Ik ben niet de enige die een punthoofd krijgt door te proberen het recht van correcte uitvoering, herstellingen en voltooiing van werken, te eisen van de vakmensen die ik daarvoor betaal/de. Ik lees bij veel bloggers de machteloosheid op het wachten om iets in orde te krijgen na fouten, accidenten of zelfs na nieuwe werken om de afwerking tiptop te krijgen. De dakwerkers zijn echt wel het toppunt van klantonvriendelijkheid. Eigenlijk kan ik zelfs dat woord niet gebruiken want er komt 'vriendelijkheid' in. Eens betaalt besta je als klant niet meer en is er ook niet zoiets als in 'orde brengen'. Eens de factuur vereffent, krijgen ze schone handen en zijn de fouten niet meer ten hunne laste. Zelfs de schade die ze aangericht hebben, verhalen ze op mij!!!. Een storm die een regenpijp afrukt omdat ze niet goed aan de dakgoot is bevestigd is mijn schuld, een halve gevelsteen die onder mijn dak weg is, is mijn schuld en dus ook de vogels die er in nesten, de profielen die niet goed aaneensluiten is ook mijn schuld en daar kruipen ook mijn gevleugelde vrienden in. En ga zo maar door, om nog niet te spreken over het puin dat in mijn spouwmuren is blijven steken, de rolluiken die daardoor blokkeren en de afval die in de tuin is blijven liggen. Nochtans heeft deze familie illustere naamgenoten, die erkent zijn als krakken op hun domein. Zoals Karel Joncheere (1906-1993), ook afkomstig van een kuststad. Een schrijver met dichtbundels als "Spiegel der Zee" en "Van Zee tot Schelp". Hij is de trotse bezitter van de 'Lode Baekelmansprijs' voor zijn werk over de zee. Hij kreeg ook 2x de Staatsprijs voor Poëzie. Hij was een schrijver met een ironische ondertoon. Waarschijnlijk eigen aan die familienaam. Net als hun schrijvende naamgenoot, communiceren de bedrijfsleiders met een ondertoon van ironie, sarcasme en cynisme in hun woordkeuze en zinnen. Enfin, ze hebben voor de zoveelste keer mijn dag vergalt. Ik kan mijn zinnen op niets anders zetten dan op een kapotte regenpijp, ik hou het na 346 woorden voor bekeken. Tot morgen
|