A eequst I receive regular concerns the activity in the EU from
NON COMMERCIAL AIRTRANSPORT AIRSPACE USERS
For this do I refer to my AIRSPACE USERS diagram from 2007/04/18 SDW witch give a discripsion of the various AIRSPCE USERS:
GENERAL AVIATION AERIAL WORK CAT STATE AIRCRAFT
Until now I have never located this requested information and have requested the collection of this information via various EU an EUROPEAN channels without succes
Een aantal E-mails stellen mij vragen over de gevaren van het leven van een MILITAIR??
Mijn ervaring was enkel in vredestijd en enkel in het LUCHTVAART midden.
Zonder enige nota"s te raadplegen gaan mijn herinneringen in de militaire luchtvaart sedert 1954 toch uit naar de 10 onderstaande personnen die om het leven kwamen: !!!!!
Wat betreft de REORGANISATIE in EUROCONTROL begrijp ik dat in functie van de FAB ontwikkeling de verkeersleiders van EUROCONTROL-UAC te MAASTRICHT in de toekomst niet meer in EUROCONTROL te LUXEMBURG zullen worden opgeleid maar een opleiding in de NATIONALE ATC scholen van de FAB lidstaten dus FRANKRIJK,DUITSLAND,OOSTENRIJK,NEDERLAND, BELGIE,OOSTENRIJK en ZWITSERLAND
De EUROCONTROL school te LUXEMBURG krijgt een andere taak ??
Veel vragen worden gesteld over DE LUCHTVAART in EUROPA van de toekomst??
Ik ben vooral betrokken bij GENERAL AVIATION é AERIAL WORK en kijk naar de toekomst van wat ik de NON CAT AIRSPACE USERS noem (zie vroegere teksten in mijn BLOG)
Ik zie nu dat er grote problemen gaan ontstaan wegens de MACHTSTRIJD tussen de verschillende strukturen in de EU aktief in de LUCHTVAART:
EU(DG-TREN),EASA,JAA-T,EUROCONTROL,ECAC,JU(SESAR) , alsook de NATIONALE CAA en de NATIONALE ANSP voor bevoegdheden,budgetten,personeels uitbreiding .
Deze reorganisatie gebeurt ONGEKOORDINEERD en ieder tracht de belangrijkste speler te worden in de AIRSAFETY in AVIATION, tevens is er ook nog het aspect SECURITY waarin een aantal organisaties hun aandacht op de LUCHTVAART in EUROPA !!!
ZEER INGEWIKKELDE TOESTAND .......... hoe moet men dat oplossen ???