Hoe sterren fortuinen binnenrijven met Instagram
Dat sterren als Rihanna en Beyoncé geld krijgen om op de eerste rij van modeshows te verschijnen is geen nieuws. Maar nu raakte bekend dat sterren ook rijk worden door merken te promoten via Instagram, Twitter en andere kanalen.
Volgens de Britse tabloid The Sun hebben modehuizen 74.000 euro over om Beyoncé en Rihanna op de eerste rij te krijgen, actrice Chloe Sevigny krijgt 49.000 euro. Lily Allen mocht in 2007 in ruil voor haar aanwezigheid op de modeshow van Yves Saint Lauren kiezen wat ze wilde in een van hun boetieks.
De modehuizen weten ook wel waarom ze sterren betalen om rond te paraderen in hun kledij. Als fashionista's een handtas spotten aan de arm van Kate Moss en Cara Delevingne, zijn ze zeker dat de verkoop en de interesse in het product stijgt. De meeste PR-bureaus sturen een item naar de 100 populairste sterren in de hoop dat ze ermee gefotografeerd worden. Als dat slechts bij een van hen lukt, spreken de modehuizen al van een geslaagde campagne.
Deze trend is nu ook merkbaar op sociale media. Sterren krijgen fortuinen wanneer ze iets promoten of aanprijzen op Twitter of Instagram. Het Britse model Poppy Delevingne, de zus van Cara, is erg actief op Instagram en Twitter. Zelfs voor haar huwelijksdag liet ze zich sponsoren door een champagnemerk. In ruil daarvoor zetten zee en foto online van de bubbels met als boodschap "De perfecte champagne voor de perfecte dag @PerrierJouet #BeautifulBubbles".
Enkele dagen ervoor genoot ze van het Amerikaanse festival in kledij van Superdry. Wat ook duidelijk te merken was op haar Instagrampagina. Actrice Lea Michele zou dan weer 15.000 euro gekregen hebben om hetzelfde festival in outfits van Lacoste bij te wonen. Kim Kardashian meldt ook regelmatig welke designers ze draagt en wie haar kapsel heeft verzorgd. Iets wat ze vast en zeker niet voor niks doet.
|