Inhoud blog
  • ATTENTION
  • FOLOW UP
  • TESTING
  • OPGELET
  • AGENDA SDW MEI 2011( FORCAST)
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    LUCHTVAART INFORMATIE
    BEROEP HOBBY SPORT
    04-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ONGEVAL te TIENEN/GOEDSENHOVEN EBTN
    Wat betrefd het  dodelijk ongeval met de PIPERCUB te EBTN om de thuisbasis van de LUCHTKADETTEN van BELGIE kunnen we nog niets meer melden dan wat de media heeft vermeld.

     Het heeft echter niets te maken met DE KADETTENSCHOOL zoals in bepaalde berichten gemeld

    WWW.BELGIANAIRCADETS.BE

    04-07-2009 om 18:25 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afspraken met SDW
    Wat het afspreken op DE ANTWERPSE LUCHTHAVEN  betrefd is dit geheel GRATIS en VRIJBLIJVEND hoor

    Ik moet er echter op wijzen dat de volgende onderwerpen geheel niet kunnen worden besproken;

    -WELK zijn de ONVEILIGE LUCHTVAARTMAATSCHAPIJEN.

    -WELK is de GOEDKOOPSTE manier om op reis te gaan

    -Het opmaken van een PLANNING voor een lange reis

    -In welk LAND is het gevaarlijk om te vliegen

    -Ook voor een bezoek aan de ANTWERPSE LUCHTHAVEN kan ik u ook niet van dienst zijn gezien ik niet over de verplichte toelatingen hiervoor beschik en er een speciale dienst is op de luchthaven welk hiervoor instaad

    SORRY !!!!

    04-07-2009 om 12:08 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OUDERDOM van VLIEGTUIGEN
    Een verkeerd begrip bij het publiek betrefd de ouderdom van een vliegtuig, de ouderdom van een
    vliegtuig heeft geen enkel waarde op gebied van de VLIEGVEILIGHEID, het is vooral de

    levensloop en de onderhoud die van belang is voor de LUCHTWAARDIGHEID van een

    LUCHTVAARTUIG

    Een colega piloot stelde gisteren dat er bepaalde vliegtuigen zijn van 5 jaar oud waar hij geen

    voet zou inzetten op gebied van luchtwaardigheid en dat er toestellen zijn van 30 jaar oud dat nog
     
    echte juweeltjes zijn

    Uit eigen ervaring heb ik onlangs nog op een VLIEGTUIG gevlogen met bouwjaar 1937 dat nog

    steeds 100% in orde is om veilig te vliegen, men moet er wel rekening mee houden dat het enigste
     
    dat nog van het origineel toestel aanwezig was het het brandvrij identificatie plaatje was

    02-07-2009 om 16:42 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VANDAAG
    Heden voormiddag een  intresant bezoek aan EUROCONTROL HQ te BRUSSEL en zeer

    intresante gesprekken over de mogelijke toekomst van EUROCONTROL AGENCY en

    EUROCONTROL ORGANISATIE in de toekomstige ontwikkelingen in de EU met betrekking

    tot de verhoudingen met EU-DG/TREN, SESAR/JU,en EASA

    Alsook de verhoudingen ten opzichte van ICAO , ECAC, en CANSO

    Tevens een kort bezoek aan de EU-RAAD in functie van het SWEEDSE voorzitterschap  en
     
    contacten met enkele itresante personen in de COREPER

    , nadien even in het  EP voor de nieuwe struktuur , alsook even opvolgen van de COR en   het
     
    EESC

    02-07-2009 om 16:34 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EU-ARENA
    Op WOENSDAG 01 JULI 2009 was ik via DG-TREN uitgenodigd om deel te nemen aan een SEMINAR van:

    HTTP://WWW.MIMEPROJECT.COM

    Meer info hierover later beschikbaar

    02-07-2009 om 14:56 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OPLEIDING van PILOTEN
    In het verleden ben ik aktief geweest in de ompleiding van MILITAIRE PILOTEN van het LT/AVN te EBBT

    Tevens aktief als INSTRUCTEUR ZWEEFVLIEGEN in MILITAIR en BURGER MIDDENS

    Aktief geweest in opleiding van BEROEPS PILOTEN in het BURGER via SOTRAMAT FLYING SCHOOL te EBAW voor Belgische;Franse,Nederlandse en FAA vergunningen als GROUNDINSTUCTER, SIMULATOR en limited OPERATIONEEL VLIEGEN.

    Mijn huidige opinie is wel gebasererd op vele gespreken met INSTRUCTEURS, en EXAMINATEURS betrokken bij de huidie opleidingen van PPL,CPL,IFR,MEL,ATPL en  TYPE conversions at RF en FTO.

    De vroeger pilootvorming was vooral gebaseerd op het elementair vliegen met weinig faciliteiten
    Nadien kwamen er een aantal hulpmiddelen bij betrokken maar het elementair vliegen was nog de hoofdzaak.

    De huidige opleiding  tot ATPL geschiet op zeer moderne uitgeruste vliegtuigen, simulators en zelfs op pc trainingen.
    Het elementair vliegen is zeer afgezwakt en wordt niet meer grondig bijgebracht, de piloot word nu meer opgeleid als een SYSTEM MANAGER met zeer beperkte manuele tussenkomst
    Vele oefeningen waaraan wij vroeger in de opleiding zeer veel aandacht aan gaven zijn nu verdwenen uit de opleidingsprogrammas omdat dit alles nu op de moderne toestellen AUTOMATISCH wordt gedaan op toestellen van het type BOEING en AIRBUS
    Er zijn n atuutlijk nog vele andere toestellen welk nog manuel worden gevlogen maar welk minder in de media aan bod komen.

    Schijnbaar word de LUCHTVAART nu veiliger door het uitsluiten van de manuele besturing en de gevolgen van fouten door de piloot te vermijden.

    Persoonlijk heb ik mijn twijfel aan dat zo ver doorgedreven automatisatie.......MAAR WIE BEN IK alhoewel ik ook het gevoel heb dat een aantal nog zeer aktieve INSTRUCTEURS en EXAMINATEURS deze opnie delen maar niet verkondigen ....??????

    30-06-2009 om 16:35 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SDW ACTIVITY
    01 JULY 2009   -VISIT EP
                              -VISIT  COR and EESC
                              -1st MIME PROJECT  at DG-TREN

    02 JULY 2009   -VISIT to EUROCONTROL
                              -VISIT  to FLAG

    04 JULY 2009    -OFFICE FLAG
                               -ANTWERP AIRPORT

    05 JULY 2009     -ANTWERP AIRPORT

    for confirmation of meeting me contact me ASAP  SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM

    30-06-2009 om 16:00 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.het EP
    Wat betrefd het EUROPESE PARLIAMENT ( EP) is de juiste samenstelling nog niet volledig definitief

    Wat de EUROPESE COMMISIE ( EC) betrefd is er eerst de aanduiding van de voorzitter waarvoor  DE RAAD voorsteld om Mr BAROSSO terug te benoemen maar dat moet gebeuren met akkoord van het EP en bij de MEP die ik persoonlijk benader is daar  ten persoonlijke titel grote weerstand  maar zij moeten de richtlijn der POLITIEKE PARIJEN nog krijgen

    Wat het VOORZITTERSCHAP van DERAAD betrefd is dit nog steeds een land dat om de zesmaanden het voorzitterschap waarneemt en is dat vanaf morgen 01 JULIE 2009 SWEDEN

    Ik heb mijn betrokkenheid met het EP weer hernieuwd tot 31 MEI 2010 maar ben niet gebonden aan enige politieke strekking of organisatie

    30-06-2009 om 15:26 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OPLEIDINGEN tot PILOOT
    Enkele stellen vragen over de soorten opleidingen tot piloot:

    Er besataan zeer verschillende opleidingen van PILOOT namelijk de Militaire piloten of de Burgerlijke piloten.

     Ik laat hier de opleiding tot ZWEEFVLIEGPILOOT, HELICOPTER,ULM/DPM:PARAPLANE, DELTAPLANE, BALLON en LUCHTSCHIP buiten beschouwing en ga enkel de BURGERLIJKE opleidingen kort bespreken.

    Er zijn:

    -DE PRIVAAT VLIEGTUIG BESTUURDER

    -DE BEROEPSVLIEGTUIG BESTUURDER

    -DE BEROEPSVLIEGTUIG BESTUURDER met INSTRUMENTBEVOEGDHEID

    -DE LIJNVLIEGTUIGBESTUURDER

    Alhoewel ik het ZWEEFVLIEGEN niet behandel ben ik een voorstander voor jongeren vanaf 16 jaar het zweefvliegen te beoefenen bij voorkeur met een opleiding bij:
    -LUCHTKADETTEN VAN BELGIE( via de LUCHTMACHT
    of
    - WWW.CNVV.BE   te SAINT HUBERT en nadien in een club van DE VLAAMSE
    ZWEEFVLIEG LIGA

    Voor de opleiding PPL vewijs ik u naar een REGISTERED FACILITY  ( RF)

    voor de andere opleidingen naar een FLIGHT TRAINING ORGANISATIE (FTO)

    WWW.MOBILIT.FGOV.BE    kijk onder LUCHTVAART

    Voor meer gerichte vragen raad ik aan een geheel vrijblijvend gesprek  zonder verplichting of financiele tussenkomst te hebben te hebben na afspraak op:

    Ik men meestal beschikbaar op WWW.ANTWERPAIRPORT.BE

    de ZATERDAG en ZONDAG voormiddag van 0900 uur tot 12:00 uur
    SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM

    30-06-2009 om 14:59 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LUCHTVAART OPLEIDINGEN
    Ook bij de personen welk betrokken zijn als PILOOT-INSTRUCTEUR en als PILOOT-EXAMINATORS stellen er zich veel vragen over de ongevallen met de huidige nieuwe generatie van vlieegtuigen waar alles praktisch automatisch word uitgevoerd en er weinig of geen manuele handelingen bij de CREW meer nodig is.

     Is de huidige opleiding wel aangepast aan deze manier van vliegen ..????

    30-06-2009 om 13:58 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LUCHTVAART ONGEVALLEN
    Heden krijg ik vele vragen over de recente ongevallen met DE AIRBUSSEN ??

    Heden hebben we geen gegevens dat er meer ongevallen zijn met een airbus dan een ander toestel, tevens moeten we wachten op de technische ICAO onderzoeken alvorens een reden te kennen en zulke onderzoeken nemen gemakelijk 12 tot 24 maanden in en soms nog langer, dat wil niet zeggen dat er in de LUCHTVAARTMIDDENS wel over word nagedacht en er dialoogen ontstaan tussen de betrokkenen.... ttz vooral de PILOTEN..... maar dat zijn zeer veel gissingen ???

    30-06-2009 om 13:54 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. SORRY
    Presently not UPDATED information has been placed due to some urgent administratif work ???

    30-06-2009 om 06:00 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 09/05-15/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 26/12-01/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 26/09-02/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 04/07-10/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005
  • 23/05-29/05 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 09/05-15/05 2005
  • 02/05-08/05 2005
  • 25/04-01/05 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Laatste commentaren
  • MRS (SYLVAIN)
        op ERELEDEN VLRI
  • efaga (ababdd)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • dafwefa (abab)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • lilil (lil)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • lilil (lil)
        op 25th OLD TIMER FLY in SCHAFFEN
  • Een interessant adres?


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!