Wat betreft de beantwoording der E-mails tracht ik dit zo snel mogelijk te doen. Wat de LUCHTVAART betreft geven een aantal e-mails het resultaat dat ik de inforlmatie op deze BLOG plaats. En raad dan ook alvorens een vraag te stellen de ganse BLOG te doorlopen. Tevens ben ik regelmatig betrokken via het FORUM bij: Wat de POLITIEK betreft ziin er intresante tussenkomsten op het FORUM onder de titels: -EUROPESE GRONDWET -BRUSSEL NATIONAAL -WAT IS POLITIEK wat SPORT betreft: -LUCHTVAARTSPORTEN wat TECHNIEK betreft: -GPS
Er zijn vermoedelijk nog vele andere intresante onderwerp ik die tracht te volgen maar bovenstaande zijn mijn FIRST TARGETS 20050605
Heden morgend heb ik reeds enkele personen welk mijn aanbod voor een afspraak in het CAFETARIA op de LUCHTHAVEN ANTWERPEN/DEURNE tussen 0900 en 1100 uur hebeen aanvaard om meer over de LUCHTVAART te vernemen na een E-mail afspraak te hebben gemaakt. Voor bezoeken aan de LUCHTHAVEN dient u echter contact op te nemen met INGRID die deze aktiviteit met de VEILIGHEID en de GIDSEN en STAMPE MUSEA coordoneert.en alsook de mogelijkheid om met een bezoekersploeg een ontbijt of lichte maaltijd te nutigen in het cafetaria.
DE LUCHTVAART bestaat uit de BURGER LUCHTVAART en STAATS LUCHTVAART.
In de BURGERLUCHTVAART hebben we: - COMMERCIAL AIR TRANSPORT( CAT) SCHEDULED CHARTERS AIRTAXI -GENERAL AVIATION PRIVAAT VLUCHTEN ZAKENVLUCHTEN -AERIAL WORK COMERCIEEL NIET COMERCIEEL luchtfotografie rondvluchten luchtdopen waarnemingsvluchten medisce vluchten opleiding -SPORT activiteiten Vliegtuig zwevers helicopter ballon ultralicht delta gyrocopters zelfbouw parachutisme modelvliegen modelbouw spotters
1) vliegtuigen gebruikt in CAT moeten voldoen aan internationale voorschriften van ICAO en hebben onder en bovenaan een ROTATIG BEACON of FLASHING BEACON om beter zichbaar te zijn. 2)Bij de burgerluchtvaart is in de CAT vermoedelijk het grootste vliegtuig de A380 ( 700 PAX)alhoewel er grotere toestellen bestaan van russische makelei welk ook hun intrede doen in de burgerluchtvaart. maar meestal enkel voor cargo 3)De afstand die een vliegtuig kan afleggen is afhankelijk van een aantal faktoren zoals de lading aan boord,de weersomstandigheden,de beschikbare baanlengte bij de vertrekplaats om enkele der belangrijkste te vernoemen.(4800 NM = 8650 KM) ')Er zijn verschillende manieren van NAVIGEREN in de luchtvaart namelijk :a) ZICHTNAVIGATIE op zicht b) ASTRONAVIGATIE niet meer in gebruik c) RADIONAVIGATIE Deze laatste wordt in de CAT gebruikt en maakt gebruik van RADIONAVIGATIEMIDELEN op de grond zoals NDB,VOR,DME of SATELIETNAVIGATIE MIDELEN zoals GPS deze worden dan nog begeleidt door INERTIELE NAVIGATIE SYSTEMEN aan boord. 5) de motoren dienen om het vliegtuig de nodige stuwkracht te geven en snelheid te bekomen zodat de luchtstroom over de vleugels de nodige draagkracht gaan leveren
Dit is een korte toelichting op de gestelde vragen voor een student welk een studie over de LUCHTVAART maakt.
Deze uitleg is echter zeer beperkt en ik raad aan eens een bezoek te brengen aan een VLIEGSCHOOL of VLIEGCLUB en een gesprek te hebben met een instructeur.
Ikzelf ben regelmatig beschikbaar op de LUCHTHAVEN ANTWERPEN/DEURNE de zaretdag en zondag van 0900 tot 1100 uur lokale tijd in de cafetaria maar een afspraak is aangeraden
Ook op de LUCHTHAVEN EBAW kan men terecht bij JEUGD en LUCHTVAART of AOPA BELGIE.
Na de NEGATIEVE uitslag van het REFERENDUM in NEDERLAND is er nu noodzaak tot bezinning over de mogelijkheden van een EUROPESE REFENRENDUM in de toekomst na een degelijke niet NATIONAAL gebonden inlichtingsfase van minstens 12 maanden en het REFERENDUM op dezelfde dag in de 25 EU lidstaten. Ga vandaag naar BRUSSEL in de EUROPESE INSTELINGEN om te trachten te zien hoe men op 16 en 17 juni in de RAAD verder gaat met de EUROPESE GRONDWET voorstel.
Men steld mij de vraag waarom ik in mijn intrest in de LUCHTVAART aandacht besteed aan de EUROPESE GRONDWET ??
De reden is dat de EUROPESE GRONDWET voor gevolg zal hebben dat de VLIEGVEILIGHEIDS VOORSCHRIFTEN in de 25(28) lidstaten op dezelfde wijze worden toegepast en dit zowel voor SAFETY en SECURITY.
Tevens betrokken zijnde sedert 1980 als EU LOBYIST bij de EUROPESE INSTELLINGEN,EUROCONTROL en nog verschillende organisties in BRUSSEL ten behoeve van IAOPA aangaande GENERAL AVIATION & AERIAL WORK voor de 60 IAOPA lidstaten heb iki de noodzaak leren inzien dat er een aantal aspecten een gemeenschapelijke beslising vereisen.
Een aantal e-mailen stellen belang te weten hoe vlieogtuigen soms in de buurt van de bestemming moeten wachten om te landen. Als er de nodzaak is om te wachten in vlucht gaat de piloot een bepaalde hipodroom vormig traject volgen dat we in luchtvaartterminologie HOLDING noemen en op zodanige wijze dat het vliegtuig op zijn vlieghoogte ( FLICHT LEVEL) op een bepaalde plaats blijft. Personen die hierover meer wensen te vernemen verwijs ik naar de website van: WWW.FSCB.BE van de FLICHT SIMULATOR CLUB BELGIUM te gaan welke deze procedure van de HOLDINGS duidelijk toelicht voor zijn leden
DE USA heeft via ROB PORTMAN een TRADE CASE voor gelegt aan de WTC over het dosier AIRBUS - BOEING. stemt tot nadenken juist toevalig de dag na het franse " NON"