Slecht aangebrachte make-up doet je geen goed. Het kan je jaren ouder
doen lijken. Deze schoonheidsfoutjes zijn absoluut te mijden.
1. Teveel glans Wees
voorzichtig met glanzende oogschaduw als de huid van je oogleden wat
dunner wordt. Door een glimmende oogschaduw lijken die nog dunner en
verschijnen er meer rimpels dan er werkelijk zijn. Ook lijntjes en
ongerechtigheden vallen meer op. Kies daarom liever voor subtiele matte
tinten.
2. Onjuiste kleuren Met de foute
tinten kan je er zeer vermoeid uitzien. Vooral grijstinten hebben die
slechte eigenschap. Ook donkerblauwe ondertonen zijn minder geschikt.
3. Foundation met lijntjes Na
het aanbrengen van een hydraterende en vochtregulerende dagcrème, doe
je een goede primer op. Die verzacht de huid, zodat foundation niet zo
diep in de rimpeltjes of poriën kan zitten. Het maakt de huid een stuk
egaler en camoufleert vlekjes en roodheden. Tracht eens een mineraal
poeder te gebruiken. Een dergelijk poeder maakt zowel primer als
foundation overbodig.
4. Te veel mascara Wees hier heel zuinig mee, het maakt je niet alleen snel ouder dan je bent, maar het ziet er ook nog eens onnatuurlijk uit.
5. Te veel poeder Als
je na het opbrengen van een vloeibare foundation te veel poeder op je
huid doet, lijkt dat geen zicht. Ga voorzichtig te werk, sla het teveel
aan poeder van de kwast af en ga er luchtig mee over je gezicht.
Gebruik ook liefst een grote kwast. (br.hln)
Een
decolleté kan je outfit de nodige elegantie en sexyheid geven, maar het
kan je hele look ook kraken. Een goede dagelijkse verzorging en de
nodige oefeningen kunnen je borsten extra verstevigen, en ze die
prachtige, noodzakelijke glans en strakheid geven. Wij zetten enkele
handige tips op een rijtje voor het perfecte decolleté.
De huid
rondom je decolleté is erg gevoelig. Ze is niet alleen dunner van
nature, ze bevat ook minder talgklieren waardoor ze sneller uitdroogt.
Bovendien behandelen we deze zone onbewust erg onvoorzichtig. Zo
sluiten we ze af tijdens de winter, waardoor ze maar moeilijk kan
ademen en stellen we ze bloot aan de blakende zon in de zomer. Gezichtscrème
Om
de huid rondom je decolleté dagelijks te verzorgen kan je best je
gezichtscrème gebruiken. Vergeet bodylotion, die maakt je huid enkel
meer gevoelig voor allergieën, en andere bijtende verzorgingsmiddelen.
Reageert je huid nog erg sterk op de koude dagcrème? Verwarm hem dan
even tussen je vingers, en druk met je vlakke hand zachtjes op je
decolleté. Wrijven kan de irritatie namelijk doen toenemen.
Af
en toe een lichte scrub doet de huid heropleven, heb je nog meer tijd:
kies dan voor een masker. Afhankelijk van je huidtype kan je gaan voor
een diepreinigend kleimasker of een verzachtend honingmasker. Verstevigende
beha
Ben
je een dagje ouder aan het worden, en verspreiden de rimpeltjes zich
over je decolleté? Kies dan voor een stevige liftende crème, zowel
verkrijgbaar in dagcrèmes als zalfjes speciaal voor de borsten. Ook 's
nachts kan je je borsten verstevigen dankzij allerlei nachtcrèmes. Wil
je een efficiëntere oplossing, probeer de antirimpel-beha (39,95) dan
eens uit. De beha houdt je borsten 's nachts netjes op hun plaats,
terwijl de speciale pasvorm rimpelvorming voorkomt.
Eenmaal je
huid rondom je decolleté terug op en top gezond is, kan je ze extra in
de verf zetten. Een push-up beha, diepe halsuitsnijding en wat
glanspoeder doen hierbij wonderen, maar ook je houding is van
levensbelang. Recht steeds je rug, druk je schouders omlaag, en trek je
schouderbladen vanachter samen. Deze oefening doet wonderen voor je
decolleté.
Botox kent een nieuwe concurrent: de behandeling 'Thermage' strijkt
als het ware de rimpels glad. Radiologische golven pakken het collageen
in de dieperliggende lagen aan, zodat de bovenste huidlagen meer
opgevuld en gladgestreken lijken.
Heel wat celebs, waaronder Linda Evangelista, zweren bij de
microgolfbehandeling tegen rimpels. Collageen houdt de structuur van de
huid gezond, maar mettertijd vermindert de productie van collagenen.
Dermatologen
richten zich al lange tijd op lasers en instrumenten als de Dermaroller
met pijnlijke naalden, om de productie op gang te houden. In
tegenstelling tot de huidige behandelingen, richt Thermage zich meer op
de dieperste huidlagen. Daarvoor gebruikt het radiogolven, die op
dezelfde manier als een microgolfoven. De golven warmen ook eerst het
midden op voordat de oppervlakte heet wordt.
Britse dermatologen zweren bij de behandeling,
die sinds kort een update kreeg en minder pijnlijk zou aanvoelen.
Daardoor kunnen ook andere delen van het lichaam als buik en billen
gladgestreken worden. 1 behandeling volstaat, al wordt aangeraden om nog
een extra behandeling te ondergaan. Na zes maanden zijn de beste
resultaten merkbaar omdat de collageenproductie dan echt op gang schiet.
Toch zijn er ook nadelen aan
verbonden. Zo zou het een pijnlijke en vooral dure onderneming zijn. Ook
zijn er gevallen bekend waarbij de huid verbrandde of er lelijke bulten
in het gezicht verschenen. Sinds kort werd de technologie echter
bijgeschaafd waardoor deze ongemakken verleden tijd moeten zijn. Nu nog
het prijskaartje van meer dan 4.000 euro per behandeling aanpakken....
71 procent van de Britten vindt de voeten van Victoria de lelijkste.
Daarnaast blijkt uit een enquête dat meer dan de helft van de mannen
afknapt op harige vrouwentenen.
Victoria
Beckham mag dan wel perfect lijken met haar onberispelijke outfits en
haar gelukkige gezinnetje, ze heeft toch één minpuntje. Posh werd
namelijk verkozen tot celeb met de lelijkste voeten. 67 procent van de
ondervraagde Britten meent dat Posh dringend onder het mes moet om de
knobbel aan haar grote teen aan te pakken. Hoewel haar voetproblemen
ontstonden door voorliefde van Victoria voor stiletto's voelt 81 procent
van de vrouwen zich sexyer met hoge hakken. De helft van hen geeft toe
al een slecht zittend paar schoenen te hebben gekocht.
De helft van de Britte is niet tevreden met zijn
voeten, 79 procent wil niet dat een celeb hen daar aanraakt. Als het dan
toch moet, dan hebben mannen het liefst dat Cheryl Cole dat doet, bij
vrouwen mag George Clooney een voetmassage geven.
Verder blijkt uit de enquête dat zowel mannen als
vrouwen lelijke voeten een afknapper vinden. 52 procent van de mannen
vindt harige tenen erg onaantrekkelijk, terwijl vrouwen gruwelen van
beschimmelde voeten. Een derde van hen zegt liever te verhongeren dan
een nieuw paar schoenen in de winkel te moeten laten staan, dit in
vergelijking met 12 procent van de mannen. 7 procent van de dames is zo
dol op haar schoenen dat ze deze zelfs al in bed droeg. Mannen houden
hier ook van, 13 procent van hen geeft toe het opwindend te vinden
wanneer zijn partner hoge hakken draagt in de slaapkamer.
Belgische Filles a papa treedt trendregels met de voeten
Belgische Filles a papa treedt trendregels met de voeten
België staat bekend omwille van zijn vooruitstrevende, nieuwe ontwerpers. Grote namen als Walter Van Beirendonck, Christophe Coppens, Bruno Pieters, Martin Margiela en Dirk Bikkembergs verworven reeds internationale faam. Nu lijkt de weg vrijgemaakt voor het Luikse ontwerpersduo Filles a papa.
Het Belgische modemerk Filles a papa werd in 2008 uit de grond gestampt door de twee Luikse zussen Sarah en Carol. Het was voor hen evident dat ze in de modewereld zouden belanden omdat hun moeder naar eigen zeggen een fashion victim was. Sarah verdiepte zich verder in ontwerpen aan de Franse modeschool ESMOD terwijl Carol in Brussel afstudeerde als grafisch ontwerpster.
Na hun studies vertrokken ze samen voor een jaar naar New York. We hadden nood aan een vrije en open omgeving om inspiratie op te doen. In de Big Apple hebben we onze eerste ideeën op papier gezet. Eenmaal terug in België zijn we die verder beginnen uitwerken, vertelt Carol. Die Amerikaanse invloeden weerspiegelen zich duidelijk in hun collecties. De sportieve accenten zijn een overblijfsel van L.A. en het hoge glamourgehalte van hun kledij komt recht uit Las Vegas.
Hun opvallende ontwerpen zijn een mix van verschillende stijlen. Contrasten zijn ontzettend belangrijk in hun werk. Snit, kleur en verschillende materialen worden op gewaagde wijze gecombineerd. We maken kledij die we zelf zouden dragen, maar onze ontwerpen zijn vooral een onderdeel van een bepaalde levensstijl. We willen een nonchalante en uitdagende look lanceren, legt Sarah uit. De excentrieke aanpak hebben Carol en Sarah naar eigen zeggen te danken aan hun Luikse roots. In de Waalse stad hoef je je niet aan voorgeschreven moderegeltjes te houden. Het is de bedoeling dat onze kledij gedragen wordt met andere stukken. Je kunt gemakkelijk een outfit creëren met een exclusief stuk van Filles a papa en enkele basics, verduidelijkt Carol.
Met het label Filles a papa willen de jonge vrouwen voet aan wal zetten in de grote modesteden en landen zoals Japan, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten zonder hun exclusiviteit te verliezen. We willen niet mainstream worden. Het is pure passie die ons iedere keer opnieuw drijft om een collectie te creëren die opvalt en vernieuwend is. Een label opstarten loopt niet altijd van een leien dakje, maar we moeten optimistisch blijven denken en er volledig voor gaan. We hebben als zussen het voordeel dat we onze emoties heel gemakkelijk kunnen uiten omdat we elkaar zo goed kennen, voegt Carol nog toe.
De Luikse modeontwerpsters zouden graag een outfit voor de befaamde zangeres Lady Gaga creëren. Haar opvallende stijl past helemaal bij onze collecties Misschien kunnen wij de volgende Belgische ontwerpsters zijn waarvan ze kleding draagt, vertelt Sarah. (br.she)
'Vollere' modellen werden aangekondigd als de trend van 2010 op de
catwalks. Even leek dat ook te werken, maar ondertussen is de modewereld
al weer terug gekeerd naar haar vertrouwd anorectische modellen. Het
beste voorbeeld daarvan is de Rosemount Australian Fashion Week. Vorig
jaar nog een pionier, dit jaar zijn de volle modellen de grote afwezigen
op de catwalk, dat schrijft nu.nl.
Dat laten de modellen niet zomaar gebeuren. Ze trokken naar het
evenement om op een ludieke manier actie te voeren. Zo droegen ze
T-shirts met opschriften als 'Ik hou van onze rondingen' en 'wij houden
van echte vrouwen'.
Eén T-shirt was specifieker: "Het verschil
tussen een model met maat 38 en een met maat 44 is tien centimeter
stof'. Dat waarschijnlijk om de argumenten van mode-ontwerpers van de
kaart te vegen dat ontwerpen voor iets anders dan pannelatten 'te veel'
kost.
Dwarsliggende designers "Wij werden
bewust geweerd van dit evenement, ondanks het feit dat het publiek
duidelijk heeft laten weten voor meer variatie te zijn. Het zijn de
designers die dwarsliggen en geen vrouwen met rondingen willen
aannemen," aldus de modellen.
Achterwaarts Modellenbureau
BGM treedt de modellen bij. "Alle stappen die voorwaarts zijn gezet,
zijn ondertussen ongedaan gemaakt. De hele wereld gaat voor de bijl,
maar Australië zet stappen terug", aldus agente Darrianne Donnelly. Of
dat wel klopt is onduidelijk. Ook in Europese en Amerikaaanse geldt Lara
Stone met haar maat 38 al als 'dik'.
De modeweek is slechts een
teken aan de wand, want in 2010 heeft nog geen enkel volslank
Australisch model een opdracht binnengehaald.
De glorieperiode van zangeres Lily Allen bij het modehuis Chanel lijkt reeds voorbij. Na amper één seizoen het gezicht te zijn geweest van de Coco Cocoon handtassenlijn wordt de zangeres aan de kant geschoven voor gevestigd talent.
Niemand minder dan Vanessa Paradis wordt het nieuwe uithangbord van de Coco Cocoon handtassenlijn. De collectie die gekenmerkt wordt door zijn budgetvriendelijkheid werd eerder gepromoot door zangers Lily Allen, maar die lijkt voorgoed uit het beeld te zijn verdwenen.
Paradis heeft reeds een verregaand verleden bij het modehuis Chanel. Eerder promootte de Française ook een nieuwe lipsticklijn. (br.she)
De 64-jarige Britse actrice Helen Mirren staat op de zesde plaats in de lijst van de mooiste vrouwen ter wereld. De lijst werd samengesteld door mode-experte Sally Allen en door ruim 1.200 mannen op hun correctheid getest.
"Vrouwen worden mooier met de leeftijd", dat is de filosofie van Sally Allen. Speciaal om die reden zette Allen dan ook geen enkele vrouw jonger dan 30 in haar lijst. Wie er wel in mocht schitteren was de 64-jarige actrice Helen Mirren, de 75-jarige Sophia Loren en de 66-jarige Catherine Deneuve. De eerste plaats werd bekleed door de 36-jarige Penelope Cruz. "Cruz was reeds een prachtige dame toen ze 16 jaar oud was, maar is enkel maar mooier geworden met de tijd", aldus Allen.
Het modehuis Louis Vuitton blijft het meest krachtige luxemerk ter wereld. Dat maakte het kantoor Millward Brown Optimor bekend in hun jaarlijkse lijst van meest winstgevende bedrijven.
Louis Vuitton, Gucci en Hermès slaagden er in om, ondanks de economische malaise, toch nog winst te maken. Volgens Millward Brown Optimor komt dat voornamelijk door hun snelle reactie op de crisis. "Ze hebben zich meteen gefocust op hun meest legendarische merkonderdelen. Zo is Louis Vuitton gaan investeren in zijn aloude reistassen, terwijl Gucci zijn samenwerking met Christie's terug aanhaalde en Hermès opnieuw sponsor werd van de paardencompetitie in Parijs. Dit zijn activiteiten waaraan de modehuizen ook in het begin van hun bestaan aan meewerkten. Door terug te keren naar hun basis konden ze de klanten bekoren."
Voor modehuizen Burberry en Prada was er minder goed nieuws, zij verdwenen volledig uit de top 10. Ook Chanel, Hennessy, Rolex, Moët & Chandon, Cartier en Fendi maakten een sterke daling. Grote nieuwkomer was dan weer het juwelenhuis Tiffany&Co, dat met 6% winst eindelijk in de top 10 mocht plaatsnemen. (br.she)
Een nieuwe oplosjurk, ontwikkeld door Britse studenten, moet een
milieuvriendelijk alternatief worden voor de bruidsjurk die vrouwen
jarenlang onaangeroerd in de kleerkast laten hangen. Dat meldt de Sunday
Telegraph.
In dat wonderkleed, dat
ontwikkeld werd door studenten aan de Hallam-universiteit in Sheffield,
zit namelijk polyvinyl alcohol dat ook voorkomt in wasmiddelen en dat
maakt dat het kledingstuk in water kan worden opgelost zonder het milieu
schade te berokkenen. Wat meteen ook de keerzijde blootlegt van deze
uitvinding: als het op de Grote Dag hard regent, gebruikt de bruid best
een grote paraplu.
Het
design zal trouwens ook niet elke toekomstige bruid aanspreken. Een
voordeel is dan weer dat deze jurk niet alleen kan worden opgelost, maar
ook kan worden 'omgevormd' tot vijf afzonderlijke kledingstukken.
Volgens mode-docente Jane Blohm "is dit project een combinatie
van kunst en technologie, dat alternatieve materialen voor onze kleding
onderzoekt. Het trouwkleed is niet alleen een van de meest waardevolle
kledingstukken die een vrouw heeft, het is ook een symbool van
'wegwerpmode'.
Volgens het modetijdschrift Vogue mogen de logo's op je handtas straks
weer gezien worden. Hoe opzichtiger dat logo er staat, hoe beter. Je
rijkdom mag weer geshowd worden.
Modale vrouw De
hype in de jaren '90 waarbij iedereen rondliep met opzichtige logo's,
scheen plots zeer goedkoop. De Vuittontassen bijvoorbeeld verloren snel
hun exclusieve karakter omdat elke modale vrouw ermee paradeerde. Echte
klasse verdient echter weinig opzicht en daarom werd al snel gezocht
naar meer subtiele kwaliteitslassen waarbij het logo vrijwel onzichtbaar
werd opgedrukt.
Trendwatcher Het
modemagazine Vogue wil daar opnieuw verandering in brengen. De laatste
twee edities verschijnen opvallend meer volbedrukte tassen in het
tijdschrift. Afwachten of we ze straks weer massaal in het straatbeeld
zien opduiken?
Diane Kruger wordt het uithangbord van het
nieuwe parfum van Calvin Klein. 'Beauty' wordt dit najaar gelanceerd en
moet het paradepaardje van het beautyhuis worden.
Diane Kruger
zal binnenkort te zien zijn in verschillende tv- en magazinecampagnes
voor het beautymerk Calvin Klein. Waaruit het parfum Beauty zal
samengesteld worden is voorlopig nog niet bekend, maar volgens insiders
zal het geurtje het nieuwe uithangbord van het merk worden. Kruger zelf
is er alvast helemaal klaar voor. De actrice startte haar carrière op
vijftienjarige leeftijd als model, nadat haar balletcarrière op een
sisser was afgelopen.
Wimpergroeimiddel heeft tal van bizarre bijwerkingen
Wimpergroeimiddel heeft tal van bizarre bijwerkingen
Latisse werd uitgeroepen tot het nieuwste wondermiddel voor lange
wimpers en zou zelfs mascara overbodig maken. Nu blijkt echter dat het
je blauwe ogen bruin kan maken, voor haargroei op vreemde plekken, een
verkleuring van het ooglid en voor irritatie kan zorgen.
Latisse
zijn oogdruppeltjes van fabrikant Allergan, ze zijn in Amerika
verkrijgbaar op doktersvoorschrift, omdat het eigenlijk een behandeling
tegen de oogaandoening glaucoom is. Toen de makers ontdekten dat het ook
je wimpers volumineuzer en langer maakt, gingen ze het promoten als
groeimiddel. Daarom is het nu te koop op tal van websites kopen of in
tal van beautysalons. Nu ontdekten onderzoekers dat het gebruik van dit
product tal van bizarre bijwerkingen heeft. Volgens de New York Times
zou het medicijn je oogleden van kleur kunnen doen veranderen, voor
haargroei op de wangen zorgen wanneer deze in aanraking kwamen met de
druppels. Ook zou het je blauwe ogen bruin kunnen maken en je ogen
irriteren.
"Wanneer je Latisse online koopt, kan dit een andere
samenstelling hebben of gewoonweg een vals product zijn. Zelfs wanneer
je het echte middel koopt, is het nodig dat een arts je uitlegt hoe je
het product moet gebruiken, aanbrengen en je de mogelijke bijwerkingen
uitlegt", aldus de onderzoekers.
Tienjarig meisje verovert modewereld als ontwerpster
Tienjarig meisje verovert modewereld als ontwerpster
Cecilia Cassini.
De tienjarige Cecilia Cassini heeft een veelbelovende carrière als
mode-ontwerpster voor zich, haar ontwerpen zijn nu al te koop in
exclusieve boetieks in Amerika. Journalisten bejubelen alvast haar
ontwerpen en noemen Cecilia een natuurtalent.
Kinderen
nemen over De modewereld lijkt wel te worden veroverd door
kinderen, eerst was er de 13-jarige modeblogster Tavi, die plots op de
eerste rij van alle grote modeshows mocht zitten, zij werd opgevolgd
door de nog jongere vijfjarige Katie, die naast Heidi Klum voor de
catwalk mocht zitten. Nu wordt de tienjarige ontwerpster Cassini als
wondertalent opgehemeld door journalisten. Ook de Amerikaanse zangeres
Miley Cyrus bekent alvast fan te zijn.
Natuurtalent Cassinni
verkocht haar collectie aan de exclusieve winkel van Fred Segal in
Santa Monica. Ze ontwerpt en maakt zelf frivole glitterjurken voor
meisjes, maar ze creëerde ook al topjes voor oudere vrouwen. Het meisje
werd ontdekt door journalisten van CBS, waardoor ze plotsklaps bekend
raakte. "Het lijkt alsof ze een natuurtalent is, het is niet normaal dat
een tienjarig meisje zo'n passie voor ontwerpen en mode heeft." Ze
kreeg haar eerste naaimachine toen ze zes was. "Mijn ouders vertelden me
dat ik altijd mijn kledij beschilderde of verknipte als baby'.
Bryant
Park Ze leerde zichzelf hoe te ontwerpen en te naaien, want
ze volgde nog geen modeopleiding. Momenteel zit Cecilia nog op een
gewone school, maar ze wil haar creatieve talenten zo veel mogelijk
ontwikkelen. In 2010 hoopt Cecilia meerdere modeshows te organiseren in
Bryant Park, New York. Dat is de plek waar alle grote talenten mogen
showen.
Dankzij de nieuwe Engelse serie van Doctor Who kent het strikje er een
comeback. De verkoop ervan verdubbelde in Engeland dankzij trendy jonge
mannen die dit nu massaal dragen.
De
27-jarige acteur Matt Smith, die Doctor Who speelt, kiest voor een retro
chique stijl. Zijn uitspraak "Strikjes zijn cool" deed de verkoop ervan
verdubbelen omdat mannen zijn stijladvies massaal opvolgen. De Britse
modeketen Topman heeft een aanbod van twaalf strikjes, wat ontzettend
veel is voor een mode-item dat lang volledig afgeschreven leek. "Sinds
de nieuwe serie op televisie is, zien we een explosieve stijging in de
verkoop van strikjes."
Matt Smith in Doctor Who.
Velen
associeerden lang het strikje met professoren, leerkrachten en dokters,
daarom heeft dit accessoire een ouderwets imago. John Miln, van de
Britse gilde van de dassenmakers, is blij met deze trend: "Het is leuk
te zien dat tv-sterren nu andere kledij beginnen te dragen. Ik denk dat
het strikje vooral gaat scoren op speciale gelegenheden en chique
evenementen. Haast elke man heeft dit mode-item nog wel ergens liggen,
we zullen dit steeds vaker op straat zien verschijnen."
Grote opvallende juwelen, denk aan goedkope kettingen met veel bling
bling, hebben hun tijd gehad. Dit seizoen draait het allemaal rond
bedelarmbandjes en kleine hangertjes.
Celebs
dragen nu massaal fijne, korte kettinkjes met een klein hangertje. Denk
aan kleine kruisjes, bedeltjes, een gouden schedeltjes net als Alexa
Chung, je kunt ook net als Kylie Minogue voor meerdere hangertjes
kiezen, zolang deze maar klein en fijn zijn. Ook Charlotte Gainsbourg,
first ladies Michelle Obama en Samantha Cameron kiezen tegewoordig voor
een klein medaillon of hangertje.
De Fiji-armband.
Daarnaast
zijn persoonlijke juwelen ook trendy. Online juwelier Astley Clarke zag
hiervan een enorme stijging de laatste maanden. De 'Fiji'
vriendschapsarmband van Monica Vinader, die gezondheid en succes moet
symboliseren, was in vier dagen uitverkocht. Je koopt hierbij een basis
armband die je dan kunt aanvullen met tal van bedeltjes. Ook
geluksarmbandjes van Carolina Bucci met zijde en goud zijn subtiel, toch
glamoureus en erg populair de laatste 18 maanden. De bedoeling is dat
je de verschillende armbandjes verzamelt en over elkaar aantrekt.
Ook
worden juwelen sentimenteler, de vraag naar bedeltjes en religieuze
symbolen stijgt. Volgens juwelenverkoopster Natasha Gregory is Sex And
The City is één van de belangrijkste factoren van de huidige trend. De
serie deed de vraag stijgen naar kettingen met je naam op, net als
'Carrie' er eentje had. In de vervolgfilm draagt Carrie een ketting met
blaadjes, die door tal van juweliers gekopieerd werd. Juwelier Kate
Halfpenny zegt dat de crisis verantwoordelijk is voor deze trend.
"Mensen gaan op zoek in de juwelendoos van hun ouders naar kettinkjes en
armbandjes. Zo komen vintage medaillons, kleine hartjes en schattige
parels terug."
Niet iedereen heeft het geluk de schattenkist van
oma of mama te erven, maar toch kun je deze trend kopiëren. Je werkt
best met laagjes en verschillende lengtes zodat je kettingen niet in
elkaar verward raken.
De Amerikaanse zangeres Taylor Swift is het nieuwe uithangbord van cosmeticabedrijf CoverGirl. Welk product de 20-jarige countryzangeres zal promoten, is nog niet bekend.
"Taylor is mooi en een inspiratie door haar fantastische stijl. Ze is de perfecte persoon om onze nieuwe, luxueuze collectie van volgend jaar te promoten", aldus Vince Hudson van CoverGirl.
De zangeres is dolblij met de reclamecampagne. Ze houdt er naar eigen zeggen van om met make-up te experimenteren. "Ik houd van mijn natuurlijke look in het dagelijkse leven, als ik bijvoorbeeld boodschappen ga doen. Wanneer ik op het podium sta, kan ik experimenteren met mijn look. Dat vind ik zo leuk aan make-up: je kan altijd iemand anders zijn."
Bij bijna alle vrouwen zijn haar twee borsten niet identiek, dat
betekent dat de ene vaak groter is dan de andere. Dit valt echter niet
op bij de meeste dames, maar voor sommigen is het zo'n probleem dat ze
nooit een passende beha vinden. Veel oplossingen hiervoor bestaan er
niet, je kan wel je beha aan de ene cup wat opvullen, zodat het minder
opvalt.
Kledingmerk
Fruit of the Loom ontwikkelde daarom eindelijk de Perfect Pair Bra. Je kunt hierbij de cups apart
kopen, in welke maat je ook wil. Vervolgens verbind je deze aan elkaar
met een sluitstukje vooraan. Het leuke is ook dat er heel wat
verschillende prints zijn die je kan mixen en matchen, zo krijg je een
erg persoonlijk stuk.
In grote lijnen ligt al vast hoe de zomermode er in 2010 zal
uitzien. Dit zijn de belangrijkste trends, volgens fashionising.com.
- Korte shorts
Kort, korter, kortst - en dan
hebben we het niet over de roklengte. De short is terug, en hoe.
Hotpants en boyshorts (tot nét onder je kont) worden dé zomeritems. De
hotpants worden meestal hoog gedragen, de boyshorts hebben een lage
taille. Losse, korte shorts gelden als alternatief. Benieuwd of het ook
de badmode zal bepalen.
- Konijnenoren
Madonna is
ermee begonnen, en ja, het wordt écht een accessoire. Konijnenoren,
maar ook Micky Mouse-oren en heel grote strikken. Voorlopig vooral
gespot in modereportages, maar trendspotters zijn er zeker van dat de
trend ook zijn weg gaat vinden naar de straat.
- Kniekousen
De
dijlaarzen die deze winter zo hot zijn, worden omgezet naar kniekousen
en overknees. Je draagt ze onder een korte jurk en de shorts (jawel),
al dan niet in combinatie met een lange panty. Deze stijl wordt over
het algemeen gedragen met enkellaarsjes.
- Militaire krijgster
Militaire en stammeninvloeden blijven aanwezig in de mode. Lederen tunieken, metalen platen en oorlogsprints spelen de hoofdrol.
- Split
Hoe
kan je sexy zijn zonder een minijurk te dragen? Simpel, koop een
elegante, lange jurk mét dijenhoge split (en torenhoge hakken). De
split kan je rechts, links, in het midden of aan de zijkanten dragen.
- Badmode
Er
zijn drie grote trends in de badmode: one shoulder, monikini's en cut
outs. De one shouldertrend vindt dus zijn weg van de rode loper naar
het zwembad, met badpakken en bikini's die het moeten hebben van
slechts één schouderbandje.
Ook de monikini's, de combinatie
van badpak en bikini, blijven het goed doen, vooral als ze 'gesneden'
zijn. Dat betekent dat er net stukken uit het badpak zijn weggesneden.
- Jumpsuits en playsuits
De
jumpsuits en playsuits geven het niet op, ondanks matig succes voor
varianten in de voorbije jaren. Ook deze zomer is er plaats voor
kledij-uit-één-stuk, en dat in verschillende stijlen: sportief (simpele
stoffen en een kap), gesofisticeerd (strakker, in een glanzende stof,
afgewerkt met een riem), nonchalant (een zomerse, fladderstof met
hippie-invloeden) en zelfs als avondkledij, zoals celebs met wisselend
succes uitprobeerden.
- Broeken met prints
Broeken
in één kleur zijn passé, broeken met patroontjes, prints en een boel
kleuren door elkaar zijn in. Je top hoeft niet egaal te zijn, maar wie
nog maar begint met deze trend past best op met het combineren van
verschillende prints om een clownlook te vermijden. Nonchalance is ook
hier het sleutelwoord: kies voor een losse broek en een los shirt, half
ingestopt of een strakke broek en een los T-shirt.
- Doorzichtige stoffen
Ook
niet echt nieuw, maar naar een ander niveau getild: de doorzichtige
stofjes-trend voor zomerjurken en shirts. Te dragen met neutraal,
eventueel kleurrijk ondergoed.
- Boyfriend blazers
Al
gespot in 2009, en een blijver voor 2010: een mannelijke blazer, die je
combineert met een vrouwelijke, lange jurk en een stevige schoene voor
een stoere look. Ook perfect om het warm te krijgen als de avond is
gevallen.
- Gescheurde jeans
Nog
een celeb-favoriet uit 2009, die de weg naar het grote publiek zal
vinden in 2010: gescheurde jeans. Gerafelde randjes tot een broek die
eigenlijk maar half aan elkaar elkaar hangt, gecombineerd met sandalen
of sportieve sneakers en een T-shirt.
- Opgelapte jeans
De
crisis vindt ook zijn weg naar de mode: opgelapte jeans is helemaal
terug. De lapjes kunnen zowel lichter, donkerder als dezelfde kleur
zijn, zolang het maar jeans is. Geen lapjes met tekenfilmfiguurtjes
dus!
Topmodel Bar Refaeli is te zien
in een reclamecampagne van het kledingmerk Rampage.
"Laat het modellenwerk maar over aan de echte modellen", dat lijken
meer en meer beroemde ontwerpers te denken. Nochtans waren celebs zeer
hot in de modewereld en haast niet meer weg te denken uit
reclamecampagnes. Toch schijnen modellen volgens de kenners eenvoudigweg
meer klasse en stijl te hebben en genieten ze daarom weer de voorkeur.
Als je de recente advertenties bekijkt, dan valt het op dat de meeste
designers voor een professioneel model gekozen hebben. De uitzondering
is het label Dolce & Gabbana dat de zonnebrillen van het merk laat
aanprijzen door Madonna.
Uitstraling Volgens
Stefano Pilati van Yves Saint Laurent voelen modellen de ontwerpen beter
aan en kunnen ze er een bepaalde uitstraling aan geven. Karl lagerfeld
prefereert modellen dan weer wegens hun klasse en stijl. Ontwerpers
verkiezen bovendien een sterk gezicht dat enkel geassocieerd wordt met
mode en bijvoorbeeld niet met film of muziek.
Verhaal Insiders
beweren dat het enkel logisch is om celebs voor een campagne te
gebruiken indien er een verhaal bij het product zit waar een bekend
persoon bij kan helpen.