(dit zou een zebrapad moeten voorstellen)
Supertrucks van 25 meter? Ik heb voor het Belgisch Instituut Voor Verkeersveiligheid normaal weinig sympathie (het is o.m. verantwoordelijk voor de gevaarlijke, want aandacht afleidende flauwe moppen op levensgrote borden langs de snelwegen) maar het BIVV verdient van mij nu toch een goed punt door te wijzen op de gevaren van te lange en te zware supertrucks die men van overheidswege wil promoten.
Ik neem aan dat die mastodonten door hun grote capaciteit economisch rendabeler zijn en globaal ook minder vervuiling geven dan kleinere vrachtwagens, maar voor de verkeersveiligheid zijn ze beslist een bedreiging: ons klein landje telt veel te veel op- en uitritten (moeilijk invoegen!) en door hun grotere massa hebben ze een veel langere remafstand nodig en is ook de schade bij een botsing veel groter dan bij lichtere camions.
TOE(kom)MAATJE. Over zelfkennis gesproken! Begin februari diende de Dendermondse burgemeester Piet Buyse een aanvraag in om erkend te worden als rampgebied (letterlijk citaat uit GVA 13.2.2008)xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
|