VFR = vliegen op zicht IFR =vliegen op instrumenten
VMC =goed weer omstandigheden IMC =Slecht weder omstandiged
AWY TMA CTR deze drie soorten luchtruim noemt men GEKONTROLEERD LUCHTRUIM
LUCHTHAVENS met een CTE in BELGIE zijn: -BRUSSEL -OOSTENDE -ANTWERPEN -LIEGE (mixte CIV/MIL) -CHARLEROI -MILITAIRE VLIEGVELDEN met CTR -KOKSIJDE -FLORENNES -BAUVECHAIN -KLEINE BROGEL -LIEGE' (MIL/CIV) -CHIEVRES (USAF)
Zie de kaart 1/250.000 van IGN uitgave 2008 voor meer klaarheid
De door u vermelde vliegvelden -BRASCHAAT -SINT TRUIDEN -GOEDSENHOVEN zijn niet meer MILITAIR aktief Vermoedelijk maakt u gebruik van een verouderde kaart.
Er bestaat ook nog de mogelijkheid SPECIAL VFR te vliegen in de CTR mits de voorwaarden te voldoen vermeld in de AIP
De gegeven reacties zijn voor VLIEGTUIGEN ( AIRPLANE) en voor HELICOPTERS zijn er speciale vliegregels.
Buiten het GEKONTROLEERDE LUCHTRUIM is er VMC met lagere weersvoorwaarden dan in GEKONTROLEERD LUCHTRUIM
Dit is een korte toelichting op de gestelde vragen dooe enkele geintreseerde SENIOREN
-KORTRIJK/WEVELGEM is burgerlijk vliegveld zonder CTR
Mijn ervaring met HELICOPTERS ligt op MILITAIR en BURGER .
De helicopter die mij de meeste voldoening heeft gegeven is de BOLKOW105, alhoewel dat de ALII waarop ik de meeste ervaring op heb en de intresante zendingen heb uitgevoerd ook bij mijn favoriet is.
Even putten in mijn herinneringen ( mijn vliegboeken zitten ergens in een kartonne doos ???) De volgende ervaring op HELICOPTERS is: -ALII MIL -B105 GAF -AGUSTA109 CIV -AGUSTA109 MIL -HUGHES300 CIV -HUGHES500 CIV+MIL -ALIII CIV +MIL -GAZELLE MIL -UH-01 MIL - JETRANGER CIV -BELL-G3 MIL -LYNCH MIL
Tevens ook wel als 2e op -SYKORSKI MIL -PUMA MIL+CIV -SEAKING MIL - ?? MIL
Op 04 DECEMBER is er bij de WWW.KVIV.BE in Antwerpen een voordracht over de NH-90 waar ik tevens zal aanwezig zijn -
I have regular the IMPRESSION thad a number of REQUIREMENTS to have progres in the
EU-SES to improve the eficiency in AIRTRANSPORT in the 27 EU MEMBERSTATES via the various involved organisations is again limited in progres due to some PERSONS at NATIONAL
LEVEL and also in ORGANISATIONS who place their personel intrest above the PUBLIC
INTREST by introducing non correct information in to the EXPERT RECOMMENDATIONS
toward the DECISIONMAKERS the POLITICAL, and ADMISTRATIF SYSTEM.
Het is soms obgrijpelijk dat personen welk altijd redelijk en aangenaam waren om mee te werken , geheel veranderen de dag dat zij als Direkteur in een organisatie worden.......!!.
Omgekeerd heb ik ook al gezien dat een persoon welk gans zijn loopbaan in verschillende functies een zeer moeilijk persoon was om met om te gaan de dag dat hij de hoogste bevelvoering kreeg hij een idiale bevelheeber werdt ( met zeer menselijk gedrag)
OMGAAN MET MACHT is een KUNST die men moet beheersen !!!
Herhaalde malen steld men zich de vraag waarommensen bepaalde dingen doen??
In functie van mijn ervaringen opgedaan in de EU-ARENA op POLITIEK, TECHNISCH en ADMINISTRATIEF VLAK, heb ik geleerd dat de reden die men opgeeft heel dikwijls de juiste niet is maar een mooie uitleg.
Voor de MEESTE VOORSTELLEN moet ge gaan zoeken naar de ACHTERGRONDEN wie of waar is er financieel ,economisch of persoonlijk voordeel in het spel hoor !!!
DE WAARHEID is heel dikwijls zeer onthutsend hoor en heeft niets te zien met de LUCHTVAART zelf hoor.
MAAR DAT is nu EENMAAL de WERKELIJKHEID, er zijn weinig voorstellen en beslissingen die het ALGEMEEN BELANG als achtergrond en reden hebben.
DEZE BLOG hou ik vooral voor LUCHTVAART en EU related onderwerpen en ga niet in op de vraag van enkele bezoekers hun e-mailtjes om hier verhalen over mijn ervaringen en levensloop te plaatsen .
Persoonlijke verhalen met mijn ervaringen in mijn levensloop heb ik geplaatst op het : FORUM
The PC of EUROCONTROL ORGANISATION will take place on 12 & 13 NOVEMBER.
Persons requesting information about the PC schould do this via their ORGANISATIONS who are now participants of the PC
-for GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATIONS
IAOPA EBAA EAS
I wa initialy involved with the PC from 1980 till 2004 but do not participate anymore at the PC-MEETING.
I will be present at the COFFEE_BREAK in vieuw to meet some of the NATIONAL DELEGATE as INDIVIDUAL LOBBYIST looking toward the NON CAT AIRSPACE USERS intrest !!!
Heden is de nieuwe MILIEUVERGUNNING beschikbaar voor de ANTWERPSE LUCHTHAVEN.
Deze voorziet een afbouw van de TRAININGSVLUCHTEN in de toekomst en meestal ZAKENVLUCHTEN en REGIONALE VLUCHTEN te bekomen.
Dit tevens in funktie van de NIEUWE MANAGEMENTS STRUKTUUR van 1/07/2009 en tevens de beschikbaarheid van een LUCHTHAVEN nabij de HAVEN ttz het huidige WOENSDRECHT (militair) dat zich meer gaat toeleggen op OPLEIDINGSVLUCHTEN voor de BENELUX.
Tevens wordt de mogelijkheden van BEERSE ook weer onderzocht maar dat blijft zeer twijfelachtig wegens gesloten privaat vliegveld zijnde en een verkavelings project te BEERSE.