iTunes verdubbelt prijs van album Whitney
De kostprijs van Whitney Houston's album 'Ultimate Collection',
uitgebracht in 2007, is van 3,5 naar 9,5 euro gegaan. Na de dood van de
popster ging het plots crescendo met de vraag naar het album. Volgens
iTunes is dat te wijten aan platenmaatschappij Sony.
Vele klanten van iTunes doen hun beklag, ook al omdat het voor een
tijdje onmogelijk bleek het album nog te downloaden. "Zeggen dat ik
kwaad ben is een understatement. Het is duidelijk dat iTunes gewoon geld
wil verdienen op de kap van een dode Whitney, wat hen veel op een bende
parasieten doet lijken", aldus een klant.
"Het album op zich is
schitterend en laat je niet afschrikken het te kopen, hou alleen in het
achterhoofd dat je er iemand anders rijk mee maakt nog voordat het lijk
van Whitney koud is", luidt het bij iemand anders.
Apple heeft
al geantwoord op de kritiek en claimt dat het Sony was dat de prijs van
het album heeft aangepast, niet iTunes. 'I Will Always Love You' is naar
de top van singles op iTunes gekatapulteerd nadat Whitney
zaterdagnamiddag dood in haar hotelkamer in Los Angeles werd
teruggevonden. Ook bij Amazon staat haar album met 'greatest hits'
bovenaan de verkooplijst, terwijl veel van haar andere nummers in de
digitale topveertig staat. (br.hln)
|