Foto
WELKOM OP MIJN BLOG... DOE JE JAS UIT... ZET JE GEZELLIG NEER... IK HOOP JE SPOEDIG WEER TE ZIEN... TOT DAN... MYETTE

Naam : Myette,
woon in Antwerpen,
heb 1 man, 1 dochter, 
1 zoon, 1 schoonzoon,
geen kleinkinderen, 
1 schildpad,
ben Boogschutter, 
verjaar in november,
ik hou van lezen, crypto-
grammen, schrijven, com-
puteren, bloggen, minigolf,
nieuwe contacten maken,
pret maken met vrienden.

100%
150%
200%
LOEP

REAGEER EENS OP MIJN SCHRIJFSELS ZODAT IK WEET DAT IK NIET TEGEN DE MUREN PRAAT

MIJN FAMILIE

Foto

Het manneke

Foto

Dochter Myriam

Foto

Zoon Nico

Foto

Schoonzoon Kurt

Foto
Foto

Schildpad Polleke

Foto

Kiko en Chita

Foto

Konijn Pruts

Foto

Gezellig

IN MEMORIAM

Foto

Konijn Bik

Foto

Kiddy

Foto

Felix

Foto

Prinses Poekie

Foto

Minneke

Foto

Lucky

Foto

VICO

de hond van Nico

 

Inhoud blog
  • Prijs
  • TJA
  • Kabbel
  • Triest
  • Maandag
  • OEF
  • Kriebels
  • Moed
  • V rijdag
  • Genoeg
  • Wacht
  • Vooroorlogs
  • Iconen
  • Hoop
  • Zucht
  • Hindernis
  • Kerst
  • Verder
  • OEF
  • Grijs
  • Nawee
  • Vieren
  • Twijfel
  • Dialect
  • Paddenstoelen
  • Jagers
  • OEPS
  • Winter
  • Pauze
  • Even
    Zoeken in blog

    Nieuws GVA
  • Nintendo belooft Switch-opvolger
  • J.K. Rowling wist niet meer wat schrijven na eerste ‘Harry Potter’-boek: “Een goede zin schrijven leek plots onmogelijk”
  • B&B Villa Acacia viert 20ste verjaardag
  • IN BEELD. De opvallendste outfits van het Met Gala: overal bloemen, zelfs in een ijsblok
  • LIVE GIRO. Eisen Merlier en Pogacar opnieuw een hoofdrol op in sprintersetappe?
  • Kampioen FC Daknam zoekt nieuwe trainer
  • Twee vrachtwagens belanden in berm
  • Zellaer Zomert strijkt weer neer op Bonheidens kasteeldomein: “Met doe-expo voor jongste bezoekers”
  • TurnUp Academy zoekt gastdocenten: “Eén keer per jaar de passie voor de job delen”
  • Thomas More Hogeschool en Telenet gaan nauwer samenwerken: “Kruisbestuiving tussen professionals en Generatie Z”
    Archief per maand
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 06-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006
  • 02-2006
  • 01-2006
  • 12-2005
  • 11-2005
  • 10-2005
  • 09-2005
  • 08-2005
  • 07-2005
  • 06-2005
  • 05-2005
  • 11--0001
    Blog als favoriet !
    Myette's Eigen Hoekje

    Hello
    22-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fouten

    Ik krijg tegenwoordig de daver op m'n lijf als ik iets moet bekomen van de een of andere instelling... vandaag weer naar de politie gestapt... gelukkig was de vriendelijke inspecteur er van de vorige keer... het inschrijvingsformulier van ons Poloke dat werd aangevraagd werd teruggestuurd met een brief dat er iets fout was maar wat... was heel onduidelijk... in de bijgevoegde brief werd een hele waslijst van fouten vernoemd maar ze hadden wel vergeten ONZE fout aan te vinken... ik dus naar die vriendelijke politieman om raad en hulp... de man kon er zelf geen touw aanknopen en begon te bellen... aan de andere kant werd gewoon niet opgenomen... na zowat de vijfde keer kreeg hij eindelijk beet en wat was de fout... de verzekering had de verkeerde nummerplaat vermeld... dus morgen kan ik terug daar gaan aankloppen... geen verveling voor mij alleen wrevel.

    Intussen zit ik ook zonder telefoon en kan geen emails verzenden... waarom... we stapten van Proximus over op Scarlet... er werd me verzekerd dat alles hetzelfde zou blijven zoals telefoonnummer en emailadres... jawadde... de piepjonge gast die het boeltje kwam installeren verzekerde me hetzelfde dus ik gerust... tot ik enkele dagen later tot de ontdekking kwam dat mijn emails de deur niet uit konden en mijn dochter vroeg waarom we de vaste lijn hadden afgesloten... niet dus... zoon om hulp gevraagd... die kwam maar kon er niet mee lachen want hij zit namelijk ook in de nesten met de weerspannige verzekeringsmaatschappij die proberen zo weinig mogelijk uit te betalen... ook op zijn werk viel het niet echt mee... dus zoon krikkel en moeke nog krikkelder en stikvol schuldgevoel voor de overlast... de samenwerking van Proximus met Scarlet loopt blijkbaar niet over een leien dakje.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (5)

    26-10-2018
    haha die sim had wel een verhaal voor je !
    ik ga het simpel houden = hoe gaat het nu met je ?
    liefs

    26-10-2018 om 12:09 geschreven door ani


    Hoelijk is die daver nu stilaan over en kan je weer rustig ademen Myette
    IK ben stilaan een ambetanterik aan het worden want ben juist Lipske ook aan het porren geweest....triestig in blogvriendenland en zelfs op FB zijn er maar enkelingen die een teken van leven geven... " Moeder waarom leven wij? " ..hahahaha Hoe gaat het daar met scarlet en zo ? Nog een rustige dag ! yrc6juwrufskz.gif

    26-10-2018 om 11:53 geschreven door natoken


    25-10-2018
    Kafka toestand
    Ik zou een boek kunnen schrijven over Kafka toestanden bij allerlei "ambtenaren"instanties, of mensen die blijkbaar werken alsof ze ambtenaar zijn... Zie mijn verhaaltje . FAMILIEBIJEENKOMST MET KAFKAIAANSE TOESTANDEN Vorig weekeinde trakteerde ik mijn neven en nichten bij mij thuis op een etentje. Toen de wijn al wat gevloeid had en de tongen wat losser werden, kwamen de meest uiteenlopende Kafka-verhalen los. Iedereen had sinds het computertijdperk al eens een aanvaring gehad met de digitale televisie - en telefoon providers, met arrogante medewerkers van allerlei overheidsinstanties en het systeem paraplu. De beste Kafka- verhalen wil ik jullie echt niet onthouden. Mevrouw Kafka werkt bij de posterijen: Mijn neef, Guido had een tandartspraktijk met de naam G.Britolli BVBA. Guido stopte zijn activiteit en de firma werd, na een onoverzichtelijk kluwen van administratieve documenten, ontbonden. Na een paar maanden kreeg hij een briefje van de post in de brievenbus, waarop stond dat de BVBA G. Britolli een aangetekend schrijven moest afhalen. Guido ging naar het desbetreffende postkantoor. Vermits de firma niet meer bestond, nam hij de acte van stopzetting van de firma G.Britolli BVBA en zijn paspoort met zich mee. De postbediende bezag het briefje, keek naar de papieren en verklaarde: de G. Britolli BVBA is weliswaar op hetzelfde adres gevestigd, maar is volgens mij niet hetzelfde als de BVBA G. Britolli. U krijgt de aangetekende zending niet. Toen Guido wat aandrong werd de postbediende arrogant en zei ze met een zekere minachting: Meneer wilt U alstublieft voor mijn loket weggaan. Ik blijf erbij G.Britolli BVBA is niet hetzelfde als BVBA G.Britolli! Mijn neef probeerde met hand en tand uit te leggen dat de firma stopgezet was, maar dat hij de vroegere bestuurder was. Hij duwde zijn identiteitskaart onder de neus van de postbediende. Hij vroeg of ze hem dan eventueel kon vertellen wie de afzender van de brief was. Dit schrijven was vermoedelijk heel belangrijk anders had men dit niet aangetekend opgestuurd. Als hij de naam van de afzender wist, zou hij deze kunnen bellen om de juiste aanspreektitel te veranderen. De rood aangelopen, kortzichtige bediende weigerde de informatie te geven en zei alleen:Meneer ik wens U niet verder te woord te staan. Ik blijf erbij G.Britolli BVBA is niet hetzelfde als BVBA G.Britolli, U houdt de achter U wachtende mensen op, verdwijn voor mijn loket! Gelukkig voor de postdame is Guido de zachtheid in persoon. Manlief had mevrouw Kafka waarschijnlijk door het doorgeefluikje van het loket naar buiten getrokken! Kafka betaalt je rekeningen: Toen we na een maand vakantie terug thuis kwamen, lag er een onbetaalde rekening van Water-Link , de vroegere Waterwerken te wachten. Deze factuur werd binnen de week na factuurdatum gevolgd door een aanmaning met bijbehorende interesten en administratiekosten. Vermits wij regelmatig uithuizig zijn, laten wij alle doorlopende rekeningen met een domiciliëring bij de bank betalen. We contacteerden onmiddellijk Water-Link. De medewerkster verzekerde ons dat de bank de rekening geweigerd had. Zelf kon ze op de computer zien, dat onze domiciliëring al van 2003 dateerde en er voordien nooit betalingsproblemen geweest waren. Zij was dan ook zo vriendelijk als we de rekening nog diezelfde dag betaalden, om de extra aangerekende kosten te annuleren. Wij namen contact op met de bank. De bankbediende hield vol dat Water-Link zelf de betalingsopdracht geannuleerd had, dat de bank nooit of te nimmer zelf een domiciliëring annuleerde. Een geïrriteerde bediende bij Water-link beweerde dan weer, dat zij ervan overtuigd was dat het hier om een fout van de bank ging. Om een lang verhaal wat korter te maken, na een maand gefrustreerd over en weer mailen en bellen met arrogante betweterige medewerkers, bleven zowel de bank als Water-link de bal naar elkaar doorspelen. Water-link bezorgde ons een status waarop men kon zien, dat bij hen de domiciliëring nog steeds lopende was. De bank mailde een computerfile waarop duidelijk de domiciliëring uitgevinkt was. Toen er na een maand weer een niet betaalde rekening in de bus viel, ontplofte manlief. Hij dreigde ermee van bank te veranderen als de boel niet binnen de 24 uur opgelost was. Wonder boven wonder ging er plots, ergens in het bankwezen, een licht branden. De volgende dag liet onze bankbediende weten dat op het hoofdhuis computer veranderingen doorgevoerd waren. Daar waren gedurende de vakantiemaanden vermoedelijk verschillende fouten ingeslopen Moraal van dit verhaal. Als je als klant niet op je strepen staat en van je afbijt, gaat het systeem paraplu in werking en word je oeverloos van het kastje naar de muur gestuurd. Kafka is Franstalig: Ook het voormalige Belgacom, nu Proximus ontsnapt niet aan de onafgebroken ergernis en frustratie van de doorsnee klant. Toen de moeder van nichtje Laurie overleed, bracht zij de acte van overlijden naar de klantendienst. Hier werd door een vriendelijke dame verteld, dat zij al het nodige zouden doen om het telefoon- en digitaal kijken- abonnement met onmiddellijke ingang te annuleren. De eerstvolgende factuur zou de allerlaatste zijn. Groot was de verwondering van Laurie, toen er nog zeker een viertal facturen in de brievenbus van het moederlijk huis bleven vallen. Alle rekeningen werden netjes teruggestuurd, maar steeds opnieuw kwamen ze als een boemerang terug naar het inmiddels verkochte appartement. Niet alleen moesten Laurie en haar man het rouwproces verwerken, het appartement leeghalen maar ook nog eens tegen een Kafkaiaanse bureaucratie opboksen. Dus wat doet een brave cliënt, hij of zij belt Belgacom/Proximus om uitleg : Indien U nieuwe klant wilt worden, druk 1: om een verhuis te melden, druk 2: om informatie over Uw facturen, druk 3 en zo voort. Dus oké, 3 werd ingedrukt. Al onze medewerkers zijn in gesprek, gelieve aan Uw toestel te blijven. Nadat Laurie een volle tien minuten met een irriterend muziekje en de telefoon tegen het oor gedrukt wachtte, kwam de dame in kwestie nog eens zeggen: Al onze medewerkers zijn nog steeds in gesprek, waarvoor onze excuses, gelieve aan Uw toestel te blijven. Nog eens tien minuten verder, viel het muziekje weg en kreeg ons nichtje een bezettoon. Nadat Laurie op verschillende dagen en tijdstippen deze tijdrovende handelingen steeds opnieuw zonder resultaat herhaalde, drukte zij op nummer 1. Indien U een nieuwe klant wilt worden, druk 1. Binnen de 5 seconden had zij een medewerkster aan de lijn. Deze mevrouw was heel verwonderd maar nadat zij de gefrustreerde uitleg gehoord had, wilde zij onmiddellijk meewerken. Ik zie hier, dat Uw moeder destijds het abonnement onderschreef in het Franstalige gedeelte van Brussel en zij verhuisde nadien naar Antwerpen, ja? Ik zal U doorverbinden met de desbetreffende klantendienst Onmiddellijk kwam er een bediende aan de lijn. Madame Kafka verstond geen jota van de Nederlandstalige uitleg. Laurie, zelf half Franstalig opgevoed, legde het probleem in het Frans uit. Ha, oui, je le comprend, ik begrijp het. Je consulte lordinateur, ik zal eventjes in de computer kijken. Eh bien, bij het abonnement van Uw moeder ik zie staan een notation, maar je ne comprend pas le Néerlandais, ik versta keen Nederlangs. Alors, voulez- vous, wilt U dit voor mij traduire, vertalen? Ik zal et miskien zeggen, mot par mot, ou bien vous le préférez phonétiquement? De bediende hakkelt op zijn Di Rupos Nederlands Ecoutez, er staat on middel li jeke stop zet tinggg van labonnement oewegens over lijeiijden.. et ça veut dire quoi??? Onmiddellijke stopzetting van het abonnement wegens overlijden, zo simple was het! Ha, comme ça! De omgekeerde wereld, een medewerkster van een gigantisch bedrijf als Belgacom/Proximus die aan de klant een vertaling vraagt??! Geen haar op het hoofd van deze Belgische Franstalige medewerkster had eraan gedacht om ook maar iemand, uit haar omgeving, om een vertaling te vragen van de tekst die voor haar neus stond. Oewat ikke niet verstaan, moet ik oek ni veroewerken, nest-ce pas! Bedankt Belgacom voor Uw competente medewerkers Als kers op de taart, wil ik jullie zeker The amazing story of the American Kafka niet onthouden. Mijn neef en nicht, Glendon en Marie-Louise kwamen samen met hun kinderen, na een vermoeiende vlucht, heel laat op de avond in Amerika aan. Het was elf uur s avonds. Het restaurant van het hotel was al gesloten en de room service niet meer voorhanden. Zij hadden nog geen huurauto en alle eetgelegenheden in de directe omgeving hadden hun rolluiken al geruime tijd neergelaten. Zelfs de fastfoodketen aan de overkant van de straat had alle lichten uitgedaan en zat niet meer te wachten op de legen magen van deze Belgische toeristen. Geen nood, de fastfoodketen bezat een drive in restaurant dat 24h/24h geopend was. Glendon en zijn zoon gingen te voet tussen de wachtende autos aanschuiven. Aan het kastje plaatsten ze hun order. So far so good! Toen ze aan het doorgeefluik van de drive in kwamen, hadden ze pech. Mister American Kafka was juist aan zijn nachttaak begonnen. Sorry Sir, where is your car? Waar is jullie auto? We just arrived en wij hebben nog geen huurauto, whatis the problem? The problem is Sir, dat ik, volgens our insurance policy geen maels aan mensen zonder auto mag afleveren! Alle mogelijke argumenten van het naar eten snakkende duo werden van het menu gevaagd. Glendon babbelde zich blauw, maar de afhaalidioot was niet te vermurwen: No car, no food!. Met een gebaar van please leave the area Sir zagen de twee Belgen, de voor hun ingepakte fastfood zak in het hokje van de kassa verdwijnen. Ondertussen had er zich al een hele file autos gevormd met hongerige en op vettig eten verlekkerde mensen. De eerstvolgende wagen reed tot voor het loket. De bestuurder draaide de raampjes aan beide zijden van de auto open en riep mijn neef en zijn zoon terug. Zij moesten zich naast de auto, langs de kant van de medepassagier opstellen. Vervolgens vroeg de Amerikaan de bestelling van Glendon aan de halfgare nachthulp. Deze schoof, zonder mopperen, het ingepakte nachtelijk diner door het raampje van de auto. De bestuurder gaf de zak aan zijn medepassagier, die vervolgens de waarschijnlijk ondertussen koud geworden hap aan Glendon en zijn zoon gaf. Op dezelfde manier werden de dollars ter betaling, door de beide autoraampjes, van Glendon opnieuw aan de medereiziger, vervolgens aan de bestuurder en dan aan de fastfood medewerker gegeven. Het wisselgeld legde hetzelfde traject in omgekeerde richting af. Sorry Sir, rules are rules!

    25-10-2018 om 11:11 geschreven door sim


    24-10-2018
    weer tegenslag met zoon ?
    wat jammer toch , maar hij mag de moed niet verliezen !
    en ... je ziet er zijn vriendelijke ambtenaren ook hé Myette !
    ik verander ook niet van leveransiers , te veel miserie ...maar gelukkig kan jij nog de baan op ! veel groetjes en liefs van ikke

    24-10-2018 om 17:03 geschreven door ani


    23-10-2018
    Waarom nog overschakelen maatje het brengt niets anders dan miserie mee en dat omdat het misschien een paar eurootjes goedkoper is...
    Dat is één van de redenen dat wij niet zo gemakkelijk mee overschakelen bij om het even welke instantie. Je haalt er jezelf - zeker weten- miserie mee op de nek en dat willen we vermijden. We worden op veel gevallen regelmatig lastig gevallen om naar een voordeliger tarief over te schakelen.. maar hebben daar zo onze bedenkingen over. Oei, dat is pech voor de zoon , hopelijk laat hij zich niet doen! Nog een dikke knuffel

    23-10-2018 om 14:58 geschreven door natoken






    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Geluk is een goede gezondheid en een slecht geheugen.
    (I.Bergman)


     


    Durven is tijdelijk de grond onder je voeten verliezen maar niet durven is jezelf verliezen


    De smartphone heeft iets

    voor elkaar gekregen dat

    vrouwen altijd al wilden,

    dat mannen zittend

    plassen


    MIJN FAVORIETEN

    Natoken

     Ani

    Alfyvo

    Voske


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!