Een der SENIOREN denkt er overna om een meetingdag te organiseren op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN en stelde zich de vraag of er bij de SENIOREN daar belangstelling zou voor zijn met een kleine snak, drankje,bezoek LUCHTHAVEN en bezoek STAMPE & VERTONGEN MUSEEUM
Enkele personen vroegen of ze met ons kunnen meerijden naar de KURSAAL OOSTENDE op 29 April;
Dat gaat wij hebben ongeviir 200 plaatsen want we nemen de trein;
Schijnbaar heeft het plan voor bussen in te legen niet gewerkt wegens onvoldoende reactie maar er is op het FORUM een onderwerp om met de wagen personen samen te brengen om gemeenschapelijk te rijden met de wagen zie: http://www.seniorennet.be naar meetings onder de titel samen rijden op 29 April
DE RAAC gevestigd te ANTWERPEN-DEURNE organiseerd dit jaar weer een INTRO-VLIEGCURSUS van één dag op de volgende datums: - ZATERDAG 8 April - ZONDAG 25 Juni -ZATERDAG 19 Aug
AVIATORS who are intrested in a AVIATION SAILING DAY 2006 are invitedin LOOSDRECHT( NL) 1th June to meet 149 other aviation colleagues during a AVIATION SAILING DAY CUP-HAVE-FUN
organised and sponsered by staff associations of LVNL and EUROCONTROL
In de toekomst ( voor 05 MARCH 2008) moeten de PILOTEN en VERKEERSLEIDERS bewijzen dat zij een bepaalde kennis hebben van de ENGELSE taal door een initieel examen af te leggen en dit tevens periodiek terug bewijzen in uitvoering van en voorzien in ICAO-ANNEXE 1 Voor het afleggen van deze proef zou het mogelijk zijn om een OPERATIONEEL LEVEL 4 te bewijzen gebruik te maken van een gemeenschapelijke CBT ( 30 minuten ) en INTERVIEUW( 30 minuten) van de diensten van de ATC school van BELGOCONTROL te EBBR voor de 6000 Belgische piloten. Zal de juiste ICAO requirements eens opzoeken. zie www.ICAO.INT naar FAQ
Een der onderdelen van de opleiding tot MILITAIRE PILOOT bestaat er uit om KUNSTVLIEGEN met SV4 of SM260 onder de knie te krijgen tevens in het verleden was dit ook een onderdeel van de BURGERLIJKE PILOOT opleiding met TIGERMOTH of SCHIPMUNK. Tevens raad ik elke piloot aan om een kursus KUNSTVLIEGEN te volgen gezien dit een veel betere beheersing van een VLIEGTUIG doet bekomen welk van nut kan zijn in uw latere ervaringen als piloot
Enkele E-mailtjes vermelde dat zij via de E-MAILTJES gestalkt worden een stroom van ongewenste e-mailtjes ,onaangename foto's of beledigende berichten krijgen, hiervoor heeft men bij onze noorderburen een website: WWW.STOPDIGITAALPESTEN.NL
Een steeds terugkerende vraag van SENIOREN op de CHAT en ook via E-MAILS betreft de vraag of zij nog kunnen leren vliegen op hun LEEFTIJD, daarom hier enkele voorbeelden van mijn ervaring. 1) Een aantal jaren geleden heb ik een vrouw van 79 nog een opleiding gegeven in het ZWEEFVLIEGEN welk zij verder beoefend heeft tot haar 86.als ZWEEFVLIEGPILOOT 2) Een mijner collega's zijn vader die steeds had gedroomd om piloot te worden tijdens de BATTLE of BRITTAIN maar die droom niet kon waar maken begon op zijn 68th verjaardag met een LUCHTDOOP en behaalde op zijn 70th verjaardag zijn PPL en bleef verder vliegen tot op zijn 96 th toen hij is overleden. 3) ik ben nog wekelijks contact met een 80 jarige collega PILOOT-INSTRUCTEUR welk nog regelmatig opleiding geeft voor de vergunning van PPL.(PRIVAAT PILOOT)
Ik hoop dat dit u voldoende informatie geeft om te trachten uw DROOM waar te maken mits vooraf het voorziene MEDISCH ONDERZOEK bij het MEDISCH LUCHTVAARTGENEESKUNDIG CENTRUM te hebben ondergaan welk u elke 12 maand moet ondergaan bij een LUCHTVAARTGENEESHEER
Although it is my normal routine to be on SATERDAY and SUNDAY present at ANTWERP AIRPORT ( BELAIR cafetaria or RAAC bar) do I sugest strongly to make a apointment in vieuw the fact that on some occasions I may be in flight or away on mission for the W.E.
Wat betreft de vermelde cyfers in het vorige bericht wijst een SPOTTER dat zij niet per vlucht rekenen zoals de gegevens van EUROCONTROL maar per BEWEGING dus een vliegtuig dat een vlucht uitvoert zal tweemaal genoteerd worden door hen en dit geeft een ander cijfer dan de cijfers van EUROCONTROL en moeten we niet spreken van 240.00 maar van 120.000 vluchten per dag waarvan 25.000 IFR vluchten;
COLMAR-HOUSSEN heeft voorlopig uitstel van sluiting gekregen tot 31 DEC 2006, maar we mogen ons niet in'tslaap laten doen de permanente opening is nog niet verzekerd. Op 21/22/23 April organiseerd mijn vriend. BONTE met zijn vrouwtje een FLY INN . TRACHT er enkele piloten naar toe te zenden om te tonen dat wij van uit BELGIE er ook bellang hebben om deze LUCHTHAVEN te behouden. www.perso.wanadoo.fr/BIVOUAC-CESSNA/
Een onderwerp dat steeds ter sprake komt betreft hoeveel vluchten er in he EU luchtruim plaats vinden, ui t de cijfers van een aantal nota's over het jaar 2000 kan ik afleiden dat er in dit jaar dagen waren van 52.000 tot 385.000 vluchten in de 52 landen van de IACAO-EUR REGION met een dagelijks gemiddelde van 240.000 bewegingen waarvan 25.000 IFR van burgervluchten volgens de gegevens van EUROCONTROL CRCO en CFMU. de 240.000 gemiddelde per dag betreft zowel militair als burgervluchten van elk soort LUCHTVAARTUIG zijnde DELTA,ULM/DPM,ZWEVER,BALLON,LUCHTSCHIP,GYROCOPTE,HELICOPTER en VLIEGTUIG
dit geeft 87.600.000 vluchten in het jaar 2000 !!!! waarvan 9,7% burgerlijk IFR vluchten
Zoals gemeld organiseerd BELGOCONTROL weer een reeks lessen in het NEDERLANDS en in het FRANS over METEOROLOGIE voor LUCHTRUIMGEBRUIKERS in de maand APRIL en MEI voor informatie: www.belgocontrol.be/pages/newscenter. en kijk onder events