Inhoud blog
  • ATTENTION
  • FOLOW UP
  • TESTING
  • OPGELET
  • AGENDA SDW MEI 2011( FORCAST)
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    LUCHTVAART INFORMATIE
    BEROEP HOBBY SPORT
    18-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MEDEDELING SDW
    Ik voorzie  zoals beloofd om op ZONDAG  01 AUGUSTUS aanwezig te zijn op

     DE FLY-INN op KEIHEUVEL ( EBKH)

    Deze plaats heeft voor mij ook een aantal aangename herinneringen gezien ik

     na ons verblijf van 5 jaar in FRANKRIJK bij de NATO ik daar in 

    1962 werdt gesteund door MON VAN GESTEL om mijn

     luchtvaart aktiviteiten te beoefenen als INSTRUCTEUR ZWEEFVLIEGEN ,SLEEPVLIEGER op


     de TIGERMOTH  en PARADROP voor VRIJE VAL  naast mijn opdrachten bij 

    DE LUCHTKADETTEN van BELGIE te OOSTMALLE/ZOERSEL alsook bij 

    de RAAC te ANTWERPEN

    Een welkome manier om mijn LUCHTVAART DROOMEN verder waar te maken in BELGIE

    18-07-2010 om 17:39 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PLANNING TO VISIT
    This week I have been requested to be a guide for some EU-AVIATION EXPERTS to

    FARNBOROUCH EXPO to asist them to collect information on the NON CAT AIRSPACE

    USERS AIRCRAFT and SME

    I will advise by e-mail our ETA by AIR

    SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM

    18-07-2010 om 08:14 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ABI INFO
    Heden bekom ik bevestiging dat AOPA-NEDERLAND het GRATIS JAAR LIDMAATSCHAP voor

     een FIRST SOLO ook wil toepassen voor BELGISCHE PILOTEN, zodat zij GRATIS het tijdschrift

     PILOT & PLANES bekomen

    Zie procedure op;      WWW.AOPA.NL

    info  ;   SECRETARY@AOPA.NL

    Colega INSTRUCTEURS ACTION ASAP ??

    18-07-2010 om 00:00 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE MACHT
    Vroeger lag de MACHT bij DE KENNIS

    Enkel degene die konden lezen en beschikten over de kennis beschikten over de macht

    Heden met de studies en het gebruik van de Electronische middelen kan iedereen praktisch toegang hebben tot de informatie


     Waar ligt volgens u de macht nu??

      sylvain.d.w@gmail.com

    17-07-2010 om 19:03 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WE PLANING SDW 17 & 18 JULI 2010
    ZATERDAG

    van 0600  tot 0900  BUREEL FLAG

    0900 tot 1100 CAFETARIA BELAIR op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN

    ZONDAG

    0800 tot 0900 BUREEL FLAG

    0900 tot 1100  CAFETARIA BELAIR

    1100 tot 1200  SALON FREE-FLIGHT

    1200 tot 1230  RAAC op 1st VERDIEP

    Heb  geen bevestigde afspraken

    16-07-2010 om 17:51 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MOTIVATION SDW
    To be redrafted ASAP ??

    14-07-2010 om 12:42 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SDW PRIORITEIT
    A number of e-mails are requesting witch are my

    priority's in my present LOBBYING activity in the EU ORGANISATIONS on behave of

    GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATIONS

    -Priority:

    1- I ame strongly involved in trying to place FRIENDS of GENERAL AVIATION and AERIAL
     WORK OPERATIONS in various institutions developing in the NEW EU and EUROCONTROL INTERNAL REORGANISATION

    2- Circulkation of the IAOPA BULLETIN on the IAOPA 25th WPRLD ASSEMBLY of 8 june in Tel Aviv/Israel

    3- Avoiding the 8,33Khz below FL 195 for VFR NON CAT AIRSPACE USERS

    4-Promoting the  AIRPORT SECURITY WATCH operation for the SMALLER AIRFIELDS at EU-LEVEL via NATIONAL AOPA's

    5-CLARIFICATION of the organisation  and relationschip of IAOPA( GLOBAL), IAOPA(EUR) and NATIONAL AOPA ,also FAI/EAS and EBAA

    6- Development to POLITICAL AWARNESS of GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATIONS toward the NEW EU-MEP and toward the reorganisated EU-POLITICAL GROUPS



    7-REGULAR individual contacts toward:
     -EP
     -EU-COUNCIL
     -DG-MOVE
     -COREPER
     -EUROCONTROL
     -other AVATION ORGANISATIONS present in the EU-ARENA

    8-  MAINTAINING Excemption of ENROUTE EUROCONTROL CHARGES for VFR OPERATIONS and for AIRCRAFT below 2000 kgr

    9- EASA MEDICAL proposals for the NON COMMERCIAL AERONAUTICAL LICENCES

    10-  Folow up on  ELT, MODE-S(SSR),AIRSPACE CLASSIFICATION, R/T,

    Avaible for reply on some aditional questions by PILOTS and OWNERS of any AIRCRAFT operating in the EU of ICAO-EUR/NAT regions

    SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM

    Be aware thad I NOT MORE represening IAOPA since 31/12/2004 and have  NO suporting office except some  assistance from FLAG, EU/DG-MOVE and HQ EUROCONTROL by FRIENDS of GENERAL AVIATION & AERIAL WORK persons

    This is a INDIVIDUAL NON COMMERCIAL ACTIVITY
    see my MOTIVATION by SDW in this BLOG

    14-07-2010 om 12:40 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MACHTVERHOUDING in de EU
    Wat betrefd de MACHTVERHOUDINGEN in de EUROPESE UNIE zijn het de 

    DRIE GROTE welk  een belangrijke invloed hebben op

     POLITIEK, FINANCIEEL, TECHNISCH en ADMINISTRATIEF vlak

     DUITSLAND is de zichbare sterkste op POLITIEK en FINANCIIEL vlak,

     DE FRANSE zijn  minder zichbaar maar hebben veel invloed achter 

    DE SCHERMEN op gebied van LUCHTVAART en ookl ander domeinen

     zijn zij de zichbaarste met natuurlijk DE AIRBUS alhoewel dit een

     CONCERTIUM is van  verschillende EU lidstaten maar welk minder zichbaar zijn !!

    DE ENGELSE hebben op gebied van LUCHTVAART veel invloed wegens

     hun voordeel dat ENGELS de dominante taal is in DE LUCHTVAART

    En ook omdat ENGELS de meest gebruikte taal is buiten de officiele vergaderingen

     waar het  ENGELS de meest gebruikte taal is op  verschillende gebieden

     (NIET OFFICIEL)

    ITALIE is wijnig zichbaar zoals SPANJE maar heden krijgt 

    SPANJE een voorkeursbehandeling op  gebied van  PUBLIC RELATION 

    gezien men in DE LUCHTVAART lonkt naar

     de BRAZILIAANSE LUCHTVAARTINDUSTRIE

     na natuurlijk de AMERIKAANSE en CANADESE richting

    Wat gaat dit voor gevolgen hebben op DE TOEKOMST

    Heden is men in de WANDELGANGEN reeds druk bezig met het

     POLITIEKE BEELD klaar te  maken voor na de

     EUROPESE VERKIEZINGEN van 2013

    De KLEINDERE STATEN zijn samenwerkings systemen om 

    MEER INVLOED te hebben in het

     EU gebeuren van de toekomst!!

    Hopelijk blijf ik gezond genoeg om deze zeer intresante  

    EU ontwikkelingen nog verder aktief te volgen??????

    In de EU droomt men van een GROTE ROL te kunnen spelen in

     THE GLOBAL FREEDOM en  INTERNATIONAAL

      POLITIEK, INDUSTRIIEL ,FINANCIEEL , TECHNISCH en  de MILIEU

    ontwikkelingen???

    contact:  SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM

    14-07-2010 om 00:00 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VRAGEN over HET WEDER !!
    Wat berefd vragen over het weer in BELGIE en NEDERLAND tracht ik soms mijn gedacht te geven over wat er komt in functie van een beperkt aantal weerkaarten , TAF en METAR  die ik via de PC kan bekijken, als ik op ANTWERP AIRPORT ben ga ik dat op de METEO dienst doen en beschikbaar door over meer gegevens

    Wat WEERSVOORSPELLINGEN betrefd zijn deze steeds afhankelijk van GISSINGEN welk een METEOROLOOG maakt

    In het VERLEDEN heb ik meegewerkt aan een experiment waar we een BELGISCHE, ENGELSE, FRANSE en DUITSE TOP METEOROLOOG een voorspelling lieten maken voor LUXEMBURG

    Er was een duidelijk verschil in de VIER VOORSPELLINGEN, waarna via overleg we tot een VIJFDE VOORSPELLING kwamen welk met geen der VIER INTIELE klopte.

    METEOVOORSPELLINGEN in DE LUCHTVAART vragen wij vooraf aan voor een wel bepaalde vlucht plaats van VERTREK, REISWEG; VLIEGHOOGTE en BESTEMING alsook de TIJDSTIPPEN....we bekomen dan een FLIGHTFORCAST die maar geldig blijft voor 60 minuten zoniet is er een nieuwe voorspelling verplicht !!!

    12-07-2010 om 07:22 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NEDERLANDSTALIG PILOTEN
     Herhaalde malen krijg ik de klacht dat ik vooral intresante informatie in het ENGELS vermeld en dat ik

     verwijs naar ENGELSE of AMERIKAANSE tijdschriften of documenten

     In BELGIE is er AOPA-BELGIE die vroeger informatie in NEDERLANDS en FRANS beschikbaar maakte maar heden dit blijkbaar niet meer kan verwezlijken, en schijnbaar zeer pasief is geworden...??

     Er is echter AOPA-NEDERLAND met zijn tijdschrift PILOTS &PLANES dat zeer intresante içnformatie in het NEDERLANDS heeft en welk te koop is op een aantal krantenwinkels
    Men kan ook lid worden van de zeer aktieve AOPA-NEDERLAN waarbij men 10 maal per jaar dit tijdschrift in de bus thuis bekomt


     AOPÄ-NEDERLAND, secretariaat
    Golfpark 147 8241AC LELYSTAD

    Lid worden 0320 26 55 66
    WWW.AOPA.NN

    Er is ook een mogelijkheid op GRATIS LID te worden voor een jaar  FIRST SOLO is ook van toepassing voor BELGISCHE PILOTEN welk hun EERSTE SOLO doen ( neem contact ASAP)  zie formulier op AOPA-NL website.

    12-07-2010 om 00:00 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 09/05-15/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 26/12-01/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 26/09-02/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 04/07-10/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005
  • 23/05-29/05 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 09/05-15/05 2005
  • 02/05-08/05 2005
  • 25/04-01/05 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Laatste commentaren
  • MRS (SYLVAIN)
        op ERELEDEN VLRI
  • efaga (ababdd)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • dafwefa (abab)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • lilil (lil)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • lilil (lil)
        op 25th OLD TIMER FLY in SCHAFFEN
  • Een interessant adres?


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!