Foto
Archief per maand
  • 07-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 09-2012
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 08-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
    Laatste commentaren
  • vakantie overschaduwd (maart)
        op Heeft U een huisdier?
  • knap (maart)
        op Ik zat in de wachtkamer in Elisabethstad in Congo
  • knappe schets (maart)
        op Toen men nog schoofzakken maakte
  • knap (maart)
        op Wat mij altijd verwonderd
  • Een aangename donderdag bezoekje (Patrice)
        op We leven nog in de tijd van toen
  • E-mail

    Het leven zoals het kan zijn
    De dagelijkse dingen volgens Roger (78jr) uit Beveren Waas
    Elke week een nieuw verhaal... Reacties zijn steeds welkom! >> NU OOK BESCHIKBAAR VIA WWW.ROCOR.SHORT.BE
    09-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat moet een mens dan?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik zie een oma met haar kind op de tram, met een hand zich vast klampend aan zo een lint boven haar hoofd. Met haar vrije hand houdt ze haar kleinkind tegen zich aangedrukt. Naast haar een plaats vrij, maar daar liggen de voeten op van een op kauwgom knabbelende madam die zich daar allemaal niets van aan trekt. Ik denk dan, moet ik mij daarmee bemoeien? Ik heb dat al eens gedaan, met een jonge man die met zijn smerige poten op de bank recht tegenover hem lag. Ik heb die voeten toen vastgenomen en verlegt en gezegd: “Doet gij dat thuis ook?” “Ja”, zei hij. Onmiddellijk belde hij op zijn gsm en dat had gevolgen. Men wachtte me op bij het afstappen. Er werd wat geduwd, maar daar bleef het bij.

    Oma vraagt beleefd: “Mevrouw, wilt u u voeten van de bank doen zodat ik de kleine op mijn schoot kan nemen?” Zegt madam tuttefruut: “U moet niet betalen ouwe trien maar ik wel, dus mijn voeten blijven daar.” Iedereen volgde het gesprek, niemand trok het zich aan. Zegt oma: “Ik heb tot mijn 60 jaar gewerkt, daarom moet ik nu niet betalen op de tram en ik denk: U hebt nog nooit gewerkt", wat schijnbaar juist was, want ze was ziek, kon niet werken en stond al heel haar leven aan de dop, schreeuwde ze.

    Ons oma liet het daar niet bij, en wat doet ze? Ze zet zich op de schoot van miss dwars, die huilde van de pijn, en toen oma rechtstond verdween mispoes naar achter en toen kwamen de tongen los. “U hebt groot gelijk mevrouw!” Maar zich iets aantrekken? Neen, ze kreeg alle sympathie dat wel, maar iets doen? No way! Zijn wij nu zo bang geworden of wat? Allemaal een groot bakkes dat wel, maar op afstand? En dat flauw gezegde: Ik moest mij inhouden of ik zou dat en dat gezegd en gedaan hebben, laat het, dat is zeveren achteraf.

    Toch denk ik, iedereen doet zijn best om zijn kinderen goed op te voeden, ook in de scholen en jeugd verenigingen. Wat gaat er dan mis? Ik weet het niet, tijden veranderen maar beleefdheid en rekening houden met een ander, daar heeft toch iedereen baat bij? Ik had alle respect voor die oma, want toen ze op de plaats zat waar die voeten hadden gelegen, drukte ze haar kleinkind tegen zich aan. Haar grootmoeders instinkt, was groter en sterker dan die zogezegde burgerzin, die niet te zien was bij de mede passagiers. Ze gunde niemand een blik, mij ook niet. Gelijk had ze.

    Tot gauw
    rocor

    09-08-2009 om 23:36 geschreven door Rocor


    >> Reageer (2)
    02-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boer zoekt werkvolk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In de straat waar ik mijn jeugd heb doorgebracht was het weggetje, ongeveer 1 kilometer lang. Er waren tien boerderijen. Nu, 60 jaar later, zijn er nog drie. Ik moet zeggen, de mensen die dat deden zijn intussen overleden en hadden geen opvolgers, toch geen jongens die het wilden verderzetten. Men zag het niet zitten, er was geen toekomst voor. Enkele hoeven die nu nog zijn overgebleven, zijn generaties lang altijd van vader op zoon geweest.

     

    De landbouwers dokkerden met paard en kar over het oneffen kassei wegje in de straat, met ernaast brede grachten, er stonden geen woningen voor burgers. Tussen de boerderijen lagen de akkers, maar ook de weiden en de boomgaarden. Dan moest men met de dieren niet ver gaan om te laten grazen. Auto’s waren toen nog zeldzaam. Trouwens: als een boer met een kar oogst van de akker naar de hoeve kwam, had hij het ganse baantje nodig en moest er gewacht worden om elkaar voorbij te laten gaan. Nu is er een tweevaksbaan met fiets -en voetpad en zijn alle grachten dicht en staan er verkeerslichten en kun je zien hoe mooi de voortuin is bij de Roger.

     

    De boer recht tegenover mij is een harde werker en runt samen met zijn vrouw het bedrijf. Ze zijn altijd bezig. Ze krijgen hulp van hun kinderen, maar er is geen opvolger bij. Ze hebben ook alle moderne machines, maar het blijft hard werken voor hen beiden. Toen de meesten stopten met boeren kwam er bouwgrond te koop, waar ik dankbaar gebruik van maakte, samen met vele anderen. Nu zijn er vele nieuwkomers, jonge mensen, en vroegere stadsbewoners met kinderen, die niet weten dat melk niet uit de ijskast komt maar van een koe, en die denken dat eieren uit de supermarkt komen. Nu onze overbuur; heeft koeien en varkens en die laten soms wat vallen. Dat komt samen in een aalput die wordt verspreid over de akkers, drijfmest, en dat stinkt! Hij houdt wel rekening met de wind, zodat de geur niet dikwijls tot bij ons komt. Soms mislukt dat, mij stoort het niet, ik ruik liever eens een keertje koeienstront, dan gans het jaar de verraderlijke dampen van de chemische fabrieken van Linkeroever. De nieuwkomers denken daar anders over. Nochtans, als u over een boer komt wonen die er al drie generaties een boerderij heeft, weet u dat er soms geurhinder is.

     

    Om U een voorbeeld te geven over de vervuiling van die zogezegde propere chemie: ik vang het regenwater op om mijn serre te voorzien van water. Verschillende keren per jaar drijft op dat water een 5cm dikke groene schuimlaag. Ik schep dat schuim eraf, maar ben er niet gerust in. Men stelt ons altijd gerust, sluit je ramen en alles is voorbij. Niet met mij hé, geef mij maar den beergeur van den boer zijn beesten, daar weet ik van dat het EERLIJKE stank is.

     

    Tot gauw

    rocor

    02-08-2009 om 14:04 geschreven door Rocor


    >> Reageer (0)
    14-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sparen? U bent zot!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Eens je gepensioneerd bent, hoef je niet meer te sparen en moet ge U, in de mate van het mogelijke, niets meer ontzeggen. U hebt een huis dat veel te groot is, U hebt iemand nodig om het te helpen onderhouden want U kinderen zijn echte lieverds maar  hebben geen tijd. OPLOSSING: DE BOEL VERKOPEN en in een service flat gaan wonen. Veel kleiner en de helft van je spulletjes geeft ge aan U kinderen, hetgeen op je zolder staat, hebt ge in 10 jaar niet meer gebruikt, dus weg ermee en neem ook de fietsen mee.


    "Uw kinderen komen je nu meer bezoeken, want als ze vroeger bij hun Moeder op bezoek gingen moesten ze steevast wat doen en altijd om boodschappen gaan. Nu hebben we meer tijd om te babbelen met ons moeder. Ze giet een potje koffie op en zelfs dat hoeft niet meer, we kunnen naar beneden gaan en in het cafetaria iets gaan drinken. Koken voor mezelf daar heb ik niet altijd zin voor, ik moet altijd de helft wegsmijten, ge kunt hier een dagmenu eten en het is altijd vrij lekker, in een mooi restaurant, en U bent niet zo alleen."

     

    “Moest mijn man nog leven, zou ik hem misschien niet zo ver gekregen hebben om naar hier te komen, maar ik voel me hier goed, rustig en zonder zorgen. Er is altijd iemand die je kan helpen, als er iets mis gaat, maar ik mis mijn geliefde wel. Natuurlijk, ik doe nu de centjes op van de verkoop van het huis en dat was voor de kinderen. Ik heb het hun gezegd en weet ge wat ze zeggen? “Maak U geen zorgen, Moeder, jullie hebben heel veel gedaan voor ons. Het is Uw geld, profiteer ervan, ons Vader heeft het niet meer gekund. Ik was ontroerd, en ik kan mijn kleinkinderen nog wat pree geven, dat is toch het mooiste wat bestaat? Ik mag verheugd zijn dat ik nog zo gezond ben en hier toch nog een beetje zelfstandig kan leven. Ik heb het einde van de oorlog meegemaakt en de eeuwwisseling. Ik ben aan de laatste fase in mijn leven bezig. Ik heb van niets spijt, en dat wil wat zeggen!”, ZEI MEVROUW van flat 6 met uitzicht op de tuin, bent U het daarmee eens?

     

    Tot gauw

    rocor

    14-07-2009 om 22:13 geschreven door Rocor


    >> Reageer (3)
    12-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op de Sinksenfoor
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ben ik verschoten zeg, van die tuigen die daar staan! Die zijn nu zo spectaculair, dat moet nogal een investering geweest zijn. Er was een wiek bij van 75 meter hoog, die zwaaide tegen 125 km. per uur, ik zou er niet in durven. Je mag zeker geen hoogtevrees hebben, oud worden zeker? Het rad blijft altijd sensationeel van op die hoogte ‘t stad bekijken, ook die schommels van 50 meter boven de grond, spreken tot de verbeelding. Om een ritje te maken kost dat soms 10 euro, veel geld vind ik, maar die mensen hun werkjaar is beperkt, het moet op een seizoen verdient zijn. Er stond ook nog een paardenmolen, dat is nostalgie uit mijn kindertijd, een ongelooflijke attractie. Ook een schuif af met matjes was aanwezig. Ik vroeg nog aan Marie–Louise: “Willen we samen eens in de overdekte kap gaan?”, maar dan werd ze duizelig, zei ze. Honderden kramen met spelletjes, de kinderen zagen er vrolijk uit en waren blij met die spulletjes en een ballon, terwijl ze een crème likten. De jeugd in den autobotser met hun vriendinnetje, om indruk te maken natuurlijk. Maar: er zijn huwelijken van gekomen beweerd men. “Het klikte meteen en botsen gebeurd ook nu nog”, zei iemand.

     

    Als ik op de foor loop, krijg ik altijd honger. De geuren die daar hangen, dat vind je nergens, frieten, wafels, pita, suikerspin, smoutbollen, … Ik wil dan steevast smout bollen eten met koffie, lekker zeg! Ik hang dan ook vol tot op mijn schoenen met witte bloemsuiker, dat heb ik er voor over. Moeders met een gezin hoor ik soms zeggen: “Naar de kermis gaan met mijn kinderen kost veel geld, maar het geluk dat op die moment van hun afstraalt wil ik niet missen. Ze hebben nochtans niets te kort thuis van speelgoed, maar op de kermis is dat anders! Ik word kinds denk ik en heb er ook van genoten.”

     

    Tot gauw

    rocor

    12-07-2009 om 13:38 geschreven door Rocor


    >> Reageer (0)
    04-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oneerlijk vind ik dat
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik ben dik en ik word er ook constant op gewezen, dat moet gedaan zijn, dat werkt op mijn systeem. Degene die er nog iets over zegt, zo van: "Amaai, U bent dik!", of "Hey big brother!", mag zich aan hetzelfde verwachten. Ik zoek naar zijn of haar minpunten zoals een vals gebit, niet veel haar meer, brildrager, te mager, te kleine of te grote borsten, of een platte kont. Ik zeg het direct, kwaad of blij, ik vraag er ook niet achter om wat struiser te zijn. Rocor, dat is smerig, zult U denken. Juist ja, maar ik kan het niet meer aan.

     

    Het ergste van al: ze hebben gelijk en dat stoort mij enorm maar ik kan het niet meer hebben. Men kan het toch wat vriendelijker aanbrengen, vind ik hé. Zo van: "Rocor, vergis ik mij, of bent U toch wat aangekomen?" En mij moed geven of me erop wijzen dat licht overgewicht zeer ongezond is. Dat zou ik op prijs stellen. Ik hoor U al komen, ieder pondje gaat langs het mondje. Dikke mensen eten niet veel (zeggen ze zelf) of ge moet U niet haasten er is nog, of wie zit er altijd het eerst aan tafel. De grote oneerlijkheid is: laat twee mensen hetzelfde eten en U zult zien dat de ene dik wordt en de andere graatmager blijft. Die dunne is gans de dag op van de zenuwen en is niet te genieten, en ik ben gans de dag goedgezind en maak mij geen zorgen ondanks die povere 20 kilo overgewicht die ik gans de dag meesleur.

     

    Voor vrouwen is het nog erger, zeker als ge in de grote maten moet gaan. Mannen mogen een buikje hebben, alhoewel, ik voel er mij ook niet goed bij. Maar het smaakt mij toch altijd zo goed. Deze morgen was ik bij de warme bakker om een bruin brood. Ik had zoveel goesting om een koek te nemen met chocolade ingebakken. No way! Bruine boterhammen met magere smeerkaas. Laat het U smaken, en een nep suikertje in je koffie en een magere yoghurt achteraan. Onlangs zat ik aan tafel met zo een vrouwelijke biafraan naast mij. "Wat die opat, daar kunt ge een gezin een dag mee voeden", zegt die plank met een hol in tegen mij. "Smaakt het niet meneer?" Ik nam tot mij een magere kippenfilet met sla en wat ketchup en dronk water om het binnen te krijgen. Ik ga niet zeggen wat ik dacht, op die moment toen die panlat een crème glacé met warme chocolade tot zich nam. "Breng mij nog een Italian coffee", zei ze tegen de ober.

     

    Beste lezer, ik zou het op prijs stellen moest ge U medeleven betuigen, en mij terugmailen. Bijvoorbeeld: "Beste rocor, of ge nu wat overgewicht hebt, het kan ons niet geven, we zien U even graag."

     

    Een naar uw antwoord uitziende rocor

     

    Tot gauw

    04-07-2009 om 21:53 geschreven door Rocor


    >> Reageer (2)
    28-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom zijn vrouwen zo ijdel?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Als men ze hoort spreken, doen ze het zeker niet voor het oog van de mensen, want wat kan het hun schelen wat een ander van hen denkt? Dat is pure komedie, ze doen godver alles voor de ogen van de mensen. Hoe ze zich kleden? Ze gaan in een dure winkel om niet de kans te lopen dat Linda hetzelfde draagt. Het zijn echte bimbo’s, ze gaan nooit de deur uit zonder aan hun look te werken. Om een brood te halen, verkleden ze zich. Ze zijn voortdurend op zoek naar de bevestiging van hun schoonheid en hun uiterlijk. Voor wie doen ze het, dat vraag ik mij af. Enkel voor de aandacht van de mannen? Naar de coiffeur iedere week, de nagelstudio. Als ik naar die lange witte nagels kijk, krijg ik schrik en denk daarbij: hoe werken die eigenlijk in den hof of wassen die hun auto, hoe schrapen die wortels of schorseneren?

     

    "Af en toe een verwenmassage en een peeling, dat doet deugd en is goed voor mijn huid. Mijn wimpers zijn de laatste tijd niet goed gedaan, ik ga op een ander. Wat denkt die schoonheidsspecialiste wel, om zoveel geld te kosten moet het wel goed zijn, vind ik. Ik heb mijn tanden laten witten, ik moet terugkomen. Een tand staat wat vooruit, ik zal een tijdje een beugel moeten dragen, dat staat sexy op mijn leeftijd. Nu krijg ik toch wel een rimpeltje zeker en een sproetje, ik ga niet meer naar de zonnebank. Als dat zo verder gaat, kom ik niet meer buiten en maak ik een afspraak om dat weg te doen. Ik schaam mij dood, mijn man zegt: 'Mijn eerste lief was ros en had gans haar gezicht vol sproeten, ik vond dat tof, en ge weet wat ze van een rosse zeggen hé!', en hij lachte de zot, ik kan er niet om lachen, ik laat er wat aan doen, het mag kosten wat wil. Waar ik wel blij om ben, is van mijn maatje 38. De Bea die heeft nen 44 en die doet daar niets aan, als ik zo dik moest zijn, dan schaamde ik mij dood. Maar ze heeft wel mooie borsten, de mijne zijn te mager, zegt mijn man. Ik heb het al eens nagevraagd om ze wat op te spuiten, maar zwijgen hé! "

     

    Naar het schijnt, bestaan er ook zo mannen die eerst in de spiegel kijken en hun haar kammen voor ze buiten gaan, himbo 's wordt dat genoemd. Ik hoor daar niet bij, alle dagen douchen, propere kousen, slipje, proper hemd, gladgeschoren en dan is het oké voor mij. Ja, toch een vleugje aftershave.

     

    Toch zijn wij allemaal ijdel, vind U niet? We doen het niet voor een ander, nee, nee! Ik vind dat komedie spelen, beken gewoon dat ge U eigen graag ziet. Niets mis mee natuurlijk.

     

    Tot gauw

    rocor

    28-06-2009 om 14:24 geschreven door Rocor


    >> Reageer (1)
    19-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het zal je vriend maar wezen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hij loopt gans de dag achter je aan, gaat in de weg zitten als ge iets doet, hij legt zijn kop in je schoot, geeft U natte likjes in je gezicht. Je duwt hem weg maar hij verstaat dat niet en denkt dat je wil spelen. Hij bepaalt wanneer hij wil gaan wandelen, als ge U schoenen aandoet denkt hij dat hij mee mag met de auto. Hij kijkt je zo triest aan als het niet mag, zodat ge toch maar toegeeft. Hij heeft in je huis de beste plaats tegen de verwarming in een mand, en als ge niet oppast kruipt hij bij je in bad, hij wil ook in je bed. Hij krijgt zowat de beste stukjes van je eten, alhoewel U zich hebt voorgenomen hem niet te voeren aan tafel, maar voor die ene keer kan dat geen kwaad. Daarom is hij te dik. Je zetels en uw vloer hangen vol haar want hij is in de ruiftijd, maar ja, dat is zijn natuur daar kan dat beest niet aan doen.

     

    Als er dingen zijn die hem niet aanstaan, gromt hij, om je te zeggen: "Hela mannetje, ik ben hier ook nog hé, ik wil U wel een pootje geven, maar al die stomme spelletjes van zitten en liggen en om je gazet gaan, niet met mij hé!" Maar hij gromt ook als er iemand te dicht bij je komt, U bent zijn bezit, U bent zijn baasje. Hij legt ook hoopjes die gij moet opkuisen. Hij gaat soms op zijn rug liggen met zijn poten in de lucht, dan moet U weten dat ge hem eens moet krabben. Zijn water -en eten bak hebben een plaats in huis, dus kunt U maar best zorgen dat het vol is en fris, en een handdoek bij de hand om zijn druipend bakkes af te vegen. Het was alsof hij wist welk uur het was als ik van mijn werk kwam, stond hij daar in de deur te wachten al kwispelend, ik aaide hem dan, en dan was het goed. Een hondenleven, maar dan een luxe hondenleven.

     

    Ik zag dat hij wat hinkte, hij werd 8 jaar, dus ermee naar de veearts. Die trok een bedenkelijk gezicht toen hij mijn maat onderzocht, het beest huilde een beetje als men zijn schouder aanraakte. De arts zei: "Ik heb zeer slecht nieuws. U hond heeft botkanker, alle bewegingen die hij maakt doen enorm pijn." Ha, daarom wilde hij niet meer gaan wandelen en keek hij gans de dag in mijn gezicht. Ik kreeg hem terug mee naar huis met wat pijnstillers, men sprak van chemo.

     

    Het is geen mens, het is maar een hond dat weet ik maar al te goed, maar hem zo zien lijden kon ik niet meer. Hij geraakte nog met moeite in de hof, zo rap ging het. Ik sliep niet meer, ik waakte bij hem, hij kreunde van de pijn. Hij keek mij aan alsof hij wilde zeggen, maat, we hebben het samen goed gehad maak er maar een eind aan. 's Anderendaags heb ik hem laten inslapen, het kon niet meer zijn. Hij kreeg een spuitje tegen de pijn zodat ik afscheid kon nemen. Ik nam hem in mijn armen, ik weende hardop. De arts begreep het, zei hij .De hond was een deel van de familie geworden.

     

    Van een vriend gesproken die ge mist, gans de familie was dagen aan een stuk triestig, wat een dier kan betekenen. Hij was zo trouw, hij miste juist de taal zegt men soms. Ik heb zijn spulletjes weggeborgen. Mens toch, ik zie er iedere dag van af, ben er ziek van. Het is was toch maar een stomme hond…

     

    Tot gauw

    rocor

    19-06-2009 om 13:18 geschreven door Rocor


    >> Reageer (1)
    12-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een pint gaan pakken, op de Beverse markt nog wel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ge krijgt dan in 'De Plato' een aanbod van ontelbare bieren waar je nog nooit van gehoord hebt. Ik wist zelfs nog niet dat het café bestond, ik moet zeggen, wel ne vriendelijke gast, die garçon. Ik ben gewoon om een Stella, een Jupiler, of een Leffe te drinken. Dat gaonneke zei: "Pakt eens een 'Bush', ha neen, dat smaakt bitter, neem een 'Zatte Bie'", zei hij tegen ons vrouwelijk gezelschap. "Of hebt ge liever een 'Blonde straffe', Hendriek, zoals ik? Ge kunt u ook bezatten en zuip U een maleur. Dat is wel 10%. Hebben jullie al van mijn verboden vrucht geproefd?", zei hij naar de dames knipogend.

     

    "Pak ne mort subite", zei dat kereltje, hij was ons blijkbaar beu. Hij werd ook een beetje oneerbiedig. "Ik heb ook oerbier als jullie dat past." Dat hadden de dames niet graag, ze noemden hem een 'Brugse zot', wat ook een goed biertje was, zagen we op de kaart. "Deugniet, kom eens hier we willen bestellen." "Deugniet is een goed drankje", zei hij, "maar als ge moet blazen neem dan liever een dikke matilde, daar kunt ge eens aan doorlebberen", dat ging zo maar door. Hij bood ons ook nog een 'moeder overste' aan, maar toen we er van proefden vonden we het een beetje te maagdelijk, wel pittig.

     

    Een 'blond bieken'? Daar hadden we al te veel voor gedronken en seks als ge gedronken hebt is toch niet van het beste." "Bent U misschien bang om een houten kop te krijgen morgen? Geen vrees, een 'Houten kop' is goed voor de flora en de darmen, en het loopt goed binnen!" Op alles wist dat kereltje iets te zeggen. "Wat denkt U van een kwak?" "Nu liever niet", zeiden de vrouwen, ik weet niet waarom ze lachten, dat heb ik pas later vernomen.

     

    Kortom, het was moeilijk kiezen. Wij mannen kozen voor het beste van het beste, NEN DUVEL. Duvel heeft een licht, fruitig droog aroma, door het gebruik van de fijnste hoppen. Het is een aangename dorstlesser vind ik, met een uitgesproken hopkarakter, en een lichte alcohol zoete smaak, als dat geen Belgisch bier is.

     

    De dames kozen voor een 'Bruin boerke' en een 'Blond boerinneke', allebei 9.5%. Dat kan tellen qua alcohol, maar ze hadden toch een bob, dachten ze toen. Den auto is blijven staan, we zijn licht aangeschoten te voet gegaan. Wie lachte ons uit? Juist ja, die kelner van de Plato.

     

    Tot gauw rocor

    12-06-2009 om 20:23 geschreven door Rocor


    >> Reageer (1)
    05-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veur wanneer ist?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ongelooflijk mooi, zo twee aanstaande jonge moedertjes. Ze zaten op een terras naast mij, ik kon dus naar hun buikje kijken, hun handen rusten op hun gespannen kleed en op de lang verwachte, het was al duidelijk zichtbaar. Ze waren schat ik rond de 30 jaar, zeg maar de vrouw op zijn mooist. Wat in deze tijd opvallend is, is dat kinderen niet meer worden geboren als de moeder twintig jaar is, maar 10 jaar later, rond hun dertigste. Eigenlijk vind ik dat beter, dan is al men een beetje zekerder van zijn toekomst, en ook van de papa 's.

     

    Vroeger droegen de toekomstige mama 's ruime klederen zodat men soms twijfelde. Is ze verdikt of…in positie? Nu is het een spannend 'rekkleedje' dat zich aanpast aan de groei van het kind en daarmee worden alle twijfels weggenomen. Iedereen mag hun buikje zien, ze pronken er zelfs mee. "Ze is in positie", zei men vroeger. Wat een raar woord. "Ze is in verwachting van een kind", dat is Nederlands op zijn best, vind U niet?

     

    "U draagt uw kind heel hoog, bij mij drukt hij op mijn blaas en moet ik constant gaan." "Veur wanneer is t’ bij U?" "Eind september", zei het hoogdragende moedertje. "Maar weet ge wat ik de laatste tijd heb, mijn smaak is op de dool, ik kan bij wijze van spreken een crème glacé met vlees eten, ik hoop dat het zo niet blijft." "Wanneer is het bij U verwekt?", zeiden ze giechelend tegen elkaar. "Bij ons moesten we de wekker zetten, het was soms midden in de nacht als de eitjes op stap gingen en dan moesten we onze hormonen klaarhouden, ze hielden er geen rekening mede dat we moesten gaan werken. Soms was het tegen ons goesting, maar na een tijdje gingen we er tegenaan, volop genietend, met die herinnering gaan we gans ons leven lachen." Zo gingen ze maar door, soms teder naar hun buikje kijkend, terwijl ze er zachtjes tegen praten.

     

    Ze stonden op wensten elkaar succes, en lieten mij achter. Ik dacht eraan hoe het toen was, 50 jaar terug. Het was toen met dezelfde verwachtingen, want ons kinderen hebben nu zelf al kinderen en misschien hebben we nog tijd over om de derde generatie te mogen meemaken, dat zou pas een belevenis zijn!

     

    TOT gauw, ik laat wel iets weten.

    groetjes,

    rocor

    05-06-2009 om 16:37 geschreven door Rocor


    >> Reageer (0)
    29-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moeten we nu eigenlijk allemaal super kinderen hebben?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We zijn er goed aan bezig, al vanaf ze niet meer in hun pamper doen moeten ze al denken aan wat ze later willen worden. Zeker geen bouwvakker, of dokwerker, al is boer worden de laatste tijd wat opgewaardeerd. In de kleuterschool moeten ze minstens kunnen lezen en ook al een kleine computer hebben. Ook aan sport moet er gedaan worden, liefst tennis, daar word ge rijk en beroemd van. Tussendoor kan het kind toch naar de muziekschool viool -of pianolessen volgen, dat staat chique.

     

    'Helikopter Ouders', ik had er nog nooit van gehoord, die controleren hun kinderen tot het uiterste. Ik denk dat ze in de toekomst een chip laten inplanten, zodat ze de kinderen kunnen volgen op het scherm van hun GSM. Nu bellen ze gans de dag, waar bent U? Wat bent U aan het doen? De vriendjes of vriendinnetjes worden door de ouders gekozen. Zo een overbezorgde jeugd lijkt niet op mijn jeugd, maar ons moeder was ook bezorgd, want ze gaf ons een kruisje op ons voorhoofd. We kregen ook een appel mee en ze zei "We eten om 5 uur, zie dat ge er zijt, en goed opletten in de klas hé!" Als de Meester niet content was over mij, kreeg ik thuis nog een pandoering bij, mijn mening werd niet gevraagd. Nu komen de ouders naar de school. Ook voor een ruw gebaar of als een slecht rapport wordt meegegeven, dan moet de onderwijzer zich verantwoorden, want "onze Sven doet zoiets niet!"

     

    Maar het kunnen toch allemaal geen geleerden zijn hé. Oké, de tijden veranderen, maar laat kinderen kind zijn. Eén ding moeten ze precies niet van hun Ouders leren: seks, dat kennen ze allemaal, en ze beginnen er dedju vroeg aan, vind u niet?

     

    Tot gauw

    rocor

    29-05-2009 om 18:03 geschreven door Rocor


    >> Reageer (3)
    23-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Als ge kranten...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    …op de voorpagina bekijkt vind ik dat een ramp. Als ge het nieuws bekijkt, op televisie, is dat een sein om in je hof een atoom schuilkelder te laten ingraven. Zo afschuwelijk van moorden en oorlog, ruzie, kinderporno, verkeersongevallen, branden, aanslagen, diefstallen, moet ik nog verder gaan? Er zijn ook nog rampen en crisissen als U wil. Ik word daar ziek van.

     

    Soms, maar dat is uiterst zeldzaam, iets plezierig, zoals het olifantje 'Baby K' in de Zoo van Antwerpen. Mijn krant, GVA, heeft het record tot vijf keer de voorpagina halen, dat is straf voor een olifantje, bladzijden vol, aangenaam om volgen. 27500 mensen wilden dat lelijkaardje zien. Zo een lief diertje en de burgemeester is peter, dat vind ik nog eens nieuws brengen.

     

    De politiekers hebben daar geen tijd voor, die moeten smerig doen tegen elkaar. Ik weet het niet goed meer, zo juist voor de verkiezingen. Ik ben al 50 jaar trouw aan mijn partij, nu ben ik zo ontgoocheld in die knapen. Als er geen politieker bij mij thuis komt om mij te overtuigen geef ik het op, ik heb zelfs zin om niet te gaan stemmen. Ik die altijd vond dat iemand die niet ging stemmen iemand was zonder mening, zo ver is het gekomen met mij.

     

    Ik wil een neutrale, wijze raad die de problemen aanpakt, die er nu al zijn. Gewoon hard en rechtvaardig, geen partijen, aan het loon van een geschoolde eerste graad beginnen, eerste taak, justitie, durft dat niemand?

     

    Verontschuldig mij, ik was afgeweken. Vind U ook niet dat bij ieder nieuws toch eens iets leuks mag zijn, en eens wat over ons mooi land waar ik fier op ben, want het is lente en het kriebelt.

     

    Tot gauw

    rocor

    23-05-2009 om 00:00 geschreven door Rocor


    >> Reageer (1)
    15-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een date
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We bezochten Amsterdam, een mooie stad, veel te bezoeken en vol verrassingen. Toen mijn vrouw ging winkelen hoefde ik niet mee te gaan, ze had alleen mijn bankkaart nodig. “Ga een pint drinken”, zei ze. In Holland een pint drinken, laat me niet lachen. Enfin, ik een herberg binnen, het was er proper en netjes, ik vroeg ‘een bakkie koffie’.

     

    Toen ik eens rondkeek, zag ik mensen van alle leeftijden, op mijn tafel stond een palletje waar we vroeger pingpong mee speelden. Er stond iets opgeschreven dat vanuit mijn kijkrichting ondersteboven stond. U kent dat wel, zo een houten palletje, maar ik zag geen speeltafels staan, dus ik lette er verder niet op. Plots kwam er een Amsterdamse schone naar mij, U weet hoe oud ik ben, maar dit ter zijde. Ze kwam aan mijn tafel zitten. “Ik mot die jonge gozers niet!”, zei ze, “…en U lijkt me wel een aangename vent, ze kwam mij nogal vrijpostig over.

     

    Ze had een mooi figuur, ze etaleerde haar twee vooraanstaande figuren met een buitengewoon ruim en diep inzicht. Ik keek al eens ongerust naar buiten of mijn vrouw me niet kon verlossen, maar die was zich van geen kwaad bewust en winkelde rustig verder. Ze werkte voor ‘HET LEGER DES GEILS’, zei ze. Toen begreep ik het, ze wilde met mij een geile namiddag doorbrengen en toen ik haar vroeg wat haar op die gedachte had gebracht en waarom ze mij had uitgekozen nam ze het palletje van mijn tafel, draaide het om en ik las ‘IK ZOEK EEN DATE M/V’. Toen werd mij alles duidelijk, ik had mijzelf aangeboden.

     

    Mijn vrienden lachen me nu nog uit, mijn vrouw zei nog: “U kunt ge ook nooit eens alleen laten hé, ik ben een paar uur weg en dat zit al bij een ander.” “Was het een vrouw of een man?”, vroegen die lachers nog, “Hebt ge wel goed gekeken?” Toen was het hek volledig van de (amster) DAM, of was dat die Amsterdamse humor die nooit verloren gaat?

     

    Tot Gauw

    rocor

    15-05-2009 om 15:33 geschreven door Rocor


    >> Reageer (2)
    09-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Komt ge er?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    …zei mijn vrouw, we moesten ons klein geld samenschrapen om een consummatie te betalen, soms is dat eens nodig om dat koperen geld uit je beugel te verwijderen. Hebt U dat ook, er moet wat betaald worden en binnen de kortste keren heb ik dat omgerekend in die oude Belgische franken. En dan weet ik maar of het duur is of goedkoop, alhoewel, dat bestaat niet meer, dat woord ‘goedkoop’.

     

    Die centen achter de komma tellen precies niet meer mee, dat heeft geen waarde, maar pas op, dat tikt wel aan hé. Eerlijk gezegd, ik blijf dat maar omrekenen en zeker als het grote bedragen zijn. Heel zelden staat het er nog eens bij in franken en dan ben ik altijd geïnteresseerd. Onlangs was er een laptop die 1000 euro kostte, dat is maar 40.000 frank reken ik dan maal vier en maal tien rappekes. Die ‘3399’ achter de komma maakt nog wel veel geld uit hé, of telt 339.9 frank niet meer voor U? Ik ga het nooit gewoon worden, mijn kleinkinderen kennen er alles van, zeker als het om hun wekelijkse pree gaat, dan moet het juist zijn ook achter de komma, de opuitegaards.

     

    Toen ik mijn eerste loon kreeg, verdiende ik 6.2 frank per uur, een bouwgrond van 10 meter op 40 meter, kostte toen 1000 euro, gelooft gij dat nu? Daar hebt ge nu een laptop voor! En gij vindt dat het niet moeilijk is voor ons op 70 jaar om dat allemaal te begrijpen? Ik ga dat blijven doen om de waarde te schatten. Het voornaamste is dat een mens maar toekomt om zijn gewone leven verder te zetten, meer moet dat niet zijn, zolang ze hierboven er maar geen punt achter zetten in plaats van een komma is alles goed zo.

     

    Tot gauw

    rocor

    09-05-2009 om 00:00 geschreven door Rocor


    >> Reageer (1)
    01-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik ben op oorlogspad
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ja, en ik meen het, ik sla ze de kop in die smerige ondankbare kat. De kat waar ik gans het jaar vlees voor koop. Laat een klein geschil geen goede verstandhouding verwonden, dat besef ik, maar nu is ze te ver gegaan, dat is erover, ze gaat het aan de lijve ondervinden. Ik spaar een stukje van mijn dagelijks vlees of vis om madam te plezieren, ik snijd het ook nog in stukjes om het haar makkelijk te maken. Het is een zwerfkat, een mooi beest, maar nu is de liefde uit. Ze kan haar dagelijks kommetje melk vergeten, mijn vrouw zegt dan: “Doe de graatjes wat uit de vis, en warm die melk een beetje op.”

     

    ‘Wind U niet op’, zult U denken, wat kan er gebeurt zijn om zulke moordachtige plannen te hebben? Ze gaat er aan of anders ga ik ze vangen en voer haar tot op een boerderij, dan kan ze haar plan trekken. Dan zijn vogels nogal wat dankbaarder en ge krijgt er voor iets in de plaats, iedere morgen breek ik het oud brood in stukjes, de buren brengen hun brood ook, doe er wat randjes van kaas bij en nog wat vogelzaad, een gans bord vol. Iedere morgen is het feest, ook in de winter. Ze vliegen af en aan, een bonte mengeling van mussen, meesjes, merels, 2 eksters, Turkse tortels, ook een roodborstje, en een lijster.

     

    Wat een plezier om dat te zien, ze hebben soms ruzie, maar zolang er eten is, is er vreugde en worden we beloont met de mooiste aria’s, ze doen het uit dankbaarheid. Het meest aangename is als een merel of lijster of een mees haar nest maakt in je hof en heel dicht bij je, haar jongen grootbrengt en constant af en aan vliegt met voer en insecten tot ge het gepiep hoort van de jongen. Bij het verlaten van het nest begeleid ik ze tot ze zelfstandig kunnen vliegen. Wie heeft daar een stokje voorgestoken? Juist ja. Toen ik in de hof kwam, had ons katje nog een piepend vogeltje in haar bek, de vuile moordenaar. Ze verdween onder de struiken omvlogen door de luid krijsende vader en moeder merel, het ging door merg en been.

     

    Oordeel zelf, dat beest wordt door ons verwend, heeft niets tekort, wat doet dat beest? Juist geboren vogeltjes zonder veren uit hun wieg halen en opeten. Als dat niet smerig is, ik ben razend, ze komt er niet meer in, wat zou ze zelf voelen moest ik haar jong verzuipen of zo.

     

    Wat zegt Simonne? Rocor nog nooit gehoord van overleven en instinct, laat dat beest haar leven leiden, U doet dat toch ook?

     

    Weet ge wat ze kan vanaf nu, haar melk koud uitlikken. Ik warm ze niet meer op, wat denkt dat smerig beest wel!

     

    Tot later

    rocor

    01-05-2009 om 17:00 geschreven door Rocor


    >> Reageer (1)
    24-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het zal gaan tijd worden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het is april en de zon is daar. Dat doet toch wat aan een mens, vindt u niet? Ja zeg, altijd regenen, maanden aan een stuk, daarbij nog alle media die U maar voorhouden hoe slecht het wel gaat, het woord crisis is dagelijks tientallen keren te horen, een mens zou voor minder een zwartkijker worden. Wat ik wel vaststel, is dat de winkelstraten nog altijd vol mensen lopen, restaurants waar u moet reserveren, een bestelde auto waar ge op moet wachten.

     

    Ik vermoed dat de mensen denken ‘Ha crisis, we hebben wat geld, we gaan ervan profiteren. Wel wat uitzien, maar hetgeen we hebben kunnen ze ons niet meer afpakken.’ Ik heb mij ook al wat voorzien, ik heb 10 kroppen sla geplant, 12 bloemkolen en 20 tomaten planten gezet, ook wat kervel en komkommer. Ge weet toch maar nooit.

     

    De mooie sierhoven gaan verdwijnen, binnenkort staan er terug aardappelen in de voortuin in de plaats van buxus en bloemen. We gaan terug kippen houden en konijnen, ja lach maar, ik weet nog in den oorlog kwamen de stadsbewoners bij ons om melk en aardappelen. Er waren toen ook geen dikke mensen, iedereen mooi slank, geen doktoors meer nodig.

     

    Geloof me, de tijd van de ajuinsaus en de pekelharing komt angstig dichterbij. Begin maar al te hamsteren, sla je voorraad suiker en zout maar op, sla alles op in blik. Eieren en puree gaan terug de hoofdschotel worden, ha ge lacht, ge zult niet blijven lachen. De ouderen zeggen: “Wij hebben het gehad, maar onze kinderen en kleinkinderen, dat is het ergste.”

     

    Wat is het, gaan we in een hoek zitten en klagen of gaan we er tegenaan, de zwakkeren moeten er vantussen? Neen, elkaar helpen zeker, en zorgen dat onze kinderen het goed hebben. Het is misschien een les, zeker voor de jeugd, die alles zo vanzelfsprekend vinden, ‘veel’ is tegenwoordig ‘niet genoeg’ meer.

     

    Dat tijden op zo een korte tijd kunnen veranderen.

     

    Tot gauw 

    rocor

    24-04-2009 om 14:10 geschreven door Rocor


    >> Reageer (0)
    18-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ritsen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik stond voor de brug, niet van Willebroek maar in Temse, aan te schuiven omdat er werken aan de gang zijn om de brug te dubbelen. Langs de zijstraten stonden automobilisten die ertussen wilden, hoe zou U zelf zijn. Sinds Nederland en van Daele het woord RITSEN hebben ingebracht zou men nu zonder problemen moeten kunnen invoegen. En ja, geloof me, het werkt uitstekend, en de file wordt er niet langer door.

     

    Om de beurt wordt er dan een auto tussen gelaten en dat gaat vlotjes, toch in Holland, ondervind ik. Bij ons wilt men dat godver niet snappen en gaat men nog altijd van het principe uit: ‘eerst is eerst en achter mij bent U het.’ Weet u, mensen luisteren alleen als ge in hun geldbeugel zit, het bewijs is geleverd, en ik kan het weten. Ik ben op de baan, vroeger was het derde vak voor de snelvliegers, nu word ge niet meer voorbij gereden, alleen nog van mensen die ze van de baan moesten plukken, want geld dat het kost! En spijtig geld, als ge een PV krijgt!

     

    Er wordt minder de middenvinger opgestoken. Als ik op het snelste rijvak ben tegen 120 km per uur en men wil dan nog voorbij, zet ik mij onmiddellijk rechts en versnel nog en beetje tot 125 km per uur. Als hij dan nog voorbij wil, oke voor mij niet gelaten. Het mag niet wat ik doe, ik weet het, maar waarom wil men nog voorbij als ge al op de hoogste snelheid bent? Ik moet niet opscheppen als ge alle dagen in het drukke verkeer bent en ge moet U houden aan 30 en 50 en 70 en 90 en 120 km per uur. Dan mag U blij zijn dat ge maar eens in de maand in de prijzen valt.

     

    Als U mij tegenkomt op de weg laat me ertussen hé, ik ben haastig.

     

    Tot ritsen…Tot gauw  

    rocor

    18-04-2009 om 11:34 geschreven door Rocor


    >> Reageer (2)
    10-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alles zo natuurlijk mogelijk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    …maar met grijs haar rondlopen als vrouw als ge nog geen 50 jaar bent, dat kunt ge toch niet menen. Het gebeurt toch, maar reken dan dames, dat mannen U tien jaar ouder schatten. Als dat U niet deert doe dan maar, het is misschien van de zorgen dat U pluimen grijs zijn. Ik heb geen pluimen meer, maar het is mode, sexy kale mannen met een stoppelbaard, het is dat ge het maar weet.

     

    Hetzelfde met vrouwen die rimpels hebben, dat komt omdat ze hun voorhoofd te veel te fronsen als ze nadenken. Ze zijn dus verstandig en hebben ervaring op alle gebied. Grijs is nu in, zie naar de auto’s. Op tien auto’s zijn er zeven bij waarvan er vijf grijs zijn en twee zwart. Het staat chic, ge ziet er geen vuil op, maar ik mis toch al eens een knalgele, een blitse rode. Met dat stomme grijs in dit grijze weer.

     

    Voor mijn werk ben ik in de bouw, wat zie ik? Vloeren grijs of zwart, parket die vroeger altijd bruin was, geurend naar boenwas, nu gegrijsd. Opritten, voetpaden, zelfs in de leefruimten grijze gepolierde beton, de muren grijs of iets dat er op lijkt. Maar mensen toch, ge zou er zelf somber en grijs van worden.

     

    Ik was ooit in de Kongo, wat U daar zag aan kleuren was een streling voor het oog. Lange gekleurde doeken met bloemen rond hun prachtige lichaam geplooid. In die ongelooflijke natuur zag ik opgewekte mensen in regenboog kleuren en tam tam geluiden op de achtergrond, en niet wetende wat de dag nadien hen zou brengen. Ik noemde dat het paardenmolen gevoel, op en neer gaand, muziek en kleuren, ronddraaiend zonder zorgen.

     

    Ach ja, mijn auto is cubanietzilver en binnenin siërragrijs. Mijn volgende zal een blauwe zijn, zoals in mijn jeugd. Er reden toen Ford Mustangs rond in bleu, en ook blauwe Harley-Davidsons moto’s, als dat niet cool was!

     

    Allee zeg, laat er ons terug wat kleur inbrengen!

     

    Tot gauw

    rocor

    10-04-2009 om 00:00 geschreven door Rocor


    Tags:kleur, afrika, auto's
    >> Reageer (1)
    03-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het is toch niet te geloven
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Sinds een tijdje heb ik vliegangst, ze krijgen mij niet meer in zo een vliegende doodskist. Ik hoor U al komen: ‘ja maar er sterven meer mensen op de baan!’ Wel, ik rij daar ook op, vandaar dat mijn overlevingskans om 85 jaar te worden heel klein wordt. Ik zit niet meer op mijn gemak in een vliegtuig, naar Spanje is maar een paar uur vliegen, dan wordt er zelfs niet meer in de handen geklapt bij aankomst. Ik ga dan rechtstaan en klap heel hard in mijn handen. Waarom zult U zich afvragen, omdat ik blij ben dat ik het overleeft heb.

     

    Ik heb al horen zeggen dat die piloten al eens een airhostes laten vliegen. Als ze samen met dat mooi kind eens willen vliegen, ze dat dan op de grond doen of in een bed, maar niet terwijl ik zwetend en angstig naar Spanje wil. Nog zoiets, dat drama in Nederland, piloten met zoveel ervaring zien die niet als hun hoogtemeter kapot is? Ik wil jullie niet bang maken hé. Wist U dat een duif waarvan er tientallen in mijn hof zitten, als die in die straal motoren terecht komen het ding met een paar honderd mensen aan boord tegen de grond smakt?

     

    Het schoonste van al: iedereen lacht mij uit. ‘De Roger vliegangst hoe kan dat, hij heeft 30 parachute sprongen achter de rug en is van niets bang, oud paracommando.’ Maar echt waar, ik ben er niet meer gerust in, laat ik het zo zeggen. Ik bid terwijl ik vlieg, onze lieven heer zal zeggen tegen zijn moeder: “Hij gaat weer eens op vakantie met de vlieger, hij is er weer, doe mij een plezier en laat zijn vliegtuig in een paar luchtzakken terecht komen, de komediant.”

     

    Onlangs waren wij in Leeds, mijn vrouw heeft last van luchtziekte en had een flesje water bij en een doosje met pilletjes. Die moest ze, in het bijzijn van een inchecker innemen met een slokje water. Ze moest het water achterlaten samen met gans haar doos pilletjes. Als die controleurs al zo bang zijn, wat denkt U dan wat ik ben, in hun zogezegde veilige kist, niet zeveren hé.

     

    Vrienden van ons maakten eens een vlucht mee terwijl er onweer was, nooit vliegen ze nog. Iedereen bad luid op, dat alles maakt mij nu nerveus, maar men zegt dat ik mij zorgen maak om wat inbeelding. Ik zal het maar geloven, en dat parachute springen is wel 50 jaar geleden, als ik nog eens vlieg naar Spanje vraag ik een valscherm.

     

    Steunt U mij als we elkaar zien binnenkort op Zaventem?

    Dank U.

     

    Tot gauw  rocor

    03-04-2009 om 14:31 geschreven door Rocor


    >> Reageer (2)
    27-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Er waren eens...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    ...twee kindjes met het syndroom van down. Ze deden hun eerste communie bij ons in de kapel omdat het in de grote kerk te druk was voor hem en zijn vriendinnetje. Ze waren 7 en 8 jaar. Alle aanwezigen waren familie en vrienden, de kindjes waren mooi in hun nieuwe kleren en dat lieten ze duidelijk merken, ze waren opgewonden en blij. Iedereen kreeg een handje en een kusje. Toen ze vooraan moesten komen voor hun inzegening heb ik nog nooit zo een gelukkige kinderen gezien, de echtheid van dat koppeltje sprak boekdelen.

     

    De ontroering bij de mensen hoe die kinderen in hun eenvoud dat grote gebeuren beleefden, was zo puur en menig traan werd weggepinkt. De priester die de ceremonie uitvoerde deed dat schitterend en met veel geduld, het was niet gemakkelijk om de aandacht van de twee kinderen bij het gebeuren te houden. Halfweg de ceremonie draaide één van de kinderen zich om en riep: “Mama!” En zwaaide even, eenvoudig en welgemeend.

     

    Zulke kinderen doen er langer over om iets te leren maar lief en vrolijk zijn is een gave, het is hen aangeboren. Ze kunnen een voorbeeld zijn met hun opgewektheid. Voor de ouders die zo een kind hebben zullen er moeilijke dagen bij zijn, maar ik zag in de kapel wat een ongelooflijke binding ze met hun kind hebben. Ik bewonder die mensen, het vergt heel veel van een echtpaar met zo een zorgenkind. Maar vraag het hen zelf, ze zouden het kind nooit willen missen, en als koppel zien ze elkaar ook liever, het bind hen meer dan ooit. Ze trachten constant om hun kind op een hoger peil te tillen, met enorm veel geduld.

     

    In al hun kleine of grote beslissingen moeten ze met het kind rekening houden of het wel kan. Wat ook eigen is aan die kinderen, ze aanvaarden je of niet. Toen ze uit de kapel kwamen door een haag van familie en vrienden zag de jongen me plots. Hij kwam naar mij toegelopen en gaf me een natte zoen op mijn kaak. Nog nooit heb ik zo een oprechte kinderliefde gezien, dat vergeet een mens nooit. Ik was zeer vereerd en ontroerd want ik mocht me bij zijn vrienden rekenen.

     

    Tot gauw 

    rocor

    27-03-2009 om 12:54 geschreven door Rocor


    >> Reageer (1)
    21-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eenzaam
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het moet verschrikkelijk zijn om alleen achter te blijven als je levenspartner wegvalt, na vele jaren samen alles te hebben gedeeld in vreugde en soms ook tegenspoed. Uw kinderen zijn het huis uit, U bent alleen om alles te doen. Vroeger had ieder zijn taken, hij den hof, uzelf binnen huis, hij liep dan eens binnen voor een koffie en een babbel. Als ge nu dan eens zin hebt om niets te doen, blijft alles staan. Je kinderen helpen je wel, maar die hebben ook hun gezin.

     

    Nu zit U alleen aan tafel, zonder babbel, wat starend in de hof, je voelt je eenzaam. U hebt niets te kort, alleen liefde mist U, het huis is afbetaald en U hebt wat geld. Je hebt wel vrienden en vriendinnen, maar dat thuiskomen ‘s avonds in dat veel te grote huis is nog het ergste. U wordt wel uitgenodigd op feestjes, maar U voelt zich niet lekker als ge naar huis gaat. Men geeft U drie dikke zoenen en weer bent U alleen. Vroeger kon ge uw man al eens verwensen, nu denkt U: was hij maar hier om in slaap te vallen in zijn armen.

     

    Maar U bent nog mooi en na jaren denkt U wel eens aan een andere man, en aan seks. Getrouwde mannen genoeg die zin hebben in een avonduurtje, maar dat is geen oplossing, toch niet voor lang. Nog iemand anders nemen, op uw leeftijd? In het begin lijkt dat aangenaam, maar ze brengen ook hun kwalen mee, en doen niets anders dan zeggen hoe goed ze wel zijn, en het gevoel uw eigen goesting te kunnen doen geeft U toch vrijheid.

     

    Onlangs zei een man die ook zijn vrouw al jaren had verloren: “Een vrouw is welkom maar zonder valies, alleen met haar handtas. We praten en eten wat, we laten ons eens goed gaan, meer moet dat voor mij niet meer zijn en dan is het tot de volgende keer.” Een vrouw zei: “Ik heb een LAT relatie, ‘living apart together’, ofwel een WOB relatie, Wippen Ontbijten en Buiten. Het is geen vastigheid, maar mijn kinderen willen niet dat ik iemand in huis neem. Ze hebben er geen zaken mee, maar ze laten het toch maar mooi uitschijnen.”

     

    Zomaar een vriend hebben als vrouw en een vriendin hebben als man, kan dat niet? Een soulmate die niet belust op seks, die naar je kan luisteren in wanhopige dagen, waar je gewoon alles tegen kunt zeggen, en waarbij je uw gsm eens kunt nemen en bellen als het echt niet meer gaat, zou dat geen verschil maken in je eenzaamheid? Gewoon doen waar je zin in hebt, lachen en alles op je laten afkomen en genieten van het leven zal nog het beste zijn, hopelijk in alle gezondheid.

     

    Tot gauw rocor

    21-03-2009 om 10:53 geschreven door Rocor


    >> Reageer (1)


    Inhoud blog
  • Vrouw en kinderen
  • We leven nog in de tijd van toen
  • De buitendeur
  • Rook je?
  • Op een terras
  • Wat is de waarheid?
  • Krijgsgevangene
  • We hebben alles al?
  • Terug van weg geweest
  • Het huis van verderf
  • OELEE…… OELA !!
  • Wie wordt het best betaald?
  • Een depressie
  • Sluikafval is niet meer van deze tijd
  • Hebt ge uw gsm bij?
  • Visputperikelen: Foefelarij op hoog niveau
  • De kleren maken de man
  • De nieuwe woorden van het jaar 2010
  • Waarom doen mensen zo onverschillig?
  • Van wie is wie?
  • Wat zegt U?
  • GRTS
  • Geld stinkt, geld maakt niet gelukkig
  • Ze weende
  • Ik kan er niet aan wennen
  • Geen ongewenste intimiteiten
  • Ne schonen ouden dag
  • Beste beproefden
  • De nieuwe man
  • Voor de goeie he!
  • Vooraan in de rij gestaan
  • Dat is geen vriendelijke, zegt men
  • Ik weet het niet meer
  • Emotioneel zijn, toch maar oppassen...
  • Allemaal Beestjes
  • Bladzijde 69
  • Muziek?
  • In de naam van de Vader
  • Facebook?
  • Ik ben het vergeten
  • Het is tegen mijne winkel
  • SCHRANSEN
  • Niet flauw doen he
  • Als mannen liefde zeggen?
  • Hoe trek ik de aandacht van mannen?
  • Het doet meer kwaad dan goed?
  • Vader, U schrijft fouten!
  • Ik draag de broek
  • Verhuizen?
  • Mooie oudere mensen
  • Wanneer is het laatste woord gezegd?
  • "Moeder ik zie hem graag", zei ze
  • Ra,Ra
  • Eens gaan eten met vrienden
  • Het moeder instinkt
  • Kan er een glimlachje af?
  • Op school sparen bij den ASLK
  • Oef
  • Het luierikje uithangen aan zee
  • Houdt een mens zijn leven op als zijn partner wegvalt?
  • Ge ziet het niet, ge voelt het niet, maar misschien is het er wel
  • Wat moet een mens dan?
  • Boer zoekt werkvolk
  • Sparen? U bent zot!
  • Op de Sinksenfoor
  • Oneerlijk vind ik dat
  • Waarom zijn vrouwen zo ijdel?
  • Het zal je vriend maar wezen
  • Een pint gaan pakken, op de Beverse markt nog wel
  • Veur wanneer ist?
  • Moeten we nu eigenlijk allemaal super kinderen hebben?
  • Als ge kranten...
  • Een date
  • Komt ge er?
  • Ik ben op oorlogspad
  • Het zal gaan tijd worden
  • Ritsen
  • Alles zo natuurlijk mogelijk
  • Het is toch niet te geloven
  • Er waren eens...
  • Eenzaam
  • Heeft U een huisdier?
  • Sooi
  • Met een baksteen in de maag
  • Zoveel schoonheid heb ik nooit gezien!
  • Zijn wij nu zo verwend?
  • Salomonsoordeel
  • Een kruisteken maken
  • Na zoveel jaren
  • We zitten dik in de shit
  • Wat is het nu eigenlijk
  • Mijnen doktoor
  • Eeuwige liefde
  • Mannen
  • Hoe zou het zijn om een vrouw te zijn?
  • Wij zijn echt de JA MAAR generatie
  • Dat wist ik niet
  • De giechelende GSM'ers
  • OP de gezondheid
  • Een vriend ontmoet
  • Belastingen
  • Respect
  • Camera's: hier ziet men U
  • Moeten wij mannen ons zorgen maken?
  • Ik ben nen dikke egoïst
  • Wat verstaat U onder gelukkig zijn, of geluk hebben?
  • Het hoeft niet meer voor mij
  • Een tik geven?
  • Papa, ik heb een nieuw vriendje
  • Geluk
  • Ik hoop het niet
  • Gezond ja ja
  • Tweemaal nadenken voor U iets zegt
  • Een palmboom is en blijft een palmboom
  • Ik heb het gehoord bij mijn kapper
  • Ik word danig ongerust, zeg maar paniekerig
  • Moet het nu altijd groots zijn
  • Bommen? Het kan ook anders!
  • Ik heb er geen tijd voor!
  • Een dagje Parijs
  • Laat hem slapen, laat hem rusten
  • Hoelang zal het nog mogelijk zijn?
  • We denken meer aan onszelf
  • Ik heb ook mijn gevoelens he
  • Ik kom in opstand
  • Onze kolonie de Kongo
  • Vogels vangen
  • Het is wat u er zelf van maakt
  • Tis nu wel efkens anders
  • Toen waren we nog met negen
  • Het is perfect mogelijk zegt men
  • Oma kunt ge mijn jeansbroek eens afdoen?
  • Een dief met een hart?
  • Hoe ver mag men gaan voor U echt kwaad wordt?
  • Overlevers
  • Het kon mij niet overkomen
  • Ne koffie gaan drinken
  • Kinderen en kleinkinderen
  • De GPS
  • Ik zou eens graag op de lotto zijn!
  • Onze lieven Heer zijnen hof!
  • Den beenhouwer
  • Het is wel geweest
  • Wat zou U doen? Graag antwoord, 8 seconden vanaf nu, zou Herman Van Molle zeggen!
  • Ooit gemist?
  • Is het zonde?
  • Zeg niet te gauw t'is weer een vrouw!
  • Hoor wie klopt daar?
  • Schoenmaker blijf bij je leest !!
  • Ik heb een unieke DAME ontmoet
  • Eén bezoek per jaar?
  • Gelooft U in het hiernamaals?
  • Hoe word je vrienden?
  • Bomma's met agenda's
  • Waar men gaat langs Vlaamse wegen
  • Hoelang zou het nog goed blijven?
  • Koester wat je hebt
  • Omaatje lief! Uw kind, Uw kleinkind!
  • Uw profiel!
  • Waar stoort u zich aan?
  • Liefdesverdriet
  • Op vakantie in Spanje rond Pasen!
  • Beste gezondheidszorg ter wereld
  • Ik ben zo fier als ne kapotte gieter!
  • Soixante neuf?
  • Ik zat bij den doktoor
  • Mo vent toch !!
  • Aan zee met de kinderen en klein kinderen in Middelkerke!!
  • Ik hield mijn hart vast
  • Doe ook eens iets voor een ander
  • Op pensioen gaan!!!
  • Groot huisvuil in de gemeente is altijd een bron van verbeelding
  • Ruzie maken
  • Gebruiksaanwijzing ?!?
  • Ik heb niets om aan te doen!!
  • Grote kuis
  • Ik zat in de wachtkamer in Elisabethstad in Congo
  • Hebt u ook last van overgewicht?
  • Met 5 man bij de beenhouwer
  • Een draagmoeder zegt U
  • De gastronomie is de seksualiteit van de derde leeftijd
  • Waardig ouder worden
  • Hij is positief bevonden?
  • Toen men nog schoofzakken maakte
  • Trouwfeest
  • Wat mij altijd verwonderd
  • Bloed geven
  • Rijstpap eten
  • Liefde is voor alle leeftijden.
  • Ik moest stoppen aan het zebrapad
  • Welkom


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!