zal dragen en,
bijvoorbeeld." Ook verzint hij personages en verhalen, die hem
inspireren bij het ontwerpen.
De ontwerper stelt zich voor wie zijn schoenen zal dragen.
Blahnik zelf geeft ook toe dat hij
altijd opgewonden wordt van zijn eigen creaties. "Ik word gek van
opwinding als ik iets kan doen dat ik leuk vind."
Blahniks
schoenen zijn een grote hit bij celebs op de rode loper. Ook de
beroemdste schoenengek tot nu toe, Carrie uit Sex and the City (gespeeld
door Sarah Jessica Parker) had een boon voor Manolo.
Ontwerpersduo Dolce & Gabbana lanceert vanwege de 25ste verjaardag
van de modecarrière van Naomi Campbell een speciale collectie, die uit
14 t-shirts zal bestaan.
Op de kledingstukken komt een foto van
topmodel Naomi Campbell, de beelden zijn gemaakt door 14 topfotografen.
Het zal echter niet makkelijk worden om een exemplaar te bemachtigen,
aangezien de kledingstukken tijdens Vogue's Night Out op de Fashion Week
in New York verkocht en gesigneerd zullen worden.
In 2009 ging het Franse Le Coq Sportif in zee met Regi en Linda van Milk Inc. De nieuwe campagne voor de herfst- en wintercollectie 2010/11 is ondertussen al de derde waarvan het vrolijke duo het gezicht is.
Bij het ontwerpen van de nieuwe wintercollectie namen de designers een duik in het verleden van het eigenzinnige merk. Voor een aantal stuks uit de collectie werd het oude logo van onder het stof gehaald en ook kleuren en ontwerpen van weleer vormden een bron van inspiratie.
De collectie, die de toepasselijke naam "L'histoire" kreeg, werd overgoten met een hedendaags sausje.
Geen excuus om kou te lijden deze winter, want gebreide truien mogen weer. Zelfs exemplaren die op grootmoeders zelfgemaakte kerstcadeaus lijken (denk: sneeuwvlokjes en elanden), mogen uit de diepste lades bovengehaald worden. Met dank aan D&G, Marc Jacobs en MaxMara. Kies voor een exemplaar met jaquardmotief, effen stuks met vlechtwerk of lekker nonchalante breisels waarmee je de après-ski overleeft.
Pas bij deze look op dat je silhouet vrouwelijk blijft. Want een loszittende trui op een zwierige driekwartrok mag dan wel mooi zijn op de catwalk, in het dagelijks leven lijkt het nogal slonzig. Bij langere exemplaren is een riempje onmisbaar, om je figuur te accentueren en een fijn accent te geven aan het eerder grove materiaal. Draag op een legging of een strakke jeans. Met laarzen, uiteraard. (br.het Nieuwsblad)
Europese klantendienst Louis Vuitton vestigt zich in Brussel
Europese klantendienst Louis Vuitton vestigt zich in Brussel
De Franse luxegroep LVMH heeft beslist om in Brussel de Europese
klantendienst van Louis Vuitton, zijn vlaggenschip, te vestigen. Dat
bericht de krant L'Echo vandaag.
De dienst is sinds gisteren
actief en bedient momenteel klanten in elf Europese landen: België,
Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Italië, Spanje, Duitsland,
Groot-Brittannië, Ierland, Zwitserland en Oostenrijk. De komende twee
jaar moeten ook de Scandinavische landen, Rusland, Turkije en
Griekenland bediend worden.
Het nieuwe centrum, dat instaat voor
de vragen van klanten naar informatie en voor mailings, is goed voor
zestig banen. "Brussel was onvermijdelijk door zijn centrale positie, de
aanwezigheid van een meertalige en gekwalificeerde arbeidskrachten, de
uitgebreide keuze aan vastgoed aan relatief goedkope prijzen", zegt
Roberto Eggs in L'Echo. Eggs is verantwoordelijke van Louis Vuitton voor
Noord-Europa en zal de supervisie hebben over de nieuwe structuur.
De jaren '50-stijl heeft enkele grote voordelen: het flatteert ook
niet perfecte figuurtjes en het staat ook vrouwen ouder dan 22. De
gevierde serie 'Mad Men' ligt aan de basis van de revival, maar bekende
designers sprongen ondertussen ook al op de kar.
- De lengte De
juiste lengte van de rok is ongeveer twee centimeter onder de knie.
Lager, zoals met de midirok soms gesuggereerd wordt, is een slecht idee
omdat maar het maar weinig vrouwen flatteert.
- Strak Hét kenmerk van de 50s-trend is een ingesnoerde taille. Maar insnoeren is een ding, de adem afsnijden een ander.
Toch zijn er enkele valkuilen die moeten vermeden worden, zoals deze don'ts:
- Boezem Wie
gezegend is met een grote boezem, opteert beter voor een V-hals; wie
minder boezem heeft, kan voor een hoge neklijn opteren.
- Blinkende stof Zeker wie enige rondingen bezit, laat een blinkende stof best aan het kleerrek hangen.
Do: - Combineer met een mooie hak De
hak hoeft niet erg hoog te zijn (al mag het wel), maar zorg er wel voor
dat het een zichtbare hak is. Combineren met ballerina's kan ook voor
een huiselijkere look.
- Print Een print (ruiten, bloemen of bolletjes) geeft een extra vintagegevoel aan de jurk.
- Ceintuur Een dunne ceintuur of een lint mét strik maken het geheel af.
- Naturel Hou je look en kapsel naturel, tenzij je uitgaat. In dit geval moet je kapsel en make-up net überglam zijn.