Inhoud blog
  • ATTENTION
  • FOLOW UP
  • TESTING
  • OPGELET
  • AGENDA SDW MEI 2011( FORCAST)
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    LUCHTVAART INFORMATIE
    BEROEP HOBBY SPORT
    09-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LANGUAGE PROFICIENCY
    ICAO voorziet;

     Level 4 to be renewed each 3 Years

     Level 5 to be renewes each 5 Years

    Level 6 valid permanrntly

    DGLV voorziet enkel voor elke PILOOT en ATCO  een hernieuwing Level 4 om de 3 jaar

    Kostprijs  voor deelname aan de TEST schijnbaar 155 € ( mondeling informatie te bevestigen)

    09-11-2008 om 17:56 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. LASER STRALEN
    Heden verneem ik dat er terug veel gebruik gemaakt wordt van LASERSTRALEN op allerlei manifestaties.


    OPGELET:

    Hiervoor is een melding aan DGLV verplicht en NOTAM beschikbaar.

    TEVENS voor PILOTEN in VLUCHT vermijd naar deze LASERBUNDELS te kijken want dat kan OOGBESCHADIGING veroorzaken met blijvend letsel dat u ONGESCHIT maakt voor uw MEDICAL FIRST CLASS( mogelijk ook SECOND CLASS) maar daarover hebben we geen gegevens bekomen.

    09-11-2008 om 09:18 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. ELKTRISCHE MOTOREN
    Er zijn heden een aantal VLIEGTUIGEN welk EXPERIMENTEEL VLIGEN met ELEKTRISCHE MOTOR;


    MAAR tussen EXPERIMENTEEL en INDUSTRIELE GECERTIFICEERDE PRODUCTIE liggen er nog veel hindernissen en weerstanden ...HOOR !!!


    DAT VRAAGT TIJD en GELD

    09-11-2008 om 09:14 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. CURSUS VLIEGANGST
    Ik verneem zojuist dat BRUSSELS AIRLINES nu ook een CURSUS VLIEGANGST gaat aanbieden.

      Heb er gegevens over bekomen:


    WWW.VLIEGANGST.ORG

    09-11-2008 om 00:00 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1940 - 1945
    Op het FORUM
       
               SENIORENNET CAFE

               DE TIJD van TOEN : 70 PLUSSERS

               SDW

              Vanaf Bdz 39

     vind u mijn herinneringen van de periode WWII


    Tevens ook nog herineringen van 1945 tot nu ???

    Gaarne uw vragen beantwoordent via dit FORUM over mijn LEVENSLOOP

    08-11-2008 om 18:50 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. REPLACEMENT of AVGAS 100LL
    At POLITICAL level there is again somme pressure coming up to ABOLISCH the 100LL at EU

    level ASAP since their are solutions avaible:

    -Replacement by the DIESEL ENGINE using KEROZINE

    -Avaiblity of the NEW ELECTRICAL ENGINES

    -the replacement of the  AVGAS 100LL by 91/96 UL

    Comments ?????

    08-11-2008 om 13:56 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KETNET
    Heden zijn er op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN een filmploeg van KETNET bezig met het
     
    opnemen van een programma met twee kinderen en een MUSTANG op de TARMAC

    08-11-2008 om 13:46 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VLUCHTEN met PASSAGIERS
    Als FI mag er tijdens een opleidingsvlucht geen PASSAGIER aan boord plaats nemen welk niet voorzien om een functie te verzekeren waarvoor een bevoegd persoon is voorzien.

    Heden was ik aanwezig te EBAW waar een der leerlingen werdt geweigerd om zijn vader mee aanboord te nemen tijdens een LESVLUCHT met  FI met een der toestellen van BAFA.

    08-11-2008 om 13:41 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SDW ACTIVITY TODAY
    Heden zijn al mijn E-mails beantwoord , indien u geen reactie hebt bekomen dan is uw mailtje verloren gegaan.............SORRY stuur uw mailtje nogmaams op

     SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM

    Presently I have reacted to ALL my E-mail , this means I have lost your mail and request you to send it again.......SORRY

    08-11-2008 om 13:22 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.G-BOX
    Enkele personen gaan er van uit dat de G-BOX waarop men nu in het nieuws over meld hetzelfde zou zijn als de BLACK BOX in VLIEGTUIGEN


    De huidige BLACK BOXES welk meestal hevig rood zijn , registreren tegenwoordig zeer veel gegevens over de manier van vliegen alsoog gegevens over get gebruik van de STUURORGANEN alsook de werking van de MOTOREN

    Tevens zijn al de gespreken met de VERKEERSLEIDING en in de cockpit tussen de PILOTEN opgenomen.

    In het EP is men reeds jaren aan het bestuderen van een soort BLACK BOX in de wagens te doen aanbrengen om gegevens te hebben bij een dodelijk autoongeval te bepalen wat er gebeurt is.
    Tevens zou deze BOX tevens AUTOMATISCH een verwitiging zenden naar de HULPDIENSTEN bij een ONGEVAL alsook de juiste plaats van het ongeval.

    Dit voorstel is reeds geruime tijd in behandeling maar er komen hier veel aspecten bij zien alvorens men dit zal kunnen invoeren in de 27 EU-LIDSTATEN.

    Volgens mij geen slecht voorstel ????





     

    07-11-2008 om 20:09 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WERELDBURGER
    Ik bevestig hier dat ik reeds sedert  1976  geregistreerd ben als WERELDBURGER en erken mijn medeverantwoordelijkheid als lid van de wereldgemeenschap.

    INTERNATIONAL REGISTER N°  080814 of THE WORLD CITIZEN

    for PEACE at GLOBAL level


    NOTA:   Deze toelichting hen ik geplaatst ter attentie van een persoon welk mij via E-mailtjes blijft beschuldigen dat ik gezien mijn militaire loopbaan ik een voorstander zou zijn van OORLOGSVOERING.

     ik ben wel voorstander van een MILITAIRE DIENSTPLICHT omdat dit een goede manier is om de jongeren DISCIPLINE, VERANTWOORDELIJKHEIDSZIN en ook het leven in een GEMEENSCHAP bij te brengen.

     Het LEGER heeft van vele een MAN gemaakt

     Vermoedelijk kan het LEGER van vele ook een VROUW maken

    Dit zou volgens mijn ervaring en opinie niet slecht zijn om de JEUGD te votmen.


    07-11-2008 om 19:58 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HOE SCHATTEN we de BEWOLKINGSGRAAD
    De bepaling van de bewolkingsgraad wordt gedaan door een waarnemet.

    Vroeger als  Militaire-piloot werdt ons dat ook aangeleerd

    Men kijkt  vertikaal over een vlak van een hoek van 90 graden boven zich en daar geeft men de waarneming als:

    -0/8  geen bewolking
    -1/8
    -2/8
    -3/8
    -4/8  half bewolkt
    -5/8
    -6/8
    -7/8
    -8/8  geheel bewolkt

    Ik hoop dat dit deze werkwijze verduidelijkt

    07-11-2008 om 18:39 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BEWOLKING
    Het beschrijven van de bewolkingsgraad tussen 0/8 en 8/8 gebeurt in de landen van WMO op dezelfde overeengekomen wijze/

     WWW.WMO.INT

    07-11-2008 om 05:54 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BODY SCANNERS
    Kreeg heden reds twee E-mailties met vragen over de BODY SCANNER welk heden schijnbaar het nieuws haalden.

     Reeds ongeveer een twee jaar geleden kwam dit onderwerp aan bod in het EP in de commisie" VEILIGHEID"

     Er is een doorlopend zoeken naar mogelijkheden om gevaarlijke tuigen en stoffen op te sporen voor het toelaten van passagiers aan boord van vliegtuigen.

    Vooral de USA is daarin zeer aktief en degene welk de laatste jaren naar de USA zijn gevlogen zullen dat al ondervonden hebben.

    Wat betrefd deze nieuwe aparaten heb ik geen informatie of gegevens beschikbaar maar door in GOOGLE de term BODY SCANNER in te typen bekomt men veel gegevens.

    Men vraagt mijn opinie en ik neem hier dezelfde aan als de persoon van de USA SDA( SECURITY DEFENSE  ASSOCIATION)  dat we alle mogelijke middelen moeten gebruiken om de veiligheid van de PAX te bekomen

    In een aantal USA LUCHTHAVENS moet men heden reeds ook zijn schoenen uitdoen en deze in een speciale reukscanner plaatsen voor het nazien naar springstoffen .

    Vergeet niet dat de TERORISTEN steedsnieuwe systemen uitzoeken en het komt er op neer ze een stap voor te blijven.............. CAUTION !!

    06-11-2008 om 19:52 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERANDERINGEN in mijn LEVEN deel 2
    Heden is er ook een groot verschil in mijn maandelijks afgelgde Kilomters welk vroeger rond de

    2000 KM per maand opliepen en nu nog maar 1000 km.

    Tevens heb ik ook nu de regelmatig terugkerende recepties en voordrachten welk mij toch een 3 a 4

    avonden in beslag namen om deze nu bijna geheel te schrapen in mijn planning, daardoor verlies ik
     
    natuurlijk veel van de individuele contacten welk in het verleden had opgebouwt met vele van de 
     
     EU-VIP population


    SORRY MISTER GENERAL AVIATION as they called me is slowly reting from the EU-ARENA

    BUT still avaible via SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM  for personel advise or information

    06-11-2008 om 17:55 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CESSNA 300
    Heden werdt de EERST CESSNA 300 ( of is het 400 ttz COLUMBIA) te EBAW overhandigd  via
    ABELAG 

     na een test vlucht door een collega FI aan de NIEUWE EIGENAAR van deze nieuwste
     
    ontwikkeling in


    de CESSNA familie


    WWW.CESSNA.COM
    WWW.ABELAG.BE

    06-11-2008 om 17:36 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAF
    Some persons are requesting information about the activity og GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATORS in the poorest countries of the WORLD.

     MAF  = MISSION AVIATION FELLOWSHIP

      WWW.MAFC.ORG

     This message countains information on the humanitary activity of GA:AW in the WORLD

    06-11-2008 om 16:48 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WINGSFORCHILDREN vzw
    Contact:

     WWW.WINGSFORCHILDREN.EU

    Voor de gevraagde Informatie over de  volgende  DAG op 28 SEPTEMBER 2009

    06-11-2008 om 15:46 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERANDERING in mijn( ONS) LEVEN
    Sedert ik op 31 DECEMBER 2004 uit de IAOPA ben op rust geplaatst is er toch wat verandert.

     Toen was ik 5 dagen per week in de EU-ARENA,  en de ZATERDAG of ZONDAG bezocht ik meestal een drietal VLIEGVELDEN in BELGIE en om de 2 maand was ik op zending voor een WE op een INTERNATIONALE VERGADERING nu ben ik  normaal nog maar 2 dagen  in de EU-ARENA en ben de ZATERDAG en ZONDAG voormiddag op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN om PILOTEN en VLIEGTUIGEIGENAARS te ontmoeten. voor korte gesprekken en de namiddagen zijn geresveerd om met mijn vrouwtje door te brengen.

    Op gebied van E-MAILTJES had ik toen ik overging van de PC op BUREEL naat thuis toch een gemiddelde van 300 mails per dag bestaande uit 83% INTERNATIONAAL en 17% NATIONAAL nu is dat nog maar 100 MAILTJES per dag waarvan 30% INTERNATIONAAL, 40% NATIONAAL en 30% van SENIORENNET.

    Tevens ben ik nu ook zeer betrokken om mijn BLOG bij te houden en deel te nemen op  een aantal onderwerpen  op het FORUM alsook dagelijk ook wat keuvelen met vrienden SENIOREN bij DE VROEGE VOGELS

    Tevens heb ik nu in de week ook meer tijd om bepaalde zaken te doen met mijn vrouwtje zoals even de stad in voor boodschapen samen en ook de vrijdag samen naar de markt te gaan.

     Dus is er wel een grote vrandering in onze levensstijl sedert 2004 om niet te spreken van de periode 1954 tot 1979 wanneer ik aktief was als MILITAIR en bijna nooit thuis was gezien mijn militaire en burgerlijke LUCHTVAARTAKTIVITEITEN

    Tevens is er heel wat verandert tuseen onze manier van communicatie in 1954 en nu in 2008

    Dit een korte toelichting

    05-11-2008 om 20:45 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ONGEVAL in MEXICO

    Yestoday there was a intresting intervention in the EP-TRAN about GENERAL & BUSINESS AVIATION .

     There where arguments thad GA was safer then the CAT.

     But yestoday  04 NOVEMBER at 1900 lokal time in MEXICO (0000 UTC) there was a fatal accident with a LEARJET who crashed in the city killing 8 persons

     This could be a GENERAL AVIATION operations for business operations.

     The accident had drawn imidiatly the intention of some of the EU-MEP since the Minister  Juan Camilo MOURINO ( 37) was killed and some of the MEP had met him during a visit in Mexco during a study visit.

    Presently no more information avaible on this FATAL ACCIDENT

    05-11-2008 om 15:41 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ORGANISATIES
    Wat betrefd de LUCHTVAART zien we nog steeds nieuwe ORGANISATIES hun aantrede doen

    in de EU-ARENA;


    In de studie uitgevoerd in 1990 door een student  in POLITIEKE WETENSCHAPEN welk stage met mij liep voor zijn thesis over de invloed van de Organisations op gebied van LUCHTVAART door de LOBYISTEN in BRUSSEL lokaliseerde hij 125 Organisaties aanwezig in Brussel.

    Heden zie ik nog steeds nieuwe organisaties uit te grond reizen welk zich trachten te profileren in deze zeer komplexe EU omgeving.

    Enkele der grote problemen welk ik echter vaststel:

    Gebrek aan BUDGET

    Gebrek aan personen om de verschillende loevels betrokken bij een beslissing op te volgen

    Verddeltheid binen de BESTUURSVORMEN van de ORGANISATIES

    Gebrek aan COMMUNICATIE met de INDIVIDUELE VERTEGENWOORDIGDE LEDEN

    Gebrek aan KENNIS over de verscheidenheid van de aktiviteiten van de verschillende AIRSPACE USERS

    Gebrek aan kennis van manier van OPERATIONS in de EU AIRSPACE en AIRPORTS

    Gebrek aan de verschillen in aktiviteiten van hun eigen leden hun luchtvaart aktiviteiten in hun eigen land

    Gebrek aan kennis van de ICAO toepaselijke SARPS

    Gebrek aan kennis der talen om hun eigen leden in de lidstaten op de hoogte te houden

    Men gaat er van uit dat het gebruik van het ENGELS in DE LUCHTVAART volstaat maar er zijn buiten PILOTEN en VERKEERSLEDERS nog vele andere personen bij de luchtvaart betrokken     ( men gaat er vanuit dat ALLE PILOTEN en ATCO de ENGELSE taal grondig beheersen........VERGEET HET !!! )

    SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM

    Steeds geintreseerd in uw bemerkingen , opmerkingen of bijkomende vragen welk ik strictly vertrouwelijk zal behandelen zonder enige vermelding van uw identiteit.

    05-11-2008 om 11:39 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. EP
    Het is wel zeer intresant te zien dat men in het EP te Brussel allerlei aktiviteiten organiseerd;

     Deze dagen was er een kennismaking met :

    -IRAK

    -ARABISCHE CULTUUR

    -CHINA

    -TURKYE

    -INDIA

    05-11-2008 om 11:18 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERHALEN en ANECDOTES van SDW
    Herhaalde malen krijg ik E-MAILTJES met vragen over mijn loopbaan als PILOOT en hoe ik dat geworden ben daarvoor heb ik een aantal verhalen en anecdotes van mijn levensloop gezet op het:

    FORUM

    SENIORENNETCAFE

    DE TIJD van TOEN : 70 PLUSSERS

    vanaf Blz 37

     SDW

    05-11-2008 om 09:35 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SDW activity 03 & 04 NOVEMBER
    I spent two days in the EU-ARENA in the EU-COUNCIL, COMMISION and EP.

    in the EP where some intrestig subjects in the AGENDA of TRAN.


    -PASSENGERS Name Records  

    -REGIONAL IMPACT on TOURISME

    -PERFORMANCE and SUSTAINBILITY of the EU AVIATION SYSTEM (SES) draft report

    -EASA deaft report

    -EC-USA CIVIL AVIATION SAFETY draft report

    AGENDA for SUSTAINABLE FUTURE in GENEARL and BUSINESS AVIATION drafr report

    APLICATION toward AIRPORT by EU minimum REQUIREMENTS


    Some intresting vieuws expressed:

    NO FLIGHTS without TCAS in CONTROLLED AIRSPACE

    In the USA are there more MIDAIR between GA and CAT then in EU

    MR Arunas DEGUTIS MEP from ALDE  and PPL stated thad the  Luis Queiro  from PPE-ED DRAFT REPORT is aceptable for GENERAL AVITION but he would introduce some ammendemets before 10 NOVEMBER in vieuw to have te report on the Agenda for 02 December in TRAN and in PLENAIRY in January 2009

    There was also STRONG SUPPORT from Georg JARZEMBOWSKI from PPE-ED

    More inormation later for FOLOW UP

    8,33 KHZ below FL195 is not REQUIRED

    CERTIFICATION in USA by FAA and in EU by EASA will be acepted by each other without ANY aditional formality's !!

    DATA needed about GA:AW and BA in EU urgent needen

    I noted delgates from various organisations to be present in the TRAN meeting:
    -EBAA
    -FAI
    -EAS
    -PPL/IR
    -EPFU
    -GAMA
    -IATA
    -IACA
    -EUROCONTROL ???
    -UK-CAA
    -AEA
    -ECA
    -IAC

    Maybe some other organisations where only present in the HEARING ROOM due to the large amount of visitors in the TRAN meeting.


    -

    05-11-2008 om 08:43 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PLANNING SDW
    Heden was ik op bezoek in DG-TREN en ook even in het EP om enkele MEP's te ontmoeten in functie van de agenda van morgen  04 November 2008 in het TRAN over de behandeling aangaande:

     COMMUNICATION FROM THE COMMISSION

     An Agenda for Sustainable Future in GENERAL and BUSINESS Aviation

     COM(2007) 869 final van 11 januarie 2008

      Een aantal MEP melden mij dat zij toelichtingen hebben gevraagd  voor hun voorgestelde aanpassingen aan:

    -IAOPA-EUR
    -EAS
    -PPL/IR
    -EBAA

    Ook de AVIATION GROUP in de EU-COUNCIL hebben dit document bestudeerd

    03-11-2008 om 20:10 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.UAV
    I would be intrested if IAOPA or EAS or any other ORGANISATION at EU level  have been involved in any development on the intigration of UAV in to the NON CONTROLLED AIRSPACE  mixte with VFR OPERATIONS

     Any information is welcom ASAP

      SYLVAIN.D.W@GMAIL.GOM

    03-11-2008 om 16:51 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.8,33 KHZ below FL195
    During my visit to the COMMISION today had very intresting information concerning the tentative introduction of 8,33 KHZ below FL195.

     EUROCONTROL is stil trying to have the 8,33 KHZ made MANDATORY for ALL AIRSPACE USERS from GND until FL195.

     The study made by EUROCONTROL on behave of DG-TREN is still not given the correct situation on the FREQUENCY utulisation at EU level.

     At EU level is their a strong intention to have a SINGEL FREQUENCY COORDINATOR for the 27 EU memberstates their AIRSPACE

    At the COUNCIL AVIATION GROUP theis is a strong position to make 8,33KHZ  MANDATORY for ALL AIRSPACE USERS under the inpuls of the FRENCH PRESIDENCY, but this is terminating on 31 DECEMBER 2008.

    Other EU MEMBERSTATES are not convinced to go for 8,33 KHZ below FL195 for VFR OPERATIONS

    CAUTION !!!!

    03-11-2008 om 16:13 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 09/05-15/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 26/12-01/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 26/09-02/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 04/07-10/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005
  • 23/05-29/05 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 09/05-15/05 2005
  • 02/05-08/05 2005
  • 25/04-01/05 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Laatste commentaren
  • MRS (SYLVAIN)
        op ERELEDEN VLRI
  • efaga (ababdd)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • dafwefa (abab)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • lilil (lil)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • lilil (lil)
        op 25th OLD TIMER FLY in SCHAFFEN
  • Een interessant adres?


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!