Meer dan 1 miljoen kijkers voor 'De Slimste Mens ter Wereld' op VIER
De kijkers hebben hun weg gevonden naar VIER, de opvolger van VT4.
'De Kruitfabriek' haalde gemiddeld 497.501 kijkers en naar 'De Slimste
Mens ter Wereld' keken gemiddeld 1.003.766 mensen. Tussen 17 en 24 uur
bereikte VIER in totaal 2,4 miljoen mensen. Dat blijkt uit de
kijkcijfers van gisteravond.
Gisteravond veranderde het Vlaamse medialandschap met de komst van VIER,
de commerciƫle zender die in handen is van De Vijver Media, ook
eigenaar van het productiehuis Woestijnvis. Een rist nieuwe en bekende
Woestijnvis-programma's werden voor de eerste keer op de kijker
losgelaten.
De start van VIER werd door 280.278 kijkers gevolgd,
met een piek van 392.019. Van die 280.278 kijkers keken er 273.753
live. Dat was goed voor gemiddeld 17,8 procent marktaandeel op VVA
18-54, de commercieel belangrijkste doelgroep voor VIER. Op de doelgroep
4+, heel tv-kijkend Vlaanderen, haalde het programma een marktaandeel
van 13,1 pct.
De eerste aflevering van de actuashow 'De
Kruitfabriek' haalde gemiddeld 497.501 kijkers (479.858 live kijkers),
met een piek van 840.758 en gemiddeld 23,8 procent marktaandeel op de
belangrijkste doelgroep. Op 4+ bedroeg het marktaandeel 19,6 pct.
Naar 'De Slimste Mens ter Wereld' keken gemiddeld 1.003.766 mensen
(944.876 live), met een piek van 1.246.437. Daarmee haalde de eerste
aflevering 37,2 pct marktaandeel op VVA 18-54. Op 4+ bedroeg het
marktaandeel 35,7 pct.
'In Godsnaam' haalde 389.167 kijkers
(376.583 live), met een piek van 470.043 kijkers. Dat is een
marktaandeel van 14,2 pct op VVA 18-54 en 17,6 pct op 4+.
|