Reclameruimte te koop op kunstoog van kankerpatiënt
Nadat een tumor werd vastgesteld, moest de Canadees Robert Lee (47)
vorige maand zijn linkeroog laten wegnemen. Om de kosten voor die
ingreep te dekken, heeft de man nu besloten advertentieruimte op zijn
kunstoog te verkopen aan de meestbiedende.
Overschot naar kankerfonds
Het
startbod op veilingsite eBay bedraagt 5.000 dollar. De operatie werd
terugbetaald, maar het kunstoog moet Robert Lee uit eigen zak ophoesten.
Dat kostte 2.500 dollar. Als er na de reclameveiling geld overschiet,
gaat dat naar een fonds voor kankeronderzoek
Netjes houden
Wie
het meeste biedt, mag het logo van zijn bedrijf of organisatie op het
nieuwe oog van Lee laten 'monteren'. Dat logo, met een maximale diameter
van 12 millimeter, komt op de pupil van het kunstoog. Vulgaire, obscene
of pornografische boodschappen worden geweerd. Robert Lee zal de
reclameboodschap gedurende een maand dragen. (eb)
|