In function of the recent succesfull GENERAL & BUSINESS AVIATION DAY witch took place on Friday 31 March 2006 at HQ EUROCONTROL in BRUSSELS under the chairmanschip of PHIL BOYER (IAOPA) and LEX HENDRIKS (EUROCONTROL) are som intrested persons started to think on the 2007 edition for March/April 2007.
In function of some request expressed schould the 2007 edition be adapted and based on subjects and papers introduced by the AIRSPACE USERS of the EU-SES project.
Therefore it is urgently advised thad ANY AIRSPACE USER who does not belong to the CAT(COMMERCIAL AIR TRANSPORT , AIRLINE OPERATIONS) or STATE AIRCRAFT and who is using the EUROPEAN AIRSPACE or LANDINGPLACES can submit a SUBJECT in written form to MR SAM PARKIN at EUROCONTROL in vieuw to evaluate the posiblity of covering the subject in the AVIATION DAY 2007
The intention is to open the BRIEFING to the intrest of any AIRSPACE USER who is involved at COMMERCIAL or NON COMMERCIAL activity in the 25 EU memberstates.
And to look at the REQUIREMENTS for ULM,DELTA,PARAPLANE,PARAMOTOR,AIRPLANE, PARACHUTISME,GLIDER,BALLOON,AIRSCHIP, GYROCOPTER,HELICOPTER,VLJ,AIRFIELD,AIRSTRIP or HELICOPTER LANDINGPLACE ( I hope I dint forget any intrested party)
Deze morgend op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN ontmoeting met enkele intresante collega's INSTRUCTEURS waaronder een grote DAME der BELGISCHE LUCHTVAART welk naar mijn laatste informatie de 55.000 uur moet hebben als PILOTE meestal in AERIAL WORK van het type INSTRUCTIE dus nooit of zelden met een automatische piloot aan boord
Heb heden weer even op alle gestelde vragen gereageerd, moesten er bezoekers van mijn BLOG zijn die tot op heden geen antwoord bekomen hebben dan vraag ik hen hun vraag terug in te zenden ASAP gezien ze dan verloren ging in de behandeling der vele E-MAILTJES
DE punten welk mijn aandacht hadden deze week in BRUSSEL zijn:
bij DG-TREN 1)de vorderingen van de EU-AIP in Electronische uniforme vorm voor de 25 lidstaten. 2) De final voorstellen voor de CHARGES voor gebruik van diensten der ATSP en AIRPORTS 3) Security toewijzing aan EASA of aan DG-tren zelf ???
In het EP-TRAN 1) het onderwerp der technische aspecten op gebied van SECURITY toe te passen op de LUCHTVAART in de toekomst, waar de MEP het vooral willen hebben van over hoe dit financieel te regelen !!! 2) de ontwikkeling van de E-CALL en het gebruik van de 112 in geval van een AUTOONGEVAL 3) de vorderingen van JAA-JAR/OPS-1 naar de EU-OPS 1 voor de CAT met daarin het sterk betwiste onderwerp FTDT van de PILOTEN en de LICENSING van het CABINEPERSONEEL 4) de herziening van de wat betreft de uitbreiding van de verantwoordelijkheid en bevoegdheden van de EASA. 5) Een verder uitdiepen van wat de BURGERS van de EU verwachten en in mijn geval in functie van de uitgeprinte teksten welk de SENIOREN via het FORUM in JANUARIE en FEBRUARIE naar voor brachten en welke teksten ik uitprinte en aan enkele MEP overhandigde ter inzage en voor hun reactie hierop!!!! 6) de vraag om een studie te bekomen over de ECONOMISCHE,en SOCIALE waarde van de NIECOMMERCIELE LUCHTVAART voor het belang van de EUROPEESE BURGER???
HQ EUROCONTROL:
1) 8.33 khz in LOWER AIRSPACE 2) progres of MODE S 3) progres on ADS-B 4) AIRSPACE classification 5) progres on development of NEW ICAO FLIGHT PLAN projest 6) IFR flight planning project for INDIVIDUAL PILOTs flying IFR 7) TCAS requirements for HELICOPTERS 8) STATISTICAL information of the NON-CAT AIRSPACE USERS be it IFR or VFR(see draft SDW circulated) 9) AIS SYMPOSIUM 10) revieuw on SPECIAL VFR aplication 11) clarification on ANEXE 3 of ICAO for METEO about GA/AW operations 12) !!!!!!!!!
Mogelijk dat de bovenstaande korte toelichting bijkomende vragen bij u doen opkomen en dan bent u steeds welkom deze in mijn GASTENBOEK of via E-MAIL te doen toekomen zodat ik de bovenstaande tekst verder zal uitwerken.
Een aantal chatters zijn verwondert over mijn afwezigheid op de CHAT in de sag en s'avonds dit is echter het gevolg van mijn drukke betrokkenheid in de EU POLITIEK en de LUCHTVAART zoals u op deze BLOG kunt zien. Ik ben gewoonlijk op de CHAT bij "de vroege vogels "elke morgend tussen 0500 en 0600 uur smorgends alvorens ik verdwijn naar BRUSSEL
U kunt me steeds contacteren per E-MAIL; SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR of via bericht in mijn BLOG dagboek !!!!
Een der problemen van het vliegen op lage hoogte is het gevaar om in aanvaring te komen met VOGELS in vlucht vooral na het opstijgen of tijdens de nadering gezien er zich meestal veel vogels ophouden in de nabijheid van de LUCHTHAVENS en VLIEGVELDEN .
RECOMMENDATION:
1) bij het opmerken van VOGELS op korte afstand tracht geen brutale uitwijkende maneuvers te doen meestal zijn de vogels behendiger in het uitwijken dan wij met ons vliegtuig of helicopter. 2) raadpleeg de BIRDHTAMS die de vliegroutes, hoogten ,snelheden en datums van migratie vluchten beschrijven om zodoende deze te vermijden in vlucht 3) bij een aanvaring is het geraadzaam om zo snel mogelijk te landen om de opgelopen schade waar te nemen
REACTIONS:
Gaarne uw ervaringen en reactie op mijn recommendation welk tegenstrijdig zijn met adviezen van bepaalde CAA's in EUROPA maar in lijn met mijn ervaring en ook met de voor militaire piloten voorziene adviezen.
Verneem zo juist dat er een bezwaarschrift met 520 handtekens is ingedient om de BESTENDIGE DEPUTATIE op 7 Juni de kapvergunning der bomen op het FORT III te doen weigeren.
De veiligheid van de LUCHTVAART gebruikers en de duizende personen die belang hebben bij de goede en veilige werking der ANTWERPSE LUCHTHAVEN voor ANTWERPEN STAD en de ganse PROVINCIE zijn economische plaats in het NIEUWE EUROPA te geven wegen hier zeker tegen op.!!!!!!!!
Vele Senioren stellen vragen over de ZWARTE LIJST der EU, deze is nu beschikbaar en deze toestellen mogen niet meer in het LUCHTRUIM der 25 EU lidstaten vliegen
Deze vliegen echter buiten deze landen maar een TOUROPERATOR moet u vooraf vermelden met welke AIRLINES hij u wenst te vervoeren en zodoende kunt u dit voorstel weigeren
Ga in mijn BLOG onder de titel ZOEKEN IN BLOG en type in ZWARTE LIJST
Wat betreft het ongeval op 17 April te BRASSCHAAT-POLYGOON met een zwever betreft dit een ASK21. meer informatie op WWW.aeroclub-brasschaat.be onder EXTRA NIEUWS
Verneem zojuist dat SCOTT CROSFIELD de legendarische TEST PILOOT waarmede ik in de jaren 60 een vlucht maakte tijdens een AIRSCHOW is verongelukt op Donderdag 20 April met een CESSNA 210A op 84 jarige leeftijd in de omgeving van ATLANTA/USA.
I receive a number of request from Individual PILOTS or OWNERS requesting me witch ORGANISATION I would advise them to join???
I myself have been involved for 50 Years via AOPA and would of cours sujest to join the NATIONAL AOPA,,,,,,,,,,,,,,,However I have to be correct in some country the NATIONAL AOPA are very wel organised and actif in other they are on a low profile. Also for certain AIRSPACE ACTIVITY the NATIONAL AOPA is less actively involved and would I advise a other NATIONAL ORGANISATION who could be a better solution for your activity!!!!
I will always a NEUTRAL level try to advise YOU for a specifique activity or a specifique problem via any NATIONAL ORGANISATION in vieuw to be abel to satisfy YOUR AERONAUTICAL ACTIVITY (or dream.)
I LOVE THE FLYING WORLD and will TRY thad you obtain ACCES to this FANTASTIC EXPERIENCE in the EUROPEAN AIRSPACE
BUT I SUGEST STRONGLY to be a mMEMBER of a ORGANISATION in YOUR COUNTRY
TOGHETER WHE ARE STRONG to obtain some priviliges in the future SINGLE EUROPEAN SKY project via the SESAR
I ame avaible to assist any PILOT or OWNER but strongly advise them to first contact somme of their NATIONAL organisations such as AOPA, EAS, PPL/IR , EBAA , EGU , EHA , EMU, EPA, who have information avaible on many subject and witch I try to keep also informed on various items of intrest to their members.
My activity in the EUROPEAN INSTITUTIONS is only a ONE MEN SCHOW and not supported bij the Qualified STAFF avaible in this organisations.
The only advantage I have thad during my 50 1954)year in AVIATION and 25(1980) in the EUROPEAN INSTITUTIONS I have a number of very active personnel contacts at POLITICAL,ADMINISTRATIVE and TECHNICAL in many different area who have direct or indirect effect on AVIATION
Ik bekwam bijkomende informatie dat het ongeval te EBBT geen dodelijk slachtoffer heeft geiest maar een persoon in CHOCK en een andere licht gewond en een volledige vernielde zwever (perte total) maar dat is minder ernstig dan eerst gemeld.
Verneem zo juist dat er te BRASCHAAT-POLYGOON (EBBT) een dodelijk zweefvliegtuig ongeval is gebeurt. Voorlopig geen oorzaak bekend en het zal wel even duren alvorens we de juiste toedracht en de oorzaak zullen kennen
Wat betreft de 29 April gaan wij met de TREIN, maar voor degene die met de wagen wensen te gaan is er een GRATIS PARKING en PENDELBUS voorzien zie informatie hierover op FORUM
Zoals reeds vroeger vermeld viert KEIHEUVEL (EBKH) op 11/12/13 aug 2006 zijn 50 jarig bestaan door een gratis open dagen toegankelijk voor idereen , zie hiervoor de website: WWW.AEROCLUB-KEIHEUVEL.BE Ik hoop er op zondag 13 aug ook aanwezuig te zijn om de oude en aangename ogenblikken te herineren welk ik daar doorbracht in de jaren stillekes en hoop er een aantal oudere bekenden te ontmoeten welk mij opvingen in het Belgische luchtvaartlmiden na onze terugkeer in BELGIE