Een vraag die veel jongeren welk heden aan het ZWEEFVLIEGEN zijn stellen , is waarom dat ik hen aanraad om ook hun niet LUCHTVAART STUDIES verder te zetten.
De grote reden is de steeds bestaande onderzekerheid van uw MEDISCHE GESCHIKTHEID
Wat MEDISCHE onderzoeken betrefd kan ik verwijzen naar mijn eigen ervaringen!!
Als MILITAIRE PILOOT onderging ik elke 12 maanden twee MEDISCHE KEURINGEN dus om de 6 maand zijnde een grondige in het GENEESKUNDIG LUCHTVAARTCENTRUM van de LUCHTMACHT toen in KAZ GERUZET te ETTERBEEK en een tweede minder grondig in de eigen eenheid.
Als BURGERPILOOT was ik houder van VERGUNNINGEN in FRANKRIJK, BELGIE, NEDERLAND en USA dit betekende in elk der landen ook nog een jaarlijks burger medisch onderzoek behalve in Nederland die een certificaat van de BAF als voldoende aanvaarde.
Dus elke 6 maand staat uw MEDISCHE GESCHIKTHEID ter discutie en bij de minste twijfel word men TIJDELIJK ONGESCHIKT verklaart wat bijkomende onderzoen vergt en maanden dat men niet mocht vliegen en in het ergste geval PERMANENT ONGESCHIKT.
Spreek uit ervaring ??
Na een ONGEVAL na 24 maanden MILITAIR MEDISCH ONGESCHIKT in BURGER werdt ik wel aanvaard als MEDISCH GESCHIKT als PRIVAAT PILOOT ZWEEFVLIEGEN, HELICOPTER en VLIEGTUIG maar niet meer als BEROEPSPILOOT of INSTRUCTEUR
Dus niet zo aangename toestand en aanpassing in mijn levensloop !!
Wat betrefd het voorstel voor de aanpassingen aan de PRESTATIEVERGOEDINGEN van het
DGLV zoals dit werdt aangevangen in SEPTEMBER 2007 met de Staatssecretaris voor mobiliteit stel ik vast dat de NON CAT AIRSPACE USERS weer in verspreide slagorde dit onderwerp
benaderen op zulke wijze dat men zich weer gaat kunnen verschuilen achter de verschillende
voorstellen
Reeds vele jaren geleden had ik getracht om via COPERMIXAIR een groep te vormen welk
voorstellen zou opmaken om de noden van GENERAL AVIATION & AERIAL WORK
OPERATION ten opzichte van het toenmalig BLV nu DGLV genoemd op te bouwen om
zodoende een aanvaardbaar benadering van de verschillende aktiviteiten in te dien
Nu gaan verschillende ORGANISATIES enkel van uit hun noden de autoriteiten te benaderen met
gevolg dat de goed georganiseerde CAT zijn wensen zal vervukt zien ten nadele van de NON
CAT waarin DE SME, FTO,RF, en de LUCHTSPORTEN het slachtoffer zullen zijn, met het
resultaat dat BELGIE zijn reeds beperkte LUCHTVAART INDUSTRIE volledig in de grond zal
booren, want zonder gemotiveerde jongeren is de LUCHTVAART in BELGIE ten dode
opgeschreven
Gelukkig zijn er lidstaten in de 27 EU lidstaten wel landen welk het nut van de NON CAT
AIRSPACE USERS begrijpen om zodoende in de toekomst de MONOPOLIE in de
LUCHTVAART INDUSTRIE van de 21th EEUW binnen te haalen