Inhoud blog
  • ATTENTION
  • FOLOW UP
  • TESTING
  • OPGELET
  • AGENDA SDW MEI 2011( FORCAST)
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    LUCHTVAART INFORMATIE
    BEROEP HOBBY SPORT
    02-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. TAKE NOTE
    WARNING,


      As ROUTINE I ame AVAIBLE at ANTWERP AIRPORT on almost each SATERDAY 

     and  SUNDAY friom 0900 till 1200 hour for ADVISE en INFORMATION 

    about AVIATION RELATED SUBJECTS

      But making a APOINTEMENT is VITAL via e-mail:

    02-05-2010 om 00:00 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. I HAVE A DREAM

     Heden moeten we kortelings hier in BELGIE terug naar de STEMBUS??

      Ik hoop dat er nu een uitslag is om een REGERING te vormen die de problemen van de BELGISCHE

     INGEZETEN kan oplossen en zich niet meer bezig houdt met het volgens mij geheel onbelangrijk BHV

     onderwerp!!

     Zou MARIANNE THYSEN zulk een ploeg kunnen bijeenkrijgen als zij genoeg stemmen krijgt om als

     DE EERSTE BELGISCHE VROUWELIJKE EERST MINISTER de REGERING te vormen en te

      leiden???

    01-05-2010 om 17:24 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LUCHTHAVEN ANTWERPEN/DEURNE
    Heden is het BESTEK  klaarvoor de kandidaat -exploitant  LUCHTHAVEN DEURNE


     De FRANSE  firma  EGIS  PROJECS SA uit GUANCOURT is als kandidaat geselctioneerd door de

     Vlaamse Minister van MOBILITAIT an OPENBARE WERKEN Mevr HILDE CREVITS

     Meer hierover binnen enkele maanden ??

    30-04-2010 om 20:01 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BELGISCHE POLITIEK
    Normaal weet ik weinig af van DE NATIONALE POLITIEK

    Heden ben ik teleurgesteld dat Mevr MARIANNE  THYSSEN met dewelke ik reeds contacten had

     van de periode dat ze aktief was in UNIZO in de jaren 80 en later in het EP werd voorgesteld via

      PAM CORNELISSEN  zich gaat profileren en bezig houden als boegbeeld  van CD&V voor de

     komende verkiezingen, welk volgens mij voor gevolg zal heeben dat ze het zeer goede werk in het EP

     zal mmoeten afbouwen

    WAIT & SEE ????

    29-04-2010 om 19:14 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EXPO
    I was present at the presentation of the  EUROPEAN AMATEUR RADIO   EXPO in the LOBBY of

     the EUROPEAN PARLIAMENT in BRUSSELS

      WWW.IARU-R1.ORG

     A MEP adressed me the net morning a draft notice in French suggesting thad the AIRSPACE USERS

     ORGANISATION schould do a EXPO in the EP in 2011 to breng their activity more to the attention

     of the POLITICAL EUROPEAN  DECISION MAKERS

    I adressed this sugestion to;
      
    -IAOPA
    -EAS
    -FAI
    -EHA
    -EBAA

     for ACTION

    29-04-2010 om 17:52 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WARNING
    Yestoday I was present at a INTERNAL MEETING composed of MEP, EXPERTS and some

     PERSONS of the EC, COUNCIL and POLITICAL PARTY's

    A VITAL SUBJECT concerned the fact thad there was a clarification concerning WRONG or

     INCORRECT INFORMATION PUBLISHED in NEWSLETTERS from some EUROPEAN

     AVIATION ORGANISATIONS.

     I was given some exemple of a report on the agenda of a EU-MEETING witch was cancelled but a

     organisation not nammed published some alarming information of the DECISIONS taken by the EC

     on a subject witch was  PLANNET but never took place  and they refered to NON EXCISTING  t

     CONCLUSIONS since the meeting dit not take place

    This is taken up on a very diferent reaction of the COLDER NORDIC then the SOUDERLY more

     excited participants

    This time the INCIDENT was CLOSED without any futher NEGATIVE REACTION........BUT

     NEXT TIME MAY NOT BE THE SAME

    CAUTION on the CONTENT of YOUR NEWSLETTERS witch are read very carrefully in many

     levels of the EU-INSTITUTIONS

     I ame ALSO AWARE thad on som occasions the information on the SENIORENNET has been

     printed out and circulated

    I either located a TEXT of MY BLOG on the desk of a  VRIENDLY  MEP

    29-04-2010 om 16:09 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EU Contacts
    I was closely involved in the EU-ARENA in the subject of the development of the EU AIR ACCIDENT

     and INCIDENT INVESTIGATION REGULATION

    And any sugestion on behave of the NON CAT AIRSPACE USERS are welcom  ASAP

    since the AMMENDEMENTS via MEP must be introduced al least on 04 MAY 2010

      FAST REACTION REQUIRED

    I ame also involved to aproche DG-MOVE, THE COUNCIL and COREPER on this important subject

     vor THE SAFETY in AVIATION in the EU AVIATION WORLD for CAT, GA and AW for the

     benefit of the PASSENGERS and AIRCREW because by a ACCIDENT they are the first present

     on the ACCIDENT SCENE !!!

    29-04-2010 om 04:08 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PAST EXPERIENCE
    In the past I have experienced to have FOREIGN SUBSTANCES in the TURBINE

     1)- During a operational flight in GERMANY detected I the START of a FOREST FIRE and  reported

     this to the ATC  via the R/T  whoa asked me to stay overhead and assist the FIRE SERVICES

     The fire developed very fast and I stayed about one hour overhead  and flow in to yhe forestfire cluod

    Afterwarts I landed on a Military ba sse and the maintenance DUTY CREW located ASHES in my

     turbine and the cleaned the turbine before my next flight

     2)- During a NATO EXERCISE with the DURCH MAINIERS dit I spent duren a week flijng over

     the  NORTH SEE!!

     Afterwarts returning to the hOME BASE the maintenance chowed me that the turbine had been

     contaminated with SALT and had to be cleaned

     In both cases dit I NOT NOTICE any abnormal temperature of the TURBINE

    26-04-2010 om 18:22 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VOLCANIC ASH 2e Deel
    Tevens werdt er in de jaren 90 een voorstel geformuleerd om met een budget voor 50% bekostigd door

     de EC ( toen de  15 lidstaten)  een project te ontwikkelen om in functie van de voorspelling van de

     ICAO-VAAC in het EC LUCHTRUIM een aantal vliegtuigen te ontwikkelen met een uitrusting om de

     concentratie van AS in de wolk te gaan meten

    DE Industrie was geintreseerd en elk van de 15 lidstaten trachte om zulk een vliegtuig te bezitten  

    Schijnbaar zelf Het GROOT HERTOGDOM LUXEMBURG.

    Het beschikbaar voor 15 toestellen was onvoldoende en er werd dus een voorstel naar voor gebracht

     om 3 of 4 Vliegtuigen te doen bouwen en uitrusten

    Gezien er 15 lidstaten kandidaat waren kwam men nooit tot een aanvaardbaar project en verdween

     het in de ijskast tot op heden

    Nu verneem ik dat er een aantal vliegtuigen worden beschikbaar gemaakt voor zulke speciale

     opdrachten met een SNIFLER uitrusting

    WAIT and SEE ???

    26-04-2010 om 18:02 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VOLCANIC ASH
    Europa of beter  een aantal lidstaten van de EU hebben volgens mijn opinie en ook een aantal veel

     slimmere  mensen weer hun onkunde en gebrek aan kennis over de LUCHTVAART

     AKTIVITEITEN bewezen  sedert DONDERDAG 16 APRIL

     Zover ik heden kan opmaken uit allerlei berichten en geruchten heeft VAAC-LONDEN de

     donderdag  een voorspelling beschikbaar gemaakt over de mogelijke theoretische weg dat de

     vulkaan as zou volgen

    De MEDIA  kwam in het bezit van dit bericht en in het heden in verkiezings koorst zijnde UK werd

     door de politieke mandatariisen op basis van een gebrek aan kennis van dit fenomeen  beslist hun

     GANSE LUCHTRUIM en LUCHTHAVENS   geheel te sluiten

    Ander EU lidstaten  vernamen dit en dachten dat de Engelse deze beslissing op 100% betrouwbare

     gegevens hadden besloten  en namen gelijkaardige drastische maatregelen in de gedachte dat er een

     uitzonderlijk gevaar de LUCHTVAART en LUCHTHAVENS bedreigde " SAFETY FIRST" was

     de  slogan en vele DUIZENDE PASSAGIERS stonden overal op de wereld op de grond!!

     Het verschijnsel VOLCANIC ASH was een onbekend verschijnsel voor 24 JUNI 1982 toen de

     vlucht  B747  BA 09( SPEEDBIRD 09) dit verschijnsel in vlucht ontmoete

    Sedert dien werdt door ICAO de VAAC opgericht 

    Tevens werdt dit verschijnsel alsook de mogelijke procedures om dit verschijnsel in vlucht te

     vermijden sedert vele jaren een onderdeel van de opleiding van piloten

    NOOT: toelichting wordt vervolgt??

    26-04-2010 om 17:33 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WEERKUNDE

      Tot op hedenb heb ik zeer veel vragen over de weerkundige verschijnselen redelijk eenvoudig en elementair beandwoord

     De laatste tijd krijg ik steeds meer en diepgaande vragen van een tiental senioren over het weder!!

      Mogelijk is het nuttig voor bepaalde senioren eens een goed handboek over de weerkunde aan te schaffen want ik kan hier niet alles goed toelichten zonder de nodige schemas en foto's te gebruiken.

     Tevens is er een intresante lessenreeks beschikbaar via BELGOCONTROL  in dag of avondlessen

    zie;    www.belgocontrol.be

    26-04-2010 om 07:11 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 09/05-15/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 26/12-01/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 26/09-02/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 04/07-10/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005
  • 23/05-29/05 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 09/05-15/05 2005
  • 02/05-08/05 2005
  • 25/04-01/05 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Laatste commentaren
  • MRS (SYLVAIN)
        op ERELEDEN VLRI
  • efaga (ababdd)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • dafwefa (abab)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • lilil (lil)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • lilil (lil)
        op 25th OLD TIMER FLY in SCHAFFEN
  • Een interessant adres?


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!