Presently some experts are offering their services to increase the SAFETY for VFR FLIGHTS in UNMANAGERD AIRSPACE. in function of the MIDAIRCOLLISION in NEWYORK (USA)
Also the are trying to make a list of a number of MIDAIR COLISIONS in EUROPE but they are also taking in consideration ACCIDENTS in MANAGED AIRSPACE under ATC CONTROL
Also do they have the support of the UAS operators who are trying to evaluate the utulisation of the UAV in UNMANAGED AIRSPACE for AERIAL WORK OPERATIONS in VFR.
I sugest any information be transmitted to IAOPA-EUR.
In function of the FATAL ACCIDENT in NEWYORK at the HUDSON river in VFR have I received about 200 E-mails on witch I have reacted to many of them directly however it is not possible to go in to details.
A number of are worying thad such a accident could also happen in our ICAO-EUR region due to the many AIRCRAFT in certain AREA'S
For this do I refer to the very good brochure of AOPA-USA/ASF on this subject
Met een vergunning van PRIVAAT PILOOT PPL(A) kan men in elk der lidstaten van de ECAC welk de JAR/FCL toepassen vliegen op een vliegtuig met een Nationale inschrijving zonder enige bijkomende administratieve verplichtingen en dit over al de 190 ICAO lidstaten
Om te vliegen met uw JAR/FCL vergunning op een vliegtuig van een niet JAA lidstaat moet u een gelijkstelling bekomen op een Nationaal geresgistreerd vliegtuig te vliegen
Bvb in de USA moet u met een PPL(A) JAR/FCL eerst een FAA gelijkstelling bekomen
Met een JAA gerigistreerd vliegtuig mag u zonder administratieve formaliteiten vliegen meet een vliegtuig ingeschreven in een der JAA lidstaten
Even toelichten dat de heden behaalde PRIVAAT PILOOT VLIEGTUIG ( PPL(A) een JAR/FCL vergunning is maar nog geen EU( EOROPESE) VERGUNNING is !!! maar wel aanvaard in de meeste EU LIDSTATEN ( niet allemaal) en ook enkele ECAC landen .
De echte EU vergunning zal maar in voege komen als de EASA volledig de voorziene VERANTWOORDELIJKHEDEN in haar MACHT heeft wat tot op heden niet het geval is wegens de weerstand van de NATIONALE ADMINISTRATIES welk hun MACHT wensen te behouden en ook hun STATUS ???
A number of persons are requesting VERY URGENT handling on their requested information or assistance by E-MAIL .
However since are nomore representing the IAOPA at the EU-INSTITUTIONS in BRUSSELS do I not have the avaiblity of any supporting services of the NATIONAL AOPA and ame UNABLE to react very fast on your request.
For this I advise you to contact YOUR NATIONAL AOPA or the AOPA og the memberstate wich concern your requested informpation or assistance.
See WWW.IAOPA.ORG for the E-mail or phone coordintes.
Heden bekwam ik informatie dat men in medische kringen geintreseerd is om JONG, VERS, DROOG en ZUIVER TAXUSSNOEISEL te bekomen via een verzamelpunt in de deelnemende gemeente voor het maken van BACCATINE.
Normaal ben ik elke ZATERDAG , ZONDAG en FEESTDAG vanaf 0900 uur aanwezig op de
ANTWERPSE LUCHTHAVEN in het cafetaria van BELAIR.
Gelieve echter een afspraak te maken want soms ben ik even gaan vliegen of bezet met een gesprek met iemand die advis wenst en dan kan ik u niet te woord staan !!!
Ook gebeurt het dat wij er eendagje tussen uit zijn
;
SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM
SORRY voor de personen die er onlangs voor niets stonden???
The present efect of the EASA has a lott of influance on the NATIONAL CAA and their budget.
The target of the EASA to do a number of projects at EASA leven for the 27 EU memberstates in such a way thad the NATIONAL CAA could reduce their activity, personel and budget
However the Political world is imposing too many tasks already to the EASA where there is a lack of personnel and of qualified personnel
Due to this the EASA is requesting the NATIONAL CAA to do a number af aditional tasks on behave for EASA
On the other side the NATIONAL MINISTERS for the CAA are now reducing the personnel at the NATIONAL CAA's
This results in the avaibkity mainly in the EU-memberstates with a smaller CAA to follow al the required tasks assigned in the ICAO annexes due to lack of personnel
This results in a stronger development of the influance of the larger country with a very well developed National CAA
The present assigments of task and responsablity toward the EASA by the EU Politicians wil decreasse the SAFETY in the EU-AVIATION
Also is destroying the acces from the EU-YOUTH toward the Aeronautical world
EU must revise very fast his EU-AVIATION POLICY in vieuw to obtain his place in the GLOBAL AVIATION WORLD where the USA, INDIA, CHINA and RUSSIA are going to play a important role in the FUTURE AERONAUTICAL INDUSTRIE
Comments, questions, and sugestions are welcom at SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM