Westendse Blik op Middelkerke
Inhoud blog
  • Serieuze wending in mijn leven van gepensioneerde: mijn blik op Middelkerke wordt definitief neergeslagen!
  • De Mont Blanc beklommen? Chapeau Jan en Stephan! Veel te laat, ik weet het!
  • Consulteren jullie ook soms de BOAREBREKER?
  • Hoe tevreden ben je over onze gemeente? De nieuwe Gemeente-Stadsmonitor heeft ook voor jou heel wat in petto!
  • De Ereburgers van Middelkerke
    Zoeken in blog

    Categorieën
  • Allerlei (54)
  • Atlantikwal (2)
  • Brandweer (4)
  • Burgemeester (24)
  • Casino (8)
  • De Post (1)
  • Dialect (14)
  • Die goeie oude tijd (16)
  • Dijk en Strand (24)
  • Duinen (2)
  • Emigratie (3)
  • Energie (3)
  • Erfgoed (29)
  • Evenementen (26)
  • Fusies (5)
  • Gemeentebestuur (68)
  • Gemeentediensten (10)
  • Gemeentefinancies (9)
  • Godsdienst - Kerken (14)
  • Horeca (22)
  • ImmobiliĆ«n (19)
  • Jeugd (5)
  • Kamperen (4)
  • Kunst (13)
  • Landbouw (5)
  • Leger (2)
  • Medisch (26)
  • Mijn blog (25)
  • Milieu (18)
  • Natuur (11)
  • Oorlogen (14)
  • Openbaar vervoer (1)
  • Openbare werken (8)
  • Pleinen en straten - staat en netheid (25)
  • Politieke partijen (63)
  • Scholen - Onderwijs (13)
  • Sociale woningen (5)
  • Sport (36)
  • Strand (0)
  • Uitzicht gemeente (13)
  • Veiligheid - Politie (11)
  • Verkeer (27)
  • Verkiezingen (39)
  • Zon en Zee (12)
  • Persoonlijke Kijk op mijn Gemeente
    22-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het is beslist: “De Duinpieper’ wordt platgelegd maar de feniks herrijst uit ‘de as’!

    Onze gemeenteschool wordt wel niet afgebrand, maar helaas toch volledig afgebroken. Men kan dat puin vergelijken met as. Daardoor deden de naam van de school ‘De Duinpieper’ en dat ’niets’ dat ervan zal overblijven, mij denken aan een andere vogel, uit de Griekse mythologie, namelijk ‘de feniks’. Dat is het fabeldier dat zichzelf van tijd tot tijd verbrandt om daarna opnieuw geboren te worden door uit zijn as te verrijzen. Het spreekwoord `als een feniks uit zijn as herrijzen` betekent trouwens ‘na de totale vernietiging opnieuw opbouwen’

    Deze week wil ik het dus hebben over het te verwachten verloop van die wedergeboorte.

    Vooruitzichten
    Bij de start van het schooljaar 2020-2021 zouden de kinderen, juffen en meesters van de Westendse gemeenteschool hun intrek kunnen nemen in een splinternieuw complex. Een geschenk? Voor hen waarschijnlijk wel! Zij denken namelijk enkel aan de moderne mogelijkheden die het gebouw zal bieden. Mensen, zoals ik, die houden van hun erfgoed en die vol heimwee terugdenken aan de tijd van toen, denken iets verder. Een renovatie die minstens de gevels zou bewaren en die verder dezelfde moderne kansen zou verzekeren, was en blijft nog steeds hun eerste keuze.

    De gemeente die het huidig gebouw nochtans ‘beeldbepalend en waardevol’ vindt, is nu van mening dat een gedeeltelijke renovatie niet haalbaar is en dat het gebouw moet afgebroken worden. De afbraak zou starten in mei 2019.
    De redenen?  De vervallen staat van het gebouw, en de hoge renovatiekosten zijn de voornaamste.

    Kostprijs
    De kost van een totaal nieuw project wordt geraamd op 5.283.000 euro, maar   hoera, hoera    dat wordt voor 70% gesubsidieerd.

    Heeft het nieuw bestuur, dat ooit met mij zijn afkeer van subsidies deelde, die afkeer nu overwonnen? Het feit dat voor het project zo’n belangrijke subsidie voorzien is, wordt nu immers als argument aangehaald om te kiezen voor afbraak en nieuwbouw. Alsof dat geld voor de subsidies niet ook uit onze zakken zou komen.

    De renovatie zou tussen 4 en 5 miljoen euro gekost hebben.
    Zijn er dan misschien geen subsidies voorzien voor renovatie? Toch wel! Volgens https://www.vlaanderen.be/subsidies-voor-de-bouw-en-renovatie-van-scholen is ook daarvoor een subsidiëring van 70% voorzien. Ik begrijp dan ook de bewering van ons huidig bestuur niet dat de financiële inspanning om het oud gebouw ‘schoolproof’ te maken, niet te dragen zou zijn.

    Waarom niet in de Calidris blijven?
    Alhoewel burgemeester Dedecker beweert dat hij eigenlijk voorstander was van het behoud van de gemeenteschool in de Calidris, mits de nodige toevoegingen en aanpassingen, moest hij zich gewonnen geven omdat het Duinendecreet te veel beperkingen oplegde. Zo was, bijvoorbeeld, een overdekte speelplaats niet toegestaan.

    Waarom geen renovatie?
    Het oud gebouw zou afgeleefd zijn en niet meer voldoen aan de noden van leerlingen en leerkrachten. De bestaande gebouwen zouden een optimale organisatie van de school op het terrein verhinderen.

    Er is toch nooit iemand die beweerd heeft dat renovatie zou betekend hebben dat de school enkel maar zou opgelapt worden? Behoud van de gevels, dat wel, maar een goed architect had zeker een succesvolle mix van oud en nieuw kunnen ontwerpen. Een goede illustratie daarvan is de gemeenteschool van de kern Middelkerke.

    De verslechterde staat van het oud gebouw (kroonlijsten vallen in, dakpannen zitten los, vandalen hielden er lelijk huis) wordt ook als reden ingeroepen. Dat gebeurt natuurlijk bij leegstaande gebouwen en dat speelt in de kaart van de voorstanders van een nieuwbouw.
    Een boze stoute FB’er schrijft:de enige reden van overplaatsing naar de calidris was van het gebouw zonder bewaking te laten en de mogelijkheid te scheppen van inbraak en verloedering van het gebouw te bevorderen en dan zogezegd te verklaren dat het niet meer doenbaar is om te vernieuwen.”
    Er zijn anders in het dorp voldoende voorbeelden van gebouwen die ook dateren uit de jaren 1921-22 en die wel nog standgehouden hebben.

    Wat beviel de LDD niet aan het project van het vorig gemeentebestuur?
    Als het dan een gloednieuwe moderne school moest worden, dan één met een hoge architecturale waarde. Het voorgestelde gebouw is architecturaal weerom een gemiste kans; eerder een bunker dan een mooi futuristisch project.“
    Is het nieuw uitzicht dan zo gewijzigd? “Lichtjes bijgestuurd”, heet het.

    Laten we het vroegere (onderaan) even vergelijken met het nieuwe (bovenaan).

    De lelijke rode bakstenen worden vervangen door stijlvolle witte sierpleister en kleurrijke geglazuurde tegels op de meest kwetsbare plaatsen. Dat moet zorgen voor ‘een frisse en luchtige uitstraling’. Het feit dat de verschillende functies allemaal uit zullen geven op een ‘sterke buitenruimte met veel licht’ zou ook een troef zijn.

    Het zijn niet enkel de gevels die, op de kleur na, identiek zijn. Daarom vergelijken we best ook de bovenaanzichten. (Boven oude, onder nieuwe niet-gekleurde versie)

    In de brochure met tekeningen van Duinpieper 2.0 lees ik: “In het nieuw project komen de schoolgebouwen op de rand van het terrein, om zo een groot groen, zonnig en beschermd binnengebied te kunnen maken als speelplaats. De gebouwen zullen maximaal 2 bouwlagen hebben, en dit enkel ter plaatse van het voor de school liggende speelplein. De school vormt zo een kopgebouw voor de twee straten die aan het speelplein samen komen. Langs deze straten verlaagt het volume naar één bouwlaag om zo beter aan te sluiten bij de naastliggende buurwoningen.”
    Buiten het feit dat dit nogal een ‘manke’ en ‘onduidelijke’ tekst is, drukt die evenmin nieuwigheden uit.

    Wim Desender, CD&V, tijdens de vorige legislatuur gemeenteraadslid en spijtig genoeg niet herverkozen want dat is tenminste iemand die het eens durft zeggen, neemt op Facebook volgende stelling in: LDD heeft nooit plannen gehad voor renovatie. Laat staan voor het behoud van de voorgevel om het dorpsgezicht te behouden. In april 2018 zijn slechts 2 bezwaarschriften ingediend. Naar mijn bescheiden mening is er geen enkel verschil tussen De Duinpieper 1.0 en het nieuwe voorstel 2.0 . Op papier een ander kleurtje toevoegen en het wordt een 'slimme' nieuwbouw. Als Chinezen volledige tempels verplaatsen, waarom is het verplaatsen van een voorgevel om een Westends dorpsgezicht te bewaren dan zo moeilijk? Met de technieken die er vandaag bestaan is een nieuwe school in combinatie met het dorpsgezicht zeker mogelijk. Een 'bepleisterde blokkendoos met wat WC-tegeltjes' blijft dezelfde blokkendoos.”

    Integratie van kinderopvang en bibliotheek in nieuw gebouw
    De Duinpieper 2.0 moet een centrale plaats worden, met ruimte voor andere gemeenschapsactiviteiten. De bibliotheek en de buitenschoolse kinderopvang krijgen er ook onderdak. Het gebouw is zo ingedeeld dat de lessen ongestoord kunnen plaatsvinden terwijl er andere activiteiten in het gebouw doorgaan. De zone voor de buitenschoolse opvang heeft een aparte ingang, zodat iedereen er toegang heeft zonder de eigenlijke school te moeten betreden.

    De keuken en eetzaal kunnen gebruikt worden door verenigingen.

    Wat gebeurt er met de huidige bibliotheek (bestaat pas sinds 1998!), de kinderopvang (gerenoveerd rond dezelfde tijd!) en de parking naast ‘Het trefpunt’?
    De twee huidige gebouwen in de dorpskern plus de parking ernaast zullen verkocht worden en de immobiliënsector zal zich hongerig op die prooi werpen. Op mijn vraag of dat de dorpskern niet nog doodser zal maken, antwoordt de burgemeester dat de bouwnormen vanaf volgende maand zullen veranderen, waardoor het niet meer mogelijk zal zijn om daar ‘konijnenkoten’, zoals hij dat zo graag noemt, neer te poten. Op mijn aandringen of er dan niets in de plaats komt dat wat leven in de Westendse dorpsbrouwerij zou brengen, sluit hij de mogelijkheid niet uit dat een opportuun bouwer misschien brood zal zien in één of ander handelshuis/grootwarenhuis(je). Volgens JMD zou dat zeker een kans maken om rendabel te zijn.   Op mijn verder aandringen wat in de plaats zou komen van de parking, die altijd bomvol staat, zeker op ogenblikken waarop ouders hun kind(eren) naar de vrije basisschool brengen of ze afhalen, heeft hij alweer een antwoord, een hypothetisch dan: een bouwwerk met parkeerplaatsen op het gelijkvloers zou misschien een oplossing kunnen zijn.

    Omdat steeds weer de hoge kost voor renovatie ter sprake kwam, merkte ik op dat de verkoop van de gebouwen en de bouwgrond in de dorpskern toch wel een aardige stuiver kan opbrengen. Er kon daar geen bedrag op geplakt worden omdat de prijzen variëren in functie van de bestemming die de koper aan de gebouwen wenst te geven.

    Wat denkt de ex-actiegroep van de omwonenden?
    De groep die, zoals ik, fel bezorgd was voor behoud van het Erfgoed in de gemeente, zou door het gemeentebestuur gecontacteerd geweest zijn om hun mening te kennen over ‘geen renovatie, maar nieuwbouw’. Volgens de burgemeester zouden ze door de bijkomende argumenten ingezien en toegegeven hebben dat nieuwbouw de enige mogelijke oplossing is en dat renovatie, absoluut niet haalbaar was.

    In ‘Het Nieuwsblad’ van 13 april 2019 schrijft Dany Van Loo nochtans dat de bewoners van Westende, die zich ook al tegen de plannen van het vorig bestuur verzet hadden, niet te spreken zijn over het gekozen concept: “Veel is er niet veranderd, ondanks de beloftes die helemaal niet nagekomen worden en de valse hoop die ons gegeven werd”, beweert hun woordvoerder. “Dat maakt de ontgoocheling nog groter. Veel verschil met het vorig concept zien we niet.”
    Jean-Marie, wie heeft er nu eigenlijk gelijk?

    Besluit
    Aangezien het er mij in dit artikel enkel om te doen was om nogmaals mijn ontgoocheling uit te drukken over dit totaal nieuw project in plaats van een nieuwe school maar met behoud van de voorgevels, heb ik het hier niet gehad over de gedetailleerde inwendige infrastructuur (functies, klassen, sanitair, fietsenstalling, eet- en turnzaal, bibliotheek, kinderopvang, …). Dat komt zeker later ook nog wel eens aan bod.
      

    Vorige artikels over het onderwerp (in map ‘Scholen – Onderwijs’)
    Westende: “Oei, Oei, nu moet mijn oude, mooie en geliefde school er ook nog aan geloven!”     28.5.2018
    Herinneringen aan onze prille schooltijd in Westende”  02.2017
    Aan onze scholen willen de ouders allemaal voor de in- of uitgang parkeren” 25.11.2013
    Onderwijs in Westende: Natuurlijk weet ik dat 1943 niet te vergelijken is met 2011!” 6.2.2011
    Lang geleden toen we nog op de schoolbanken zaten in Westende” 9.12.2010
    De eerste dag van het schooljaar 2010-2011” 5.9.2010
    Is de omgeving van de Westendse gemeenteschool wel veilig?” 4.12.2008

    Bronnen
    Schetsen oud project https://groep3.be/projecten/de-duinpieper
    “Schepencollege stuurt plannen voor nieuwe gemeenteschool bij: “Geen lelijke blokkendoos, maar stijlvolle afwerking” Het Laatste Nieuws 12.4.2019 Timmy Van Assche



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Archief per week
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 31/12-06/01 2019
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 01/01-07/01 2018
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 30/12-05/01 2014
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 31/12-06/01 2013
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!

    Websites over Middelkerke
  • Gemeente Middelkerke
  • Middelkerke.2link
  • Handelaars Westende-dorp
  • Westende

  • Rondvraag / Poll
    Van welke oplossing ben jij voorstander?
    Met de grond gelijkmaken en heropbouwen volgens de in dit artikel voorkomende tekeningen
    Met de grond gelijkmaken en heropbouwen volgens plan voorgelegd aan oppositie en aan inwoners
    Renovatie met behoud van de gevels langs de Henri Jasparlaan
    Huidige bibliotheek en kinderopvang niet afbreken maar renoveren
    Andere oplossing: zie 'Reacties'
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!