As already mentioned are the Dutch Airpolice controlling the documentation on board of the GENERAL AVIATION & AERIAL WORK operators and looking particular on thre updated VFR-NAVIGATION CHARS.
I received information thad they are making a report for pilots who only have the IGN 1/250.00 Belgium charts and impose to have the ICAO 1/500.000 VFR NAVIGATION CHART before continuing the flight??
I ame intrested to know if any pilot has received a complaint about only having the VFR-GPS CHARTS from JEPPESEN.
In verbal conversation do some of the inspectors claim this is not a legal allowed chart where other accept this chart and some of them are themself using this chart insteead of the VFR-ICAO-NAVIGATION CHART.
ZATERDAG 02 Februarie 2008 van 1500 tot 1700 in de lokalen DGTA CCN 3de verdieping vooruitgangstraat 80B 1030 Brussel heeft de ALGEMENE VERGADERING van onze BEROEPSORDE plaats.
Verschillende vragen gaan over de gebruikte uurregelingen op wereldvlak , ik herinner me de vroegere les daarover nog vaag en voor de juiste uitleg zou ik dat allemaal terug moeten opzoeken:
Heden in de LUCHTVAART gebruiken we UTC
Vroeger was het GMT in gebruik
en Militair en in de meteo gebruikt men nog ZULLU tijd
Tussen deze drie is er weinig verschil hoor
Geheel verschillend is de ZONNE tijd die men moet uitrekenen voor elk punt op de aardbol
ZONE tijd is in functie van de theoretische TIJDSRIEMEN
En dan is er de LOKALE tijd welk per land en nu per verschillende landen wordt gebruikt met daarin nog de ZOMERTIJD en WINTERTIJD gebruik volgens politieke beslissingen
Zaterdag 05 JANUARIE 2008 om 1000 uur ben ik aanwezig op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN tot 1200 uur. Zondag 06 JANUARIE van 0900 uur tot 1200 uur op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN Woensdag 09 JANUARIE van 0700 uur tot 1100 uur HQ EUROCONTROL, 1300 uur J&L en 1400 uur tot 1600 uur FLAG