Eerste grote sponsor voor Woods na seksschandalen
De Amerikaanse golfer Tiger Woods zal voortaan een Rolex aan zijn
pols dragen. De overeenkomst met de maker van luxehorloges betekent de
eerste grote sponsordeal voor Woods sinds de schandalen over zijn
herhaaldelijke ontrouw en zijn echtscheiding.
"Rolex is ervan overtuigd dat Tiger Woods nog een lange carrière voor de
boeg heeft en dat hij alle kwaliteiten bezit om de geschiedenis van de
golfsport te blijven bepalen", zo staat in een mededeling op de website
van Rolex. Woods had tot juli nog een overeenkomst met de Zwitserse
horlogemaker TAG Heuer, maar dat contract werd niet vernieuwd. Nadat de seksverslaving en de buitenechtelijke avonturen van de topgolfer bekend waren geraakt, verloor Woods meerdere sponsors. Onder
andere belbedrijf AT&T, adviesbureau Accenture en sportdrankmerk
Gatorade haakten af. Andere bedrijven, zoals sportartikelenproducent
Nike en de maker van computerspellen Electronic Arts, behielden wel hun
vertrouwen. Woods trok zich in december 2009 voor onbepaalde
tijd terug uit het professionele golfcircuit. Hij maakte in april 2010
een comeback, maar kon sindsdien geen enkel toernooi meer winnen. Deze
week verdween hij voor het eerst in 15 jaar uit de top vijftig van de
wereldranglijst van het golf. Rolex is ook sponsor van onder meer Woods'
collega Phil Mickelson en van de tennissterren Roger Federer en
Caroline Wozniacki. (br.hln - foto afp)
|