Michelle Obama lijkt wel weggelopen uit de nieuwste Sex and the City
film met haar flitsende jurk en hip kapsel. De First Lady oogstte heel
wat bijval op het laatste staatsdiner in het Witte Huis. Tal van celebs
werden uitgenodigd om de president van Mexico te verwelkomen.
Om
de Mexicaanse president Felipe Calderón en zijn vrouw Margarita Zavala
te eren, passeerden heel wat beroemde celebs als actrice Eva Longoria de
revue. Ook haar glamoureuze outfit mocht er wezen. Gekleed in een
fleurige, oranjekleurige jurk, stal Longoria ongetwijfeld de show tot
Mrs Obama arriveerde.
De First lady
koos voor een azuurblauwe zijden jurk, ontworpen door Peter Soronen.
Modekenners reageren enthousiast over Michelle's keuze. Vooral met haar
opgestoken kapsel met krullen oogt ze nog jonger dan voorheen. Barack
mag er trots op wezen.
Modellen steeds vaker dikker gemaakt met photoshop
Modellen steeds vaker dikker gemaakt met photoshop
Het magazine Healthy kreeg vorige week kritiek nadat bekend raakte dat
een graatmager covermodel ronder en gezonder werd gemaakt met behulp van
photoshop. Verschillende redacteurs van andere bladen zeggen nu dat dit
echter steeds vaker nodig is.
Photoshop
was lang het redmiddel van hoofdredacteurs om covermodellen en celebs
slanker te maken en imperfecties weg te werken, dat meldt nu.nl. Nu
wordt het echter steeds vaker gebruikt om de modellen wat gezonder
(lees: dikker) te laten lijken, dat beweert althans Alexandra Shulman,
de hoofdredactrice van de Britse Vogue. "Onlangs nog vroeg ik aan een
fotograaf het niet te hard te laten opvallen dat het model zo dun was."
Ook de creatief directeur van de Britse Vogue zegt dat hij de laatste
tien jaar steeds vaker de meisjes wat dikker moet maken in plaats van
slanker.
Johnnie Boden, eigenaar
van een Britse kledingmerk, vindt geen modellen meer waar huidige
moeders van dertig zich aan kunnen weerspiegelen. "We selecteren meisjes
met een gezond gewicht, maar eens ze op de shoot aankomen, blijken ze
in het echt veel slanker te zijn."
Ook
redactrice Leah Hardy van de Britse Cosmopolitan: "Omdat iedereen al
betaald is voor de shoot, kunnen we de uitgemergelde meisjes moeilijk
terug naar huis sturen, daarom maken we ze achteraf dikker door middel
van Photoshop." Hardy legt de schuld van het grote aantal modellen met
anorexia bij de bureaus, zij zouden meisjes met een gezonder gewicht
moeten aannemen. "Het spijtig is dat onze lezeressen door photoshop
nooit het effect zien van te slank te zijn, ze zien de modellen nooit
zoals ze echt zijn. Hun vale teint, donkere kringen rond de ogen en
flets haar worden weggewerkt."
Is dit de mooiste jurk van de laatste vijftig jaar?
Is dit de mooiste jurk van de laatste vijftig jaar?
De minijurk van Geri Halliwell met de vlag van het Verenigd Koninkrijk
op werd tot meest iconische jurk van de laatste vijftig jaar verkozen.
Op de tweede plaats kwam de Versacejurk met veiligheidsspelden die Liz
Hurley ooit droeg.
Geri of Ginger Spice droeg deze minijurk,
die door 82 procent van de ondervraagden tot de meest iconische werd
verkozen, in 1997 toen de Spice Girls optraden op de Brit Awards.
Top
10 van de meest iconische jurken van de afgelopen 50 jaar: 1.
Geri Halliwell - Jurk met vlag van Verenigd Koninkrijk 2. Liz
Hurley - Jurk van Versace met veiligheidsspelden 3. Marilyn Monroe -
Witte jurk die 'per ongeluk' opwaaide 4. Audrey Hepburn - Zwarte
jurk en parels in de film Breakfast at Tiffany's 5. Lady Gaga -
Witte, pofferige jurk en pruik die ze droeg op de Brit Awards 6.
Prinses Diana - Trouwjurk 7. Kylie Minogue - Gouden hotpants 8.
Jennifer Lopez - Transparante groene jurk van Versace die ze droeg op de
Grammy's 9. Björk - Zwanenjurk die ze op de Oscars droeg 10.
Cindy Crawford - Rode jurk van Versace die ze droeg op de Oscars
Kate Moss is met de zomercollectie van 2010 al aan haar twaalfde lijn
voor modeketen Topshop toe, deze ligt vanaf 20 mei in de winkels. Ze
showt de creaties zelf in een wel erg sexy filmpje.
In
haar eerste filmpje voor haar eigen collectie laat Kate Moss zich al
dansend van haar meest sexy kant zien. Haar goede vriend Nick Knight
regisseerde het, hij is verantwoordelijk door de dromerige sfeer, ideaal
om de zweverige boholook van de collectie te illustreren. De lijn is
net als de vorige ontwerpen een weerspiegeling van de persoonlijke stijl
van het model, romantisch maar classy. Denk aan losse maxijurken,
retrojurken met jaren '30 look en een cape met veren. (br.hln)
De toonaangevende designer Alber Elbaz bij modemerk Lanvin zegt dat niet
de modewereld de schuldige is van het stijgend aantal patiënten met
eetstoornissen, maar vrouwen zelf.
Ontwerper
Alber Elbaz: "Eetstoornissen worden niet gestimuleerd door graatmagere
modellen, het zijn gewoon de vrouwen zelf die slank willen zijn.
Mode-ontwerpers krijgen vaak te horen dat zij de reden zijn waarom
zoveel modellen anorexia hebben. Maar als ik met vrouwen van over de
hele wereld praat, rijk of arm, jong of oud, slim of dom, ze willen
allemaal hetzelfde: slank zijn. "
Hoewel
de meeste vrouwen het perfecte figuur proberen na te streven, zegt
Alber dat hij net van imperfecties houdt. "Ik wil dat mijn creaties
comfortabel zijn en ik ben verzot op schoonheid. Ik hou van grijs haar
en rimpels, niet van graatmagere vrouwen. "
Vrouwen die hun haar kleuren lopen 37 procent meer risico op een
leverziekte dan dames met een natuurlijke haarkleur. Dat blijkt uit een
recente Engelse studie.
Uit Engels
onderzoek bij 5.000 mensen blijkt dat dames met gekleurd haar 37 procent
meer kans lopen op een gevorderde leverziekte, namelijk primaire
biliaire cirrose (PBC). Dit is een vroege vorm van levercirrose en een
chronische auto-immuunziekte. De onderzoekers keken wel niet naar hoe
vaak de dames hun haar kleurden. De verantwoordelijke chemische stof zit
ook in nagellak. Andere oorzaken van deze ziekte zijn een genetische
aanleg, rookverslaving en bepaalde huidaandoeningen.
Dit is niet het eerste onderzoek dat
schoonheidsproducten in verband brengt met schadelijke effecten voor de
gezondheid. Vrouwen gebruiken dagelijks tot 20 verschillende cosmetica
en ze slikt zelfs meer dan drie kilo lipstick in tijdens haar leven.
Iemand die dagelijks make-up gebruikt absorbeert elk jaar 2,2 kilo
chemicaliën in haar lichaam. Veel van de ingrediënten in cosmetica
werden nog niet grondig getest, er is weinig geweten over de
gezondheidsrisico's, sommige stoffen werden al wel gelinkt aan
huidirritatie tot kanker.
Wie graag enkele modieuze items in zijn verzameling heeft zonder er een fortuin aan te betalen is binnenkort bij La Redoute aan het juiste adres. Het postorderbedrijf heeft namelijk niemand minder dan Vanessa Seward, artistiek directrice bij Azzaro, gestrikt voor een nieuwe collectie.
Wie La Redoute zegt, denkt niet meteen aan grote modemerken. Toch probeert de keten zich de laatste jaren net daarin te onderscheiden. Zo tekenden eerder Sonia Rykiel, Paula K en Yves Saint Laurent reeds een minicollectie voor het merk. In de collectie van Azzaro zullen onder andere geborduurde juwelen, avondjurken, driedelige kostuums, tunieken uit zijde, pulls en schoenen te vinden zijn. De collectie is verkrijgbaar vanaf juli 2010. (br.she)
Vochtinbrengende crèmes worden alsmaar populairder. Volgens onderzoekers zou dat voornamelijk het gevolg zijn van de economische crisis.
Dure gezichtsbehandelingen worden alsmaar onpopulairder. Vooral de hoge behandelingsprijs is voor velen een doorn in het oog. Steeds meer vrouwen zoeken hun toevlucht dan ook tot vochtinbrengende crèmes. Deze kosten een pak minder en beloven hetzelfde resultaat. Volgens Britse cijfers zou de verkoop van de crèmes zelfs de grootste stijging hebben gekend vorig jaar. (br.she)
Slecht aangebrachte make-up doet je geen goed. Het kan je jaren ouder
doen lijken. Deze schoonheidsfoutjes zijn absoluut te mijden.
1. Teveel glans Wees
voorzichtig met glanzende oogschaduw als de huid van je oogleden wat
dunner wordt. Door een glimmende oogschaduw lijken die nog dunner en
verschijnen er meer rimpels dan er werkelijk zijn. Ook lijntjes en
ongerechtigheden vallen meer op. Kies daarom liever voor subtiele matte
tinten.
2. Onjuiste kleuren Met de foute
tinten kan je er zeer vermoeid uitzien. Vooral grijstinten hebben die
slechte eigenschap. Ook donkerblauwe ondertonen zijn minder geschikt.
3. Foundation met lijntjes Na
het aanbrengen van een hydraterende en vochtregulerende dagcrème, doe
je een goede primer op. Die verzacht de huid, zodat foundation niet zo
diep in de rimpeltjes of poriën kan zitten. Het maakt de huid een stuk
egaler en camoufleert vlekjes en roodheden. Tracht eens een mineraal
poeder te gebruiken. Een dergelijk poeder maakt zowel primer als
foundation overbodig.
4. Te veel mascara Wees hier heel zuinig mee, het maakt je niet alleen snel ouder dan je bent, maar het ziet er ook nog eens onnatuurlijk uit.
5. Te veel poeder Als
je na het opbrengen van een vloeibare foundation te veel poeder op je
huid doet, lijkt dat geen zicht. Ga voorzichtig te werk, sla het teveel
aan poeder van de kwast af en ga er luchtig mee over je gezicht.
Gebruik ook liefst een grote kwast. (br.hln)
Een
decolleté kan je outfit de nodige elegantie en sexyheid geven, maar het
kan je hele look ook kraken. Een goede dagelijkse verzorging en de
nodige oefeningen kunnen je borsten extra verstevigen, en ze die
prachtige, noodzakelijke glans en strakheid geven. Wij zetten enkele
handige tips op een rijtje voor het perfecte decolleté.
De huid
rondom je decolleté is erg gevoelig. Ze is niet alleen dunner van
nature, ze bevat ook minder talgklieren waardoor ze sneller uitdroogt.
Bovendien behandelen we deze zone onbewust erg onvoorzichtig. Zo
sluiten we ze af tijdens de winter, waardoor ze maar moeilijk kan
ademen en stellen we ze bloot aan de blakende zon in de zomer. Gezichtscrème
Om
de huid rondom je decolleté dagelijks te verzorgen kan je best je
gezichtscrème gebruiken. Vergeet bodylotion, die maakt je huid enkel
meer gevoelig voor allergieën, en andere bijtende verzorgingsmiddelen.
Reageert je huid nog erg sterk op de koude dagcrème? Verwarm hem dan
even tussen je vingers, en druk met je vlakke hand zachtjes op je
decolleté. Wrijven kan de irritatie namelijk doen toenemen.
Af
en toe een lichte scrub doet de huid heropleven, heb je nog meer tijd:
kies dan voor een masker. Afhankelijk van je huidtype kan je gaan voor
een diepreinigend kleimasker of een verzachtend honingmasker. Verstevigende
beha
Ben
je een dagje ouder aan het worden, en verspreiden de rimpeltjes zich
over je decolleté? Kies dan voor een stevige liftende crème, zowel
verkrijgbaar in dagcrèmes als zalfjes speciaal voor de borsten. Ook 's
nachts kan je je borsten verstevigen dankzij allerlei nachtcrèmes. Wil
je een efficiëntere oplossing, probeer de antirimpel-beha (39,95) dan
eens uit. De beha houdt je borsten 's nachts netjes op hun plaats,
terwijl de speciale pasvorm rimpelvorming voorkomt.
Eenmaal je
huid rondom je decolleté terug op en top gezond is, kan je ze extra in
de verf zetten. Een push-up beha, diepe halsuitsnijding en wat
glanspoeder doen hierbij wonderen, maar ook je houding is van
levensbelang. Recht steeds je rug, druk je schouders omlaag, en trek je
schouderbladen vanachter samen. Deze oefening doet wonderen voor je
decolleté.
Botox kent een nieuwe concurrent: de behandeling 'Thermage' strijkt
als het ware de rimpels glad. Radiologische golven pakken het collageen
in de dieperliggende lagen aan, zodat de bovenste huidlagen meer
opgevuld en gladgestreken lijken.
Heel wat celebs, waaronder Linda Evangelista, zweren bij de
microgolfbehandeling tegen rimpels. Collageen houdt de structuur van de
huid gezond, maar mettertijd vermindert de productie van collagenen.
Dermatologen
richten zich al lange tijd op lasers en instrumenten als de Dermaroller
met pijnlijke naalden, om de productie op gang te houden. In
tegenstelling tot de huidige behandelingen, richt Thermage zich meer op
de dieperste huidlagen. Daarvoor gebruikt het radiogolven, die op
dezelfde manier als een microgolfoven. De golven warmen ook eerst het
midden op voordat de oppervlakte heet wordt.
Britse dermatologen zweren bij de behandeling,
die sinds kort een update kreeg en minder pijnlijk zou aanvoelen.
Daardoor kunnen ook andere delen van het lichaam als buik en billen
gladgestreken worden. 1 behandeling volstaat, al wordt aangeraden om nog
een extra behandeling te ondergaan. Na zes maanden zijn de beste
resultaten merkbaar omdat de collageenproductie dan echt op gang schiet.
Toch zijn er ook nadelen aan
verbonden. Zo zou het een pijnlijke en vooral dure onderneming zijn. Ook
zijn er gevallen bekend waarbij de huid verbrandde of er lelijke bulten
in het gezicht verschenen. Sinds kort werd de technologie echter
bijgeschaafd waardoor deze ongemakken verleden tijd moeten zijn. Nu nog
het prijskaartje van meer dan 4.000 euro per behandeling aanpakken....
71 procent van de Britten vindt de voeten van Victoria de lelijkste.
Daarnaast blijkt uit een enquête dat meer dan de helft van de mannen
afknapt op harige vrouwentenen.
Victoria
Beckham mag dan wel perfect lijken met haar onberispelijke outfits en
haar gelukkige gezinnetje, ze heeft toch één minpuntje. Posh werd
namelijk verkozen tot celeb met de lelijkste voeten. 67 procent van de
ondervraagde Britten meent dat Posh dringend onder het mes moet om de
knobbel aan haar grote teen aan te pakken. Hoewel haar voetproblemen
ontstonden door voorliefde van Victoria voor stiletto's voelt 81 procent
van de vrouwen zich sexyer met hoge hakken. De helft van hen geeft toe
al een slecht zittend paar schoenen te hebben gekocht.
De helft van de Britte is niet tevreden met zijn
voeten, 79 procent wil niet dat een celeb hen daar aanraakt. Als het dan
toch moet, dan hebben mannen het liefst dat Cheryl Cole dat doet, bij
vrouwen mag George Clooney een voetmassage geven.
Verder blijkt uit de enquête dat zowel mannen als
vrouwen lelijke voeten een afknapper vinden. 52 procent van de mannen
vindt harige tenen erg onaantrekkelijk, terwijl vrouwen gruwelen van
beschimmelde voeten. Een derde van hen zegt liever te verhongeren dan
een nieuw paar schoenen in de winkel te moeten laten staan, dit in
vergelijking met 12 procent van de mannen. 7 procent van de dames is zo
dol op haar schoenen dat ze deze zelfs al in bed droeg. Mannen houden
hier ook van, 13 procent van hen geeft toe het opwindend te vinden
wanneer zijn partner hoge hakken draagt in de slaapkamer.
Belgische Filles a papa treedt trendregels met de voeten
Belgische Filles a papa treedt trendregels met de voeten
België staat bekend omwille van zijn vooruitstrevende, nieuwe ontwerpers. Grote namen als Walter Van Beirendonck, Christophe Coppens, Bruno Pieters, Martin Margiela en Dirk Bikkembergs verworven reeds internationale faam. Nu lijkt de weg vrijgemaakt voor het Luikse ontwerpersduo Filles a papa.
Het Belgische modemerk Filles a papa werd in 2008 uit de grond gestampt door de twee Luikse zussen Sarah en Carol. Het was voor hen evident dat ze in de modewereld zouden belanden omdat hun moeder naar eigen zeggen een fashion victim was. Sarah verdiepte zich verder in ontwerpen aan de Franse modeschool ESMOD terwijl Carol in Brussel afstudeerde als grafisch ontwerpster.
Na hun studies vertrokken ze samen voor een jaar naar New York. We hadden nood aan een vrije en open omgeving om inspiratie op te doen. In de Big Apple hebben we onze eerste ideeën op papier gezet. Eenmaal terug in België zijn we die verder beginnen uitwerken, vertelt Carol. Die Amerikaanse invloeden weerspiegelen zich duidelijk in hun collecties. De sportieve accenten zijn een overblijfsel van L.A. en het hoge glamourgehalte van hun kledij komt recht uit Las Vegas.
Hun opvallende ontwerpen zijn een mix van verschillende stijlen. Contrasten zijn ontzettend belangrijk in hun werk. Snit, kleur en verschillende materialen worden op gewaagde wijze gecombineerd. We maken kledij die we zelf zouden dragen, maar onze ontwerpen zijn vooral een onderdeel van een bepaalde levensstijl. We willen een nonchalante en uitdagende look lanceren, legt Sarah uit. De excentrieke aanpak hebben Carol en Sarah naar eigen zeggen te danken aan hun Luikse roots. In de Waalse stad hoef je je niet aan voorgeschreven moderegeltjes te houden. Het is de bedoeling dat onze kledij gedragen wordt met andere stukken. Je kunt gemakkelijk een outfit creëren met een exclusief stuk van Filles a papa en enkele basics, verduidelijkt Carol.
Met het label Filles a papa willen de jonge vrouwen voet aan wal zetten in de grote modesteden en landen zoals Japan, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten zonder hun exclusiviteit te verliezen. We willen niet mainstream worden. Het is pure passie die ons iedere keer opnieuw drijft om een collectie te creëren die opvalt en vernieuwend is. Een label opstarten loopt niet altijd van een leien dakje, maar we moeten optimistisch blijven denken en er volledig voor gaan. We hebben als zussen het voordeel dat we onze emoties heel gemakkelijk kunnen uiten omdat we elkaar zo goed kennen, voegt Carol nog toe.
De Luikse modeontwerpsters zouden graag een outfit voor de befaamde zangeres Lady Gaga creëren. Haar opvallende stijl past helemaal bij onze collecties Misschien kunnen wij de volgende Belgische ontwerpsters zijn waarvan ze kleding draagt, vertelt Sarah. (br.she)
'Vollere' modellen werden aangekondigd als de trend van 2010 op de
catwalks. Even leek dat ook te werken, maar ondertussen is de modewereld
al weer terug gekeerd naar haar vertrouwd anorectische modellen. Het
beste voorbeeld daarvan is de Rosemount Australian Fashion Week. Vorig
jaar nog een pionier, dit jaar zijn de volle modellen de grote afwezigen
op de catwalk, dat schrijft nu.nl.
Dat laten de modellen niet zomaar gebeuren. Ze trokken naar het
evenement om op een ludieke manier actie te voeren. Zo droegen ze
T-shirts met opschriften als 'Ik hou van onze rondingen' en 'wij houden
van echte vrouwen'.
Eén T-shirt was specifieker: "Het verschil
tussen een model met maat 38 en een met maat 44 is tien centimeter
stof'. Dat waarschijnlijk om de argumenten van mode-ontwerpers van de
kaart te vegen dat ontwerpen voor iets anders dan pannelatten 'te veel'
kost.
Dwarsliggende designers "Wij werden
bewust geweerd van dit evenement, ondanks het feit dat het publiek
duidelijk heeft laten weten voor meer variatie te zijn. Het zijn de
designers die dwarsliggen en geen vrouwen met rondingen willen
aannemen," aldus de modellen.
Achterwaarts Modellenbureau
BGM treedt de modellen bij. "Alle stappen die voorwaarts zijn gezet,
zijn ondertussen ongedaan gemaakt. De hele wereld gaat voor de bijl,
maar Australië zet stappen terug", aldus agente Darrianne Donnelly. Of
dat wel klopt is onduidelijk. Ook in Europese en Amerikaaanse geldt Lara
Stone met haar maat 38 al als 'dik'.
De modeweek is slechts een
teken aan de wand, want in 2010 heeft nog geen enkel volslank
Australisch model een opdracht binnengehaald.
De glorieperiode van zangeres Lily Allen bij het modehuis Chanel lijkt reeds voorbij. Na amper één seizoen het gezicht te zijn geweest van de Coco Cocoon handtassenlijn wordt de zangeres aan de kant geschoven voor gevestigd talent.
Niemand minder dan Vanessa Paradis wordt het nieuwe uithangbord van de Coco Cocoon handtassenlijn. De collectie die gekenmerkt wordt door zijn budgetvriendelijkheid werd eerder gepromoot door zangers Lily Allen, maar die lijkt voorgoed uit het beeld te zijn verdwenen.
Paradis heeft reeds een verregaand verleden bij het modehuis Chanel. Eerder promootte de Française ook een nieuwe lipsticklijn. (br.she)
De 64-jarige Britse actrice Helen Mirren staat op de zesde plaats in de lijst van de mooiste vrouwen ter wereld. De lijst werd samengesteld door mode-experte Sally Allen en door ruim 1.200 mannen op hun correctheid getest.
"Vrouwen worden mooier met de leeftijd", dat is de filosofie van Sally Allen. Speciaal om die reden zette Allen dan ook geen enkele vrouw jonger dan 30 in haar lijst. Wie er wel in mocht schitteren was de 64-jarige actrice Helen Mirren, de 75-jarige Sophia Loren en de 66-jarige Catherine Deneuve. De eerste plaats werd bekleed door de 36-jarige Penelope Cruz. "Cruz was reeds een prachtige dame toen ze 16 jaar oud was, maar is enkel maar mooier geworden met de tijd", aldus Allen.
Het modehuis Louis Vuitton blijft het meest krachtige luxemerk ter wereld. Dat maakte het kantoor Millward Brown Optimor bekend in hun jaarlijkse lijst van meest winstgevende bedrijven.
Louis Vuitton, Gucci en Hermès slaagden er in om, ondanks de economische malaise, toch nog winst te maken. Volgens Millward Brown Optimor komt dat voornamelijk door hun snelle reactie op de crisis. "Ze hebben zich meteen gefocust op hun meest legendarische merkonderdelen. Zo is Louis Vuitton gaan investeren in zijn aloude reistassen, terwijl Gucci zijn samenwerking met Christie's terug aanhaalde en Hermès opnieuw sponsor werd van de paardencompetitie in Parijs. Dit zijn activiteiten waaraan de modehuizen ook in het begin van hun bestaan aan meewerkten. Door terug te keren naar hun basis konden ze de klanten bekoren."
Voor modehuizen Burberry en Prada was er minder goed nieuws, zij verdwenen volledig uit de top 10. Ook Chanel, Hennessy, Rolex, Moët & Chandon, Cartier en Fendi maakten een sterke daling. Grote nieuwkomer was dan weer het juwelenhuis Tiffany&Co, dat met 6% winst eindelijk in de top 10 mocht plaatsnemen. (br.she)
Een nieuwe oplosjurk, ontwikkeld door Britse studenten, moet een
milieuvriendelijk alternatief worden voor de bruidsjurk die vrouwen
jarenlang onaangeroerd in de kleerkast laten hangen. Dat meldt de Sunday
Telegraph.
In dat wonderkleed, dat
ontwikkeld werd door studenten aan de Hallam-universiteit in Sheffield,
zit namelijk polyvinyl alcohol dat ook voorkomt in wasmiddelen en dat
maakt dat het kledingstuk in water kan worden opgelost zonder het milieu
schade te berokkenen. Wat meteen ook de keerzijde blootlegt van deze
uitvinding: als het op de Grote Dag hard regent, gebruikt de bruid best
een grote paraplu.
Het
design zal trouwens ook niet elke toekomstige bruid aanspreken. Een
voordeel is dan weer dat deze jurk niet alleen kan worden opgelost, maar
ook kan worden 'omgevormd' tot vijf afzonderlijke kledingstukken.
Volgens mode-docente Jane Blohm "is dit project een combinatie
van kunst en technologie, dat alternatieve materialen voor onze kleding
onderzoekt. Het trouwkleed is niet alleen een van de meest waardevolle
kledingstukken die een vrouw heeft, het is ook een symbool van
'wegwerpmode'.
Volgens het modetijdschrift Vogue mogen de logo's op je handtas straks
weer gezien worden. Hoe opzichtiger dat logo er staat, hoe beter. Je
rijkdom mag weer geshowd worden.
Modale vrouw De
hype in de jaren '90 waarbij iedereen rondliep met opzichtige logo's,
scheen plots zeer goedkoop. De Vuittontassen bijvoorbeeld verloren snel
hun exclusieve karakter omdat elke modale vrouw ermee paradeerde. Echte
klasse verdient echter weinig opzicht en daarom werd al snel gezocht
naar meer subtiele kwaliteitslassen waarbij het logo vrijwel onzichtbaar
werd opgedrukt.
Trendwatcher Het
modemagazine Vogue wil daar opnieuw verandering in brengen. De laatste
twee edities verschijnen opvallend meer volbedrukte tassen in het
tijdschrift. Afwachten of we ze straks weer massaal in het straatbeeld
zien opduiken?
Diane Kruger wordt het uithangbord van het
nieuwe parfum van Calvin Klein. 'Beauty' wordt dit najaar gelanceerd en
moet het paradepaardje van het beautyhuis worden.
Diane Kruger
zal binnenkort te zien zijn in verschillende tv- en magazinecampagnes
voor het beautymerk Calvin Klein. Waaruit het parfum Beauty zal
samengesteld worden is voorlopig nog niet bekend, maar volgens insiders
zal het geurtje het nieuwe uithangbord van het merk worden. Kruger zelf
is er alvast helemaal klaar voor. De actrice startte haar carrière op
vijftienjarige leeftijd als model, nadat haar balletcarrière op een
sisser was afgelopen.