Inhoud blog
  • ATTENTION
  • FOLOW UP
  • TESTING
  • OPGELET
  • AGENDA SDW MEI 2011( FORCAST)
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    LUCHTVAART INFORMATIE
    BEROEP HOBBY SPORT
    15-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.IS VLIEGEN VEILIG
    Een vraag die vele Senioren mij stellen betreft de veiligheid van het vliegen.

      Uit de gegevens van IATA blijkt dat er in 2006 in het HANDELSLUCHTVERVOER er 800 doden waren voor het vervoer van 2.200.OOO.000 pasagiers waar in 1946 er 800 doden waren voor 9.000.OOO  vervoerde pasagiers.

    15-04-2007 om 20:07 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ABI EVALUATION
    Whe are intrested to obtain feed-back from FI's who are involved in BASIC FLIGHT training  in VFR on pilots without any experience and using aircraft with a GLAS COCKPIT

     I have the impression:

      The LOOK OUT  is decreasing.

       The need to READ the information is less direct then with the clasical analogue instrumentation where at a glance whe have the visual aqusition of the information

     How wil;l be the quality of a pilot trained with a GLAS COCKPIT  when flying a AIRPLANE with a CONVENTIONAL INSTRUMENTATION

     Any comments ,reaction of information is welcom and will be thezated at confidential level.

     SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR

    15-04-2007 om 18:37 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Vanaf heden kunt u bij VLM uw vlucht boeken via de PC vanaf 30 tot 2 uur voor het vertrek( niet voor vertrek uit Luxemburg)
    WWW.FLYVLM.COM

    Ook LUFTHANSA heeft voor vertrek uit Brussel een INTERNETCHECK-IN systeem:
    WWW.LUFTHANSA.COM

     Brussel-Geneve wordt vanaf 29 Juni gevlogen door
    WWW.EASYJET.COM  met een prijs van enkele reis voor 32,90 €

    WWW.SKYEUROPE.COM

    Hier dus enkele antwoorden op gestelde vragen

    15-04-2007 om 00:00 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FLICHT TRAINING at FTO level
    Although I ame promoting GENERAL AVIATION & AERIAL WORK at GLOBAL level do I feel a little upset thad whe are promoting EU-FTO who are involved in their operation outside the EU memberstates

    At EU level I have the feeling thad whe must promote  and give PRIORITY to the use of EU FTO who are doing their operations inside the EU and are creating JOBS in the EU AVIATION  area.

    Any comments or sugestions on this subjects are always welcom.

    14-04-2007 om 15:11 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AIRSIDE SECURITY
    As many of you are awre there are propositions to have each pilot or student pilot to be subject to a SECURITY INVESTIGATION.

    However I was made aware of a person who aplied for a job an the AIRSIDE of a INTERNATIONAL AIRPORT to be issued a SECURITY BADGE within 30 minutes , when this person dit not speak any of the usual languages being in use at this aerodrome DUTCH,FRENCH,GERMAN or ENGLISCH and was assisted by a translater for the administrative requirements.

    How is this person going to be aware of the SAFETY requirements on the AIRSIDE and where is the SECURITY evaluation ???

    14-04-2007 om 15:05 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PETITION
    I receives a request for a petition witch apaerently can only be signed by UK citizens

    The pitition is:

    HTTP://PETITIONS.PM.GOV.UK/NAVY-MEDIA/

    I think however we can express our support toward:

    NICK@BERRYMAN.IK.COM  a Ex RAF  chap.

    14-04-2007 om 14:56 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ABI ADV ISE
    BACKTRACK on a RWY is never to be iniated without specifique ATC CLEARANCE. !!!

    SIMULATED ENGINE FAILURE after T/O schould be informed to the ATC in advance !!!

    I sugest reading the CALLBACK/ASRS  n° 328 of APRIL 2007 for al ABI/FI and their STUDENTS

    14-04-2007 om 12:22 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Plassen
    Een vraag die zich stelde hoe het plassen gebeurt in een licht vliegtuig tijdens de vlucht??

     Als operationeel piloot hadden wij de gewoonte  bij lange verplaatsingen steeds te gaan plassen voor de vlucht en in de mate van het mogelijke voerde ik nooit geen vluchten uit van meer dan 3 tot maximum 4 uur en ,  maakte een tussenlanding om even de beenen te strekken, te tanken en de natuurlijke behoeften te voldoen.

    Een oplossing is tevens om een verpakking  TRAVELJOHN aan boord te hebben  zie:

    WWW.TRAVELJOHN.NL.

    13-04-2007 om 10:13 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.UPDATED
    Thursday 12 April 2007,at 1522 UTC , I believe I have now reacted to all outstanding E-MAILS and Questions ???


      IF not pleas transmit your message again , because I my have rejected it via SPAM ???

    12-04-2007 om 17:23 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FACILITATION
    I oçbtained a latest updated version of                     ICAO-ANNEX 09

    ICAO-CIRCULAR 274-AT/114
    ACCES TO AIR TRANSPORT BY PERSONS WITH DISABILITIES (1999)

    12-04-2007 om 14:34 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EP-TRA
    The Chairman informed thad there could be the assigment of a number of new reports on AIR TRANSPORT related subjects:

      -FAB

     -CESAR

     -GALILEO

    and also a number of PUBLIC HEARINGS  to be planned

     more on this later!!!

    12-04-2007 om 14:30 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PATRICK GOUDOU of EASA
    Made a very good input concerning the EASA at the EP-TRA.

    He also highlichted a very important aspect thad it is becoming a very difficult to locate valuable motivated AVIATION EXPERTS with operational experience.

     In a privat conversation with Mr GOUDOU and some of the MEP I made the verbal statement;

    Thad EUROPE is destroying his future AERONAUTICAL INDUSTRY by placing a to hevy financial,regulatory and adminstrative burden on the " NON CAT AIRSPACE USERS"

    The motivated YOUNGSTERS needed for the 92 jobs in the AERONAUTICAL WORLD are not created only in the UNIVERSITY or SCHOOLS but are made to follow the required study via thezir motivating created when they where 12 to 14 year by beeing abel to aproche the AVATION ACTIVITY from MODELFLYING, HOME BUILDER SPOTTER,GLIDING,ULM,DELTA,BALLOON ,GYROCOPTER and the FIXED WING and ROTATING WING of GENERAL AVIATION

    12-04-2007 om 09:56 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STUDY on TRANSPORT & ENVIROMENT
    Prof Jacqueline McGlade the Executive Director of the European Enviroment Agency:

    Made a presentation on the EEA study on the WHITE PAPER of TRANSPORT witch is under revision by the EP.

    Intresting was the reaction of a number of the MEP of the larger party's in the EP-TRA based on the text thad I have recently circulated in  in about 300 copies to the EU POLITICAL ARENA , EC ;
    ,EESC,ECOR , COUNCIL and EUROCONTROL

    as subject TRAINS from February 2007
    and made avaible by some experts of PAL/NGO

    Text avaible on request via SDW

    12-04-2007 om 09:44 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EU-AIRPORT SECURITY
    Was present at the voting of :

    COMMON RULES in the FIELD of CIVIL AVIATION SECURITY ( not SAFETY)
    TRAN/6/44676

     I have the impression there is nothing very dangerous in for the " NON CAT AIRSPACE USERS"  except for the Business operators of light jets??

    A dangerous point is still the COST RECOVERY for SECURITY.

    For GENERAL AVIATION & AERIAL WORK I still strongly advise them to develop at each AIRFIELD a AIRPORT WATCH as mentioned by:

    WWW.AOPA.ORG/AIRPORTWATCH

    And make this aware to the PUBLIC,THE ADMINISTRATIONS and the POLITICAL WORLD

    SECURITY  in AVIATION is not only a problem for the EU ,STATE AUTHORITY  or SECURITY SERVICES but for  each AVIATION PERSON  from SPOTTER up to AIRLINE PIC.

    BE SECURITY MINDED

    TERRORISME can apaer everywear ????

    12-04-2007 om 09:33 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    The GALILEO project has now been redeleayed toward 2012.

     the original target was 2008 then 2011 and now 2012

    Intresting to follow in this field is:

    -GATE by DLR

    -GLONAS by RUSSIA

    -GPS III by the USA

    Naar we vernemen gaat de commisaris BARAUT nu trachten van het EP te bekomen dat de 2 miljard € die nodig is om GALILEO operationeel te maken en dus 100% van het EU BUDGET inplaats van het origineel PPP structuur met 50% van het EU-BUDGET en 50% van de PRIVAAT INDUSTRIE.
    heden werdt er reeds 1,2miljard € gebruikt.

    Men voorziet nu de 33 SATELIETEN in de lucht te hebben in 2010 en zodoende dit EU-GNSS operationeel te hebben in 2013

    12-04-2007 om 00:00 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BURENDAG
    Heb me ingeschreven voor BURENDAG in onze straat voor de 29 MEI 2007

    zie  WWW.BURENDAG.BE

    10-04-2007 om 05:47 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    09-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HELI
    In functie van mijn bericht over de NACHTVLUCHTEN in NEDERLAND bekwam ik weer een update van :

        WWW.MUG-HELI.BE

    09-04-2007 om 08:10 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 09/05-15/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 26/12-01/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 26/09-02/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 04/07-10/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005
  • 23/05-29/05 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 09/05-15/05 2005
  • 02/05-08/05 2005
  • 25/04-01/05 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Laatste commentaren
  • MRS (SYLVAIN)
        op ERELEDEN VLRI
  • efaga (ababdd)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • dafwefa (abab)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • lilil (lil)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • lilil (lil)
        op 25th OLD TIMER FLY in SCHAFFEN
  • Een interessant adres?


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!