I receive a lot of possitive news from the USA, CANADA and AUSTRALIA on the conservation of the HISTORICAL AIRCRAFT in FLYING CONDITION by NPO and INDIVIDUAL
OWNERS
HOWEVER ???
At the EU level via the EASA REGULATION 216/2008 from 19.3.2008 do I receive from various EU-MEMBERSTATES some very ALARMING messages on a number of problems withe the
aplication of this regulation by their NATIONAL CAA
DONDERDAG 21 MEI van 0600 tot 0900 uur BUREEL FLAG 0900 tot 1100 uur BELAIR op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN VRIJDAG 22 MEI van 1500 tot 1700 uur CHIPMEET op ZOERSEL/OOSTMALLE vliegveld
ZATERDAG 23 MEI van 0900 uur tot 1800 uur ANTWERP AIRPORT + STAMPE FLY-IN
ZONDAG 24 MEI van 0900 uur tot 12:00 uur STAMPE FLY-IN
Was gisteren aanwezig in het MDA bij het TISSANDIER COMITE onder voorzitterschap van Meester Victor WIEME voor de aanvaarding van de voorgestelde personen voor de het DIPLOMA TISSANDIER van 2009 via de ACRB naar de FAI
In function of a qustion from the STAMPE organisation in ANTWERP was I yestoday involved in the EU-ARENA about the aplication of EU-REGULATION 216/2008 about EASA in the future of the activity
I was already involved in 1983 with the EC at DG-7 concerning the need to take in consideration the EUROPEAN AVIATION PATRIMONIUM on HISTORICAL AIRCRAFT in vieuw of the JAA development and later the EASA development via my activity as IAOPA liaison officer at the EU-INSTITUTIONS in BRUSSELS
See my AIRSPACE USERS FLYING ACTIVITIES in CIVIL AVIATION & STATE AIRCRAFT ( latest updated 2007/04/18 SDW)
Heden tijdens de eerste dagen met gunstig vliegweer worden we weer opgeschrikt door enkele fatale LUCHTVAART ONGEVALLEN
LOKEREN ZATERDAG 02 MEI2009 omstreeks 1630 verongelukte een ULM met het overlijden van de enige inzittende PILOOT.
TEMPLOUX ZATERDAG 09 MEI 2009 omstreeks 1700 verongelukte een ZWEEFVLIEGTUIG op de E 42 richting LUJK met een dodelijk slachtoffer de enigste inzittende de PILOOT
Dit is een elk jaar terugkerende verschijnsel dat we na een minder aktieve winterperiode een aantal LUCHTVAART ONGEVALLEN hebben.
Zoals voor elke menselijke aktiviteit stellen we vast dat na een periode van beperkte of geen aktiviteit een aantal ongevallen plaats vinden., meestal met als oorzaak de beperkte vliegervaring na de winter.
Wij bieden onze deelneming aan bij de familie van de slachtoffers
I believe now thad I have reacted to ALL the outstanding E-MAILS
If YOU have not received a reaction from my sight on YOUR E-MAIL pleas transmùit it again because it must have disapaered without me noticing it ....?????
The DRAFT AFIS has been evaluated by the APSG today and I have the feeling thad it will be proposed to the next ANT for approval.
I sugest strongly the IAOPA-EUR ,EAS and EBAA to aproche the NATIONAL ANT members in vieuw to aprove this draft for a aplication in to the 37 EUROCONTROL members or at least in the 27 EU members.
I ame aware thad some states feel thad the already have a very good aplication in their country but for the need of SAFETY and STANDARISATION their is a urgent need to have a HARMONISED AFIS MANUEL in line with the ICAO documentation