I already have informed in the past thad a AFIS is not a ATC and is only giving INFORMATION and no CONTROL.
I advise again thad there is a need to teach this to the STUDENT PILOT ASAP since out of conversation I understand thad there is a larhe diference in knowledge by the AFIS personel in certain AERODROME.
for VFR in VMC whe schould make clear difference between a:
TWR
AFIS
A/G
Be aware thad in VMC it is the responsablity of the PILOT to keep avoiding collision and the SAFETY of operation.!!!
Verneem zo juist dat de VZA in ANTWERPEN vanaf DONDERDAG 31 JANUARIE 2008 om 20:00 uur in het HUIS VAN DE SPORT in De boomggaartstraat 22 2600 ANTWERPEN tijdens 8 avonden.
Wat betreft de uitzending van het vliegtuigongeval in de EVERGLADES op 11 MEI 1996 met de DC9 van VALUJET vlucht CRITTER-592 ga ik niet trachten daar verder op in te gaan.
Hier zien we duidelijk dat DE VEILIGHEID van eenvlucht afhankelijk is van heel veel elementen waar het nodig is dat iedereen de juiste voorschriften toepast.
Sedert dit ongeval zijn er duidelijke bijkomende voorschriften ingevoerd om zulk een ongeval te voorkomen.
-Requested again a overal vieuw of the SSR-mode S aplication for VFR in perspective to have VFR excempted from MODE S UFN. -Reorganisation of the EU involvement on AVIATION in the EU -The GENERAL AVIATION & BUSINESS AVIATION at EU level - Basic draft Documentation on JOBS in AVIATION ?? - folow up on contacts toward SESAR -J.U
Wat bereft mijn loopbaan heb ik op het SENIORENNET op het FORUM bij het onderwerp SENIORENNET CAFE onder de hoofding ; DE TIJD van TOEN-70 PLUSSERS .
Gezien ik geboren ben heb ik ook ervaringen van tijdens WWII daar geplaatst, mijn aktiviteiten als WIELRENNER en nadien mijn MILITAIRE LOOPBAAN als NIET VLIEGEND PERSONEEL van de LUCHTMACHT . Nadien mijn periode na 1964 die ik nu nog verder moet uitwerken !!!!