Ik krijg de laatste tijd soms vooral van familie of kennissen de kritiek dat mijn blogs vaak zo bloedserieus en saai zijn. Nou daar gaan we dus wat aan doen, hahaha nu gaan we lachen! Nee, even euh
serieus komma! Als bestuurslid van OKRA Sint-Jan (een plaatselijke afdeling van de grootste Vlaamse seniorenvereniging) verzorg ik al vijftien jaar onze maandelijkse Nieuwsbrief . Meestal bestaat een nummer uit drie à vier bladzijden die ik zo evenwichtig mogelijk en zonder hiaten probeer te vullen. Om die eventuele gaten op te vullen heb ik een onuitputtelijke bron aangeboord, namelijk de media. Het viel me al langer op dat reclameboodschappen vaak eindigen met nietszeggende holle slogans, die als passe-partouts voor alles kunnen dienen. Dus ook als eventuele bladvulling voor mijn Nieuwsbrief, met dat verschil dat mijn lezers wel snappen dat het om te lachen is (zeg me na: één, twee, drie: hahaha!). Voor wie nog mee is, en eindelijk wel eens voorbeelden wil zien: hier komen er enkele die ik de jongste maanden heb gebruikt en die u allicht bekend in de oren zullen klinken:
OKRA Sint-Jan, als t tijd is voor een nieuw verhaal OKRA Sint-Jan, er is zoveel dat ons verbindt OKRA Sint-Jan, good to know, good to have OKRA Sint-Jan, een beetje van ons, zoveel van jezelf OKRA Sint-Jan, een schitterend contract OKRA Sint-Jan, {iedereen inbegrepen} OKRA Sint-Jan, de kracht van verandering OKRA Sint-Jan, altijd dicht bij jouxml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
OKRA Sint-Jan, verwacht het onverwachte OKRA Sint-Jan, we challenge, you win OKRA Sint-Jan, cant resist m OKRA Sint-Jan, bestemming beter OKRA Sint-Jan, de gezonde reflex OKRA Sint-Jan, hier groeien ideeën OKRA Sint-Jan, das keihard genieten OKRA Sint-Jan, wij spreken uw taal
TOE(kom)MAATJE. Een Bijbels raadsel: Waarom liep Adam naakt in het paradijs? Antwoord: omdat Eva in Adams kostuum liep
|