Marlies Dekkers, de ontwerpster van
luxueuze lingerie, komt naar Maasmechelen Village. Haar extravagante en
vaak pikante lingerie is er vanaf april te vinden zijn aan
superinteressante outletprijzen.
Pikante details Marlies
Dekkers is al meer dan vijftien jaar een gevestigde waarde binnen de
lingeriewereld. Haar originele ontwerpen met speelse en vaak pikante
details, maken haar internationaal bekend. De voorbije jaren werden al
winkels geopend in New York, Parijs, Berlijn en Bangkok. Begin dit jaar
ontving ze de Lef Award als 'ondernemer met het meeste lef'. (br.hln)
Sexy fotoshoot Halle Berry om haar parfum te promoten
Deze week lanceert
actrice Halle Berry eindelijk haar langverwachte eigen parfum. De sexy
foto's van de promotiecampagne beloven alvast veel goeds. De knappe
Oscarwinnares trok naar het strand voor een fraaie fotoshoot en het
resultaat mag er wezen. Wedden dat haar parfum zal verkopen als zoete
broodjes ondanks de crisis?
Coty Halle
Berry is twee jaar bezig geweest met het ontwikkelen van de geur. Ze
ging in zee met het Franse bedrijf Coty, opgericht in het begin van de
vorige eeuw door François Coty en een begrip in de sector. Het parfum
moet aan het strand doen denken en het beeld van een vrouw oproepen die
natuurlijk sexy, stijlrijk en elegant is. Halle Berry voldoet
probleemloos aan die drie criteria.
Afrikaanse toets "Ik
wilde al zo lang mijn eigen parfum", vertelt de actrice over haar
parfum 'Halle'. "Voor mijn eigen 'geur' koos ik voor een mix van vijg
en mimosa. Daarnaast gaf ik het een Afrikaanse toets mee door er
olibanum (de welriekende hars van een wierookboom) aan toe te voegen om
het wat te kruiden. Tot slot moet het sandelhout het geheel wat
verzachten. Het is een heel sensueel en natuurlijk parfum, dat het
buitenleven moet weerspiegelen." (br.hln)
De Italiaanse
designers Dolce & Gabbana weten wel hoe ze de aandacht naar zich
toe moeten trekken. Nodig een boel celebs uit, leg een rode loper,
waarschuw de pers én laat voorgenoemde celebs een voorsmaakje van je
collectie tonen.
Het
resultaat was er: massale persbelangstelling én een boel belangrijke
bekende mensen, zoals actrices Scarlett Johansson en Eva Mendes,
modellen Claudia Schiffer en Eva Herzigova en zelfs
collega-modeontwerper Karl Lagerfeld.
Cosmetica Dolce
& Gabbana lieten ook hun nieuwe make up-collectie (toepasselijk
'The make up' gedoopt) op de wereld los. "We moesten kunnen dromen,
verder gaan dan we tot nu toe geweest waren. Net als een vrouw in
crisis, betekent dat méér make-up", aldus Stefano Gabbana aan Bang.
Framboos Maar
het meest opvallend was de wintercollectie, die uit drie kleuren
bestond: wit, zwart en framboosroze. De gigantische pofmouwen en bonten
schouderbedekkers waren de twee meest in het oog springende details,
samen met de print van het gezicht van Marilyn Monroe. De twee
designers maakten een opvallende keuze voor luxestoffen zoals
vossenbont, geitenhaar en nerts.
Ook de schoenen waren
bijzonder. Zonder uitzondering droegen de modellen hoge (dikke) hakken,
die vaak overgingen in sleehakken. Soms was de schoen zo gevormd dat
het de voet bol maakte. Betekent dit een nieuwe weg in de schoenenmode?
(br.hln)
Deze lente is
jeans onmisbaar in je garderobe. Gelukkig kan je denim op talloze
verschillende manieren dragen, zodat hij bij elke soort vrouw past. We
je enkele zodat je trendy met jeans bent.
Details Deze
lente zal jeans niet weg te denken zijn. Je kan het heel chique dragen
of je look net heel vrouwelijk maken met vrolijke jurkjes of een
zwierig rokje. Maar je kan je outfit er ook wat stoerder maken door
voor rock te gaan. Het zit hem deze lente vooral ook in de details: een
armband van denim of sleehakken uit jeansstof. Laat je creativieit de
vrije loop.
Broeken Voor je broeken maakt
het model niet uit, de kleur is des te belangrijker. Deze lente moet je
voor een gebleekte jeans gaan, in je broek mogen wat scheuren en gaten
zitten, zoals we op de catwalk zagen bij Balmain. Dat maakt het geheel
net iets stoerder. Je kan een dure broek in de winkel kopen, maar
waarom ga je niet zelf aan de slag met een vintage exemplaar dat je
zelf aanpast? Wil je er echt helemaal voor gaan, maar dit is wel voor
durvers, dan ga je voor de jumpsuit van jeans.
Jasje Als
je slechts voor één denim item wil gaan, kies dan het jeansjasje. Het
maakt je fleurige zomerjurkje een tikkeltje stoerder en het combineert
geweldig met een classy broek. Kies voor een kort, vintage exemplaar
dat zo uit de eighties of nineties lijkt te komen. (br.nina)
Ben je een grote fan van de burleske danseres Dita von Teese of heb je net een extreme afkeer van de ex van Marilyn Manson? Beide groepen kunnen nu hun hart ophalen met de 'Dita von Teese'schoenen.
De schoenen, ontworpen door Cesare Paciotti, passen perfect in de nieuwste zomertrend. E plateauschoen met een kleine hak en prachtige zwarte pailletten weerspiegelt perfect de stijl van de danseres.
Glamour, in combinatie met een gothic-touch, vrouwelijk en toch bijzonder mysterieus: dat zijn de opvallendste trefwoorden voor de 'von Teese-schoen'. Fashionista's die een grondige hekel hebben aan de opvallende von Teese kunnen nog steeds hun hart ophalen bij het feit dat ze de danseres keer op keer 'vertrappelen'. (br.she)
Prada, het toonaangevende merk wat schoenen betreft, introduceerde op de Fashion Week van Milaan een nieuwe trend: de visserslaars.
Laarzen De modellen van Prada combineerde hoge lederen laarzen opgehouden door bretellen met korte shortjes uit tweed en rode gebreide truien. De ontwerpster gaf de visser een complete nieuwe, vrouwelijke look, bedoeld voor sterke vrouwen.
Tweed Verder zagen we ensembles uit tweed, ingesnoerde tailles met riempjes, lange mantels waaronder niets gedragen werd en accessoires die vaak aan het plattelandsleven deden denken.
Gladiatoren Ook de jurken vielen op in de collectie van Prada. De modellen leken net vrouwelijke gladiatoren met korte, sexy lederen jurkjes met franjes, deze waren bezet met kristallen en hadden opvallende mouwen die leken op de versieringen van Trojaanse helmen.(br.nina)
Marc Jacobs' (°1960, New York) vader sterft als Marc zeven is. Hij trekt in bij zijn oma die hem leert breien. Hij naar de Parsons School of Design, studeert af in 1984 met een collectie handgebreide sweaters (door zijn grootmoeder uitgevoerd) en wint er zelfs de Perry Ellis Gouden Vingerhoed Award mee.
Hij ontwerpt twee jaar voor zijn eigen label en in 1984 is hij de jongste designer ooit die de prijs voor nieuw talent krijgt van de Council of Fashion Designers of America. In 1988 werkt hij voor Perry Ellis waar hij opvalt door zijn jonge, grappige stijl. In 1993 werkt hij opnieuw voor eigen rekening, waarbij hij zijn liefde voor sensuele stoffen als angora, kasjmier en mohair kan uitleven. In 1997 wordt hij uitgeroepen tot Ontwerper van Vrouwenkleding van het Jaar door de CFDA.
In 1997 haalt handtassen- en koffermaker Louis Vuitton hem binnen. Jacobs knalt met zijn moderne pop en kitsch tegen het ingetogen imago en spreekt hiermee vooral de rijke upper class dertigers aan. Algauw krijgt Marc Jacobs ook de opdracht een prêt-à-portercollectie voor dames uit te werken. Marc Jacobs verhuist naar Parijs, waar hij werkt op een boogscheut van het Louvre. Begin 2002 krijgt hij in New York ook een bronzen plakkaat op de Fashion Walk of Fame.
In mei 2004 sluit Marc Jacobs een nieuw Vuittoncontract voor tien jaar af met Bernard Arnault, de 'big boss' van LVHM. Datzelfde jaar opent hij boetieks in Boston, Los Angeles, Shanghai en Chicago. In september 2005 stelt hij in New York ook zijn MARC-collectie voor, die zich eerder tot jonge meisjes richt. Sinds 2001 zijn er ook diverse Marc Jacobsparfums uitgebracht.
Voor ware fashionista's ontwierp cosmeticahuis Dior 'Lady Dior',
een miniatuur van de iconische couturetas. Het kleinood is gevuld met
een tint voor je lippen en wangen, en een highlighter waarmee je je
wangen, wenkbrauwboog, neusrug en het midden van je lippen een subtiele
gloed geeft. Een luxueuze must-have, uitgegeven in een beperkte editie,
dus snel zijn is de boodschap als je je handtascollectie wil uitbreiden met dit juweeltje.
Modeontwerper Tommy Hilfiger ontwerpt voor de derde keer een exclusieve handtas voor het centrum ter preventie van borstkanker 'Breast Health International (BHI). Dit jaar wordt het Deense topmodel Helena Christensen ingeschakeld als ambassadrice van de 'limited edition'handtas.
De gele handtas draagt een prijskaartje van 349, waarvan de helft naar het BHI gaat. Volgens Hilfiger staat de tas symbool voor zijn mateloze inzet en toewijding voor BHI. De tas zal vanaf maart verkrijgbaar zijn in verschillende Flagship sotres van Tommy Hilfiger. (br.she)
De collectie bestaat uit prachtige kleuren en is volledig geïnspireerd door bloemen. Zowel qua kleur als print zie je steeds de bloemen in de collectie terugkomen: van rozen, narcissen tot orchideeën. Lichte pastelkleuren voeren de hoofdtoon, qua stoffen werd voornamelijk met satijn en kant gewerkt. Leuke accenten als satijnen plooitjes geven een moderne toets.
Dit seizoen vind je ook een bruidscollectie bij Hunkemöller: Valerie Margriet is een prachtig setje van kant met bloemenprint. (br.hln)
Franse designer gebruikt ratten en muizen als fashion-item
De London Fashion
Week gaat niet onopgemerkt voorbij. Nadat eerder al een model naakt
over de catwalk liep, heeft het model op de foto een bijzonder
hoofddeksel. Haar kap is namelijk gemaakt van de karkassen van ratten
en muizen.
Het
bizarre hoofddeksel bedekt bijna het hele gezicht, alleen de ogen
werden vrijgelaten. Onder de kin van het model bungelen zelfs nog de
rattenstaarten.
De Franse designer Charlie Le Mindu is trots op
zijn creatie. "Ik weet dat niet iedereen van ratten en muizen houdt,
maar het kunnen echt prachtige beestjes zijn", aldus de 22-jarige Le
Mindu, "Ik vind deze creatie echt schattig. Bovendien kunnen we die
beestjes beter gebruiken voor mooie dingen dan ze aan slangen te
voeren." (br.hln)
Het modemerk House of Blue Eyes maakte zijn debuut op de Fashion Week in Londen. De ontwerper Johnny Blue Eyes ging voor een wel heel bizarre mix van goth, vampieren en SM.
Bebloede, halfnaakte en kruipende modellen met halsband sierden de catwalk van House of Blue Eyes. De ontwerper Johnny Blue Eyes maakte zijn debuut als ontwerper op de Fashion Week in Londen. Toch moet hij niet onderdoen voor de grote namen. Hij stylede vroeger celebs in Groot-Brittannië en Kate Moss poseerde voor de lancering van het merk afgelopen september.
Of zijn collectie zal aanslaan en we nu binnenkort allemaal een hondenhalsband zullen dragen, blijft twijfelachtig. De ontwerper Johnny krijgt wel punten voor originaliteit. Hij ziet zijn collectie niet als mode, maar als een beweging die past bij de stijl van Vivienne Westwood en punk uit de jaren '80. We denken dat Marilyn Manson alvast fan is van de ontwerpen.
Johnny Blue Eyes geeft voor deze lente alvast een modetip: koop een grote onderbroek en draag hem over een paar dikke, kleurrijke panty's. (br.nina)
Dirk Bikkembergs zal donderdag in Milaan zijn allereerste winkel openen. Bikkembergs draait al ruim 25 jaar mee in de modewereld en heeft meer dan 50 collecties op zijn naam staan.
De allereerste Bikkembergswinkel zal gelegen zijn aan de Via Manzoni In Milaan, waar onder andere ook de Armani Megastore gelegen is. De winkel zelf zal zo'n 1300 vierkante meter groot zijn, en drie verdiepingen tellen waarin alle collecties van Bikkembergs verkocht zullen worden. (br.she)
Ze heeft haar catwalkdebuut nog maar net achter de rug, of Louise Maselis mag zich weeral opmaken voor een nieuw avontuur. Het 15-jarige meisje vertrekt vandaag naar Milaan om er voor het gerenommeerde modehuis Jil Sandes op de catwalk te lopen. Het is de tweede topopdracht in nauwelijks enkele dagen tijd voor de tiener uit Winksele. Vorige week was Louise nog in New York waar ze de nieuwe herfst- en wintercollectie van Calvin Klein showde. Het sprookje duurt dus voort voor de scholiere die vorig jaar in China de prestigieuze Elite Look-modellenwedstrijd won.
Louise keert dit weekend terug uit Milaan, net op tijd om maandag weer naar school te gaan. (br.Het Nieuwsblad)
Versace hangt goedkopere lijn Versus terug in winkels
Versace hangt goedkopere lijn Versus terug in winkels
Modehuis Versace heeft beslist haar
goedkopere collectie Versus terug te lanceren. De lijn bestaat sinds
1989 maar de productie werd 4 jaar geleden stopgezet. Het merk ziet het
meteen groots: de komende twee jaar zullen er 20 winkels van Versus
openen en er staat een défilé op de planning.
Stijlvolle, sensuele vrouwen Het
is nog wel even wachten op de budgetvriendelijke lijn van Versace,
meldt weekend.be. Pas tegen de lente van 2010 zal de vrouwencollectie
van Versus, waarschijnlijk getekend door Donatella Versace, in de
winkels liggen. Versus is budgetvriendelijker dan het hoofdmerk, de
lijn is bedoed voor jonge, stijlvolle, sensuele en futuristische
vrouwen die op luxe gesteld zijn. Maar je zal wel al eerder kunnen
genieten van accessoires, brillen en parfums van Versus.
Schuldenberg Versace
besloot vier jaar geleden Versus stop te zetten, zodat het modehuis
zich beter op het hoofdmerk kon concentreren. Zo hoopte het merk zijn
schuldenberg te kunnen verkleinen. Nu kreeg Versace volgens de directie
genoeg aandacht en wil het modehuis terug energie in Versus stoppen.
(br.nina)
De winterjas is
een deel van de garderobe dat niet jaarlijks wordt gekocht. Het
merendeel van de dames draagt zijn wintervest gemiddeld twee jaar. Dat
blijkt uit een Nederlands panelonderzoek van Textilia. Wat de
onderkleding betreft, zou slechts 9 % van de ondervraagden dagelijks
een schone beha aantrekken.
Winterjas Van
de meer dan 2.000 ondervraagden draagt 28% hun jas zelfs langer dan
drie jaar. Dit zijn vooral de wat oudere vrouwen. Dames met een kleine
portemonnee zijn het zuinigst met hun jas (34%). Slechts 5% van de
ondervraagden schaft ieder jaar een nieuw exemplaar aan.
72%
doet korter dan drie jaar met een winterjas. Anders is het met vooral
jongeren uit de grote steden. Zij volgen eerder de mode en vervangen
hun jas sneller.
Dagelijkse beha Beha's
worden dan wel vaker gekocht, ze worden niet dagelijks vervangen. 59 %
van de ondervraagden draagt dezelfde onderkleding twee tot drie dagen.
18% van de vrouwen werpt diezelfde beha pas na vier tot vijf dagen in
de wasmand, 4 % draagt deze langer dan een week. Vooral tieners doen
het langer met dezelfde lingerie. In tegenstelling tot vijftigers, die
het vaakst elke dag een schone beha aantrekken.
Opleiding Ook
hoogopgeleiden zouden minder snel een andere beha uit de kast halen.
Van de hoger opgeleiden doet 40 procent vier dagen of langer met hun
beha, tegenover 23 procent van de lager opgeleiden. (br.hln)
Heb je nog een
oude collier van je grootmoeder liggen of een zilveren ring van je
moeder? Draag ze. Volgens Britse modekenners maak je pas een statement
als je de oude juwelen opnieuw aandurft. In tijden van crisis mag er
wat blingbling gedragen worden.
Eigen stijl Ontwerpers
als Lanvin, Gucci, Louis Vuitton en Chanel brengen jaarlijks prachtige
sieraden, alleen lijken deze juweeltjes aan populariteit in te boeten.
Niet alleen zijn ze uiterst herkenbaar, maar verschijnen ze massaal in
reclamecampagnes. Bovendien dien je er astronomische bedragen voor neer
te tellen. Echte fashionista's gaan voor die look, maar gebruiken hun
eigen stijl. Geen betere manier om dat te doen dan met een vintage
juweel.
Subtieler "Steeds meer dames
willen een uniek, persoonlijk stuk", vertelt Mc Kee,
fashionverantwoordelijke bij Harrods. "Meer nog, de dure juwelen van
ontwerpers blijven vaker liggen, iedereen weet dat ze veel geld kosten
en net dat aspect getuigt bij sommigen van weinig smaak. Vintage
juwelen ogen subtieler en je zal zelden iemand anders met hetzelfde
stuk zien flaneren".
Nieuwe vintage Wil je
toch meer een hedendaagse look, zijn er een heleboel ontwerpers die aan
een oud stuk een moderne twist weten te geven. De Amerikaanse Tom Binns
bijvoorbeeld, uiterst populair bij celebs, was pionier in de 'nouveau
vintage-look'. Hij gebruikt oude diamanten en maakt er letterlijk
nieuwe juweeltjes van. Zijn stukken blijken elk seizoen uiterst
populair bij Harrods. Even gegeerd is het juwelenmerk 'House of
Lavande's' dat oud en nieuw perfect weet samen te smelten. (br.hln)
Vierde dag Londense modeweek brengt ode aan het leger
Vierde dag Londense modeweek brengt ode aan het leger
Luella
Tijdens de vierde dag van de Londense fashion week maakten Paul Smith, Julien Macdonald en Luella hun opwachting. Erg verschillende designers met een bijna gelijke visie op de modewereld zo bleek. Alle drie brachten ze op de een of andere wijze een ode aan het leger, en zijn tot de verbeelding sprekende uniformen.
Paul Smith
Paul Smith hield bijna krampachtig vast aan zijn legerthema en kwam op de proppen met talloze beige en kakikleurige items, opgesierd met gouden en zilveren legerkettingen. Om de boel toch wat op te fleuren koos de topdesigner voor leuke felroze accenten in de schoenen. Smith zijn kenmerkende streepjespatroon kwam enkel terug in de versiering op de catwalk en zijn sjaals en handschoenen. (br.she)
Actrice Sienna Miller is het nieuwe uithangbord van Hugo boss' allernieuwste parfum: Boss Orange. Miller maakte enkele dagen geleden al haar eerste stapjes in de modewereld bij de voorstelling van haar eigen kledinglijn Twenty8Twelve.
Miller is het nieuwe gezicht van Boss Orange, het nieuwe parfum van Hugo Boss. Het parfum zal midden april 2009 gelanceerd worden. Miller zou gekozen zijn omwille van haar geweldige aura, vrije geest en authentieke persoonlijke stijl.
Volgens Miller is het nieuwe parfum een prachtig parfum met een noot van musk, dat zorgt voor een zoete en erg sexy combinatie. (br.She)
Vivienne Westwood tijdens de Londense fashion Week
Vivienne Westwood tijdens de Londense fashion Week
De Londense Fashion Week is nog maar net op gang getrokken, maar heeft al heel wat celebrities en topontwerpers mogen verwelkomen. Vivienne Westwood bracht er naar oude gewoonte een memorabele punkerige collectie .