Inhoud blog
  • ATTENTION
  • FOLOW UP
  • TESTING
  • OPGELET
  • AGENDA SDW MEI 2011( FORCAST)
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    LUCHTVAART INFORMATIE
    BEROEP HOBBY SPORT
    15-01-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ANTWERPEN GROTE MARKT
    Deze voormiddag waren wij aanwezig op de receptie der sztad ANTWERPEN met zeer veel volk.
     Volgens ATV 8000 sinjoren voor 5000 mutsen.

    15-01-2006 om 20:10 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.INTRESANTE INFORMATIE

    Bekam de verwijzing naar een WEBSITE welk een aantal intresante toelichtingen geeft van een jonge 2e PILOOT  " DANIEL"

    http://dekustbende.skynetblogs.be

    door te klikken op het VLIEGTUIG beneden de benaming ANTWERP-DEURNE krijgt u toegang tot een zeer mooie reeks foto's

    15-01-2006 om 18:06 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Een aantal SENIOREN hebben gebruik gemaakt van mijn aanbod om advies over de opleiding tot piloot als beroep voor hun kleinkind.
     Heden biedt men een opleiding tot ATPL(lijnpiloot) aan voor een bedrag van 75.000 €. en de mogelijkheid om hiervoor een lening aan te gaan bij een bank.
    Ouders en ook grootouders wensen zich borg te stellen voor deze lening.
    De vraag die zich steld is hoeveel kans men heeft om deze opleiding te slagen en wat de mogelijkheden zijn voor een job nadien.
    Tijdens mijn ervaring sedert 1954  gewoon als piloot ,als instructeur en nadien als EU LOBYIST heb ik een grote verandering gezien in de opleiding.
     In de jaren 60 boden wij een opleiding aan voor een 600.000BF via wat wij de privaatweg of een GRATIS opleiding via de SABENASCHOOL( BLS genoemd te Grimbergen)  of door de opleiding in een VLIEGCLUB via verschillende fasen ,deze formules zijn nu  nu geheel verdwenen.
    Een weg die wij ook volgden was een opleiding als MILITAIRE PILOOT en na 7jaar( nadien 12 jaar) het leger te verlaten en dan verder te gaan in de BURGERLUCHTVAART mits het afleggen van de theoretische en practische examens in het burger.
    De vraag hoeveel slagen er??
    In 1960 was er een studie die gaf dat er van de 100 initiele kandidaten in het totaal er  6 slaagden om het beroep van BEROEPSPILOOT uit te oefenen.
    De mogelijkheden voor een JOB zijn altijd zeer veranderlijk geweest bepaalde periode kregen mijn studenten reeds een job aangeboden alvorens zij de volledige CPL/IFR hadden behaalt.
    Nadien moesten zij nog een MULTIENGINE(piston) hebben en later werdt er zelf  MULTIENGINE( turboengine) gevraagt.
    Ik kan de huidige toestand niet 100% bepalen met een EUROPA  met JAA(JAR/FCL) vergunningen zonder beperking van werkverschafing tussen de 25 EU-LIDSTATEN.
    Een der aspecten die ik nog steeds zie is dat jongeren en ook ouderen welk gemotiveerd zijn en hard willen inspanen een toekomst in de LUCHTVAART als BEROEPSPILOOT en LIJNPILOOT kunnen behalen in GENERAL AVIATION (GA) (zakenvluchten) AERIAL WORK (AW) ( instructie,luchtfotografie,observatievluchten) of COMMERCIAL AIR TRANSPORT CAT) (airtaxi,cargo,passagiers)
    in CHARTER of SCHEDULLED operations.
    Men begint dan als 2e piloot en kan later doorgaan naar PIC.
    Een nadeel tegenwoordig is dat er op de BELGISCHE MARKT niet veel aanbod is maar met een JAR/FCL vergunning die tevens ICAO aanvaard is kan men in het buitenland een loopbaan op bouwen.
    De vraag die zich dan steld is welke studies raad u aan daarop zeg ik nog steeds om verder te studeren tot de UNIVERSITEIT en tijdens deze periode aan zweefvliegen te doen.
    Ook de MILITAIRE weg bestaat nog steeds maar ik weet niet hoe dat zal verlopen in de nieuwe organisatie van de KRIJGSMACHT via de LUCHTCOMPONENT die zover ik het begrepen heb alle kandidaten via de MILITAIRE SCHOOL gaan en tegelijkertijd hun BURGERLIJKE VERGUNNINGEN(JAR/FCL) behalen.
    Het is mij nu niet duidelijk na hoeveel jaren dat zij de overgang naar een BURGERLOOPBAAN kunnen doen.
    Enkele personen stellen belang om via een AEROCLUB van MOTORVLIEGEN of via ULM/DPM hun eerste stappen te zetten.
    Via AEROCLUB en MOTORVLIEGEN was vroeger de oplossing maar heden dus niet meer om tot de gewenste vergunningen te komen omdat deze verplicht in een FTO moeten geschieden.maar het kan een goede voorbereiding zijn.
    Via ULM/DPM is het niet mogelijk geweest en weet ook niet wat de waarde van deze opleiding is als voorbereiding voor de toegang tot een FTO.

    IK KAN ENKEL ZEGGEN HET BEROEP VAN PILOOT IS VOOR MIJ HET MOOEISTE BEROEP DAT IK KAN AANRADEN,MAAR HET IS  VEELEISEND TIJDENS GANS UW LOOPBAAN.

    Er zijn nog 91 andere beroepen in de LUCHTVAART welk wachten op zeer gemotiveerde jongeren hoor.

    Bijkomende vragen ,opmerkingen en toelichting steeds mogelijk door E-MAIL of persoonlijk afspraak op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN of via FLAG

    15-01-2006 om 10:09 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.benamingen PF en PNF
    Een aantal jaren tijdens de besprekingen van de JAR/FCL heb ik bezwaar ingedient tegen de term PNF( PILOT NON FLYING) voor de taak van de 2e piloot en volgens mijn geheugen werdt dit aanvaard, bij een vlucht in een tweemanscockpit zijn beide piloten betrokken bij de uitvoering van de vlucht en is de term PNF geheel onjiust, beide piloten vliegen met het enige verschil dat een der beide de stuurorganen bedient en de andere andere taken vervult.
    Ik kan echter de juiste terminologie nergens  vinden,                    HULP  gevraagd!!!!!!!!!

    15-01-2006 om 00:00 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-01-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BINNENBEKLEDING CESSNA's
    Onlangs stelde men de vraag waar men een JAA-APROVED firma kon vinden om een toestel de binnenbekleding te hernieuwen, na enig zoekwerk vondt in in BELGIE de firma GETRABEL- aircraft interiors
    WWW.FLYANDSAIL.BE.
     Contact:  SUPRIMAX@SKYNET.BE.
     gevestigd ANTWERPSE STEENWEG 328
                     B2500                               LIER

    14-01-2006 om 17:51 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.REIS ADVIES
    Een aantal SENIOREN vragen mij om REISADVIES naar bepaalde streken op de wereldbol om moeilijkheden of gevaren te vermijden.

    Hier kan ik enkel verwijzen naar de webside van de MINISTERIE VAN BUITENLANDSE ZAKEN ( BZ) van BELGIE en andere landen welk zulk een REISADVIES geven.
    En dit is afhankelijk van het inzicht van elk LAND:

    BELGIE
    USA
    UK
    FRANCE
    GERMANY

    BV,--> ik krijg NEGATIEF ADVIES voor TURKIJE door USA en UK maar andere geven geen commentaar

    WAT BETREFT de te vermijden AIRLINES zijn er ZWARTE lijsten bij sommige landen beschikbaar DE E.U. zwarte lijst is voor kortelings voorzien  ( zie DG-TREN)

    14-01-2006 om 17:41 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TOELICHTING werking E.U
    Wat betreft mijn toelichting over de werking van de EU zal ik deze moeten trachten te herdoen gezien er over de huidige geplaatste TOELICHTING van de werking EU onder de TITEL:
     GELEZEN,OPGEVOLGT en RESULTAAT
    er veel SENIOREN zich beklagen dat mijn uitleg te complex en onduidelijk is.

      SORRY

    14-01-2006 om 04:51 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-01-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GELEZEN,OPGEVOLGT en RESULTAAT
    In functie van een aantal vragen  via de CHAT, BLOG, FORUM en E-MAIL stellen verschillende de vraag of het nut heeft om opmerkingen of voorstellen in te dienen naar de EUROPESE INSTELLINGEN.
     Ik zeg daarop volmondig "JA" en verklaar dit in het FORUM bij het ONDERWERP POLITIEK onder de titel: WAT VERWACHTEN DE SENIOREN VAN DE E.U.???

    13-01-2006 om 19:08 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GIOVE-A
    Krijg juist de bevestiging dat de GIOVA-A sateliet van het GALILO EU-SATELIETSYSTEEM op 10 januarie met succes zijn eerste test uitzengen heeft gedaan.
     Weer een STAPJE in het vooruitzicht van het 2010 operationeel gebruik van dit EU project met GLOBAL INPACT.

    13-01-2006 om 16:27 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RT
    Men dringt er op aan dat de PILOTEN en de ATCO de juiste en correcte RT procedure en discipline toepassen. deze zijn vermeld in de ICAO SARPS en vindt men terug in.:
    ICAO ANNEX 10 volume 10
    ICAO DOC 4444
    ICAO doc 9432
    CAP 413 CAA
    CAP 493 CAA
    CAP32 UK AIP
    FAA REPORT
    NLR REPORT
    EUROCONTROL AIR-GROUND
    FSF volume 47 no 6
    FSF ALAR briefing
    CALLSIGN CONFUSION
    PILOT CONTROLLER COMMUNICATION

     Zou men niet denken dat een goede CBT te gebruiken op GLOBAL level een nutige oplossing zou zijn om de AIRSAFETY echt te bevorderen
     

    13-01-2006 om 14:07 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.REACTIE op WAT VERWACHTEN SENIOREN van de EU
    In functie van de gegevens op deze BLOG en mijn vraag gesteld op het FORUM onder het onderwerp POLITIEK :
    WAT VERWACHTEN DE SENIOREN van de EUROPESE UNIE bekom ik een aantal intresante reacties.
     Ook een verwijzing naar een nieuwe website door een iniatief van ATTAC-VLAANDEREN,MASEREELFONDS,IMAVO en VREDE via het secretariaat van B.V.S.E.

    WWW.EUGRONDWETTERDISCUSSIE.BE

    kan uw belangstelling hebben maak er dan gebruik van en ik stel ook belang in uwe zienswijze hoor.

    13-01-2006 om 12:23 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.POLETIEKE KEUZEN
    Enkele e-mailers en forum bezoekers stellen belang in de politieke keuzes die ik maak.
    Op FEDERAAL,REGIONAAL en GEMEENTELIJKE verkiezingen heb ik weinig inzicht en heb het zeer moeilijk om tot een keuze over te gaan wegens gebrek aan inzicht en mijn keuze wordt gewoonlijk op de naam van een persoon die ik ontmoete en bij mij een goede  persoonlijke indruk achterliet.
    Op EUROPESE vlak stem ik ook op personen welk ik tijdens mijn aanwezigheid in het EP heb leren kennen door hun tussenkomsten van dossiers waar ik denk dat zij postief zijn voor de toekomstige EUROPESE INGEZETENE en natuurlijk als zij een dossier betreffende LUCHTVAART goed en volgens mijn persoonlijke zienswijze goed naar voor brengen.
    Ik heb echter sedert mijn aanwezigheid in de EUROPESE INSTELLINGEN dat het steeds een compromis wordt om een voorstel naar een resultaat te brengen mits rekening te houden met de intresten der 25 lidstaten en de vele soorten AIRSPACE en AERODROME gebruikers welk ik tracht in deze BLOG aan u voor te stellen.

    Ik kan niet zeggen dat mijn voorkeur in stemmen gebonden is aan een  specifieke politieke fractie.

    Een der grote problemen bestaat er in dat men soms een zeer goed voorstel stemt maar dan moet ge nadien afwachten hoe de invoering geschiedt en hoe de MAN en de VROUW in de straat deze regels gaat ervaren .

    13-01-2006 om 09:55 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.21 JANUARIE 2006
    Wij zijn ook voorzien om op de SENIOREN MEETING van 21 januarie te KESSEL-LO aanwezig te zijn.
     Zie informatie op FORUM onder het onderwerp MEETINGS

    13-01-2006 om 09:18 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-01-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GALILEO
    Vondt een zeer intresante input over GALILEO op het FORUM onder het onderwerp PERS van de heer TALLEYRAND met zeer intresante informatie over dit EU project in de ruimte te brengen door de ESA en welk van GLOBAL nut gaat zijn voor de man en vrouw in de straat na 2010.

    ook vlaamse bedrijven zijn hierbij betrokken zie WWW.FLAG.BE.

    zie   WWW.EU.INT.. COMM/DGS/ENERGY_TRANSPORT/GALILEO/INDEX_EN.HTM
          WWW.ESA.INT

    12-01-2006 om 16:29 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Een aantal personen stellen belang in de permanente  LANDINGSPLAATSEN voor HELICOPTERS,VLIEGTUIGEN,ZWEVERS,ULM/DPM in BELGIE.
    daarvoor verwees ik hen naar de AIP via   WWW.BELGOCONTROL.BE    en                                               .   WWW.EUROCONTROL.INT.  naar EAD bij de CFMU of  naar WWW.NAV2000.COM

    Er bestaat ook een handige in zakformaat gids AERODROMES, COMMUNICATIONS  BELGIUM + LUXEMBOURG die regelmatig wordt aangepastdoor een college ANDRE,MICHEL & MIREILLE DILLIEN. om te bestellen  voor 6,50€ contact SERGEKNAFF@HOTMAIL.COM.

    12-01-2006 om 15:21 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AZIATISCHE MARKTEN en CHINESE MARKT
    Zoals enkele chatters vroegen kunnen wij mede delen dat de BELGISCHE LUCHTVAART FIRMAS deelnemen aan de  internationale luchtvaartbeurs" ASIAN AEROSPACE 2006" te  SINGAPORE van 21 tot 26 februarie met twee waalse en          10 vlaamse luchtvaartbedrijven onder het logo" BELGIAN AEROSPACE" via FLAG.
    Na LE BOURGET en FARNBOROUGH  is dit de derde grootste internationale luchtvaartbeurs in de wereld.
    voor meer informatie zie  WWW.FLAG.BE
    of contact KAREL.VERVOORT@FLAG.BE.

    12-01-2006 om 15:05 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-01-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LUCHTHAVEN INIATIE
    Vele E-mails vragen om informatie voor de JEUGD over LUCHTHAVENS daarvaar wens ik u te verwijzen naar een aantal iniatieven op dit vlak:

     Te ANTWERPEN  Bezoek van de LUCHTHAVEN via:
       -  INGRID.DE.BOIS@FINSERVE.AERO
       - tel    03-2856769
       -FAX 03-2398709


     TE ANTWERPEN  contacteer  JEUGD en LUCHTVAART
       - tel 03-2396573
      TE SCHIPHOL  bezoek de   WWW.SCHIPHOL.COM
                                ga naar HOME
                                dan naar NOMAS on LINE
                                dan naar READ FURTHER
                                en zie nu SCHIPHOL JUNIOR
    welk een aantal intresante spelletjes en werkstukken  over de LUCHTHAVEN hebben voor de jeugd

     Veel informatie te vinden ook op WWW.ASA-BE.COM

    bijkomende vragen mogen ook op                                     SYLVAIN_D-W@YAHOO.FR.

    11-01-2006 om 17:53 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EUROPESE POLITIEK en de EU burger

    Ik was gisteren weer een dag in de EU instellingen aanwezig en woonde een vergadering bij van de ALDE met als onderwerp:
     CONNECTING WITH THE CITIZENS OF EUROPE-HOW TO CLOSE THE COMMUNICATION GAP ???

    Uit de vele tussenkomsten welk werden vertaald in de 20 talen en met een 300 deelnemers( geschat) in de twee zalen.

    En de besluiten van DIRK STERCKX (B) van de ALDE stel ik de volgende vragen die ik uit zijn conclusies en het ganse debat heb begrepen!!!

    1- Hoe kunnen wij de VROUW en de MAN in de straat laten inzien wat het 49 jarig bestaan van de EU voor hem heeft opgebracht.??
    2- Op welke wijze moeten wij de BURGERS der 25 lidstaten inlichten over wie wat doet in de EU INSTITUTIONS.
    3- hoe kunnen wij als EP een beter contact opbouwen met de EU BURGERS in de 25 landen?
     4- WAT verwacht de EU BURGER van de EU in de toekomst??

     Ik ga deze vraag ook eens op het FORUM  bij het onderwerp POLITIEK plaatsen om te zien wat de SENIORREN hier over te zeggen hebben en zal dat aan DIRK STERCKX zijn groep mogelijk over maken !!!!!

    Mijn intresse is voor 100% LUCHTVAART maar door mijn aanwezigheid in de EU INSTITUTIONS sedert 1980 wordt men automatisch betrokken in vele andere aspecten die de EU POLITIEK voor invloed heeft op ons dagelijks leven als NEDERLANDSTALIGE SENIOR !!!!

    indien belangstelling bij de SENIORREN zal ik een klein verslag en toelichting op latere datum op mijn BLOG plaatsen wel te verstaan in mijn eigen beoordeling van deze 5 uren  durende SEMINAR.

    11-01-2006 om 15:23 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-01-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FREEKE

    Voor de vrienden CHATTERS van de VROEGE VOGELS welk op mijn BLOG komen kijken ik heb juist een berichtje van de zoon          " BOB" van onze overleden VRIENDIN " FREEKE" bekomen die ons bedankte en zijn vreugde uitsprak dat zijn moeder via de CHAT en de MEETINGS zulke goede vrienden had.
     Zij ruste in vrede.

    10-01-2006 om 04:36 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. ACAS
    Wat betreft het systeem aan boord van VLIEGTUIHEN in vlucht welk hen informatie geeft om elkaar te vermijden zonder tussenkomst van de verkeersleider en in IMC vliegende is dit de ACAS(TCAS) uitrusting en de transzponder SSR mode A/C  of mode S.

     Hierover later meer en zie   www.EUROCONTROL.INT.     search  naar       ACAS

    10-01-2006 om 04:26 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-01-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.loggers 2
    Tot mijn spijt moet ik u er op wijzen dat ik in het ZWEEFVLIEGEN geen ervaring heb met de verschillende in gebruik zijnde GPS, LOGGERS of COMPUTERS.
     Ik ben van de oude generatie welk met kaart,compas en uurwerk onze navigatie deden en met een barograaf aan boord welk te tijd en de hoogte registreerde voor de  FAI proeven.( B,C,D,E) te bekomen.
    Ik heb echter een aantal demonstraties bijgewoond over de anelyse der vluchten op PC via de huidige LOGGERs in zweefvliegtuigen en ook van de uitrusting aanwezig in bepaalde lichte vliegtuigen waarbij men de ganse vlucht kan weergeven.
    In uw club of in de LIGA zijn er personen welk u hierover zeer goed kunnen voorlichten en ter voorbereiding is het lezen der informatie op de vermelde website zeer nuttig.
    VERGEET NIET dat in VMC tijdens een VFR vlucht de" LOOK OUT" vitaal is alhoewel er nu aparaten beschikbaar komen om andere LUCHTVAARTUIGEN electronisch te localiseren indien het andere toestel hier ook mee uitgerust is.
    Voorlopig is deze uitrusting schijnbaar enkel in gebruik van ZWEVER tot ZWEVER en niet in andere LUCHTVAARTUIGEN en reageert niet op een SSR(TRANSPONDER mode A/C)

    09-01-2006 om 16:19 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AIRPROX 2
    Mogen wij er op wijzen dat in de LUCHTVAART elk incident kenbaar wordt gemaakt.
    Stel u even voor dat wij voor gans de wereld elk AUTOONGEVAL of elke bijna aanrijding zouden vermelden in de KRANTEN welk een dikke krant u elke dag zou hebben.
    Wij hebben ook interne reporten waarin de PILOOT,VERKEERSLEIDER en MCHANIEKER zijn eigen gedane fouten rapporteerd zodat we daar kunnen uit leren om door gekende incidenten,gedane fouten of denkbare fouten kunnen gebruiken om accidenten te voorkomen.
    wil hier via persoonlijke contacten wel verder over uit weiden indien u dit wenst;
    Zie ook informatie op deze blog over de BLACK BOX.

    09-01-2006 om 08:32 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MONT SAINT MICHEL
    Een der bezoekers van mijn BLOG heeft enkele zeer mooie foto's van de MONT SAINT-MICHEL in FRANKRIJK op zijn BLOG  ( MON001)gezet en dit brengt mij aangename herineringen  naar boven van een aantal mooie vluchten met pasagiers naar deze rots en tevens een kleine vliegmeeting met landing aan de voet van deze merkwaardigheid met een helicopter bezoek met een VIP vele jaren geleden.

    09-01-2006 om 06:15 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AIRPROX
    Verneem zo juist wat gegevens over een AIRPROX in het hogere luchtruim in ZUID-NOORWEGEN of wat de kranten een RAMKOERS noemen.
     De kranten vermelden al waar de fout zou liggen maar dat is geheel ten onrecht hoor.
    SAFETY onderzoek van de BLACK BOXES en de gerigistreerde informatie vanb de gespreken tussen de piloten en ATCO alsook in de cockpit gespreken en de video beelden van de RADARBEELDEN moeten nu eerst vergelekken worden om trachten te zien hoe we zulk een toestand in de toekomst kunnen vermijden, wie of wat er FOUTIEF was heeft voor ons PILOTEN en ATCO's enkel belang om zulke situatie in de toekomst te vermijden zoals dit volgens ANNEX 13 van ICAO overeengekomen is tussen de 188(189) lidstaten.

    09-01-2006 om 05:52 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 09/05-15/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 26/12-01/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 26/09-02/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 04/07-10/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005
  • 23/05-29/05 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 09/05-15/05 2005
  • 02/05-08/05 2005
  • 25/04-01/05 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Laatste commentaren
  • MRS (SYLVAIN)
        op ERELEDEN VLRI
  • efaga (ababdd)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • dafwefa (abab)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • lilil (lil)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • lilil (lil)
        op 25th OLD TIMER FLY in SCHAFFEN
  • Een interessant adres?


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!