Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

02-08-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Modetrends die je komende herfst beter laat liggen

Modetrends die je komende herfst beter laat liggen


http://img713.imageshack.us/img713/7096/destrik.jpg
De strik in combinatie met een frivole print zorgt al snel voor een kinderachtig effect.


Elk jaar zijn er trends, die vaak op de fashion weeks gestart werden, waar je je beter niet waagt. Op de catwalk zien ze er geslaagd uit, maar in het dagelijkse leven lijken ze plots heel wat minder draagbaar. Daarom een overzichtje van kledingstukken waar je komende herfst beter van weg blijft.


Je op straat begeven met een broek die veel wegheeft van het onderste van een pyjama is niet evident. Maar modellen met prints die pijn doen aan de ogen, veroverden de harten van veel modeverslaafden, zowel bij de mannen als de vrouwen. Dit wordt dan nog eens gecombineerd met kleurrijke handtassen en opvallende blouses. Op de catwalk werkt dit goed, maar voor het dagelijkse leven is het beter deze look meer bescheiden te houden. Het staat bijvoorbeeld wel goed met een transparante blouse. Ga ook op zoek naar een stevige stof die strak zit, want met een zwierig exemplaar krijg je het verkeerde clowneffect.  Blijf tevens ver weg van de legging met print.


Miuccia Prada lanceerde bont in zuurstokkleurtjes. Haast alle designers namen dit over en probeerden ze vos, konijn, nerts in alle kleuren van de regenboog uit. Burberry ging zelfs nog een stapje verder en probeerde een bonten jas in verschillende kleuren uit, ook de creaties bij Gucci en Céline vielen op. Omdat een bontjas steeds een dure investering is, lijkt het ons niet ideaal om zo'n jas te kopen die slechts een seizoen zal meegaan, ook als je bedenkt dat er heel wat dierenlevens voor worden opgeofferd. Als je echt dol bent op deze trend, dan kun je wel voor een nepbonten exemplaar gaan.


Christian Louboutin slaat haast zelden de bal mis, maar toen heel wat modebloggers de collectie voor komende herfst zagen, waren ze haast in shock. Zijn ontwerp dat slangenleder, studs, bont en torenhoge hakken combineert, lijkt niemand enthousiast te maken. Deze herfst mogen je schoenen opvallen, maar overdrijf hier zeker niet mee.



Christian Louboutin combineert te veel elementen in een schoen.
Christian Louboutin combineert te veel elementen in een schoen.



Door wit en zwart te combineren bij retro-ontwerpen leken heel wat modellen bij Chloé, Lanvin Louis Vuitton op de Europese pelgrims die Amerika gingen ontdekken, soms neigde het zelfs naar de katholieke non. Deze look kun je wel zelf uitproberen, maar voeg dan wel een sexy accent toe zodat je niet te veel op een pionier gaat lijken. 


De preutse pionier bij Chloé.
De preutse pionier bij Chloé.




Veel fashionista's op de fashion week in Parijs hadden hun lange lokken in hun jas gestopt. We zagen dit ook op de catwalk bij Paul Smith, Burberry en Oscar de la Renta. De reden hierachter weten we niet, misschien helpt het om je kapsel in toom te houden. Maar ons lijkt het eerder een misser en als je niet wil dat iedereen constant je lokken in de plooi probeert te leggen, kun je je hier beter niet aanwagen (of toch eerst wachten tot deze trend aanslaat bij het grote publiek).
 

Bij designers als Jason Wu en Rebecca Minkoff zagen we een nieuwe twist op de trend van het maatpak bij vrouwen: de zwarte das. Ons doet het eerder aan tienermeisjes denken, remember Avril Lavigne? Combineer dus zeker niet met een jeans of t-shirt. Het kan wel chique staan met een wit hemd of een strakke blazer, stijlvolle broek en stiletto's. Ook het strikje kan, maar zorg dan wel dat het geheel niet te schattig wordt en hou de rest van je outfit redelijk strak. (br.hln)




02-08-2011 om 09:39 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
01-08-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bruin is de kleur van de winter!

Bruin is de kleur van de winter!


http://img163.imageshack.us/img163/984/bruinf.jpg



We voelen ons al helemaal klaar voor de winter dankzij het gure winterweer. Tijd dus om de nieuwste winterkleur aan u voorstellen: bruin en niet zomaar bruin: donkerokerbruin.

Daar waar vorige jaren paars, wit en marineblauw hoogtij vierden is er anno 2011 en 2012 maar plaats voor 1 hoofdkleur: bruin. En dan niet alle soorten bruin, neen donkerokerbruin. Vero Moda pakt uit met enkele prachtige stukken, gaande van jasjes en sjaals over vesten, rokken en zelfs handschoenen.

Ook Roberto Cavalli brengt ode aan de kleur, zij het in een sublieme slangenprint. sisley kiest dan weer voor een wollen variant met zijn stijlvolle jasjes. Bij nagellakproducent OPI vind je dan weer de kleur 'Grand Canyon Sunset' terug. Een deep roosbruin, dat perfect bij je outfits zal passen. (br.she)


01-08-2011 om 11:26 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Esprit werkt samen met Britse modeacademie

Esprit werkt samen met Britse modeacademie


http://img191.imageshack.us/img191/9568/espritr.jpg


The Royal College of Art is zonder twijfel een van de belangrijkste modeacademies in Groot-Brittannië, met afgestudeerden als Christopher Bailey (Burberry). Om hun naam nog kracht bij te zetten ging het designdepartement een samenwerking aan met het modemerk Esprit.

Enkele afgestudeerde studenten van het RCA kregen de creatieve opdracht om 'duurzaamheid' doorheen hun modedesigns te laten stralen. De kleinschalige collectie komt dit najaar uit als deel van de herfst/wintercollectie 2011-2012 en toont prachtige jurken, truien, blouses en T-shirts. Alles wordt in limited edition uitgebracht, snel zijn is dus de boodschap. (br.she)


01-08-2011 om 11:03 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
30-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeeman stunt undercover op internationale modeshow

Zeeman stunt undercover op internationale modeshow

Klik op de foto om het filmpje van de show te bekijken





"Er goed uitzien hoeft niet duur te zijn." Dat is de slogan van het Nederlandse textielbedrijf Zeeman, dat goedkope kledij op de markt brengt. Om dat te bewijzen zette de keten een nieuwe 'luxemerk' op, genaamd 'Frank'. Helemaal undercover. Grappig of gênant?

De verwachtingen waren hooggespannen, toen het nieuwe 'Frank' zijn kledinglijn zou voorstellen op 16 juli tijdens de Amsterdam International Fashion Week. Iedereen wou het aangekondigde spektakel weleens zien.

Verbouwereerde en ook lachende gezichten toen aan het eind van het defilé de ware ontwerper werd onthuld: Zeeman zat achter Frank. De textielreus slaagde zo in het opzet, met dank aan reclamebureau Coz.

De pr-stunt haalde inmiddels de wereldpers en ook op het internet ging die de laatste dagen stevig over de tongen. Met als insteek de beroemde 'kleren van de keizer'. Blijkbaar zaten er velen te wachten om het aparte modewereldje eens in zijn hemd te zetten.

Maar er is ook kritiek. Zo zou Zeeman de marketingactie gekopieerd hebben van Ikea, dat iets gelijkaardigs deed op de Woonbeurs. Meer ten gronde: er blijken amper zes stuks van de geshowde collectie online aangeboden te worden. Dat doet meteen de vraag rijzen of de eigen visie van 'fashionable kleding aan betaalbare prijzen' wel nageleefd wordt door Zeeman...


30-07-2011 om 15:34 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
29-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Forever 21 opent eerste Belgische winkel

Forever 21 opent eerste Belgische winkel


http://img17.imageshack.us/img17/2135/forever21f.jpg
Forever 21 opent de deuren in Brussel


Goed nieuws voor alle Belgische fashionista's. De Amerikaanse kledingketen Forever 21 opent op zaterdag 30 juli zijn eerste winkel in de Benelux. De winkel opent zijn deuren in de Brusselse Nieuwstraat en dat is fijn nieuws voor heel wat Belgische fans.

Tot voor kort waren de Forever 21-collecties in ons land alleen online verkrijgbaar, maar vanaf morgen hangen ze dus ook in de Belgische winkelrekken. Het Brusselse filiaal zal de volledige kleding- en accessoirelijn van Forever 21 aanbieden en ook de collecties van Heritage 1981 - klassiekers met een twist - en Love 21 - een meer gesofisticeerde dameslijn - zullen er te vinden zijn.

Fans van de trendy kledinglijn kunnen vanaf zaterdag 30 juli dus in de Brusselse Nieuwstraat terecht. Wie een glimp van de collecties wil opvangen, kan nu al op de website van F21 terecht. (br.hln)


29-07-2011 om 20:38 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het Belgische ledermerk Delvaux komt in Chinese handen

Het Belgische ledermerk Delvaux komt in Chinese handen


http://img30.imageshack.us/img30/8130/delvauxz.jpg


Het Belgische luxe ledermerk Delvaux is in Chinese handen gevallen. Fung Brands Limited uit Hongkong neemt een meerderheid in het bedrijf.

Delvaux probeert al enkele jaren voet aan wal te zetten in China, Japan en Hongkong. En ook al waren de handtassen best populair in deze contreien, toch wilden ze meer. Daarom ging het huis ermee akkoord een meerderheid van de aandelen te verkopen aan Fung Brands Limited uit Hongkong. Ze hopen zo voor een definitieve doorbraak te kunnen zorgen.

Erg opmerkelijk is de overname niet. Delvaux laat zijn 'goedkopere' handtassen al jaren in Taiwan produceren. Enkel de peperdure versies worden nog met de hand gemaakt in België.

Bij Delvaux werken 245 mensen, van wie een 140-tal in België. Delvaux heeft ateliers in België, Frankrijk en Vietnam. Volgens Delvaux heeft de overname geen invloed op de werknemers.

Delvaux is het oudste luxe lederwarenmerk ter wereld.





29-07-2011 om 14:37 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
28-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alexander McQueen laat honden 57.000 euro na

Alexander McQueen laat honden 57.000 euro na


http://img121.imageshack.us/img121/9710/alexandermcqueen.jpg


Zelfs na zijn dood zit de excentrieke en florissante Alexander McQueen niet om een opvallende stunt verlegen. Anderhalf jaar na zijn dood raakte bekend dat de Britse ontwerper zijn geliefde huisdieren - 3 bull terriërs - een slordige 57.000 euro nalaat. 'Een hondenleven', quoi?

Het testament van de overleden ontwerper werd dinsdag openbaar gemaakt. Met zijn laatste wilsbeschikking wilde McQueen de goede verzorging van zijn drie honden verzekeren. Minter, Juice en Callum - want zo heten de gelukshonden - zullen voor de rest van hun leven de beste verzorging genieten.

McQueen laat ook twee van zijn bedienden 57.000 euro na, voor "hun lange en trouwe dienst". Verder laat de designer ook zijn petekind, neefjes en nichtjes elk 57.000 euro na. Voor zijn drie zussen en twee broers ligt er dan weer 280.000 euro klaar.

De opbrengst van zijn eigendom schenkt hij aan de liefdadigheidsinstelling Sarabande, die beurzen uitreikt aan studenten aan het Central St Martin's College voor Kunst en Design in Londen. Dat is de instelling waar ook McQueen zelf ooit een modeopleiding volgde.

Verder zullen vier andere Britste liefdadigheidsinstellingen - waaronder twee centra die zich inzetten voor verwaarloosde honden en katten, een boeddhistische instelling en een centrum dat zich voor HIV- en aidspatiënten engageert - binnenkort zowat 113.000 euro op hun rekening gestort zien.

Het totale fortuin van Alexander McQueen wordt op slordige 18 miljoen euro geschat. De Britse ontwerper benam zichzelf in februari van vorig jaar op 40-jarige leeftijd van het leven. McQueen werkte onder meer als hoofdontwerper voor het Franse modehuis Givenchy, ging een succesvolle samenwerking aan met het Italiaanse label Gucci en werd maar liefst vier keer tot Britse designer van het jaar verkozen.


28-07-2011 om 12:47 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat gaat er met Amy's kledinglijn gebeuren?

Wat gaat er met Amy's kledinglijn gebeuren?


http://img339.imageshack.us/img339/7023/amywinehouseg.jpg


Amy Winehouse ontwierp al twee collecties voor Fred Perry, maar het Britse kledingmerk wil nu ook na haar dood haar nieuwste ontwerpen verkopen. De zangeres die vorige week overleed, zou nog drie collecties voor het label hebben hebben gemaakt.

Of en wanneer haar stukken in de winkelrekken zullen belanden is nog niet duidelijk omdat het merk de plannen eerst met Amy's familie wil bespreken. "We hebben alles stilgelegd totdat we met haar familie en management hebben gesproken", laat een woordvoerder van het label weten.

De overleden ster maakte onlangs nog in een interview met Harper's Bazaar bekend dat ze nog drie collecties op stapel had staan tot de herfst/winter 2012. Haar eerste ontwerpen die gebaseerd werden op de fifties bleken een regelrecht succes te zijn, haar laatste stukken kwamen in maart dit jaar uit en werd op Hawaï geïnspireerd.

Richard Martin, de marketing manager van Fred Perry omschreef Amy in hetzelfde tijdschrift als "een bijzonder aangenaam persoon om mee samen te werken". "Helder, vol passie en toegewijd, met sterke ideeën en die precies weet wat ze wilde ontwerpen. Ze had oog voor details en stoffen, ze heeft echt alles gegeven."

Zowat alle 'Winehouse-producten' gaan als zoete broodjes over de toonbank: haar albums, foto's, kleding en andere memorabilia worden aan woekerprijzen van de hand gedaan.


28-07-2011 om 11:36 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
27-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vogue roept Rihanna uit tot vrouw van het jaar

Vogue roept Rihanna uit tot vrouw van het jaar


http://img96.imageshack.us/img96/858/rihannar.jpg


Rihanna is een onafhankelijke, sexy vrouw en dus mag ze best vrouw van het jaar worden. Dat is de conclusie van de Italiaanse editie van het modetijdschrift Vogue.

Vogue Italia heeft Rihanna tot hun rolmodel voor één jaar uitgeroepen. "Ze is de opvolger van de Queen of Pop, haar carrière is gebaseerd op het ultieme gebruik van haar sexy karakter en provocaties. Ze heeft haar carrière op de rails kunnen houden ondanks vele familiaire tragedies", aldus Vogue. Ze besloten dan ook maar meteen de zangeres op hun cover te laten verschijnen. Al is die fotoshoot toch modebewuster dan we van Rihanna verwacht hadden. (br.she)


27-07-2011 om 21:57 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dé herfstrend: franjes aan de heupen

Dé herfstrend: franjes aan de heupen


Rokje en jurk bij Asos.com.


Een belangrijke modetrend voor de komende herfst zijn franjes aan de heupen. Dit is echter niet weggelegd voor iedereen, aangezien deze je heupen optisch verbreden. We zagen dit op de catwalk van de laatste coutureweek in Parijs en ook al tal van celebs werden ermee gespot.

Franjes aan de heupen waren een grote hit in de jaren '80, maar wegens niet flatterend voor dames met brede heupen kwam dit echter nooit terug. Nu is dit echter aan een comeback bezig, maar met een fifties twist. Designers als Victoria Beckham, Stella McCartney, Giambattista Valli en Karl Lagerfeld voor Chanel lieten hun creativiteit botvieren op extra stukjes stof aan de heupen.


Rok uit de couturecollectie van Chanel.
Rok uit de couturecollectie van Chanel.


Beyoncé, Emma Stone en Liv Tyler, maar ook Emma Watson, Nicole Kidman en zelfs prinses Beactrice blijken dol te zijn op jurken of rokken met franjes aan de heupen. Volg hun voorbeeld om deze look op een flatterende manier te dragen. Zo staan Beyoncé en Elle Macpherson schitterend met een strakke kokerrok en een hoge neklijn van Victoria Beckham. Combineer met een minimum aan accessoires, zodat alle aandacht naar de jurk gaat. Felle kleuren daarentegen werken wel perfect, ook verschillende contrasterende tinten doen het goed. Kijk maar naar Emma Stone en Emma Watson.


Durvers gaan voor opvallende prints, denk maar aan stipjes zoals we bij Marc Jacobs zagen en waar zangeres Fergie mee straalde. Miu Miu werkte met atypische materialen als leder, wat voor een moderne toets zorgt. Een meer meisjesachtig effect krijg je met een kleine bloemenprint. Wie onzeker is over haar heupen gaat best voor vloeiende, lichte stoffen, die vallen minder breed en verdoezelen je minpuntjes (br.hln - beeld photonews)


27-07-2011 om 18:05 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
26-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het stijlicoon Amy Winehouse: hoe ze de fifties terug bracht


Het stijlicoon Amy Winehouse: hoe ze de fifties terug bracht


http://img339.imageshack.us/img339/7023/amywinehouseg.jpg


Alle elementen van de jaren '50: de zware eyeliner, de steeds hoger wordende beehive, de volle lippen en de hoofddoek, waren typerend voor de stijl van Amy Winehouse. Toch was deze zangeres, die afgelopen weekend overleed, geen copycat van souldiva's, ze gaf haar eigen twist aan deze look en werd zo een beauty-icoon.

Hoewel ze op mentaal vlak niet zo stabiel bleek, was Amy Winehouse een muzikaal talent. Daarnaast had ze heel wat gevoel voor stijl, als ze nuchter was tenminste en niet als een dronken slons door de straten van Londen slenterde en werkte ze mee aan de comeback van de fifties in de mode- en beautywereld. De inspiratiebronnen van Amy Winehouse waren onder meer artiesten als Diana Ross en The Supremes, The Ronettes en Dusty Springfield. Deze dames waren meester van het torenhoge beehivekapsel, maakten het cool en introduceerden dit bij een generatie jonge meisjes wereldwijd. Met Amy Winehouse als de ruigste volgelinge.

Er werd heel wat gespeculeerd over hoe ze haar kapsel creëerde, had ze een toupetje, extensions of woonde er een nest ratten in? Ze bekende zelf dat ze speciale haarlak gebruikte en haar beehive een keer om de twee weken in vorm bracht. Dit is natuurlijk niet zo gezond voor je lokken, dus als je dit wil nabootsen, kun je best voor een pruik opteren.

De zangeres, die afgelopen weekend op 27 jarige leeftijd overleed na een turbulent kort leven, zei dat Billie Holiday haar grootste inspiratiebron was. Ze had net als Amy een erg gevoelig karakter, wat zich bij beide dames uitte in de bloem die ze steevast in haar kapsel droeg. Ook leerde ze ons de hoofdsjaal met felle retroprint opnieuw ontdekken, ze knoopte deze steevast met een strik aan de voorkant. Iets wat momenteel een hit is bij meisjes op de zomerfestivals.

De sleutel voor de iconische oog make-up van Amy is tonnen eyeliner en mascara. Kies voor een vloeibare, zwarte eyeliner. Begin aan je ooghoek en ga zo naar buiten, op het einde buig je af richting je slapen. Vervolgens breng je zwarte mascara aan, durf hiermee te overdrijven. Met een zwart potlood zet je je wenkbrauwen in de verf. Om de look helemaal af te maken, breng je op je lippen felroze lipstick aan.


26-07-2011 om 22:16 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daarom willen moeders zich zoals hun dochters kleden

Daarom willen moeders zich zoals hun dochters kleden


http://img841.imageshack.us/img841/8837/moederendochter.jpg


Terwijl het vroeger vooral de tienerdochters waren die de garderobes van hun moeders plunderden, lijkt het tij tegenwoordig definitief gekeerd. Uit een recente studie blijkt dat de huidige generatie moeders hun dochters als voorbeelden beschouwen, als het op mode en stijl aankomt dan toch.

De '20-40 moeders' - zo noemen jonge meisjes hun moeders van 40 die zich als een prille twintiger willen kleden - doen er alles aan om er jong te blijven uitzien. Zowel voor kledij, make-up als kapsel observeren ze hun jongere dochters dan ook goed.
Bovendien werkt het fenomeen kennelijk maar in één richting: de stijl en smaak van de oudere generaties blijkt de jongeren koud te laten.

De studie bevroeg meer dan 300 moeders en dochters met een gemiddelde leeftijd van respectievelijk 44 en 16 jaar. Daaruit bleek dat jonge meisjes een belangrijke invloed uitoefenen op de make-up, kleren en kapsels van hun moeders.

Uit de rondvraag blijkt dat moeders die zich 'jong van geest' voelen, modebewust zijn en hun dochter als een stijlvoorbeeld beschouwen, vaak de shopadresjes en -gewoontes van hun dochters kopiëren. In het geval van de dochters blijkt dat dan weer niet het geval: zij blijken hun moeder steeds minder als een rolmodel te beschouwen, als op het op stijl en mode aankomt.

"Onze cultuur legt de nadruk op jong zijn", zegt dokter Ayalla Ruvio. Hij werkte mee aan het onderzoek en ziet dat "deze sociale tendens zich onder meer uit in ouders die hun kinderen imiteren. We hebben moeders gehoord die 44 jaar waren, maar zich hoogstens 33 of 34 jaar voelden".

"De moeders in kwestie voelen zich jonger en willen dat door hun consumptiegedrag duidelijk maken", zegt Ruvio nog. "Ze hebben geen tijd om zelf te ontdekken wat jong en trendy is, omdat ze een druk leven hebben met een carrière en kinderen. Dus kiezen ze maar voor de snelle manier: ze kopiëren gewoon hun dochters".

Cultuurhistorici hebben lang beweerd dat de jaren vijftig een breekpunt waren, toen de jongere generaties voor het eerst actief in opstand kwamen tegen de smaak en stijl van hun ouders. Nu blijkt het tij dus definitief gekeerd. Wij zijn alvast benieuwd wanneer ook de moeders tegen de stijl van hun dochters gaan rebelleren ... (br.hln)


26-07-2011 om 16:08 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Shapewear is hipper dan ooit

Shapewear is hipper dan ooit


http://img813.imageshack.us/img813/7453/shapewear.jpg



Shapewear blijft maar aan populariteit winnen. Volgens sommige stylisten is een corrigerend broekje zelfs zo normaal geworden als lingerie of lipstick.

Jessica Alba, Oprah Winfrey, Queen Latifah, Gwyneth Paltrow, Rihanna, … niemand heeft er nog problemen mee om toe te geven dat ze shapewear dragen. Het mag dan ook niet verwonderen dat de verkoop in 2010 nog maar eens met 3,5% steeg. Daardoor lijkt de markt haast onuitputtelijk te worden.

Al is er volgens stylisten wel een verschuiving zichtbaar. Daar waar shapewear vroeger vooral uit nude en zwarte kleurtjes bestond, is het nu een fashion statement om dergelijk corrigerend ondergoed te dragen. Een tummytucker mag best gezien worden en wordt dan ook geproduceerd in flashy kleurtjes als geel, roze en gifgroen.

De afzetmarkt bestaat uit 2 grote groepen: de vrouwen ouder dan 40, die alles wat strak willen houden en de jonge tieners en twintigers die net als de filmsterren door het leven willen gaan en shapewear als een noodzakelijk accessoire zien. "Mijn lipstick, mijn parfum en mijn shapewear, dat is het idee van de meeste jonge vrouwen", aldus stylist Phillip Bloch tegen WWD.  (br.she)


26-07-2011 om 11:01 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
25-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Versace bant 'gevaarlijke jeansbroeken

Versace bant 'gevaarlijke jeansbroeken'


http://img121.imageshack.us/img121/6969/jeansversace.jpg


Het Italiaanse modehuis Gianni Versace zal in de toekomst de omstreden techniek van zandstralen niet meer toepassen. De techniek werd tot nu toe gebruikt om jeansbroeken een 'afgedragen' look te geven.

De beslissing komt als antwoord op een langdurige en internationale campagne van de 'Clean clothes campaign' (CCC). Dat is een samenwerkingsverband van verschillende organisaties die de arbeidsomstandigheden in de textielindustrie willen verbeteren.

Eerder kondigden grote namen als Benetton, Burberry, Gucci, Levi's, H&M, Pepe Jeans en Replay al aan de techniek uit het productieproces te zullen bannen.
 
Het modehuis kondigt nu aan zich "tegen de praktijk van het zandstralen te verzetten, ten gevolge van recente kritiek van het CCC op de praktijken van Versace". Het bedrijf heeft het probleem van naderbij bekeken en geeft de organisatie nu gelijk.

"Versace heeft elke leverancier expliciet gevraagd om hen te verzekeren dat zij de techniek niet meer gebruiken. Het zal overigens een voorwaarde zijn voor elke mogelijke nieuwe leverancier, om met Versace te mogen samenwerken", zo luidt het nog.

Zandstralen is een techniek waarbij arbeiders zand onder erg hoge druk tegen een jeansbroek blazen, waardoor deze een afgebleekte en 'gedragen' look krijgt. In landen als Turkije en Bangladesh, waar de techniek nog manueel wordt uitgevoerd, stierven al mensen aan de gevolgen van de gevaarlijke praktijk. Tijdens het proces worden de arbeiders aan heel wat schadelijke stoffen blootgesteld, wat onder meer tot ernstige longziektes leidt.

Hoewel de techniek in Europa al sinds 1966 verboden is, wordt hij in de rest van de wereld nog al te vaak toegepast. De CCC zet haar strijd tegen het zandstralen ondertussen onvermoeid verder en wil nu naar verluidt ook de modehuizen Dolce & Gabbana en Armani tot een soortgelijke beslissing overhalen.


25-07-2011 om 20:07 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
24-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gefrustreerde Christina Hendricks tekent eigen badcollectie

Gefrustreerde Christina Hendricks tekent eigen badcollectie


http://img855.imageshack.us/img855/4347/christinahendricksa.jpg


Mad Men-actrice Christina Hendricks is beroemd om haar voluptueuze figuur. Maar diezelfde bejubelde curves hebben haar al voor veel problemen gesteld: een rodeloperjurk vinden is een hel, en ook wat badmode betreft is het huilen met de pet op.

Elke andere Hollywoodster zou aan het diëten zijn geslagen, maar niet Christina. "Ze houdt van haar lichaam en van haar rondingen en ze wil die niet kwijt."

"Christina heeft maat 42 en weegt 70 kilogram, maar ze kan geen badpak vinden dat haar flatteert", zegt een bekende van Christina. Dus heeft ze beslist om dan maar zelf een badcollectie te creëren om dat probleem voor eens en voor altijd de wereld uit te helpen. "Ze weet dat ze kleren zal maken voor een groep vrouwen die nu over het hoofd wordt gezien."

De actrice voert momenteel gesprekken met grote badmodemakers om haar eigen collectie in de rekken te krijgen. Er zouden ook al ideeën zijn voor een lingeriecollectie en uiteindelijk zelf een kledingcollectie. We zijn benieuwd. (br.hln)


24-07-2011 om 19:42 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
23-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zo bezit je 256 paar schoenen, die in één schoendoos passen

Zo bezit je 256 paar schoenen, die in één schoendoos passen


http://img641.imageshack.us/img641/2812/sharongolan.jpg


256 paar schoenen die in één schoendoos passen, dat is onmogelijk? Niet als het ontwerp van de Israëlische Sharon Golan een echte hit wordt.


Sharon maakte voor haar afstudeerproject aan de Israëlische Bezalel Academie voor Kunst en Design een zeer kunstige, originele en modulaire schoenen.




Het enige wat je nodig hebt is twee rekkertjes en vier stukjes plastiek, wat door slim combineren kan leiden tot 256 paar schoenen. Goedkoop en klein, wat willen we nog meer?

Behalve wat minder bloot misschien, met het Belgische weer zouden onze voetjes rap onderkoeld geraken! (br.hln - foto's reuters)


23-07-2011 om 16:20 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Madonna en dochter Lourdes lanceren beautycollectie

Madonna en dochter Lourdes lanceren beautycollectie


http://img811.imageshack.us/img811/7614/madonnaenlourdes.jpg


Het modemerk 'Material girl' - dat Madonna samen met haar dochter Lourdes (14) ontwerpt - komt nu ook met een make-up en verzorgingscollectie op de proppen. De collectie zal onder meer nagellak, lipgloss, bodylotions en later ook oogschaduw bevatten.

Na twee succesvolle kledingcollecties wordt het gamma van de 'Material girl' collectie in augustus van dit jaar dus nog uitgebreid. Zowel Madonna als Lourdes waren nauw bij het tot stand komen van dit nieuwe cosmetica- en schoonheidsgamma betrokken.

Dat ook dochter Lourdes in het hele proces een mening heeft, was al duidelijk. "Het was erg fijn om mijn eigen geuren te mogen uitkiezen voor de verzorgingsproducten en lipgloss", zegt ze. "We hebben ze grappige namen als 'Wicked watermelon' en 'Flirty fruit' gegeven. Ik koos voor de geuren waar ik zelf van hou".


23-07-2011 om 13:31 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
22-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Victoria-tas van 10.000 euro is it-bag van het seizoen

Victoria-tas van 10.000 euro is it-bag van het seizoen


De tas hoort tot de White Christmas-collectie van Selfridges.


De nieuwe handtas van Victoria Beckham is meteen gebombardeerd tot it-bag van het najaar. De tas uit krokodillenleer is niet meteen voor stervelingen, want het prijskaartje start maar aan 10.000 euro. Dat maakt de tas wel duur, maar nog altijd twee keer goedkoper dan de handtassen van de Olsentweeling.

Voor zijn prijskaartje is de handtas ook wel bijzonder: het is een uniek stuk, ontworpen voor het 'White Christmas'-thema van de keten Selfridges. Hij is enkel verkrijgbaar in het wit krokodillenleer, voorzien van een gouden ketting en handvat, en moet op bestelling gemaakt worden. De tas draagt dan ook de naam van de eigenaar en kan ook een boodschap van een (gulle) schenker bevatten.

De dure tas van Victoria is nauwelijks een verrassing: handtassen zijn haar favoriete accessoire, en haar favoriet is de exclusieve, megadure Birkinbag. Haar collectie Birkintassen wordt op ruim 2 miljoen euro geschat.

De Britse keten Selfridges nam de tas meteen op in haar geschenkentips voor Kerstmis, naast een witte jurk van ontwerpster Daniella Helayel, die ook ontwerpt voor Issa, een van de favoriete modehuizen van Kate Middleton. De jurk komt met een prijskaartje van 700 euro. Het is een elegante avondjurk met frons ter hoogte van de middel, een jurk die Kate met plezier zou dragen.

Geen speciale jurk zonder speciaal ondergoed: een onderbroek gemaakt van witte zijde en afgewerkt met diamant kost nog eens 350 euro. De foto's kan je hier bekijken.

Maar het kan nog extravaganter: er is ook een adventkalender te koop voor 20.000 euro. Al is kalender misschien het verkeerde woord: het is een meubelstuk waarin cadeautjes verstopt zitten. Zoals het een echte adventkalender betaamt, kan je elke dag één cadeautje openen. De gelukkige koper kan zo onder andere eigenaar worden van een paar mini-Louboutins en hele dure beautyproducten. (br.hln)


22-07-2011 om 13:46 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een derde van de vrouwen gaat joggen met make-up

Een derde van de vrouwen gaat joggen met make-up


http://img706.imageshack.us/img706/9541/makeupw.jpg


Natuurlijke schoonheid mag dan een edel begrip zijn, onder vrouwen kan het kennelijk niet bij iedereen op evenveel sympathie rekenen. Eén op drie vrouwen gaat nooit de deur uit zonder make-up. Dat blijkt uit een recente rondvraag van de Britse zender QVC.

Zowat een kwart van de ondervraagde vrouwen gaf bovendien aan hun make-up al bij te werken, na amper twee of drie uur. Voor heel wat vrouwen blijkt het idee om zich zonder make-up aan de buitenwereld te tonen alleen al, een ware nachtmerrie.

Dertig procent van de ondervraagde vrouwen gaf zelfs aan bij het joggen op zijn minst een vleugje lipstick aan te brengen.

Vrouwen denken gemiddeld negen keer per dag  na over hun uiterlijk, zo blijkt. Dertig procent van de vrouwen zei bovendien dat hun voorkomen het laatste is waar ze aan denken voor ze gaan slapen, terwijl 16 procent aangaf ook met die gedachte op te staan 's morgens.

Een op de vijf vrouwen denkt de gewoonte rechtstreeks van hun moeder te hebben overgenomen. Zowat een kwart van de vrouwen houdt het haar hele leven bij dezelfde producten en make-uprituelen.

Sollicitatiegesprekken en eerste afspraakjes bleken de situaties waarvoor vrouwen het meeste stress ervaren, als het op hun uiterlijk en make-up aankomt.

Mannen hoeven zich overigens niet bepaald geflatteerd te voelen door de resultaten van de enquête; vrouwen blijken zich lang niet alleen voor hen mooi te maken. Meer dan een derde van de ondervraagde vrouwen gaf aan zich het meeste zorgen te maken over hoe ze bij andere vrouwen overkomen, eerder dan bij mannen.

De klaarblijkelijke make-upverslaving heeft dus eerder met een gebrek aan zelfvertrouwen, dan met pure ijdelheid te maken.

Psychologe Linda Papadopoulos leidde in het verleden al een onderzoek naar de emotionele impact van huidziektes en meent dat "alleen al wie denkt er goed uit te zien, een veel positievere kijk op het leven uitstraalt".

Sue Leeson van QVC stelt het eenvoudig en zegt "dat dit onderzoek simpelweg aantoont wat we al altijd vermoedden: vrouwen zien er elke dag graag op hun best uit." (br.hln)


22-07-2011 om 12:26 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Olsen-tweeling creëert peperdure handtassen

Olsen-tweeling creëert peperdure handtassen


http://img801.imageshack.us/img801/8675/olsentweeling.jpg
Ashley Olsen heeft haar favoriet al gekozen: een bruine maxibag. 


Mary-Kate en Ashley Olsen zijn volop bezig aan de uitbreiding van hun kledingmerk 'The Row'. Ze kondigden daarvoor een handtassenlijn aan. Wie hoopt zo'n tas op de kop te tikken, kan alvast beginnen sparen want ze kosten gemakkelijk 25.000 euro. Daarmee profileert de Olsen-tweeling zich resoluut in het luxesegment, en gaan ze de concurrentie aan met Hermès en Birkin.

De handtassenlijn voor The Row bestaat uit een gamma waarin iets te vinden is 'voor elke gelegenheid', aldus de tweeling. Een kleine clutch, een minischoudertas, maar ook maxitassen en zelfs rugzakken. Voor de materialen kozen ze alleen het beste leer en krokodillenleer, wat de prijs de hoogte injaagt.


http://img577.imageshack.us/img577/347/therow.jpg



De duurste tas in het gamma is een een rugzakje gemaakt van zwart glanzend krokodillenleer, dat afhankelijk van de bron 39.000 tot 49.000 dollar kost, omgerekend 27.500 tot 35.000 euro.  Geïnteresseerden melden zich vanaf augustus aan bij Barney's, dat beslist heeft de tassen te verkopen.

The Row werd in 2007 gelanceerd als een merk dat op zoek wou gaan naar het perfecte witte T-shirt. Ondertussen wornde onder die vlag ook avondkledij, jassen, gebreide stukken, mannenkledij en zonnebrillen verkocht. Een schoenencollectie zou nog later dit jaar volgen.(br.hln - foto bruno)


22-07-2011 om 10:38 geschreven door fashionista


» Reageer (1)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!