vandaag Belgisch kampioenschap wielrennen; WOUT VAN AERT wint voor EDWARD THEUNS en REMCO EVENEPOEL; daarom ook vandaag toch maar terug een vetloop; minder ver dan gisteren en zeker minder snel; maar dat was ook de bedoeling; dus tevreden met deze run; tevreden ook met deze week; in moeilijke omstandigheden toch terug wat kilometers afgelegd; details: 4.57/km - 512 c - 110 gemiddelde hartslag - 121 maximale hartslag - 176 pasfrequentie
voor het eerst terug geen vetloop; het was even wennen; maar het moet gezegd zo enkele dagen vroeg lopen heeft zijn voordelen; het weer was formidabel vandaag; om te lopen toch; terug even een grotere ronde afgewerkt; ik zal direct in een goed ritme; onder de 5.00 is vrij vlug voor een eerste kilometer; daarna bleef het gemakkelijk lopen; er stond ook niet zoveel wind dus of je die mee of tegen had speelde nauwelijks een rol; details: 4.34/km - 854 c - 118 gemiddelde hartslag - 128 maximale hartslag - 175 pasfrequentie
20 graden deze morgen tijdens mijn vetloop; toch beter dan bij dagtemperatuur lopen nu; redelijk tempo, redelijk aantal kilometers; vorige week hadden we de eerste week van minus 80 km; dit gaan we deze week toch trachten te vermijden; dat op zich zou al een mooie prestatie zijn bij de hittegolf van deze week; details: 4.52/km - 666 c - 113 gemiddelde hartslag - 123 maximale hartslag - 176 pasfrequentie
zoals we reeds de ganse week doen, vandaag opnieuw een vetloop; het begint zelfs te wennen; nu is het ook wel zo dat je gemakkelijker zo'n vetloop afwerkt met zo'n warm weertje; zelfs 's morgens is het al vrij warm; de run moest wat verder zijn dan de vorige dagen en liefst aan een trager tempo; een beetje variatie brengen is een must; beide uitdagingen zijn gelukt; dus alles in orde; details: 5.17/km - 809 c - 107 gemiddeld ehartslag - 122 maximale hartslag - 177 pasfrequentie
het wordt de ene vetloop na de andere deze week veronderstel ik; opnieuw een dag van plus 30 graden dus daarin kan je best niet lopen; ik had de bedoeling om er een goed tempo op na te houden; de eerste kilometer zat meteen goed met 5.15; zeker voor een vetloop is dat prima; nadien ging het steeds beter en vlotter; laatste kilometer in 4.24; morgen mag het weer wat trager; vandaag heb ik gezien dat het tempo terug gehaald wordt; details: 4.43/km - 518 C - 115 gemiddelde hartslag - 127 maximale hartslag - 179 pasfrequentie
opnieuw een vetloop vandaag; wat moet je anders met dit buitengewoon weertje; eerst zelfs nog naar de wekelijkse markt geweest; dus niet zo heel vroeg gestart; maar de temperatuur was wel prima; ook wat bewolking zodat de zon nog niet te hard scheen; het liep ook wat vlotter; de eerste kilometer opnieuw traag; net als gisteren dus; maar vanaf km 2 wou ik onder de 5:30/km lopen en dat ging vrij vlot; het kostte mij nagenoeg weinig of geen extra inspanning; dan wist ik al dat het goed zat; alvast beter dan gisteren; hoe de toch wel zwakkere dagen te verklaren; ik zie twee factoren; enerzijds de warmte (de hitte zeg maar), en anderzijds toch ook de naweeën van die coronaspuit; ziek ben ik er niet van geweest maar het algemene gevoel leek mij minder; het kan natuurlijk ook het koppeke zijn; als je iets in gedachten hebt, krijg je het ook; zoiets; details: 4.47/km - 1062 c - 176 pasfrequentie
eens de temperaturen richting de 30 graden gaan vermijd ik toch liever het zonnetje; het moet mogelijk zijn natuurlijk; vandaag was er geen enkel probleem voor een vetloop; vroeg wakker, dus we konden vrij vroeg starten; ik bleef op de Finse piste; dat geeft het voordeel dat je een aantal rondjes kan doen zonder vooraf precies te weten aan hoeveel kilometer je zal uitkomen; en in het begin liep het megastroef; mijn eerste kilometer aan 6.08; een vetloop start ik meestal traag maar dat was er toch wat over; de volgende kilometers gingen sneller; en zonder dat het eigenlijk de bedoeling was lukte het om bijna elke volgende kilometer sneller te lopen dan de vorige (op één uitzondering na); de laatste ging eigenlijk nog snel met 4.32; dus vlot loopt het nog zeker niet maar dat is wel meer het geval bij een vetloop; en in de zomerse omstandigheden die de komende dagen voorspeld worden zie ik nog niet direct veel beterschap; details: 5.11/km - 109 gemiddelde hartslag - 119 maximale hartslag - 566 c - 176 pasfrequentie
vandaag ging het toch al iets vlotter dan gisteren; laat ons hopen dat het vanaf morgen, bij het begin van een nieuwe week, terug de goede kant op gaat, en dat het gevoel beter wordt; met het tempo was niks mis vandaag en de afstand mocht er ook wel zijn; details: 4.42/km - 871 C - 176 pasfrequentie
na de anti-corona-inspuiting van gisteren vandaag toch een korte run afgewerkt; gewoon eventjes de benen strekken; het liep zeker niet goed; heb evenwel ook niet geforceerd; niks moest vandaag; details: 4.50/km - 372 c - 176 pasfrequentie
vroeg begonnen was vandaag wellicht meer dan half gewonnen; deze namiddag en zeker vanavond zou het er zeker niet meer van gekomen zijn; mijn tweede coronaspuit ligt immers met ongeduld op mij te wachten; het liefst zou ik deze rotzooi aan mij voorbij laten gaan; maar na lang wikken en wegen nemen we toch maar het zekere voor het onzekere; alhoewel wat is zeker en wat onzeker in deze; dus... een vetloop vandaag; het was al lang geleden dat we dit nog eens gedaan hadden; tijdens de zomer is dit vanzelfsprekend leuker dan tijdens de winter; dat vind ik tenminste; maar ik kan dan ook beter tegen de warmte dan tegen de koude; warm was het deze morgen zeker nog niet; een 14-tal graden; ideaal om te lopen; toch was het begin moeilijk; ik kwam maar moeilijk op gang; nu raadt men ook wel aan om zeker bij een vetloop het tempo in het begin niet te hoog te leggen; en dat heb ik dan ook met veel plezier toegepast; details: 5.07/km - 735 c - 108 gemiddelde hartslag - 117 maximale hartslag - 177 pasfrequentie
na de dubbele run van gisteren vandaag weer volop aan de slag; eerst het werk natuurlijk; gras maaien deze morgen; het was al behoorlijk warm toen; rond de middag zat dit karwei er op en konden we aan onze run beginnen; het liep moeizaam; kwam het door de dubbele van gisteren, door het geleverde werk, of was het toch de warmte die mij parten speelde; wie zal het zeggen; doel was om toch onder de 5.00/km te blijven en dat is gelukt; dus toch tevreden; morgen gaan we voor onze tweede coronaspuit; eerst een run natuurlijk; liefst iets verder dan vandaag; snelheid speelt geen rol; en voor zaterdag zien we dan wel; alles hangt natuurlijk af hoe we die inspuiting verteren; maar hoe dan ook zal het zaterdag minder worden; hopelijk halen we dan toch de 5 km
een atypische dag vandaag; wegens de BALOISE TOUR of de RONDE VAN BELGIE; even naar de koers gaan kijken deze middag; aan het station van BEERVELDE; veel kans dat ze daar moeten halt houden voor de spoorweg dacht ik op voorhand; en dit gebeurde ook; de acht vluchters moesten halt houden en hielden dan maar een plaspauze; even later kwam het peloton afgestormd maar dan was alles reeds open; REMCO EVENEPOEL toen al vooraan in het peleton; wat hij daarna, in de laatste 40 km liet zien was evenwel nog andere koek; klasse; jammer genoeg kon hij niet iedereeen uit het wiel rijden; hij eindigde dus tweede (na ROBBE GHYS); na de doortocht van de renners dan maar het nuttige aan het aangename gepaard en op het gemak een vijftal kilometer terug gelopen; vanavond dan de resterende kilometers afgewerkt; aan een iets vlugger tempo
het was druk op en rond de Finse piste vandaag; het goede weer zat daar natuurlijk voor veel tussen; vrij vroeg begonnen ook; misschien zelfs iets te vroeg want ik had een vrij stevig ontbijt genomen en dat lag in den beginne toch nog wat op de maag; een beginnersfout zeg maar; iets meer kilometers gelopen dan de voorbije dagen; zo zitten we toch weer een eind in de tachtig deze week; dat volstaat; het moet niet altijd honderd plus zijn; het begintempo was goed maar niet verbluffend; de laatste vijf kilometers gingen heel vlot; allemaal onder de 4.30; dat kan dus niet veel beter; druk is het trouwens ook op wielergebied; de DAUPHINE eindigde vandaag; opnieuw een overwinning voor MARK PADUN; en in ZWITSERLAND zijn ze vandaag aan hun ronde begonnen met een tijdrit; details van mijn run: 4.42/km - 841 kcal - 121 gemiddelde hartslag - 132 maximale hartslag - 175 pasfrequentie
bijlange zo warm niet meer als de voorbije dagen; maar natuurlijk nog prima runweer; het bleef ook droog; een goede run met terug wat tempo; dus samengevat: vrij kort maar goed; details: 4.42/km - 540 kcal - 113 gemiddelde hartslag - 127 maximale hartslag - 175 pasfrequentie; voorlaatste rit in de DAUPHINE; een bergrit; winst voor MARK PADUN
drukkend warm deze middag; weinig zuurstof; lastig lopen dus; gelukkig konden we het opnieuw rustig aan doen; de tempoloop van gisteren toch goed verteerd; dat is het belangrijkste; details: 5.15/km - 1076 kcal - 176 pasfrequentie; mooie rit in de DAUPHINE ook; ouwe taaie ALEJANDRO VALVERDE won deze vrij zware rit; wat een renner; niet te geloven
na twee eerder tragere dagen mocht het vandaag nog eens 'full speed'; niet te ver weg geweest want nogal onweerachtig; terug wat schaduw opgezocht alhoewel dat minder nodig was dan gisteren; het tempo er goed kunnen blijven inhouden; zelfs mijn VO2max was weer top; details: 4.33/km - 711 kcal - 120 gemiddelde hartslag - 128 maximale hartslag - 177 pasfrequentie; ook nog DAUPHINE natuurlijk in FRANKRIJK; topkoers toch wel; reeds de vijfde etappe; schitterende GERAINT THOMAS; hij won maar het was nipt; wat is die SONNY COLBRELLI snel; het wordt uitkijken naar de TOUR dit jaar; POGACAR - THOMAS - ROGLIC; wie van de drie wordt het; of ze nu in de goede volgorde staan durf ik nog niet te zeggen; maar het zou zo maar eens kunnen
eerst het gras nog eens afgereden; daarna, rond de middag, vertrokken voor mijn run; voor minstens 5 km was de bedoeling; meer mocht natuurlijk maar hoefde niet noodzakelijk; het was warm; 24e; dus toch maar een beetje de schaduw opgezocht; in en rond de dreef was het doenbaar; af en toe natuurlijk kwam ik in de volle zon; dus zeker voldoende gezweet vandaag; en eigenlijk toch nog een gemiddeld redelijk tempo gelopen; de laatste kilometers gingen wat vlugger; met een heel vlugge laatste kilometer als sluitstuk; details: 5.02/km - 582 kcal - 115 gemiddelde hartslag - 159 maximale hartslag - 174 pasfrequentie; in FRANKRIJK wordt er natuurlijk nog verder gekoerst; de tijdrit werd vandaag gewonnen door LUTSENKO; maar ook ILAN VAN WILDER deed het prima; benieuwd hoe hij de komende dagen over de bergen geraakt met de eliterenners die daar toch rondtoeren