Out of the conversation with a number of PILOT-INSTRUCTERS do apaer a number of problems for the GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATIONS in the EUROPEAN UNION
- The MANDATORY equipage of the SSR MODE"S" imposed in certain EU MEMBERSTATES at NATIONAL LEVEN for VFR OPERATIONS. ??
-The MANDATORY requirement to be equiped with a ELT 4006 MHZ ???
-The EXAMINATION aplication on the ICAO LANGUAGE REQUIREMENT to obtain a LEVEL 5 or 6
-Also from ATCO-INSTRUCTERS was I made aware thad there are no adequate guidance avaible for a AIRPLANE whitch has been HIGHJACKED and is in FLIGHT in VFR OPERATIONS ?? Also the links with the Military services and Federal police services seems very confusing for the operational ATCO
-The MANDATORY aplication for a NPO (VZW) involved in NON COMMERCIAL AERIAL WORK seems te be very confusing.
-The aplication of FRACTIONAL OWNERSCHIP is very confusing at EU level
-The utulisation of the 406 MHZ PLB is not very clear ??
-There seems to be contradictions between THE NATIONAL LAWS and the EU-REGULATIONS for operational AVIATORS
There is a urgend need to have a clear vieuw on the STATUS of the various AVIATION ORGANISATIONS and a EU coordinated aproche on the NON CAT OPERATIONS
-The CERTIFICATION and OPERATIONS of HISTORICAL AIRCRAFT across the 27 inside EU borders
-The UNJUSTIFIED increase of the COST for SERVICES toward the NON CAT OPERATINS at NATIONAL LEVEL and at AERODROME
-The requirement at certain AERODROME to USE THE NATIONAL LANGUAGE instead of ENGLISCH
COMMENTS,SUGESTIONS and QUESTIONS are always welcom:
Ook dank voor de vele welk er mij op wezen dat in mijn zin het woordje " NIET" ontbrak welk op de originele versie er wel staat hoor.
De familie DE BOIS die de coordinator is heeft ook de volledige tekst met de MOTIVATIE beschikbaar gemaakt op papier en verzameld de getekende exemplaren om deze voor 24 JUNI 2009 in te dienen .
Wat betrefd een overlijden van een persoon aan boord van een vliegtuig in vlucht is men daarop voorzien en zijn er de nodige faciliteiten aan boord voorzien en is het cabine personeel daarvoor opgeleid.
Het overlijden van de BOORDBEVELHEBBER heeft men ook voorzien en de tweede piloot is voledig opgeleid om de vlucht en de landing alleen uit te voeren op de bestemming.
Er is hiervoor een procedure voorzien welk we in de FLIGHTSIMULATOR inoefenen en tevens om de drie jaar terug geheel wordt bezien voor elk lid van de cockpit hoor.
In de Simulator laat men dan gewoonlijk de PIC voorover op de stuurorganen vallen en zich levenloos houden en moet de nog overlevende piloot de hulp van het cabine personeel inroepen om de overledenen te verwijderen en de vlucht verder zetten naar de bestemming
Het brengt wel zeer ingewikkeld papierwerk mede en dit is een theoretische vraag welk regelmatig wordt gesteld tevens is men voorzien voor geboorten aan boord tijdens de vlucht.
De opleiding van PILOOT en CABINE PERSONEEL is zeer complex en bevat veel onvoorziene omstandigheden
Herhaalde malen werden er vragen gesteld over DE LUCHTVAART en HET MILIEU ??
Op een aantal vragen heb ik een kort en bondig andwoord geformuleerd.
Heden is er DE AOPA-PILOT( USA° welk oner de titel:
FLYING in a FRAGILE WORLD
een speciaal report bevar: GENERAL AVIATION and the ENVIROMENT
NOTE: the USA/FAA has not aproved the ICAO definition for GENERAL AVIATION
USA definition GENERAL AVIATION is al aviation except COMMERCIAL AIR TRANSPORT and MILITARY OPERATIONS. this means that AERIAL WORK OPERATIONS are included in the definition GENERAL AVIATION
Na grondige bestudering van de PRO & CONTRA heb ik besloten en ik raad aan om een bezwaarschrift in te dienen tegen DE LANGE WAPPER viadukt project welk volgens mij meer een prestige project is dat veel EURO's gaat kosten en geen oplossing is voor het verkeersprobleem in het ANTWERPSE
Hebben een modelformulier ter beschikking voor degene die deze aktie willen steunen.
Een TUNNEL is minder opvallend , goedkoper en een betere oplossing !!!
Aan het college van burgemeester en schepen van de stad Antwerpen
Dienst Stedenbouwkundige vergunningen
Jan van Rijswijcklaan 162
2020 ANTWERPEN
Hierbij teken ik bezwaar aan tegen de afgifte van een stedenbouwkundige vergunning aan aanvrager Beheersmaatschappij Antwerpen Mobiel ( BAM) voor de bouw van de zogeheten Oosterweelverbinding met lange wapper brug. Ik verzoek u dringend een dergelijke stedenbouwkundige vergunning NIET af te geven.
ALLE STEUN is steeds welkom om een 1000 tal minder valide kinderen een heerlijke dag op DE ANTWERPSE LUCHTHAVEN laten door te brengen waaronder een VLUCHT boven BELGIE, hopelijk met goed weder zodat zij kunnen genieten van het uitzicht van in de lucht
Tijdens de AGM werden de twee onderstaande personen opgenomen als ERELID voor hun jarelange inzet en promotie van dit inatief
Wat betrefd het ongeval van de AIRFRANCE AIRBUS volg ik dat van nabij maar heden is er geen duidelijk beeld van wat er is gebeurt.
Het enige dat we zeker weten is dat het toestel is gekrasth en schijnbaar in vlucht is uiteen gespat alhoewel daar nog geen juiste bevindingen zijn.
Er circuleren heden heel wat opgezochte gegevens over DE WEERSOMSTANDIGHEDEN en ook de ACAR berichten.
Tevens beschrijven een aantal piloten hun ervaringen over vluchten in ONWEDERS id dezelfde streek en de problemen in de cockpit die zij hebben ervaren, maar geen enkele die een ongeval konden veroorzaken.
Heden is yhet zoeken in de diepe zee naar de BLACK BOXES op de zeebodem
Zie hier in mijn BLOG de toelichting over de BLACK BOXES welk oranje zijn en de benaming BLACK verwijst naar de naam van de uitvinder vele jaren geleden, tevens zijn de huidige BLACK BOXES veel geperfectioneerd dan de vroeger in gebruik zijne exemplaren
At the EU leven in DG-TREN there is the intention to have the ICAO SARPS to be aoplied in the 27 EU memberstates.
In vieuw of this there is a small task force evaluating the ICAO ANNEXES 1, 2,3,6,7,10 ,14 and 18 and looking at the official introduced 1600 filed differences by the 27 EU-MEMBERSTATES in vieuw to have a harmonised EU aplication of the ICAO SARPS in the future.
I will have regular conversations with the involved persons from ICAO,DG-TREN , EUROCONTROL and FAA
Many years ago DIETER PADE of AOPA GERMANY on behave of IAOPA proposed to have a HARMONISED TRANSITION ALTITUDE in the thad time 15 EU MEMBERSTATES
At EUROCONTROL a TASK FORCE made a proppsal via the APSD ant the ANT but this was contested bij a number of CAA and ATSP?
Now I noticed again thad a WORKING GROEP is working on a propsal to have the HARMONISED TRANSITION ALTITUDE on 10.000 ft insteaad of the 18.000 ft whe proposed in function of the experience in teh USA-AIRSPACE
I whished the chairman succes since this proposal wil be introduced in the ICAO and the EU proposals in vieuw of the EU in the SESARJU project
I will continue to lobby for this HARMONISED TRANSITION ALTITUDe since it will benefit the SAFETY during a APROCHE and avoid the present confusing aplications !!
Tot op heden heb ik een aantal E-MAILTJES beandwoord over dit ongeval maar gezien de vele vragen kan ik dit niet verder opvolgen
Voor degene die de FRANSE taal machtig zijn raad ik aan op het volgende E-MAIL de BD41 over dit ongeval aan te vragen per E-MAIL: aan een PIC van AIRFRANCE met veel ervaring en nu regelmatig intervieuws gevende over de LUCHTVAART gebeurtenissen !!! jean.belotti@wanadoo.fr