"Astrid Coppens is geen goed idee"

Het is beslist: Astrid Bryan is niet meer. Weldra is het Astrid Coppens die de 'boekskes' zal sieren. Onze Vlaamse Hollywoodvrouw zal binnenkort de naam van manlief Bram overnemen. "Vreemde zet", zeggen specialisten.
Merkenspecialist Fons Van Dyck vindt de keuze van La Bryan alvast geen goed idee. "Ik zeg altijd: het laatste wat een merk moet doen, is z'n naam veranderen. Een merknaam is veel geld waard. Denk maar aan Hillary Clinton en Tina Turner, die de naam van hun (ex)-man echt uitspelen. Astrid Bryan heeft er jaren aan gewerkt om een merk te worden. Uit commercieel oogpunt gooi je dat niet weg. Als ze in de media voortaan wil aangesproken worden met 'Astrid Coppens', betekent dat dat het typetje 'Astrid Bryan' dood is. Want Astrid Bryan naar de boekenbeurs halen of Astrid Coppens, da's een wereld van verschil."
Nieuw begin Van Dyck vraagt zich dan ook af of ze hier goed over heeft nagedacht. "Al kan de naamsverandering een manier zijn om een nieuw leven te beginnen. Het zou kunnen dat het typetje Astrid Bryan op haar weegt en ze nog wat privacy wil en zichzelf wil zijn door met een eigen naam naar buiten te komen. Mijn advies: maak een onderscheid tussen je privé en commercieel leven."
|