SEPTEMBER 2005 personen die zich aanmelden ,,,,,,,,,,,,,,,50 Stelden verder belang en gingen naar MEDICAL ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,20 Betaalden voor de les ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,14 Namen deel aan proefexamens ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,6 gingen naar exaam met succes ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,5 starte de praktische vlieglessen met te vliegen,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,3 behaalde de vergunning ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,2
Dit bewijst de waarde van de opleiding van de RF op theoretisch en practisch vlak
Behalve bij het landen of opstijgen is deze hoogte nooit minder dan:
De minimale hoogte ( HEIGHT) is steeds zodanig dat er een noodlanding kan uitgevoerd worden zonder gevaar voor derden?
Deze is in het vlakke land minstens 150 meter en boven aglomeraties en mensenverzamelingen minstens 300 meter in een straal van 800 meter boven de hoogste hindernis.
Zal later u verwijzen naar het betrokken KB welk eveneens beschikbaar is via e-mail.
Militaire vluchten kunnen in OAT( OPERATIONAL AIR TRAFFIC) op bepaalde zendingen op lagere hoogte gebeuren.
Voor helicopters is de minimale hoogte 50 meter
Er zijn nog steeds F16 operationeel in de component luchtvaart van de Belgische krijgsmachten en ook in NATO lidstaten.
Tijdens mijn verblijf aan de Belgische kust heb ik ook even de tijd genomen om een bezoekje te brengen aan de " NOORDZEE VLIEGCLUB" (VZW) of RF.
Ontmoete daar enkele personen welk mij onbekend waren welk steeds tot intresante gesprekken kan leiden met de volgende conclusies:
- Vliegen als PPL is nu veel te duur geworden - Adminstratie is ondraagelijk geworden - JAR/FCL zoals in Belgie toegepast is een flop - De EU regelgeving zoals die ons nu opgelegt wordt is niet leefbaar voor een VZW bestaande uit vrijwilligers. - opleiding in de ULM middens laat veel te wensen over - Wat is die VLOC eigenlijk in de LUCHTVAARTOPLEIDING
Dit is natuurlijk maar de indruk van enkele personen maar toch intresant te weten.
Elke zeer aktieve collega's nemen een aanvang om een DATABASE op te bouwen met HISTORISCHE DOCUMENTATIE over DE BELGISCHE LUCHTVAART en de mogelijkheid te bieden om in een centrale locatie in de omgeving van de ANTWERPSE LUCHTHAVEN een lokaal in te richten met de nodige documenten ter beschikking van iedereen die deze wilt raadplegen. of kopieren
De bedoeling is dat zij van individuele personen ( of organisaties) de documentatie in bewaring krijgen tegen een ontvangbewijs maar het blijft de eigendom van de betrokken persoon ( of organisatie)
Ik heb persoonlijk de indruk dat er nood is aan zulk iniatief om te trachten een centraal punt te bekomen waar waardevolle documentatie ter kennis kan gebracht worden van de zoekende belangstellende.
Tevens kan hier ook een verwijzing opgebouwd worden naar de verschillende bestaande locatie's waar er documentatie beschikbaar is
Meer informatie wordt hier later beschikbaar gemaakt
INFORMATIE, OPMERKINGEN of VOORSTELLEN zijn welkom op onderstaande E-MAILS
Om in de EU POLITIEK een voorstel tot een goed einde te brengen is dit zeer ingewikkeld hoor.
Eerst moet ge bereiken dat men de EU-COMMISIE overtuigd dat dit zijn nut gaat hebben voor al de EU INWONERS, waarna de EC een voorstel uitwerkt en ter beoordeling aan de staten en belanghebbende voor legt in de 24 gebruikte talen.
Daarna zal de EC een voorstel doen aan het EP en de COUNCIL.
EP zal dit eerst bestuderen in een COMMISIE met een stemming en daarna in de PLENAIRE ter stemming aanbieden.
De COUNCIL zal ook via de COREPER advies zoekenen een voorstel opmaken
Het gestemde voorstel van EP en van de COUNCIL worden dan in elkaar geintigreerd en na positieve stemming in de COUCIL naar het EU JOURNAL gepubliseert als:
-REGULATION = totaal 100% toepasselijk zonder bijkomende NATIONALE WETGEVING -DIRECTIVE = moet gepubliseert worden in de NATIONAL WETGEVING -ADVISE = zoals het zegt is een aangeraden toepassing maar volgens de NATIONALE zienswijze
Het tijdsverloop voor deze ganse procedure is minstens 18 maanden en kan verschillende jaren nodig hebben.
Deze is een zeer persoonlijke interpretatie en mogelijk heb ik de juiste thermologie niet gebruikt, gezien ik geen jurist ben maar slechts een PILOOT_INSTRUCTEUR welk sedert 1980 de EU activiteiten volgde ten behoeve van GENERAL AVIATION & AERIAL WORK of met andere woorden voor AL de LUCHTRUIMGEBRUIKERS behalve voor de LUCHTVAARTMAATSCHAPIJEN en de STAATSLUCHTVAARTUIGEN
Mag ik de bezoekende SENIOREN er nogmaals opwijzen dat de informatie welk ik u hier bezorg geheel vrijblijvend zijn en zonder enige commerciele belangen als een vriendendienst voor de bezoekers van SENIORENNET.
Ik kan ook niet ingaan op vragen over vragen aangaande goedkope vliegtickets want daar heb ik geheel geen kennis noch contacten die mij kunnen adviseren.
Wat betreft de VEILIGHEID der AIRLINES kan ik u enkel verwijzen naar de ZWARTE LIJST van de EC welk beschikbaar is en aangepast wordt op: