Inhoud blog
  • ATTENTION
  • FOLOW UP
  • TESTING
  • OPGELET
  • AGENDA SDW MEI 2011( FORCAST)
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    LUCHTVAART INFORMATIE
    BEROEP HOBBY SPORT
    01-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WEERSVOORSPELLING
    In functie van mijn uitleg die ik gaf in het BABELHOEKJE in het FORUM krijg ik hier een E-mail van een persoon die schijnbaar betrokken is bij het KMI te UKKEL en de door mij gebruikte cijfers over de zekerheid der voorspellingen ten sterkste betwist.

     Ik gebruik als algemene regenl voor de juistheid der voorspellingen de volgende cijfers:

     24u = 70%
     48u = 50%
     72u = 30%
     96u = 10%

    Ik weet ook dat er bepaalde weerkundige situaties zijn dat er soms lmogelijkheden zijn om een redelijk stabiele toestand te hebben dat men tot 96u vooraf redelijk met zekerheid een voorspelling kan doen.

     Tijdens mijn verblijf in Frankrijk en mijn aktiviteiten in het ZWEEFVLIEGEN voor prestaties en wedstrijden had ik de eer samen te werken met enkele top weerkundige voorspellers en een dezer wees mij er op in de jaren 60 dat er 90 elementen welk een rol spelen voor een lokale waarsvoorspelling en dat we in de toen gebruikte weersvoorspelling maar gebruik maken van 6 redelijk goed gekende weerselementen

     Ik ben geen professor nog een expert in de weerkunde maar heb deze cijfers uit mijn praktische ervaringen als piloot aktief met ZWEEFVLIEGTUIGEN, LICHTE VLIEGTUIGEN en HELICPTERS in VFR ttz bij goed vliegzicht  en een redelijke hoogte van het wolkendek omstandigheden  naargezlang de soort aktiviteit waar ik dagelijks betrokken was.

    Steeds geintreseerd in andere zienswijzen te bekijken.

    01-06-2008 om 21:25 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FRANCOIS SELLENS
    Vernam deze morgend dat onze college FRANCOIS SELLENS deze week dringend werdt

    opgenomen in het MIDDELHEIM hospitaal  te ANTWERPEN en met succes een operatie

    onderging en het goed steld


     WIJ WENSEN hem het beste en spoedig herstel

    01-06-2008 om 20:05 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. JOBS
    Verleden week vermelde eener mij ex leerlingen welk nu als aktief PIC bij DHL vliegt dat er nog steeds een aantal iopenstaande JOBS bij DHL zijn !!


     Heden bemerk ik in BEDRIJVEN BIJBEL  03/

     Dat DHL nog toekomst biedt


     WWW.DHL.COM



      CAREERS.BELGIUM@DHL.COM
        EAT.recrutement@DHLCOM
      JOBS.AVIATION@DHL.COM

    Gaarne uw ervaring SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR

     

    01-06-2008 om 05:56 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. ABI info MODE
    CONFUSION et CHAOS au sujet de MODE "S"

    Un article tres intresant dans le POSITION REPORT 216 de AOPA SWITZERLAND
    en Francais et Allemagn.

    WWW.AOPA.CH

     Une indication tres important dans  PILOT ( UK) du mois de juin 2008 a la page 23 par Mr Peter KEMBER qui confirme une communication telephonique du moid de Fevrier.

     WWW.SUBSCRIBTION.CO.UK/PILOT/P608


    Also some information on SATURATIONS of ground stations on SSR  problems is circulating via the members of EAS ???

    WWW.EUROPE-AIRSPORTS.FAI.ORG

    CAUTION:

     CHECK AIP ,NOTAMS and AIC on this subject in the various country ASAP ??

    I will request some clarification at the EUROCONTROL experts but the requirements for VFR operations are a NATIONAL APLICATION and NOT a agreed aplication via EUROCONTROL

    WWW.EUROCONTROL.INT

    31-05-2008 om 16:32 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.31 MAART 2008
    Heden was ik aanwezig op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN voor:

    PILOOT voor EEN DAG  bij de RAAC   voor volgende dag in AUGUSTUS  zijn er nog enkele plaatsen beschikbaar !!


    WWW.RAAC.BE

    JEUGD en LUCHTVAART hield zijn jaarlijkse Algemene vergadering.

    WWW.JEUGDENLUCHTVAART.BE

    31-05-2008 om 15:49 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.100 JAAR VLIEGEN
    Reeds vroeger melde ik dat er  iniatieven zijn over 100 JAAR LUCHTVAART in BELGIE..

    Er was een gerucht over een viering in SINT JOB in t' GOOR en heden verneem ik via de GVA dat

    er via SCHILDE er te SGAVENWEZEL op 7 JUNI 2008 tussen 0930 en 1700 een

      THEMA DAG 100 JAAR VLIEGEN plaats vind met als  onderwerp de vlucht van

       Baron PIERRE de CATERS

    MUSEUM:  ALBERT VAN DYCK

                        STAMPE VERTONGEN

    DORPSHUIS   KERKSTRAAT 41_45  SGRAVENWEZEL

     INFO:  JOZEF.VERCKENS@PING.BE

     TEL 03-658 36 32

    31-05-2008 om 15:27 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KB 04/03/2008
    Wat betrefd het bovenstaande KB   gaat dit in voege op  01/07/2008 

    Wat betrefd de verschollen werdt mijn aandacht door " BART" gewezen op :

    WWW.PILOTEN.BE


    ga naar:

    -FORUM

    -ALGEMEEN

    -NIEUWE REGELS VERGUNNINGEN KB 04/03/2008

    30-05-2008 om 20:11 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.COMITE TISSANDIER
    Op WOENSDAG 28 MEI 2008  te 1400 uur was ik aanwezig in ( HET HUIS DER VLEUGELS
     
    om deel te nemen aan het COMITE TISSANDIER onder voorzitterschap van  V.WIEME om de
     
    advies te geven  voor  twee Belgische kandidaten aan de K.B.A.C ter voordracht aan de F.A.I voor 

    het " DIPLOME PAUL TISSANDIER"


     Wij verwachten bevestiging voor de uitreiking in 2009 by de K.A.B.C

    Verleden jaar waren dir de heer:

    -Leon de VILLE de GOYET

    -Rudy BINNEMANS

    Voor houders van deze diploma zie; WWW.FAI.ORG

    of via GOOGLE    enter TISSANDIER

    29-05-2008 om 20:50 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.THIELERT ENGINE
    I receive somme information thad in some locations the owners of a airplane with a THIELERT DIESEL ENGINE are ioperating on what whe cal RED DIESEL or MAZOUT ??

      I wonder what the efect is on the THIELERT ENGINE and what about the SAFETY aspect ??


      Anny comments, information or experiences are welcom and will be theatet confidentiel .

       The TARGET is to maintain SAFETY for the AIRSPACE USERS activity ........?????

    29-05-2008 om 10:52 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. NON CAT AIRSPACE USERS - HEARING in 2009
    In function of some contacts yestoday in the EP and EC it was advised thad the  NON COMMERCIAL AIR TRANSPORT  AIRSPACE USERS schould request the possiblity to have a HAERING in the EP-TRA combinend with a EXPO in the EP in BRUSSELS and organised  en coordinated by the different ORGANISATIONS  actif to represent this AIRSPACE USERS at EU-level .

    I mentioned initialy EBAA, IAOPA, ESA ,PPL/IR, EHA,  but without excluding any other ORGANISATION in vieuw to advise, clarify the requtrements for their MEMBERS in the futher developments of AVIATION in EUROPE.

     The present dividet iniatifs schould be avoidet !!!!!!!!

    I ame avaible for any clarification , advise or support in such a project 

    URGENT ACTION REQUIRED..........................ASAP...................?????


     SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR

    29-05-2008 om 09:08 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.B747 toelichting
    Ik zie een aantal E-mails circuleren met zogezegde redenen van het ongeval dit zijn echter gissingen welk niet gebouwd zijn op officiele gegevens die schijnbaar de eerste maanden niet gaan beschikbaar zijn gezien een ICAO accident investigation slachts beschikbaar wordt tussen de 18 en 24 maand omdat alles de rechtstreekse en onrechtstreekse oorzaken moeten onderzocht worden onafgezien de beschikbaarheid van de zwarte dozen en de beschikbaarhied van de piloten en ook de van dienst zijnde verkeersleiders.

    29-05-2008 om 08:22 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BEENRUIMTE en VEILIGHEID in VLIEGTUIGEN

    Ik heb juist op HET FORUM  onder  VRIJE TIJD bij het onderwerp  REIZEN een kort overzicht

    van  de staznd van zaken over dit probleem toegelicht !!!

    26-05-2008 om 10:44 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.B747 toelichting
    Wat betrefd de BAAN 20 te ZAVENTEM is deze niet tekort voor een B747.

     Elke bemanning berekend in funktie van de beschikbaare TOD ( TAKE OFF DISTANCE) in functie van de wind, temperatuur, de lengte van de beschikbare baan en voor het geval EEN motot moest uitvallen het gewicht dat hij mag laden in functie van de nodige brandstof .

    Het is dan dat men een bepaalde baan aanvaard en ook op veilig kunnen uit te klimmen, de ZWAAR geladen vliegtuigen klimmen minder snel dan de lichtere toestellen .

     Meer uitleg later beschikbaar te maken na de officiele bevindingen beschikbaar zijn .

    GA NU DE INDIVIDUELE e-MAILTJES niet allemaal beantwoorden over dit onderwerp want het zijn er bijna 900 !!!

    26-05-2008 om 08:39 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 09/05-15/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 26/12-01/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 26/09-02/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 04/07-10/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005
  • 23/05-29/05 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 09/05-15/05 2005
  • 02/05-08/05 2005
  • 25/04-01/05 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Laatste commentaren
  • MRS (SYLVAIN)
        op ERELEDEN VLRI
  • efaga (ababdd)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • dafwefa (abab)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • lilil (lil)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • lilil (lil)
        op 25th OLD TIMER FLY in SCHAFFEN
  • Een interessant adres?


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!