requirements at EU-LEVEL but each country has his own REGULATION and
INFORMATION system.
SORRY but as a INDIVIDUAL PERSON I ame not abel to follow up the many requsts.
HOWEVER I ame stil daily involved with EUROCONTROL and the EU-INSTITUTIONS and wil always try to introduce some subjects, recommendations,sugestions toward this institutions if
Heden zijn de AIRLINES aan het uitkijken naar de mogelijkheden van de MPL vergunning in de ICAO ANNEX 1.
De FTO zijn nu zuiver commerciele scholen geworden welk bestaan en werken met financiele middelen van zakenmensen welk kapitaal investeren in de FTO en daaruit dividenten wensen te zien verschijnen.
Dit geeft een probleem dat FTO managers eerst en vooral naar het financiel aspect moeten kijken en minder naar de qualiteit van de afgeleverde leerlingen zodat die met een minima aan kostprijs hun vergunning behalen.
Dit is een duidelijk verschil met de vroegere vliegscholen waar de qualiteit de hoogste voorrang hadden en minder de financiele aspecten.
Volgens mij en ook een aantal experten moeten de FTO in de toekomst trachten om een verbinding te maken met een AIRLINE waarvoor zij via de MPL opleiding de toekomstige piloten gaan opleiden.
Het behandelen van PRM of wielstoelgebruikers blijft een probleem op de Regionale luchthavens, vooral als men gebruik maakt vaan een mobiele instap trap zoals te ANTWERP AIRPORT met de F27.
Telkens een wielstoelgebruiker aan boord moet gebracht worden komt er een ambuce dienst waarvoor VLM 1000 betaald ttz 500 per en dit voor een ticket dat veel minder kost voor een HEEN/WEER VLUCHT.
Vroeger werdt dit door eigen personeel gedaan maar wegens een klacht van een PRM welk vond dat hij niet goed werdt behandelt weigert het personeel dit nog te doen , tevens weigert de brandweer welk dit vroeger ook wel eens deed dit te doen omdat hun verzekering dit niet dekt in geval van een schade claim.
Het gebruik van eigen middelen is het noodzakelijk een lift aan te schaffen van 58.000 en tevens steeds voor de 2 schiften 7/7 dagen en 365/365 dagen per jaar twee bevoegde personen beschikbaar te hebben.
VLM kan met de huidige EU wetgeving een PRM niet weigeren maar zal de verkoop van een ticket aan een PRM niet promoveren voor de hoge kosten die dit met zich meebrengt.
Bij de bestudering van de vervangende vliegtuigen voor DE FOKKER in de toekomst word dit probleem in acht genomen worden