een atypische dag vandaag; wegens de BALOISE TOUR of de RONDE VAN BELGIE; even naar de koers gaan kijken deze middag; aan het station van BEERVELDE; veel kans dat ze daar moeten halt houden voor de spoorweg dacht ik op voorhand; en dit gebeurde ook; de acht vluchters moesten halt houden en hielden dan maar een plaspauze; even later kwam het peloton afgestormd maar dan was alles reeds open; REMCO EVENEPOEL toen al vooraan in het peleton; wat hij daarna, in de laatste 40 km liet zien was evenwel nog andere koek; klasse; jammer genoeg kon hij niet iedereeen uit het wiel rijden; hij eindigde dus tweede (na ROBBE GHYS); na de doortocht van de renners dan maar het nuttige aan het aangename gepaard en op het gemak een vijftal kilometer terug gelopen; vanavond dan de resterende kilometers afgewerkt; aan een iets vlugger tempo
het was druk op en rond de Finse piste vandaag; het goede weer zat daar natuurlijk voor veel tussen; vrij vroeg begonnen ook; misschien zelfs iets te vroeg want ik had een vrij stevig ontbijt genomen en dat lag in den beginne toch nog wat op de maag; een beginnersfout zeg maar; iets meer kilometers gelopen dan de voorbije dagen; zo zitten we toch weer een eind in de tachtig deze week; dat volstaat; het moet niet altijd honderd plus zijn; het begintempo was goed maar niet verbluffend; de laatste vijf kilometers gingen heel vlot; allemaal onder de 4.30; dat kan dus niet veel beter; druk is het trouwens ook op wielergebied; de DAUPHINE eindigde vandaag; opnieuw een overwinning voor MARK PADUN; en in ZWITSERLAND zijn ze vandaag aan hun ronde begonnen met een tijdrit; details van mijn run: 4.42/km - 841 kcal - 121 gemiddelde hartslag - 132 maximale hartslag - 175 pasfrequentie
bijlange zo warm niet meer als de voorbije dagen; maar natuurlijk nog prima runweer; het bleef ook droog; een goede run met terug wat tempo; dus samengevat: vrij kort maar goed; details: 4.42/km - 540 kcal - 113 gemiddelde hartslag - 127 maximale hartslag - 175 pasfrequentie; voorlaatste rit in de DAUPHINE; een bergrit; winst voor MARK PADUN
drukkend warm deze middag; weinig zuurstof; lastig lopen dus; gelukkig konden we het opnieuw rustig aan doen; de tempoloop van gisteren toch goed verteerd; dat is het belangrijkste; details: 5.15/km - 1076 kcal - 176 pasfrequentie; mooie rit in de DAUPHINE ook; ouwe taaie ALEJANDRO VALVERDE won deze vrij zware rit; wat een renner; niet te geloven
na twee eerder tragere dagen mocht het vandaag nog eens 'full speed'; niet te ver weg geweest want nogal onweerachtig; terug wat schaduw opgezocht alhoewel dat minder nodig was dan gisteren; het tempo er goed kunnen blijven inhouden; zelfs mijn VO2max was weer top; details: 4.33/km - 711 kcal - 120 gemiddelde hartslag - 128 maximale hartslag - 177 pasfrequentie; ook nog DAUPHINE natuurlijk in FRANKRIJK; topkoers toch wel; reeds de vijfde etappe; schitterende GERAINT THOMAS; hij won maar het was nipt; wat is die SONNY COLBRELLI snel; het wordt uitkijken naar de TOUR dit jaar; POGACAR - THOMAS - ROGLIC; wie van de drie wordt het; of ze nu in de goede volgorde staan durf ik nog niet te zeggen; maar het zou zo maar eens kunnen
eerst het gras nog eens afgereden; daarna, rond de middag, vertrokken voor mijn run; voor minstens 5 km was de bedoeling; meer mocht natuurlijk maar hoefde niet noodzakelijk; het was warm; 24e; dus toch maar een beetje de schaduw opgezocht; in en rond de dreef was het doenbaar; af en toe natuurlijk kwam ik in de volle zon; dus zeker voldoende gezweet vandaag; en eigenlijk toch nog een gemiddeld redelijk tempo gelopen; de laatste kilometers gingen wat vlugger; met een heel vlugge laatste kilometer als sluitstuk; details: 5.02/km - 582 kcal - 115 gemiddelde hartslag - 159 maximale hartslag - 174 pasfrequentie; in FRANKRIJK wordt er natuurlijk nog verder gekoerst; de tijdrit werd vandaag gewonnen door LUTSENKO; maar ook ILAN VAN WILDER deed het prima; benieuwd hoe hij de komende dagen over de bergen geraakt met de eliterenners die daar toch rondtoeren
gisteren een nieuwe maand begonnen met een run van 12 km; een uurtje in de zon; het was vrij warm deze middag; het leek veel warmer dan eergisteren maar blijkbaar scheelde het toch maar een graadje; het kan soms warmer aanvoelen dan het werkelijk is; we zijn eens een bezoekje gaan brengen naar een FRUITHOEVE; even een kijkje nemen; lijkt mij interessant om nog eens terug te komen; details van mijn run: 5.14/km - 568 kcal - 110 gemiddelde hartslag - 145 maximale hartslag - 173 pasfrequentie; vandaag ook de derde rit in de DAUPHINE; vlak parcours dus je raadt het al, een massasprint; mag wel eens; morgen een rit tegen het uurwerk; dat zal iets anders worden
rond het middaguur gelopen; reeds behoorlijk warm; altijd wat wennen die eerste warmte; tempo speelde geen rol vandaag; toch weer geëindigd onder de 5.00; tevreden ermee; details: 4.53/km - 814 kcal - 176 pasfrequentie; in de DAUPHINE reden ze vandaag de tweede etappe; behoorlijk lastig; wat klimwerk; mooi parcours; helaas te zwaar voor BRENT VAN MOER; het klimmen blijft voor onze renners toch een probleem; wie brengt daar eindelijk eens verandering in; en hoe komt dat eigenlijk; je kan dat moeilijk aanleren zeker; een gave; je hebt of je hebt het niet
einde van de GIRO 2021; winst voor BERNAL; begin van de DAUPHINE; eerste rit; winst voor VAN MOER; klasse; ik liep vandaag een wisseltemporun; heel tevreden ermee; details: 4.34/km - 438 kcal - 118 gemiddelde hartslag - 130 maximale hartslag - 182 pasfrequentie
vandaag nog een zware bergrit in de GIRO; wel weinig veranderingen in het klassement; morgen nog een tijdrit; wellicht houdt BERNAL stand en wint hij deze ronde; knap gereden; ik maakte dankbaar gebruik van het goede weer om nog eens een mooi toertje te lopen; echt heel aangenaam; details: 4.49/km - 860 kcal - 120 gemiddelde hartslag - 130 maximale hartslag - 175 pasfrequentie
een mooie zonsopgang deze morgen; wat ochtendnevel; het beloofde goed weer te worden; eindelijk; toch wel plezant als het wat warmer is; de GIRO dendert ook verder; nog een paar ritten; wel zware bergritten; en zondag nog een tijdrit; alle plaatsen zijn zeker nog niet definitief bezet; details van mijn run: 4.54/km - 1010 kcal - 174 pasfrequentie
rustige rit in de GIRO; rustige run voor mij; minder rustig was het met het VERFwerk; maar het einde is in zicht; nog eventjes doorbijten en we zijn er door; eigenlijk was het een vrij kalme laatste tiendaagse wat running betreft; vanaf volgende week kunnen we misschien terug iets extra doen; het zal allicht ook wel eens wat beter weer worden en dan kunnen we ons wat meer naar het BUITENwerk richten; details van mijn run: 4.58/km - 598 kcal - 119 gemiddelde hartslag - 132 maximale hartslag - 181 pasfrequentie
de GIRO doet eindelijk zijn reputatie enige eer aan; een fantastische rit op een mooi parcours; hier kon gekoerst worden; en dat is ook gebeurd; SIMON YATES deed een goede zaak en zal zeker op het podium eindigen; tenminste als hij geen uppercut krijgt de komende dagen; maar ook EGAN BERNAL is nog niet zeker van de eindzege en beleefde vandaag moeilijke momenten; en de BELGEN; EVENEPOEL zakt verder door het ijs en viel opnieuw; gelukkig zonder veel erg maar hij zal toch iets meer stuurvastheid moeten krijgen; zoniet zit hij met een immens probleem; wie het wel prima doet is LOUIS VERVAEKE; vandaag 26e op 6:17; in de stand komt hij op de 19e plaats met een achterstand van 42:01; op dit moment nog voor VINCENZO NIBALI en GIANNI MOSCON; vanzelfsprekend is hij ook eerste BELG; mijn run dan; verliep goed; een mooi rondje gedaan aan een redleijk tempo; details: 4.48/km - 873 kcal - 121 gemiddelde hartslag - 142 maximale hartslag - 179 pasfrequentie
deze week wat kilometers maken; dat is de bedoeling; we gaan immers naar het einde van de maand; altijd mooi als je dan een welbepaalde afstand hebt afgelegd; voor de rest weinig nieuws; rustdag in de GIRO; BERNAL stevig leider en vermoedelijk ook de eindwinnaar; en EVENEPOEL... afwachten of hij nog start morgen; opnieuw een zware etappe; toch maar starten als een soort parcoursverkenning naar de komende jaren toe; misschien een goed idee, misschien ook niet; details van mijn run: 5.06/km - 1183 kcal - 178 pasfrequentie
wegens het slechte weer in het noorden van ITALIE werd de voorziene bergrit in de GIRO behoorlijk ingekort; en eigenlijk was dat een enorm geluk; het werd immers een slagveld zoals we er nog maar weinig gezien hebben; REMCO EVENEPOEL zakte er bijvoorbeeld volledig onder door en finishte op 25 minuten; kan hij zo nog verder na de rustdag van morgen; zijn medische staf zal allicht wel voor hem beslissen wat het beste is voor de rest van het jaar; alsnog voortrijden en de GIRO trachten uit te rijden (en zodoende wat weerstand op te doen ter voorbereiding van de komende opdrachten zoals de OLYMPISCHE SPELEN en het WK) of toch maar beter de pijp aan MAARTEN geven; benieuwd wat het worden zal; ik liep deze avond nog mijn run; we zijn dus op de terugweg; de 2000 km zijn bereikt dus nu keren we weder huiswaarts (figuurlijk dan wel natuurlijk); het liep redelijk vlot; niet het super gevoel maar dat hoeft nu ook weer niet altijd; details: 4.46/km - 744 kcal - 119 gemiddelde hartslag - 126 maximale hartslag - 178 pasfrequentie