Een der problemen of moet ik zeggen eigenaardigheden welk gisteren tijdens mijn bezoek aan de OLD-TIMER FLY-IN te SCHAFFEN/DIEST aan mijn aandacht werd gebracht betrefd het feit dat de HISTORISCHE VLIEGTUIGEN welk worden ingeschreven in het BELGISCHE LUCHTVAARTREGISTER bekomen enkel een LUCHTVAARTPAS/LAISSER PASSER welk hen enkel toelaat in BELGIE te vliegen.
Houders van HISTORISCHE VLIEGTUIGEN ingeschreven in de andere EU LIDSTATEN krijgen schijnbaar een LUCHTWAARDIGHEIDSBEWIJS dat hen toelaat in de 27 EU LIDSTATEN te vliegen mits het indienen van een ATC FLICHTPLAN !!!
Dit heeft voor gevolg dat BELGISCHE EIGENAAR niet meer kunnen deelnemen aan FLY-IN in de andere EU LIDSTATEN
Wie kan mij deze eigenaardige toestand uitleggen ..........???????
Een aantal SENIOREN beklagen zich via hun E-MAILTJES dat er op mijn BLOG veel Engels staat.
Indien zij iets wensen op te zoeken dan moeten ze gewoon in het nederlands een trefwoord in typen in het zoekvenster aan de rechterzijde en dan komen de betreffende artikels beschikbaar
Presently some experts are offering their services to increase the SAFETY for VFR FLIGHTS in UNMANAGERD AIRSPACE. in function of the MIDAIRCOLLISION in NEWYORK (USA)
Also the are trying to make a list of a number of MIDAIR COLISIONS in EUROPE but they are also taking in consideration ACCIDENTS in MANAGED AIRSPACE under ATC CONTROL
Also do they have the support of the UAS operators who are trying to evaluate the utulisation of the UAV in UNMANAGED AIRSPACE for AERIAL WORK OPERATIONS in VFR.
I sugest any information be transmitted to IAOPA-EUR.
In function of the FATAL ACCIDENT in NEWYORK at the HUDSON river in VFR have I received about 200 E-mails on witch I have reacted to many of them directly however it is not possible to go in to details.
A number of are worying thad such a accident could also happen in our ICAO-EUR region due to the many AIRCRAFT in certain AREA'S
For this do I refer to the very good brochure of AOPA-USA/ASF on this subject