I receive every day a number of E-MAILS of pilots who are expecting a direct reply as suplied by AOPA-USA with his direct on line service.
I can not react to questions of FLIGHT PLANNING, HOTEL RESERVATIONS, FUEL AVAIBLITY since I DO NOT have this information avaible, I suggest strongly thad you contact the NATIONAL AOPA from each country witch adresses are avaible on WWW.IAOPA.ORG
I myself are the sole operator of my BLOG and E-MAIL and try to reply to your request ASAP.
I usualy consult my MAIL each day at 0300 UTC and 1700 UTC and try to give you a reply but some reply need somme rechearch.
If you don't receive a reply it could mean thad my SPAM filter has rejected your message, and usual I notify my absence on my BLOG
NOTE: PRESENTLY there schould be no OUTSTANDING QUESTIONS left unanswered 200609101800(utc)
In functie van een aantal vragen over mijn LOOPBAAN :
1 0CT 1954 vervoegde ik de BELGISCHE LUCHTMACHT als milicieen.
Getrouwd op 07 SEPTEMBER 1955 met mijn lief VROUWTJE( ANNABEL op PC)
1956 vervoegde ik in de NATO-AIRCENT in FONTAINEBLEAU onder de USAF
1961 terug in BELSIE niet vliegend personeel
Aktief als INSTRUCTEUR ZWEEFVLIEGEN in BURGERCLUBS en bij de LUCHTKADETTEN van BELGIE(luchtmacht)
1962 cursus INSTRUCTEUR by de BLS( SABENA SCHOOL) te EBGB op TIGERMOTH
actief als PILOOT ZWEEFVLIEGEN en MOTORVLIEGEN als PPL!!te EBKH en EBAW(RAAC)
01/10/1964 officieel leerling piloot te EBTN 1965 gebreveteerd als INSTRUCTEUR-PILOOT op L18C van LT:AVN te BRASSCHAAT-POLYGOON
Later ook PILOOT op ALII
19XX actief als INSTRUCTEUR GROND,VLUCHTen SIMULATOR SOTRAMAT te EBAW en SDW GENERAL AVIATION GROUNDSCHOOL( met mijn echtgenote)
01/12/1978 op pensioen van leger en actief als operations van OO-TCA
01/01/1980 op pesioen van TCA en SDW en actief als EU LOBBYIST benevol voor IAOPA tot 31/12/2004
En nu nog actief als individuele EU-LOBBYIST voor GENERAL AVIATION & AERIAL WORK
juiste datums en meer gegevens zal ik later nog bijwerken na deze te hebben opgezocht te hebben tussen de vele duizende documenten die ik hier in mijn bureel heb???
BALLONS vliegen niet maar varen met de LUCHT en niet door de LUCHT
ER zijn de originele BALLONS zijnde de GASBALLONS welk gevuld worden met WATERSTOF of met HELIUM.
Gezien de hogere prijs van HELIUM( men spreekt van 400.000 BFT per vulling) wordt er ook nog met het meer brandbare WATERSTOF gevlogen;
Tegenwoordig hebben we veel WARME LUCHT BALLONS welk gebruik maken van gas in flessen om via een brander de lucht te verwarmen en welk veel meer handelbaar zijn en ook goedkoper.
Wij waren aanwezig om 0945 uur in de zaal F1 en bemerkten de vader van PASCAL VYNCKE een intervieuw gevend aan ATV.
Buiten VADER VYNCKE zag ik tevens TILLI,,POPPY en GIPSY als aanwezigen en natuurlijk PASCAL
Even voor 10:00 riep de rechter de ADVOCATEN op om hun toelichting te geven , de advokaat van de klager zijnde IFPI/SABAM nam het woord en gaf zijn toelichting, waarna de twee advocaten van VZW SENIORENNET het woord namen en de rechter zijn uitspraak verwees naar 05 OCTOBER!!!
De gebruikte termen en benamingen zijn mij redelijk onbekend maar zelf de RECHTEN VAN DE MENS werden ingeroepen alsook de sociale functie van SENIORENNET voor de OUDERE GENERATIE
Ik ga u geen verslag geven van het moeilijk te volgen debat welk er bij mij over komt dat SABAM centen wil krijgen voor het muziek gebruikt in de MAILGROEPEN
omstreeks 1030 kwam er nog een grote ploeg SENIOREN ons vervoegen
Na het sluiten van het DEBAT en bij het verlaten van het GERECHTSGEBOUW gaf een aantal der vrouwelijke SENIOREN hun ongenoegen te horen ten opzichte van de twee heren van IFPI en SABAM die wijselijk snel verdwenen
Wat betreft de RADIOVERBINDINGEN in de LUCHTVAART tussen het VLIEGTUIG en de GROND met de VERKEERSLEIDING of met de OPERATIONS van hun eigen FIRMA maken we heden gebruik van RADIOTELEFONIE via VHF frequenties in gesproken taal meestal ENGELSE ICAO PRASOLOGIE
Vroeger werdt er gebruik gemaakt van MORSE en toen was er in de bemanning een MARCONIST
Er werdt en er wordt ook nog gebruik gemaakt van HF maar veel minder dan vroeger
In de laatste generatie van VLIEGTUIGEN hebben we de normale VHF R/T verbindingen met VOICE maar tevens via DATALINK wat men kan vergelijken met een soort INTERNET met uitwisseling van GESTANDERISEERDE BERICHTEN
Ik zelf heb enkel ervaring met de VHF R/T als individueel piloot
In de periode van het gebruik van de MORSE op DC6 op lange afstan bestond een bemanning uit 5 man in de cockpit zijnde:
-DE PIC bevelvoeder 2e PILOT NAVIGATOR RADIO OPERATOR FLICHT ENGINEER
PLANNING voor MORGEN met zo veel mogelijk gebruikers van SENIORENNET naar het NIEUW ANTWERPSE GERECHTSGEBOUW op de BOLIVARDPLAATS 20 naar de RECHTBANK van EERSTE AANLEG voor een kortgeding van IFPI/SABAM tegen SENIORENNET -MAILGROEPEN in zaal F1 op 10;30 als steun voor PASCAL VYNCKE
OP maandag waren wij aanwezig bij de toelichting aangaande de invoering vande DRAFT COMMISIONREGULATION LAYING DOWN A COMMON CHARGING SCEME FOR AIR NAVIGATION SERVICES.
Dit is een voorstel om in de EU lidstaten een homogeen systeem iun te voeren over het betalen der onkosten door de LUCHTVAARTUIGEN voor het gebruik van de DIENSTEN en GRONDUITRUSTING voor het uitvoeren der VLUCHTEN en bestaande uit een gedeelte voor wat wij ENROUTE noemen ttz de kruisvlucht en ook voor de APROCHE ttz de diensten en uitrusting bij het OPSTIJGEN en de NADERING
Niet te verwarren met de kosten die men ook moet betalen aan de LUCHTHAVEN voor de LANDING,PARKEREN,HANDLING,TANKEN,ONTIJSING(winter),het INSCHEPEN en de VEILIGHEIDS CONTROLE op PAX en BAGAGE
Heden is dat in elk LAND en ook per LUCHTHAVEN verschillend en geeft aanleiding tot problemen voor de LUCHTRUIMGEBRUIKERS.
Ik ga daar niet verder over uitwioeden hier maar vragen zijn steeds toegelaten indien u daar iets meer of specifiek wenst te vernemen.
Heden naar de ANTWERPSE LUCHTHAVEN en aanwezig op het bureel van FLAG om toelichtingen te verschaffen aan elke SENIOREN over de LUCHTVAART INDUSTRIE en BEROEPEN in VLAANDEREN.
MORGEN DONDERDAG 07 SEPTEMBER tracht ik om 10:30 aanwezig te zijn op het ANTWERPSE GERECHTSHOF om PASCAL moreel te STEUNEN in het EERSTE PROCES tegen SENIORENNET ???
Wij vermelden herhaalde malen het bestaan van 92 luchtvaartberoepen , en in functie hiervan stellen een aantal personen intresse in enkele der AVIONICS expert als beoep!!!!
Hiervoor kan men bijkomende inlichtingen bekomen bij de IFATSEA zijnde INTERNATIONAL FEDERATION OF AIR TRAFFIC SAFETY ELECTRONICS ASSOCIATIONS bij de heer DANNY VAN DER BIEST de Vice President en hier in BELGIE verblijvend en aktief bij BELGOCONTROL
Tomorow I ame invited in the AIR GROUND VOICE CHANNEL SPACING
Acording inside information the decision by the memberstates in function of the EANPG are:
A)INTRODUCTION MANDATORY 8,33 KHZ in ALL MANAGED AIRSPACE!
B) TARGET date for IFR 2009
C)TARGET date for ALL FLIGHTS (IFR & VFR) 2012
NOTE: since ICAO require a 7 year advance notice and the official decision is planned in the beginning 2007 whe maybe obtain thad the mandatory for VFR will be 2014 ???
The MODE S/SSR will be required by ALL AIRSPACE USERS except PARACHUTIST in the future with target 2010
This are non official information but conclusions uot of a numer individual contacts