Zondag op RTL in het programma CONTROVERSE komt het onderwerp SABENA aan de corde met deelname van Stephnie PINOY en Christine SOMVILLE heb ik vernomen
Voor de LUCHTRUIMGEBRUIKERS welk gebruik maken van het EUROPEESE LUCHTRUIM in VFR raad ik aan om op de hieronder vermelde WEBSITE te bezoeken en de ATM INDUSTRY SURVEY in te vullen met vooral aandacht te besteden aan de mogelijkheden de noden van hun aktiviteit te vermelden voor VFR vluchten. HELIOS WWW.ATCMAASTRICHT.COM ATM INDUSTY SURVEY ATC
Nota: hoe meer opmerkingen hoe beter voor de VFR vluchten in EUROPA
I started reading in the AIR TRANSPORT FRAMEWORK, THE PERFORMANCE TARGET D2 of December 2006.
And have a few comments for the VFR operations the annual increase is not relistic for the definition used in this document since it take on page 021 paragraf 2.3.2.2 to include rotorcraft,aerial work and sports aviation the annual increase of 2% is only for the airplane activity but for the rotorcraft and all other activity as sport aviation there is a increase of 7%.
I strongly sugest to look at the increase in GLIDERS, MOTORGLIDERS,PARAMOTORS,PARAPLANE, DELTAPLANE,ULM/DPM,BALLOONS,GYROCOPTER,AIRSHIPS ,HOMEBUILTS ROTORCRAFT and PARACHUTISME
GA:AW and SA do also use AIRSTRIPS and not only INTERNATIONAL AIRPORTS and REGIONAL AIRPORTS
Page 089 abreviations schould read IAOPA not IOPA and is a COUNCIL of ASSOCIATIONS with a S
I ame missing the Abreviation for AERIAL WORK( AW) and for EUROPEAN SPORTS AVIATION (ESA)
GA activity are also in IFR by AIRPLANE and ROTORCRAFT as a means of AIR TRANSPORT but not COMMERCIAL AIR TRANSPORT (CAT)
Heden op VRIJDAG 26 Januarie 2007 is er een workshop voorzien bij De minister van Mobilitiet van 1400 tot 1800 uur aangaande BALLONVAREN,PARAMOTOREN,ZWEEFVLIEGEN,ULM/DPM en ZELFBOUW waarop enkele nieuwe voorstellen zullen worden voorgelegt en besproken.
Bemerk het ontbreken van een aantal aktiviteiten voor plezier vliegende ZEILVLIEGEN(DELTA) ,SCHERMVLIEGEN(PARAPLANE) GYROCOPTER,HELICOPTER, LUCHTSCHIP en VLIEGTUIG
ABI vergadering is op ZATERDAG 10 Februarie 2007 van 1500 uur tot 1700 uur
Wat betreft het ongeval van een Nederlandse piloot op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN met een Cessna 337 N337ET welk een slag van de schroef kreeg, moeten we afwachten de juiste oorzaak van dit ongeval.
Wat betreft de VEILIGHEIDSVOORSCHRIFTEN komt men nooit in de buurt van een SHROEF van een VLIEGTUIG MOTOR !!!!
I receive a lot of request concerning the possiblity to travel in EUROPE by LICHT AIRPLANE and some times also from visitors from other continent as AMERICA, AFRICA,AZIE,AUSTRALIA to do some flying during their travel or during their tour of duty in this area.
I can not reply in detail to each of them but can refer them to existing websites such as:
Voor de vragen der SENIOREN over de nieuwe gevechtsvliegtuigen heb ik hiervoor verwezen naar de betrokken website.
De vragen en opmerkingen die ik bekom van een aantal SENIOREN zijn eigenlijk de vraag waarom dat er zoveel geld beschikbaar is voor deze projecten en zo weinig voor DE VREDE op de AARDBOL te bevorderen??
Toen ik die vraag aan enkele MEP stelde gingen zij 100% akkoord met deze zienswijze en stelden mij dan ook een vraag.
Hoe kunnen we DE VREDE op DE AARDBOL bevorderen ,,?? geef ons eens enkele voorbeelden die we daar moeten voor gebruiken in het EU systeem der 27+3 lidstaten .
Aan u DE VRAAG ,,,,,,,,,,,,,,,,??????????
mogelijk moet ik die vraag op het FORUM plaatsen onder POLITIEK of ,,,,,,,,,,,,,,??